​Με αφορμή τη νίκη του στο Ράλλυ Ντακάρ, αναδημοσιεύουμε μια από τις πολλές συζητήσεις μας με τον sportsman Nasser Al-Attiyah.

Θεωρείται μία από τις σπουδαιότερες προσωπικότητες του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Δεν είναι μόνο το παλμαρέ του που προκαλεί ζάλη, αλλά και το εύρος των αγώνων που το έχει καταφέρει. Πραγματικός αθλητής και Ολυμπιονίκης στο Λονδίνο το 2012 στην σκοποβολή, έχει κερδίσει τρεις -πλέον- φορές το Ντακάρ και δεκάδες τίτλους σε Μέση Ανατολή και όχι μόνο, αφού δύο φορές έχει αναδειχθεί Παγκόσμιος Πρωταθλητής του WRC2 και ακόμα μία στο PWRC. Εμπλέκεται σε μεγαλύτερο βαθμό στο Πρωτάθλημα Cross Country, αλλά αυτό δεν τον αποτρέπει από το να ακολουθεί και το Πρωτάθλημα Μέσης Ανατολής. Παράλληλα, λαμβάνει μέρος σε επιλεκτικούς αγώνες. Τελευταία φορά τον συναντήσαμε κατά τη διάρκεια των δοκιμών του με το Ford Fiesta R5 στο Ράλλυ Ακρόπολις του 2017.

Αρχικά, ο οδηγός από το Κατάρ μας εξήγησε πως προέκυψε η συμμετοχή του στο Ράλλυ Ακρόπολις: «Η τελευταία φορά που ήρθαμε εδώ ήταν το 2013 με το Ford Fiesta WRC, και δεν σας κρύβω ότι μας έλειψε αυτός ο αγώνας. Ήρθαμε πίσω λοιπόν γιατί μας αρέσει πολύ. Είναι δύσκολος και σκληρός, ενώ θα μας δοθεί η δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε τους ταχύτερους οδηγούς του WRC. Παράλληλα, είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για εμάς να προετοιμαστούμε εν όψει της συμμετοχής μας στο Ράλλυ Κύπρου». Η παρουσία του σε δύο αγώνες του ERC, σημαίνει ότι θα τον δούμε και σε επόμενους αγώνες του θεσμού; «Όχι, αυτό δεν σημαίνει κάτι τέτοιο. Φέτος, έχουμε δώσει μεγαλύτερο βάρος στο Πρωτάθλημα Μέσης Ανατολής και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Cross Country. Παράλληλα, προσπαθούμε να αγωνιστούμε και σε διαφορετικούς αγώνες που μας αρέσουν, όπως το Ακρόπολις.»

Ο Nasser Al Attiyah, είναι ένας από τους λίγους αυτή τη στιγμή, που θα έχει στη διάθεση του την τελευταία γενιά του Ford Fiesta, και συγκεκριμένα με τον κωδικό Evo2, το οποίο και έχει σημαντικές βελτιώσεις στον κινητήρα. «Ναι, το αυτοκίνητο είναι τελείως καινούργιο. Το οδηγήσαμε και στην Ιορδανία και δίχνει πραγματικά πολύ καλό. Παλιότερα, είχα οδηγήσει Fiesta προδιαγραφών RRC και S2000, αφού το R5 που οδηγήσαμε ήταν το Skoda Fabia.» Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να μας κάνει μία σύγκριση μεταξύ των δύο αυτοκινήτων. «Η απόδοση δείχνει να ίδια ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα. Αλλά μπορώ να πω ότι το Fiesta μου αρέσει πιο πολύ. Ίσως, γιατί έχω πολύ καλή συνεργασία με την M-Sport και με βοηθάνε πάρα πολύ. Είχαμε πολύ καλή συνεργασία στο παρελθόν και είμαστε πολύ χαρούμενοι που δουλεύουμε και πάλι μαζί τους.» Άρα, ποιοι είναι οι στόχοι του Nasser για το Ράλλυ Ακρόπολις; «Μα, φυσικά να κερδίσουμε! Έχουμε πολύ καιρό να βρεθούμε εδώ, αλλά δουλεύουμε σκληρά για να είμαστε σε θέση να κερδίσουμε.»

Το όνομα του Nasser Al Attiyah βρέθηκε στο προσκήνιο πριν από μερικούς μήνες, όταν ξέσπασε μία φημολογία αναφορικά με τη δημιουργία ομάδας στο WRC, και μάλιστα με τα VW Polo WRC’17. Ο ίδιος επιβεβαιώνει τις παραπάνω φήμες. «Ναι, όλα είναι αλήθεια! Αυτό ήταν το πλάνο μας και προσπαθήσαμε να κάνουμε. Όμως, δεν ήταν εύκολο λόγω της ομολογκασιόν του αυτοκινήτου. Αρκετοί αντέδρασαν για να μη γίνει αυτό το εγχείρημα, και εν τέλει όλη αυτή η ιστορία έκλεισε όταν η VW αποφάσισε να στραφεί στο Rallycross. Εμείς, δεν έχουμε κάποιο πλάνο να λάβουμε μέρος στο WRC, ούτε για κάτι αντίστοιχο. Όμως, δεν σας κρύβω ότι έχουμε κάποιες σκέψεις για εμπλοκής μας στο Rallycross τη νέα χρονιά. Όμως, ακόμα είναι πολύ νωρίς για τέτοιου είδους σκέψεις, αφού είμαστε συγκεντρωμένοι στις τωρινές μας υποχρεώσεις και στο Dakar.»

Φέτος, έφτασε κοντά στη νίκη στο θρυλικό αγώνα με την Toyota, αλλά δεν τα κατάφερε. «Ήμασταν ανταγωνιστικοί στον αγώνα και γρήγοροι, αλλά κάναμε ένα λάθος και τελείωσαν όλα. Δεν είμαστε ικανοποιημένοι με αυτό, αλλά έτσι είναι οι αγώνες και την επόμενη χρονιά θα επιστρέψουμε με στόχο να κερδίσουμε.» Ενδιαφέρον, όμως, έχει να ακούσουμε την άποψη και το σχόλιο του αναφορικά με όσα ακολουθήσει μετά το τέλος του αγώνα, αναφορικά με τους κανονισμούς και την κόντρα ανάμεσα σε Toyota και Peugeot. «Η Peugeot, θέλει τους καλύτερους κανονισμούς για λογαριασμό της, όπως και όλες οι ομάδες. Η αλήθεια είναι ότι όλες οι ομάδες και οι Κατασκευαστές χρειάζεται να έχουν αντίστοιχους κανονισμούς και επιδόοσεις. Η FIA διαθέτει όλα τα δεδομένα των αυτοκινήτων και έχει διαπιστώσει ότι ακόμα και σήμερα το buggy είναι ταχύτερο. Γνωρίζω, ότι τόσο με το Mini όσο και με την Toyota σήμερα, εγώ έκανα τη διαφορά με τις επιδόσεις μου. Όμως, δεν είναι αυτό το θέμα. Στην Peugeot πρέπει να γνωρίζουν ότι μπορεί να απειλούν πως θα αποχωρήσουν, αλλά το ίδιο και στην περίπτωση της Toyota αν δεν αλλάξουν οι κανονισμοί. Πιστεύω ότι αυτό που χρειάζεται και η καλύτερη λύση είναι να βρεθούν όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές στο ίδιο τραπέζει και να συζητήσουν με στόχο να λύσουν τις όποιες διαφορές.»_Π.Τ.