top icon
Αγώνες

Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Ζήτημα ελαστικών

Κάλλιστα θα μπορούσε να είναι και τίτλος βιβλίου. Στην περίπτωσή μας, η επιλογή των ελαστικών και τα κλαταρίσματα, έκριναν σε μεγάλο βαθμό την έκβαση της πρώτης ημέρας του αγώνα.

Η πολυαναμενόμενη κακοκαιρία δεν ήρθε ποτέ, με αποτέλεσμα στο μεγαλύτερο μέρος τους οι ειδικές διαδρομές να είναι βρεγμένες ελέω και των σημερινών σποραδικών βροχών, κρύβοντας όμως αρκετά κομμάτια με πολύ χιόνι! Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, οι οδηγοί να μην γνωρίζουν τι ακριβώς θα συναντήσουν και τι ακριβώς ελαστικά να επιλέξουν. Σαν να μην έφτανε αυτό, όσοι επέλεξαν λάστιχα με καρφιά, αντιμετώπισαν πρόβλημα υπερθέρμανσης τους στις ειδικές που δεν είχαν χιόνι, προκαλώντας έτσι αρκετά κλαταρίσματα.

Απέναντι σε αυτή την πρόκληση, ο Mikko Hirvonen εμφανίστηκε πανέτοιμος, εκμεταλλευόμενος και την σημαντική σε σχέση με τους αντιπάλους του, εμπειρία του. Ο Φινλανδός, όπως υποστήριξε και ο ίδιος, δεν ήταν απόλυτα ικανοποιημένος με το αυτοκίνητο, αλλά όπως φαίνεται από το χρονόμετρο αυτό δεν αποτέλεσε πρόβλημα για τον ίδιο. Η ουσία είναι ότι οι επιλογές του ήταν σε ελαστικά ήταν οι πλέον ενδεδειγμένες, την ώρα που δεν αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας με το Fiesta S2000. Βέβαια, μπορεί η διαφορά του στο τέλος της ημέρας να μοιάζει σημαντική σε σχέση με τους αντιπάλους του, αλλά αυτή διαμορφώθηκε στο τέλος της ημέρας, όταν και οι δύο κυριότεροι αντίπαλοι του, ο Sebastien Ogier και ο Stephane Sarrazin, αντιμετώπισαν προβλήματα που τους κόστισαν χρόνο και μαζί θέσεις στη γενική κατάταξη.

Ο εργοστασιακός οδηγός της Citroen, ήταν σε απόσταση βολής από το Φιλανδό αντίπαλο του, αλλά η 3η ειδική έμελλε να είναι καταστροφική για τον ίδιο. Ενώ είχε μειώσει τη διαφορά του από τον αντίπαλο του στα 4 δευτερόλεπτα, θεατές είχαν πετάξει χιόνι στο δρόμο με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του 207 και να χάσει περίπου δύο λεπτά. Χίλια κρίμα για τον νεαρό Γάλλο, ο οποίος και ήταν ταχύτατος στις δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες του αγώνα και αναμφίβολα θα μπορούσε να αποτελέσει πονοκέφαλο για τον Hirvonen. Βέβαια, κάπου εδώ αξίζει να σημειώσουμε και τη σημαντική διαφορά των οδηγών του WRC με αυτούς του IRC, αφού οι δύο οδηγοί των Ford και Citroen είναι μακράν ταχύτεροι των υπολοίπων πρωταγωνιστών του θεσμού, ενώ και οι μεμονωμένες κορυφαίες επιδόσεις έρχονται από οδηγούς που έχουν αντίστοιχη εμπειρία. Όπως ο Sarrazin, ο οποίος και προσπάθησε να κυνηγήσει τον Hirvonen, αλλά ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην τελευταία ειδική τον έθεσε εκτός μάχης, ρίχνοντας τον στην 8η θέση της γενικής.

Έτσι, με αυτόν τον τρόπο ο Kris Meeke έχει σκαρφαλώσει στην 2η θέση της γενικής, χωρίς να σημειώσει κορυφαίες επιδόσεις. Αρχικά, δυσκολεύτηκε από την μεταβαλλόμενες συνθήκες στις ειδικές, ενώ η επιλογή των ελαστικών του στο δεύτερο μισό της ημέρας, δεν τον βοήθησε στην προσπάθεια του να μειώσει τη διαφορά του από την κορυφή. Ο Juho Hanninen, με το πρώτο από τα τρία εργοστασιακά Skoda Fabia S2000, συμπληρώνει την πρώτη τριάδα, ακολουθούμενος από τον Nicolas Vouillioz. Ο Φιλανδός έκανε λάθος επιλογή ελαστικών στο πρώτο loop ειδικών, στη συνέχεια αντιμετώπισε προβλήματα με το κιβώτιο του, ενώ λάθος ήταν και η επιλογή σε λάστιχα στο τέλος της ημέρας. Παρόλα αυτά, και εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα των αντιπάλων του, κατάφερε να βρίσκετε 22 δευτερόλεπτα πίσω από τον Meeke, απειλώντας τον σοβαρά ειδικά σε περίπτωση που αύριο έχουμε χιόνι στις ειδικές διαδρομές. Ο Vouillioz, εκμεταλλεύθηκε και αυτός με τη σειρά του τα προβλήματα των αντιπάλων του και βρίσκεται τέταρτος, χωρίς να εντυπωσιάσει, αφού και αυτόν δεν τον βοήθησε η επιλογή των ελαστικών του, σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ο Γάλλος, όπως και οι ομόσταυλοι του στην Skoda, αντιμετώπισαν σε όλη τη διάρκεια της ημέρας προβλήματα με τα ελαστικά τους, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να αναρωτιούνται για το κατά πόσο ήταν αποτελεσματικοί των πληρωμάτων αναγνώρισης της τσέχικης ομάδας. Ο άτυχος Sebastien Ogier ακολουθεί 30 δευτερόλεπτα πίσω του, την ώρα που ο Bruno Maghalaes συμπληρώνει την πρώτη εξάδα. Ο Πορτογάλος αντιμετώπισε σε όλη τη διάρκεια της ημέρας σημαντικό πρόβλημα με τις καιρικές συνθήκες και το μικτό χαρακτήρα του αγώνα, με αποτέλεσμα οι επιδόσεις του να μην αντίστοιχες με αυτές που έχουμε συνηθίσει στο παρελθόν. Πάντως, εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα των αντιπάλων του κατάφερε να πλασαριστεί στην πρώτη εξάδα, ακολουθώντας σταθερό ρυθμό.

Μόλις 15 δευτερόλεπτα πίσω του, βρίσκεται ο πολύπειρος Toni Gardemeister, ο οποίος και δείχνει να περνάει δύσκολες ώρες πίσω από το τιμόνι του Grande Punto S2000. Κακά τα ψέματα, το ιταλικό όπλο της Abarth δείχνει ξεπερασμένο απέναντι στον συναγωνισμό και αυτό είναι κάτι που ο Φιλανδός καταλαβαίνει αυτή τη στιγμή από πρώτο χέρι, ενώ και η τύχη δεν ήταν με το μέρος του, αφού είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό και μία έξοδο. Ο επίσης άτυχος Stephane Sarrazin, ελέω του κλαταρισμένου ελαστικού στην τελευταία ειδική, βρίσκεται στην 8η θέση της γενικης, την ώρα που οι Franz Wittman Jr. και Guy Wilks συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα. Ο Αυστριακός νεαρός οδηγός αν και δεν έχει εμπειρία από αυτού του είδους τις καιρικές συνθήκες, ήταν ταχύς, σημειώνοντας πολύ καλύτερες επιδόσεις από ότι περίμεναν οι περισσότεροι.

 
Αντίθετα, απογοητευτική είναι η εμφάνιση του Guy Wilks με το Skoda Fabia S2000, αφού ο Βρετανός είναι μόλις 10ος γενικής και χωρίς να δείχνει ικανός να βελτιώσει τις επιδόσεις του, αν και η επιλογή των ελαστικών του ήταν λανθασμένη για σήμερα. Βέβαια, κανείς δεν περίμενε ότι ο Wilks θα ήταν ανταγωνιστικός στο Μόντε Κάρλο, και οι περισσότεροι αναμένουν την πρώτη του εμφάνιση σε χωμάτινες επιφάνειες.

Η αυριανή ημέρα περιλαμβάνει έξι ειδικές διαδρομές, βόρεια της Valence. Με δεδομένη την πτώση της θερμοκρασίας αυτή τη στιγμή στο σέρβις παρκ της γαλλικής πόλης, αλλά και τις προβλέψεις που θέλουν χιονόπτωση σήμερα, είναι πολύ πιθανό οι αυριανή ημέρα να είναι ντυμένη στα λευκά. Όμως, με τις ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες, που αποτελούν κύριο χαρακτηριστικό του αγώνα, κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος. Ακόμα και οι οδηγοί. Και όπως μας δίδαξε η σημερινή ημέρα, τα αποτελέσματα και οι χρόνοι στις ειδικές διαδρομές, μπορούν να αλλάξουν το ίδιο εύκολα με τον καιρό. Εξάλλου, ακόμα βρισκόμαστε μόλις στην αρχή του αγώνα, αφού για την ολοκλήρωση του απομένουν δύο ιδιαίτερα απαιτητική σκέλη.

 
Αξίζει να σημειώσουμε ότι και οι αυριανές ειδικές διαδρομές, θα μεταδοθούν όλες απευθείας από το Eurosport και Eurosport 2. Τις ώρες μετάδοσης μπορείτε να τις βρείτε αναλυτικά στην παρακάτω σελίδα._Π.Τ.[email protected]
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ