top icon
Αγώνες

Nani Roma: Στο Dakar υπάρχει μια έννοια συντροφικότητας που δε βρίσκεται σε άλλα σπορ

Ο Nani Roma, οδηγός της Bahrain Raid Xtreme και από τους ελάχιστους αγωνιζόμενους που έχουν κερδίσει το Dakar με μοτοσικλέτα και αυτοκίνητο, μιλάει για τον ξεχωριστό χαρακτήρα του κορυφαίου αγώνα αντοχής, την κυριαρχία της έννοιας του ευ αγωνίζεσθαι σε αυτόν, καθώς και το νέο του αυτοκίνητο.

Το Dakar δεν είναι απλά ο μεγαλύτερος αγώνας αντοχής στον πλανήτη, αλλά για όσους εμπλέκονται ενεργά σε αυτόν, αποτελεί τρόπο ζωής και σκέψης. Αυτό επιβεβαιώνει και ο Nani Roma, που μετά από την 8η ημέρα βρίσκεται στην 5η θέση της κατάταξης των αυτοκινήτων, στο ντεμπούτο του νέου BRX Hunter της Bahrain Raid Xtreme, που κατασκεύασε η Prodrive.

Ο 48χρονος Ισπανός, που φέτος πραγματοποιεί την 25η εμφάνισή του στον αγώνα, είναι από τους πλέον κατάλληλους ανθρώπους να μας δώσει να καταλάβουμε, τι εστί Dakar. Άλλωστε, είναι μόλις ένας από τους 3 αγωνιζόμενους, μαζί με τον αείμνηστο πια Hubert Auriol και τον πολυνίκη του Dakar Stephane Peterhansel, που έχουν κερδίσει τόσο με μοτοσικλέτα όσο και με αυτοκίνητο.

Nani Roma

Ο νικητής του Dakar 2004 στις μοτοσικλέτες (ΚΤΜ) και του Dakar 2014 με αυτοκίνητο (Mini), μίλησε για την ουσία του Dakar, τη δική του σύνδεση με τον αγώνα, τη συνεργασία με το νέο του συνοδηυγό, τις επιδόσεις του BRX Hunter στην πρώτη του εμφάνιση και εστίασε, σε ένα θετικό στοιχείο που προέκυψε λόγω του κορονοϊού.

Διαβάστε όσα δήλωσε ο Joan “Nani” Roma:

Τι είναι τόσο ιδιαίτερο στο Dakar;

“Είναι πολύ ειδικός αγώνας – πολύ απαιτητικός και μοναδικός. Αγωνίζομαι στο Dakar για πάνω από 25 χρόνια και συνεχίζω να έρχομαι, καθώς είναι πλέον τρόπος ζωής. Τώρα, η συνεργασία με την Prodrive και την Bahrain Raid Xtreme, είναι πολύ ιδιαίτερη για εμένα.

“Υπάρχει πραγματική συντροφικότητα στο Dakar, καθώς κάθε βράδυ όλοι οι οδηγοί κάθονται μαζί στο bivouac και λένε πώς ήταν η ειδική. Υπάρχει πραγματικό αθλητικό πνεύμα που δε θα δεις σε άλλα σπορ, όπου η αντιπαλότητα υπερισχύει. Εδώ, οι ομάδες βοηθούν η μία την άλλη, για παράδειγμα ο Carlos (Sainz) έμεινε από βενζίνη στην απλή προς το σέρβις. Όταν τον είδαμε, τον τραβήξαμε – ξέρω πως θα έκανε το ίδιο για εμένα”.

BRX Hunter

Πώς είναι να είσαι οδηγός στο Dakar;

“Κάνουμε δοκιμές και δουλεύουμε πολύ πριν από τον αγώνα, ώστε να εξασφαλίσουμε ότι θα είμαστε όσο καλύτερα προετοιμασμένοι μπορούμε. Αυτή τη χρονιά υπήρχε η επιπρόσθετη πρόκληση, καθώς ο προηγούμενος συνοδηγός μου (Daniel Oliveras) ανιχνεύτηκε θετικός στον κορονοϊό ακριβώς πριν από τον αγώνα, με τον Alex (Winocq) να έρχεται στην ομάδα μόλις στις 24 Δεκεμβρίου. Έπρεπε να διαχειριστούμε αυτό το πρόσθετο στοιχείο, μαζί με τις υπόλοιπες προετοιμασίες του Dakar. Ευτυχώς, δουλεύουμε καλά μαζί και βελτιωνόμαστε κάθε μέρα, όμως η κατάσταση δεν είναι εύκολη σε έναν μεγάλο αγώνα όπως αυτός. Εργαζόμαστε στη μεταξύ μας επικοινωνία και στην προσπάθεια να έχουμε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση από το Hunter κάθε ημέρα”.

Πώς είναι η οδήγηση του Hunter;

“Όταν δεις τους ανθρώπους και την εμπειρία που έχει χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία αυτού του αυτοκινήτου, αμέσως αισθάνεσαι ότι πρόκειται για μια από τις πιο υψηλού επιπέδου, επαγγελματικές ομάδες. Η σκέψη πως αυτή είναι η πρώτη φορά που το Hunter αγωνίζεται στους αμμόλοφους, είναι εκπληκτικό. Η δύναμη και η απόδοσή του είναι πραγματικά πολύ καλή”.

Τι χρειάζεται για να κερδίσεις το Dakar;

“Ο παράγοντας που σε περιορίζει σε αυτόν τον αγώνα είναι ο ανθρώπινος, όχι η απόδοση του αυτοκινήτου. Πόσο προετοιμασμένος είναι κάθε οδηγός να πιεστεί. Πρόκειται για έναν απίστευτα απαιτητικό από φυσικής πλευράς αγώνα – χιλιάδες χιλιόμετρα σε ανώμαλες διαδρομές και απότομους αμμόλοφους, με ειδικές που διαρκούν περίπου 5 ώρες- οπότε έγκειται σε μεγάλο βαθμό, στη διάρκεια κάθε οδηγού. Συζητούσα για αυτό με τον Carlos (Sainz) στο bivouac και συμφώνησε πως η ανθρώπινη πλευρά, τα σώματά μας, κάνουν τη διαφορά, όχι η ταχύτητα ή το αυτοκίνητο”.

Nani Roma

Πώς πιέζεις το αυτοκίνητο στα όρια, χωρίς να σπάσει;

“Είναι μια δύσκολη ισορροπία! Πραγματικά, έχει να κάνει με την αίσθηση του αυτοκινήτου. Ακούω τον κινητήρα και τους ήχους από τη μετάδοση, ώστε να γνωρίζω πώς χειρίζεται το Hunter τις οδηγικές συνθήκες. Μεγάλο κομμάτι αφορά στην εμπειρία, τη γνώση του εδάφους, που χτίζεται με τα χρόνια”.

Σε τι διαφέρει το φετινό Dakar από το περσινό;

“Η πλοήγηση είναι πιο δύσκολη φέτος, καθώς και το νέο ψηφιακό roadbook, είναι αρκετά δύσκολο. Πέρυσι ο δρόμος ήταν περισσότερο στο κενό τέταρτο, ενώ φέτος έχουμε περισσότερες ορεινές περιοχές, σημεία με βράχια και περισσότερες προκλήσεις πλοήγησης”.

Πώς επηρέασε ο COVID-19 τον αγώνα;

“Είναι προφανώς πολύ διαφορετικά φέτος – δε μένουμε στα ξενοδοχεία και όλοι πρέπει να μείνουμε μαζί, στη φούσκα. Θυμίζει τον αγώνα πριν από 25 χρόνια, όταν ξεκίνησα, όταν όλοι ήταν σε αυτό μαζί, αλληλοβοηθούνταν, μια πραγματικά δεμένη κοινότητα. Αυτό είναι ένα από τα θετικά που ήρθαν από τον COVID-19 φέτος”.

Πηγή-φωτογραφίες: Bahrain Raid Xtreme

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ