Αγώνες Διεθνείς αγώνες

Formula E – Ad Diriyah ePrix: Pole και νίκη για τον da Costa

Ο Antonio Felix da Costa πήρε την πρώτη του pole και την δεύτερή του νίκη στην πρεμιέρα της 5ης σεζόν της Formula E, για λογαριασμό της BMW i Andretti.

Η καταρρακτώδης βροχή που έπεσε το πρωί ανάγκασε τους διοργανωτές να ακυρώσουν το FP1 και το FP2 στους δρόμους του Ριγιάντ. Αυτό δημιούργησε ανησυχία στους οδηγούς ενόψει κατατακτήριων, που δεν ήθελαν να βγουν στην πίστα χωρίς ίχνος δοκιμών. Τελικά, αποφασίστηκε να αλλάξει το format της διαδικασίας κατ’ εξαίρεση, και αντί για τα συνηθισμένα groups και τη super pole, οι 22 οδηγοί του grid χωρίστηκαν σε δύο group των 11, με την τελική κατάταξη να ορίζει και τη σειρά εκκίνησης. Ο Antonio Felix da Costa πήρε την pole, για λογαριασμό της BMW i Andretti, με το υπόλοιπο grid να έχει ως εξής:

Πριν την έναρξη του αγώνα, για παραβίαση του ορίου ισχύος τιμωρήθηκαν και οι di Grassi, Frijns, οι δύο οδηγοί της NIO και οι δύο Virgin Racing. Στην εκκίνηση, ο da Costa κράτησε την πρώτη θέση, με το Buemi να ανεβαίνει δεύτερος, ρίχνοντας τρίτο τον Lopez. Στις μπαριέρες κατέληξε ο Mortara, αφού έχασε τα φρένα και χτύπησε το Armco, σπάζοντας την εμπρός αεροτομή του, κάτι που τον οδήγησε στα pits για τις απαραίτητες επισκευές. Ο Vandoorne έχασε δύο θέσεις μέσα σε 4 γύρους, πέφτοντας 7ος, ενώ κι ο teammate του, Gary Paffett, έπεσε 15ος μετά από μάχη με τον Rowland. Μπροστά, ο Lopez βρέθηκε γρήγορα στην 5η θέση, αφού τον προσπέρασαν στον ίδιο γύρο οι Vergne και Lotterer. Με 33 λεπτά να απομένουν, ο Rosenqvist αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με πρόβλημα στο μονοθέσιό του, στον τελευταίο του αγώνα στην κατηγορία. Την ίδια στιγμή, ο Vergne έκανε ένα εκπληκτικό προσπέρασμα επί του Buemi, για να αποσπάσει τη δεύτερη θέση. Μερικά λεπτά αργότερα, το ίδιο έκανε και ο Lotterer με την έτερη Techeetah.

Λίγο μετά, μία μάχη βγαλμένη από την F1 ανάμεσα στους Vandoorne και Massa, βρήκε τον Βραζιλιάνο της Venturi νικητή και στην 9η θέση. Με 26’ να απομένουν, ο Vergne έκανε ακόμα ένα σημαντικό προσπέρασμα, για την πρωτοπορία. Πέρασε εντυπωσιακά τον da Costa και πήρε τα ηνία του αγώνα, θυμίζοντας σε όλους γιατί πήρε τον περυσινό τίτλο. Ο Γάλλος, όμως, υπέπεσε σε παραβίαση τεχνικών κανονισμών (πιθανότατα χρησιμοποίησε περισσότερη ισχύ για ένα μικρό χρονικό διάστημα), και τιμωρήθηκε με ποινή διέλευσης από τα pits, χάνοντας έτσι την πρωτοπορία και παραδίδοντάς την εκ νέου στον da Costa. Μαζί του τιμωρήθηκαν και οι Lotterer, Sims και Massa. Μπροστά, ο Lopez έχασε τη δεύτερη θέση γιατί δεν μπόρεσε να περάσει από το σωστό σημείο για το ‘attack mode’, δίνοντας το ελεύθερο στον D’Ambrosio να τον προσπεράσει. Λίγο μετά, ο Αργεντινός έσπασε την πίσω αριστερή ανάρτησή του και έμεινε εκτός. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Vergne να ανέβει ξανά σε θέση βάθρου, όντας τρίτος με 10 λεπτά ως το τέλος.

Το συμβάν του Lopez έβγαλε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα, κι όταν μπήκε στα pits, έμενε 3:30 για το πέσιμο της καρώ σημαίας. Όσοι δεν είχαν πάρει το ‘attack mode’, το έκαναν για να μην πάρουν ποινή στο τέλος του αγώνα, με τον da Costa να διατηρείται στην πρωτοπορία. Ο Vergne πέρασε τον D’Ambrosio για τη 2η θέση, ενώ ο Evans πίεσε και προσπέρασε τον Buemi για την 4η. Λίγο μετά, ακολούθησε κι ο Lotterer. Μπροστά, όμως, ο da Costa κατακτούσε τη νίκη, οριακά μπροστά από τον Jean-Eric Vergne, με τον Jerome D’Ambrosio στην τρίτη θέση.

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου