Πριν λίγα 24ωρα ο Lewis Hamilton μπήκε σε ένα club οδηγών που έχουν έξι τίτλους στις κατηγορίες στις οποίες μεγαλούργησαν και μεγαλουργούν ονόματα που προκαλούν ανάλογο δέος. Όπως εκείνα των Sebastien Ogier, Bernd Schneider και Marc Marquez.

Δεν είναι πολλοί αυτοί που καταφέρνουν να κατακτήσουν έναν παγκόσμιο τίτλο στην καριέρα τους. Από μόνο του αυτό το επίτευγμα είναι εξ ορισμού μνημειώδες. Πολλώ δε μάλλον, όταν οι παρακάτω κύριοι έχουν καταφέρει αυτόν άθλο έξι φορές.

Lewis Hamilton – 6 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1

Το «παιδί από το Stevenage» έφτασε πλέον στις έξι κατακτήσεις, μέσα σε μία καριέρα που εκτείνεται σε τρεις «εποχές» και 13 σεζόν. Μετά το 2008, όταν και έγινε ο πρώτος πρωταθλητής της McLaren μετά τον Mika Hakkinen το 1999, ακολούθησαν τα χειρότερα χρόνια της σύντομης -ως τότε- καριέρας του, με αλλεπάλληλες χαμένες ευκαιρίες, λάθη, αποτυχίες.

Η γενναία απόφαση που πήρε στο τέλος του 2012 να μεταβεί στηMercedesήταν κι αυτή που πρακτικά άλλαξε την καριέρα του. Ως τότε, μετρούσε 22 νίκες. Σήμερα, 7 χρόνια μετά, έχει φτάσει τις 83, και μοιάζει ασταμάτητος.

Έχει κερδίσει πάνω από το 50% των αγώνων της υβριδικής εποχής (2014-σήμερα), και θα μπορούσε να πει κανείς πως έχει κερδίσει 5 τίτλους κι έχασε έναν, το 2016. Εκείνη η χρονιά, που είδε τον Nico Rosberg να αναδεικνύεται πρωταθλητής, έδρασε καταλυτικά στην νοοτροπία του οδηγού και αθλητή Hamilton, που βρήκε νέο κίνητρο, και την τριετία 2017-2019 διέλυσε εκ νέου τον ανταγωνισμό.

Οι συγκρίσεις με τον Michael Schumacher είναι -πλέον- αναπόφευκτες. Ο Hamilton, όπως και ο Schumi, έφτασε τους έξι τίτλους στα 34 του έτη. Έχει, όμως, παραπάνω νίκες από όσες είχε σε αυτό το στάδιο της καριέρας του ο Γερμανό (70 έναντι 83), και με τους κανονισμούς να παραμένουν σταθεροί το 2020, η 7η κατάκτηση δε μοιάζει τόσο απίθανη – κάθε άλλο.

Κι αυτό θα αλλάξει κατά πολύ την κουβέντα γύρω από τους σπουδαιότερους του σπορ.

Lewis Hamilton

Sebastien Ogier – 6 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ

Μπορεί η γαλλική δυναστεία των ‘Sebastien’ στο WRC να τερματίστηκε φέτος με την κατάκτηση του πρωταθλήματος από τον Ott Tanak (σ.σ.: 15 χρόνια έχουν περάσει από την κατάκτηση του τίτλου από μη-Γάλλο οδηγό, και συγκεκριμένα από τον Peter Solberg), η παρακαταθήκη του Sebastien Ogier, όμως, θα μείνει ανεξίτηλη στις ειδικές διαδρομές.

Έχοντας ξεκινήσει την καριέρα του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα από τη Citroen, ο Γάλλος πήρε τη σκυτάλη από τον συμπατριώτη του και θρύλο του παγκόσμιου motorsport, Sebastien Loeb, που αποσύρθηκε από τις πλήρεις σεζόν στο τέλος του 2012.

Ο Ogier, από την άλλη μεριά, έχοντας μεταβεί στην VW, οδηγούσε το Polo R WRC δεν άφησε τίποτα και κανέναν να την αμφισβητήσει.

Όντας ο πλέον ταλαντούχος και κυρίαρχος οδηγός της τετραετίας 2013-2016, έφτασε σε κατακτήσεις τον σπουδαίο Tommi Makinen.

Το τέλος του 2016, όμως, είδε την VW να αποσύρεται αιφνιδίως από το πρωτάθλημα, αναγκάζοντας τον πρωταθλητή να βρει νέο «σπίτι».

Η M-Sport και ο Malcolm Wilson έκαναν τα πάντα για να εξασφαλίσουν την υπογραφή του, και τα κατάφεραν. Μαζί, πανηγύρισαν δύο τίτλους οδηγών και έναν κατασκευαστών, το 2017. Ίσως αυτή η διετία να σφράγισε τον θρύλο του Ogier στα ράλλυ, να έχτισε σε άλλο επίπεδο την υστεροφημία του.

Το 2019 τον βρήκε στη Citroen, σε μία επανένωση με την πρώτη του ομάδα, σε ένα γαλλικό «πάντρεμα».

Με το τέλος του 2020, ο 6κις θα αποχωρήσει από την ενεργό δράση – πιθανόν με έναν ακόμα τίτλο.

Το όνειρο των εννέα κατακτήσεων είναι άπιαστο πια, δεδομένα. Ελάχιστη σημασία έχει, πάντως, για την εικόνα που θα έχουν για εκείνον οι επόμενες γενιές. Είναι ο δεύτερος σε κατακτήσεις, σε νίκες, και 7ος σε νίκες σε ε.δ. Όχι άσχημο παλμαρέ.

Sebastien Ogier

Bernd Schneider – 6 φορές Πρωταθλητής DTM

O Bernd Schneider είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση οδηγού, ειδικά για την εποχή κατά την οποία έδρασε.

Ο Γερμανός πολυπρωταθλητής του DTΜ έγραψε ιστορία με τη Mercedes, αφού κατέκτησε τον τίτλο του γερμανικού πρωταθλήματος τουρισμού το 1995, το 2000, το 2001, το 2003 και το 2006, ενώ προσθέστε σε αυτά και τον τίτλο του ITC (International Touring Championship)του 1995, που προσμετράται στα ρεκόρ του DTM.

Είναι ο απόλυτος recordman του θεσμού: έχει τις περισσότερες νίκες (46), τα περισσότερα βάθρα (112), και τους περισσότερους ταχύτερους γύρους (62). Στατιστικά, δεν έχει αντίπαλο.

Και στις πίστες, το ίδιο ίσχυε, θα μπορούσε να πει κανείς.

Το 1995, στην πρότερη φάση του DTM (όταν ονομαζόταν Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) έκανε το 'double’ κατακτώντας και τον τίτλο του ITC με τη Mercedes C-Class V6.

Στην εποχή του Deutsche Tourenwagen Masters, δηλαδή μετά το 2000, ο Schneider κυριάρχησε, έχοντας 5 πρωταθλήματα σε 6 χρόνια, πρώτα με την AMG-Mercedes CLK-DTM, και το 2006 με την AMG-Mercedes C-Klasse 2006, όντας μέλος της HWA Racelab, θυγατρικής ομάδας της Mercedes.

Δεν έλειψε, όμως, και το σύντομο πέρασμα από τη Formula 1 στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και στις αρχές του ’90, όταν οδήγησε για λογαριασμό της Zakspeed και μετά της Footwork, ομάδων χαμηλού επιπέδου ακόμα και για το τότε grid. Δεν πήρε κανέναν βαθμό.

Η παρακαταθήκη τους στους αγώνες τουρισμού, πάντως, δεν μπορεί να επισκιαστεί από τίποτα. Ο Schneider υπήρξε η επιτομή του touring car driver.

Bernd Schneider

Marc Marquez – 6 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής MotoGP

Ο άνθρωπος που έχει σπάσει κάθε ρεκόρ και είναι μόλις 26 ετών.

Ο Marc Marquez επαναπροσδιορίζει αυτό που είναι στην ουσία του ένας αναβάτης στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα, όντας ήδη ένας 6κις πρωταθλητής, κατακτώντας σχεδόν τα πάντα από το 2013 και μετά.

Μετά από δύο νικηφόρες σε σεζόν σε 125cc και Moto2, το πέρασμα στο MotoGP έγινε πριν 7 χρόνια, με τη Repsol Honda, που τότε έψαχνε τον νέο της μεγάλο αναβάτη. Και πέτυχε διάνα.

Το 2013, ως rookie, στέφεται πρωταθλητής της μεγάλης κατηγορίας για πρώτη φορά, και γίνεται ο πρώτος πρωταθλητής της Hondaμετά τον εκλιπόντα Nicky Hayden.

Από εκεί και μετά, δεν κοίταξε πίσω του. Έχασε τον τίτλο του 2015 από τον Jorge Lorenzo, έχοντας εμπλακεί και σε ένα ιδιαίτερο συμβάν στη Μαλαισία με τον Valentino Rossi, αλλά, ειλικρινά, αυτό δεν δύναται να χαλάσει την εικόνα ενός αναβάτη που ξεπερνά το όριο και νιώθει άνετα να το κάνει αυτό σχεδόν κάθε Σ/Κ.

Κάθε χρονιά είναι και καλύτερος, πιο κυρίαρχος, πιο σίγουρος. Τρομακτικό, αν σκεφτεί κανείς πως φέτος «κλείδωσε» τον τίτλο τέσσερις αγώνες πριν το τέλος της σεζόν, και ακόμα κερδίζει.

Έχει 55 νίκες σε 126 εκκινήσεις, 94 βάθρα, 62 polepositions, 55 ταχύτερους γύρους. Είναι ένα στατιστικό θαύμα.

Ο επόμενος στόχος είναι τα 7 πρωταθλήματα στη μεγάλη κατηγορία. Τόσα έχει ο μεγάλος του αντίπαλος κατά καιρούς,Valentino Rossi. Ο Ιταλός, πάντως, θεωρεί δεδομένο ότι θα τον ξεπεράσει το «μυρμήγκι της Θερβέρα».

Οχτώ έχει ο απόλυτος recordman, Giacomo Agostini, ο αναβάτης που έσπασε πολλά ρεκόρ και έθεσε νέα σε μία τρομερά αλλοτινή εποχή.

Ο χρόνος θα δείξει πού θα φτάσει ο νεαρός Ισπανός._Δ.Μ.

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά