top icon
Αγώνες

IRC Monte Carlo: Νικητής ο Mikko Hirvonen

Ο Hirvonen μπορεί να έχασε χρόνο στην πρώτη από τις τέσσερις νυκτερινές ειδικές διαδρομές, αλλά στην αμέσως επόμενη πήρε πίσω τη διαφορά και εκεί καθάρισε την υπόθεση νίκη.

Και ενώ όλα έδειχναν ότι οδηγούμαστε σε ένα δραματικό τέλος, ο Mikko Hirvonen δύο ειδικές πριν το τέλος του αγώνα έδωσε τέλος στις ελπίδες του Sebastien Ogier για νίκη, την ώρα που στο δρόμο για την προτελευταία ειδική, ο ιμάντας του δυναμό του 207 του Γάλλου οδηγού της Citroen Junior Team παρέδωσε το πνεύμα, δίνοντας πρόωρο τέλος στην προσπάθεια του. Ο Φιλανδός, μπορεί να έχασε χρόνο στην πρώτη από τις τέσσερις νυκτερινές ειδικές διαδρομές, αλλά στην αμέσως επόμενη πήρε πίσω τη διαφορά που έχασε λίγο νωρίτερα και ουσιαστικά κάπου εκεί καθάρισε την υπόθεση νίκη. Και το σημερινό τελευταίο νυκτερινό σκέλος, κρίθηκε στην επιλογή των ελαστικών. Με δεδομένο το γεγονός ότι η πρώτη εκ των δύο, η Col de Turini, έφτανε σε μεγάλο υψόμετρο, κάποιοι επέλεξαν χειμερινά ελαστικά, σε μεσαία ή μαλακή γόμα, ενώ κάποιοι άλλοι σλικ, με αποτέλεσμα τα αποτελέσματα τα κριθούν από αυτή την επιλογή.

Ο Hirvonen, προτίμησε να βάλει σλικ μπροστά και intermediate της Pirelli πίσω, σε αντίθεση με τον Sebastien Ogier που προτίμησε χαραγμένα σλικ. Μπορεί στην πρώτη ειδική ο Γάλλος να ήταν ταχύτερος, αλλά αμέσως μετά ο Φιλανδός έδωσε τέλος στην αγωνία όλων μας, διευρύνοντας τη διαφορά του και σφραγίζοντας τη νίκη. Οι επόμενες δύο ειδικές ήταν περισσότερο τυπική διαδικασία για τον ίδιο, αλλά και τους υπόλοιπους, αφού οι περισσότερες θέσεις είχαν καταλήξει ήδη στα χέρια των κατόχων τους. Έτσι, ο Hirvonen κατάφερε να σημειώσει την παρθενική του νίκη στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, την οποία και συνδύασε με νίκη στο ντεμπούτο του Fiesta S2000. Πρώτο θετικό στοιχείο από το νέο όπλο της Ford είναι αναμφίβολα η αξιοπιστία του, αφού δεν παρουσίασε το παραμικρό σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με το αποτέλεσμα είναι άκρως ανταγωνιστικό και ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας. Όμως, το συγκεκριμένο αποτέλεσμα ήρθε στα χέρια του Mikko Hirvonen, ο οποίος είναι ο διεκδικητής του τίτλου στο WRC. Κακά τα ψέματα, ο Φιλανδός και ο Sebastien Ogier απέδειξαν ότι οι κορυφαίοι οδηγοί του WRC είναι μακράν ταχύτεροι από αυτούς του IRC, οδηγώντας «ένα κλικ» πιο γρήγορα. Έτσι, το ερώτημα είναι τι θα κάνει το Fiesta στα χέρια ικανών ιδιωτών.

Ο Ogier από την πλευρά του, αναμφίβολα μπορεί να κερδίσει βραβείο ατυχίας. Αρχικά, ήταν οι θεατές που κατέστρεψαν την προσπάθεια του ρίχνοντας χιόνι στο δρόμο, με αποτέλεσμα να χάσει ενάμιση λεπτό και όταν στη συνέχεια προσπάθησε και κάλυψε μεγάλο μέρος της διαφοράς, υπέκυψε στην ανωτερότητα και την εμπειρία του Hirvonen. Παρόλα αυτά, μπόρεσε και κατάφερε να αποδείξει ότι πρόκειται για ένα αυθεντικό ταλέντο, δικαιώνοντας τους ανθρώπους της Citroen, αλλά και της γαλλικής Ομοσπονδίας που τον στηρίζουν τα τελευταία χρόνια, και κρίμα που η προσπάθεια του έληξε άδοξα δύο ειδικές πριν το τέλος από τον ιμάντα του δυναμό.

Στο στρατόπεδο της Skoda, αν και αρχικά έχασαν κάθε ελπίδα για νίκη από τη στιγμή που τα τρία Fabia έφυγαν από το σέρβις παρκ, η εγκατάλειψη του Ogier στην προτελευταία ειδική έφερε δύο Skoda στο βάθρο. Η επιλογή των χειμερινών ελαστικών, είτε σε μεσαία είτε σε μαλακή γόμα, αποδείχθηκε καταστροφική, αφού μετά το πέρασμα από την Turini (τα πρώτα 6 χλμ. της πρώτης ε.δ.) η διαδρομή ήταν στεγνή και τα Fabia έμοιαζαν να πασχίζουν για πρόσφυση. Τελικά, ο Φιλανδός οδηγός της Skoda κατάφερε να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι η εμπειρία του από αυτού του είδους συνθήκες είναι μειωμένη. Παράλληλα, με αυτό το αποτέλεσμα ξεκινάει ιδανικά την προσπάθεια του για διεκδίκηση του τίτλου στην κατηγορία.

Ο ομόσταυλος του στην Skoda, Nicolas Vouillioz, δεν είχε σήμερα κανέναν λόγο να πιέσει, αφού τα προπορευόμενα αυτοκίνητα ήταν αρκετά μακριά, την ώρα που δεν τον απειλούσε κάποιος συνδυασμός, με αποτέλεσμα η 3η θέση της γενικής να μοιάζει περισσότερο με «μάννα εξ’ ουρανού». Ουσιαστικά, ο Γάλλος προσπάθησε να μείνει συγκεντρωμένος και να προσπαθήσει να τερματίσει, κάτι που εν τέλει κατάφερε. Λίγο πιο πίσω, η κατάταξη άλλαξε δραματικά με την επιλογή των ελαστικών, αλλά και με μία εγκατάλειψη. Αυτή του νεαρού Franz Wittmann, ο οποίος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μετά από τις τρεις ημέρες εξαιρετικού αγώνα, όταν και βγήκε από το δρόμο και πλήγωσε το Peugeot 207 S2000.

Έτσι, ο Stephane Sarrazin ο οποίος έκανε ίσως την καλύτερη επιλογή ελαστικών από όλους, κερδίζοντας μάλιστα και μία ειδική, κατάφερε να σκαρφαλώσει στην 4η θέση της γενικής, χρησιμοποιώντας σλικ ελαστικά με μικρότερη χάραξη από ότι ο Ogier. Ο Γάλλος στάθηκε άτυχος το πρωί όταν και έχασε ενάμιση λεπτό από πρόβλημα στο διαφορικό, και μαζί αρκετές θέσεις στην κατάταξη. Το βράδυ, όμως, έκανε την καταλληλότερη επιλογή, και παρά το γεγονός ότι η ατυχία του χτύπησε ξανά την πόρτα και αντιμετώπισε πρόβλημα στο κιβώτιο, κατάφερε να τερματίσει στην 4η θέση της γενικής.

Την ίδια ώρα, οι Jan Kopecky και Guy Wilks έδωσαν λίγο πιο πίσω τη δική τους μάχη για την 5η θέση της γενικής. Οι δυο τους, ξεκαθάρισαν τους λογαριασμούς τους στις δύο τελευταίες ειδικές διαδρομές, με τον Τσέχο να αποδεικνύεται με ευκολία ταχύτερος από τον οδηγό της Skoda M. Βρετανίας. Ο Kopecky ταλαιπωρήθηκε από τα κλαταρίσματα τις προηγούμενες μέρες του αγώνα, και σήμερα δεν είχε περιθώριο να χάσει κι άλλο έδαφος και μαζί πολύτιμους βαθμούς στη μάχη για τον τίτλο στο IRC. Ο Wilks από την πλευρά του, έκανε έναν εντυπωσιακό χρόνο στην πρωινή ειδική διαδρομή, αλλά στη συνέχεια οι επιδόσεις του το βράδυ δεν είναι αντίστοιχες, ελέω και επιλογής ελαστικών, με αποτέλεσμα να περιοριστεί στην έκτη θέση της γενικής. Ο Βρετανός θα λάβει μέρος σε επτά ακόμα αγώνες του φετινού IRC και αυτοί οι βαθμοί ίσως φανούν πολύτιμοι στη συνέχεια. Ο Bruno Maghalaes και ο Sebastien Vigion συμπλήρωσαν αμφότεροι με τα 207 S2000 συμπλήρωσαν την πρώτη οκτάδα.

Και το 78ο Ράλλυ Μόντε Κάρλο πέρασε στην ιστορία, και αναμφίβολα θα μείνει στη μνήμη μας για αρκετούς λόγους. Σίγουρα, το θέαμα και ο συναγωνισμός ήταν ένα από τα στοιχεία που έκαναν τη διαφορά, την ώρα που ο χαρακτήρας του αγώνα δεν μπορεί να αφήσει κανέναν φίλο των αγώνων ασυγκίνητο. Από εκεί και πέρα, η παρουσία ισχυρών και μάλιστα πολλών σε αριθμό συνδυασμών, αποτέλεσε πόλο έλξης. Και παράλληλα, η ζωντανή κάλυψη του αγώνα άγγιξε το ιδανικό, θυμίζοντας σε όλους ότι ίσως η απλή λύση, να είναι εν τέλει και η πλέον ενδεδειγμένη. 14 ειδικές διαδρομές σε ζωντανή μετάδοση, και μάλιστα με την ποιότητα που μπορεί να παρέχει το Eurosport, δεν είναι στοιχείο που οι αγώνες Ράλλυ είχαν τη τύχη να απολαμβάνουν στο παρελθόν. Όλα αυτά, όμως, έχουμε χρόνο να τα αναλύσουμε. Τι κρατάμε; Την επιτυχία, την απήχηση και το ενδιαφέρον του IRC. Ενός θεσμού που βρίσκεται σε συνεχή ανοδική πορεία και άνθηση._Π.Τ.[email protected]

Ας δούμε, όμως, τι δήλωσαν οι πρωταγωνιστές του αγώνα αμέσως μετά την ολοκλήρωση του 78ου Ράλλυ Μόντε Κάρλο:

Mikko Hirvonen: «Σίγουρα, είναι μία πολύ συναισθηματική στιγμή για εμάς και ολόκληρη την ομάδα, αφού το ντεμπούτο του Fiesta συνδυάστηκε με νίκη και ουσιαστικά ανταμείφθηκαν οι κόποι της σκληρής δουλειάς που κάναμε. Ήταν σκληρή η μάχη με τον Sebastien και κρίμα που εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα. Παρόλα αυτά, ήταν μεγάλη ανακούφιση για εμάς. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, τόσο για εμάς, αλλά περισσότερο για την ομάδα».

Juho Hanninen: «Φυσικά και είμαστε ικανοποιημένοι αυτή τη στιγμή. Μπορεί να χάσαμε τη μάχη από τον Ogier, αλλά στο τέλος πήραμε τους βαθμούς και είμαστε πολύ χαρούμενοι που είμαστε εδώ. Ήταν πολύ δύσκολος αγώνας, πολύ απαιτητικός, ιδιαίτερα στο θέμα της επιλογής των ελαστικών».

Nicolas Vouillioz: «Είναι ένα καλό αποτέλεσμα, αλλά κρίμα για τον Sebastien. Εμείς κάναμε τον αγώνα μας και θέλαμε να τερματίσουμε. Αυτή είναι η πρώτη μας φορά με το Skoda και είμαστε πολύ χαρούμενοι με αυτό το αποτέλεσμα».

Sebastien Ogier: «Είχαμε ένα μηχανικό πρόβλημα, έσπασε ένας ιμάντας από το δυναμό και ήταν αδύνατο να συνεχίσουμε. Σίγουρα, ήταν καλός αγώνας για εμάς και την ομάδα, είχαμε ένα πολύ καλό αυτοκίνητο και κάναμε τις καλύτερες επιδόσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ήταν καλό αγώνας, αλλά ήμασταν άτυχοι, αρχικά με τους θεατές και τώρα με την εγκατάλειψη. Αλλά έχουμε αρκετά θετικά στοιχεία να κρατήσουμε από αυτόν τον αγώνα».

Αναλυτικά και ζωντανά αποτελέσματα του αγώνα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα του 78ου Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ