Ο δεύτερος διπλός γύρος του Nascar Euroseries πραγματοποιήθηκε στη γειτονική Ιταλία, με τον Θωμά Κρασώνη να αφήνει και πάλι καλές εντυπώσεις, αλλά με την ατυχία να μην του επιτρέπει να συνδυάσει τις καλές επιδόσεις με αποτέλεσμα.

Η ευρωπαϊκή εκδοχή του Nascar, το Wheelen Euroseries, πραγματοποιείται στην Ευρώπη από το 2013, αλλά τα τελευταία χρόνια γνωρίζει σημαντική άνθηση στη Γηραιά ήπειρο. Τα νούμερα των εισιτηρίων, αλλά και των χρηστών που παρακολουθούν ζωντανά τους αγώνες μέσω του διαδικτύου, αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Μάλιστα, όπως μας έλεγαν οι οργανωτές του θεσμού, στον επόμενο γύρο στην πίστα του Brands Hatch αναμένεται να βρεθούν πάνω από 100.000 θεατές στις κερκίδες. Στον θεσμό με τις αμερικανικές καταβολές, φέτος συναντάμε και έναν Έλληνα οδηγό, τον Θωμά Κρασώνη! Ο 17χρονος, μετά τις εμπειρίες με Citroen Saxo και Mini Challenge ενιαίας μορφής και στις δύο περιπτώσεις, σε Μ.Βρετανία και Ιταλία, έκανε φέτος ένα σημαντικό άλμα στην καριέρα του.

Φυσικά, τα stock car δεν έχουν καμία σχέση με ότι έχει οδηγήσει στο παρελθόν, αλλά αυτό δεν τον απέτρεψε από το να δείξει στοιχεία του πληθωρικού ταλέντου του. Στο δεύτερο διπλό αγώνα του θεσμού, βρεθήκαμε στην πίστα Franciacorta της Ιταλίας καλεσμένοι της Continental, αποκλειστική αντιπρόσωπο της General Tyres στη χώρα μας, η οποία και είναι ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών στο Nascar Euroseries.

Όπως είναι λογικό, η προσοχή μας ήταν στραμμένη στον 17χρονο Έλληνα οδηγό, ο οποίος και αγωνιζόταν στην κατηγορία Elite 2. Σε αυτή συμμετέχουν λιγότερο έμπειροι οδηγοί, σε αντίθεση με την Elite 1, όπου συναντάμε ονόματα όπως αυτό του πρώην Πρωταθλητή της F1 Jacques Villeneuve. Αξίζει να σημειώσουμε, πως τα αυτοκίνητα δεν έχουν καμία αλλαγή ανάμεσα στις δύο κατηγορίες! Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι ο Θωμάς μοιράζεται το ίδιο αυτοκίνητο με τον πρώην πιλότο της Formula 1, Alex Caffi! Όμως, αυτό δεν ευνόησε τον Θωμά στην προσπάθεια του στον πρώτο από τους δύο αγώνες του ιταλικού γυρου. Ο Ιταλός πρώην πιλότος της F1, ενεπλάκη σε ένα ατύχημα στην πίστα, με αποτέλεσμα να προκαλέσει σημαντική ζημιά στη Ford Mustang που μαζί με τον Θωμά οδηγούν. “Το αυτοκίνητο είχε εκτεταμένες ζημιές, με αποτέλεσμα οι μηχανικοί να κάνουν αγώνα δρόμου για να το προετοιμάσουν για τον δικό μου αγώνα”, μας είπε ο Θωμάς. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο Έλληνας οδηγός να μην λάβει μέρος στα ελεύθερα δοκιμαστικά, ενώ παράλληλα δεν είχε καταφέρει να το φέρει στα δικά του επιθυμητά μέτρα σχετικά με το στήσιμο. “Κατά τη διάρκεια του αγώνα, έγινε ένα ατύχημα ακριβώς μπροστά μου, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να μπω στο γρασίδι για να αποφύγω τη σύγκρουση. Δυστυχώς, στην προσπάθεια μου επανέλθω στο δρόμο πάτησα παραπάνω το γκάζι από όσο έπρεπε, με αποτέλεσμα να σπινάρω και να κάνω τετ α κε. Έτσι, έπεσα στην τελευταία θέση, κάτι που όπως αποδείχθηκε δεν είχε ιδιαίτερη σημασία. Αμέσως μετά διαπίστωσα ότι είχε σπάσει η εξάτμιση, με αποτέλεσμα τα καυσαέρια και οι αναθυμιάσεις να περνούν στο χώρο του εσωτερικού. Μου ήταν αδύνατο να αναπνεύσω και μετά από λίγο αναγκάστηκα να σταματήσω.

Ο πρώτος αγώνας να ολοκληρώθηκε νωρίς από ένα μηχανικό πρόβλημα, αλλά δυστυχώς αντίστοιχη ήταν η κατάληξη και στον δεύτερο, παρά την πολύ καλή εμφάνιση του Θωμά. Ο Έλληνας οδηγός ξεκίνησε από την 18η θέση και μετά από εξαιρετική προσπάθεια σκαρφάλωσε στην 13η και ήταν έτοιμος να πλασαριστεί στη δεκάδα! Όμως, η τύχη δεν ήταν με το μέρος του. “Έκανα καλή εκκίνηση, ενώ ήμουν αρκετά γρήγορος προσπερνώντας αρκετά αυτοκίνητα μπροστά μου. Όταν βρέθηκα στη 13η θέση και είδα ότι θα μπορούσα να διεκδικήσω μία θέση στη δεκάδα, πίεσα ακόμα παραπάνω, αλλά ένα σωληνάκι στο υδραυλικό κόπηκε, με αποτέλεσμα να μην έχω καθόλου υποβοήθηση. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι αδύνατο να στρίψουν χωρίς υδραυλική υποβοήθηση και αναγκάστηκα να εγκαταλείψω ξανά. Σίγουρα, μας στεναχωρεί αυτό, γιατί κάναμε καλό αγώνα, αλλά ακόμα και αυτό αποτελεί μία επιπλέον εμπειρία για εμάς.

Στην μεγάλη κατηγορία, την Elite 1, ο Alon Day ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος και τις δύο ημέρες, κερδίζοντας αμφότερους τους αγώνες και περνώντας επικεφαλής στην βαθμολογία. Για όσους δεν γνωρίζουν, ο Ισραηλινός έχει κατακτήσει τον τίτλο στο Nascar Euroseries τα δύο τελευταία χρόνια, ενώ είναι ο μοναδικός από τη χώρα του που έχει αγωνιστεί στο Indycar, την ώρα που φέτος κάνει επιλεκτικές εμφανίσεις στο Nascar Cup Series στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής! Η επόμενη συνάντηση του θεσμού είναι προγραμματισμένη για τις 1-2 Ιουνίου στη Μ. Βρετανία, στην πίστα του Brands Hatch. Αγώνα που φυσικά θα δούμε και τον Έλληνα Θωμά Κρασώνη._Π.Τ.