Ο Giandomenico Basso επικράτησε στο Ράλλυ Ρώμης, με τον δύο φορές Πρωταθλητή Ευρώπης να επικρατεί σε αγώνα του ERC μετά από έξι ολόκληρα χρόνια!

Κυρίαρχοι αναδείχθηκαν οι Ιταλοί οδηγοί στον αγώνα της πατρίδας τους, μη αφήνοντας περιθώριο στους πρωταγωνιστές του ERC να τους αμφισβητήσουν. Τρία ιταλικά πληρώματα έκαναν κατάληψη στο βάθρο, σε έναν αγώνα που αποδείχθηκε εξαιρετικά δύσκολος και απαιτητικός. Στο ψηλότερο σκαλί, ανέβηκε ο Giandomenico Basso με το Skoda Fabia R5, ο οποίος κατάφερε να σημειώσει την πρώτη του νίκη στο ERC από το 2013. Τότε, είχε επικρατήσει στο Ράλλυ Σαν Ρέμο οδηγώντας το Peugeot 207 S2000. Φέτος, ο δύο φορές Πρωταθλητής Ευρώπης το 2006 και το 2009, μπορεί να μην ήταν ο ταχύτερος συνδυασμός του αγώνα, αλλά αναμφίβολα αυτός που διαχειρίστηκε καλύτερα από όλους τις καταστάσεις, εκμεταλλευόμενος και την τεράστια εμπειρία του. Μάλιστα, ο 46χρονος Ιταλός δεν ήταν στην καλύτερη δυνατή ψυχολογική κατάσταση, αφού λίγες μέρες πριν από την έναρξη του αγώνα έχασε ένα πολύ κοντινό του πρόσωπο.

Παρόλα αυτά, ο Basso συνδυάζοντας ταχύτητα και αξιοπιστία, πέρασε στην κορυφή την πρώτη ημέρα εκμεταλλευόμενος ένα κλατάρισμα του Andrea Crugnola, διατηρώντας τη διαφορά του από τους διώκτες του μέχρι το τέλος. Μοναδική στιγμή που αγχώθηκε, ήταν στην 13η ε.δ. όταν έχασε μία διασταύρωση και μαζί περισσότερα από 20 δευτερόλεπτα. Κάτι που όμως δεν αποδείχθηκε αρκετό για να του στερήσει τη νίκη.

Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου τον ακολούθησε ο συμπατριώτης του Simone Campedelli, ο οποίος συμμετείχε με το ολοκαίνουργιο Ford Fiesta R5 MK8. Ο 33χρονος Ιταλός, αρχικά αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα με το αυτοκίνητο (μειωμένη ισχύ του κινητήρα), ενώ το στήσιμο του αυτοκινήτου δεν του ενέπνεε αυτοπεποίθηση να πιέσει. Στη συνέχεια, και μετά από μία σειρά αλλαγών στις ρυθμίσεις του Fiesta, κατάφερε να βελτιώσει κατά πολύ τις επιδόσεις του και να σκαρφαλώσει από την 9η θέση στη 2η, συνδυάζοντας το ντεμπούτο του Fiesta R5 MK8 στο ERC με ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.

Βέβαια, άνθρωπος του αγώνα δεν ήταν άλλος από τον Andrea Crugnola με ακόμα ένα Skoda Fabia R5, ο οποίος δεν είχε αντίπαλο στις ειδικές διαδρομές της Ρώμης. Στις 16 συνολικά ειδικές του αγώνα, κατάφερε να σημειώσει 13 φορές τον ταχύτερο χρόνο διαλύοντας ουσιαστικά τον ανταγωνισμό. Αν δεν είχε ένα κλατάρισμα στην 4η ε.δ., το αποτέλεσμα θα ήταν τελείως διαφορετικό. Μάλιστα, ο 30χρονος περσινός Πρωταθλητής Ασφάλτου στην Ιταλία, κατάφερε να ξεπεράσει μόλις στην τελευταία ε.δ. τον Alexey Lukyanuk και να κατακτήσει την 3η θέση.

Ο Ρώσος οδηγός, μάλλον θα θέλει να ξεχάσει τον συγκεκριμένο αγώνα, κάτι που δεν έκρυψε στις δηλώσεις του στο τέλος. Ποτέ δεν βρήκε τις επιθυμητές ρυθμίσεις στο Citroen C3 R5, ενώ το ένα λεπτό ποινή που δέχθηκε για τεχνική παρατυπία στο αυτοκίνητο, ήταν το κερασάκι στην τούρτα. Παρόλα αυτά, ο Lukyanuk επέστρεψε για τα καλά στη μάχη της διεκδίκησης του τίτλου, αφού ο Πολωνός Lukasz Habaj εγκατέλειψε την πρώτη ημέρα μετά από έξοδο με το Skoda Fabia R5. Στην 5η θέση συναντάμε τον Τσέχο Filip Mares, με ακόμα ένα Fabia R5, ο οποίος και κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από τον Chris Ingram με ίδιο αυτοκίνητο. Μία ιδιαίτερα σημαντική μάχη όσον αφορά τον τίτλο στην κατηγορία ERC1 Junior (οδηγοί με R5 κάτω των 28) και με δεδομένο ότι ο τελευταίος γύρος του επάθλου είναι στην Τσεχία τον επόμενο μήνα. Ο Πολωνός Dariusz Polonski επικράτησε στο Abarth Rally Cup, αλλά και στην κατηγορία του ERC2 οδηγώντας το 124, την ώρα που ο Ken Torn ήταν ταχύτερος στο ERC3 έχοντας στη διάθεση του το νέο Ford Fiesta R2. Η επόμενη συνάντηση του θεσμού είναι προγραμματισμένη για τις 16-18 Αυγούστου στις ειδικές του Ράλλυ Barmu, με τους πρωταγωνιστές του ERC να έχουν να αντιμετωπίσουν για ακόμα φορά ισχυρό εγχώριο ανταγωνισμό! _Π.Τ.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά