Με τρεις Κατασκευαστές και μία σειρά από Πρωταθλητές να διεκδικούν τον τίτλο, η αυλαία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος RallycrossRX για το 2018 ανοίγει αυτό το Σαββατοκύριακο στην Ισπανία και συγκεκριμένα στην πίστα της Καταλονίας.

Αν τα νούμερα λένε την αλήθεια, τότε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του Rallycross είναι ο πλέον αναπτυσσόμενος θεσμός των τελευταίων ετών. Από την πρώτη χρονιά διεξαγωγής του, το 2014, μέχρι και σήμερα οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι εντυπωσιακοί. Οι ομάδες έδωσαν τη θέση τους στις εργοστασιακές συμμετοχές, σπουδαία ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης με την παρουσία τους, την ώρα που ο αριθμός των θεατών από τις κερκίδες, όπως και τους τηλεοπτικούς δέκτες και το διαδίκτυο, αυξανόταν με αλματώδης ρυθμούς. Πλέον, οι προσδοκίες είναι σαφώς μεγαλύτερες, με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross να μην είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στη χώρα μας, αλλά να γνωρίζει τελείως διαφορετικής ανταπόκρισης στην Ευρώπη, αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο.

Η αυλαία για το 2018 ανοίγει αυτό το Σαββατοκύριακο στην πίστα της Καταλονίας, και σίγουρα το θέαμα αναμένεται και πάλι συναρπαστικό. Τρεις εργοστασιακές ομάδες, ακόμα τρεις ιδιωτικές και συνολικά έξι διαφορετικά μοντέλα θα δώσουν τη μάχη για τον τίτλο στους 12 αγώνες που περιλαμβάνει το φετινό πρόγραμμα του θεσμού. Μετά την περσινή επιτυχία του αγώνα στη Νότια Αφρική, και συγκεκριμένα στο Κέιπ Τάουν, δύο ακόμα νέοι αγώνες θα προστεθούν στο καλαντάρι του RallycrossRX. Ο πρώτος, είναι αυτός της Μ. Βρετανίας, που αντί για το Lydden Hill που πραγματοποιούταν τα προηγούμενα χρόνια, φέτος θα λάβει χώρα στην πίστα του Silverstone! Μία ακόμα σημαντική προσθήκη (αλλά και άνοιγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής) είναι ο αγώνας των ΗΠΑ που θα διεξαχθεί στην πίστα Circuit of Americas, η ίδια που πραγματοποιείται ο αγώνας της Formula 1 και του MotoGP.

Αλλαγές, όμως, δεν έχουμε μόνο στις πίστες, αλλά και στους κανονισμούς. Ένα από τα σημεία που οι Κατασκευαστές απαίτησαν να αλλάξει πριν γνωστοποιήσουν την εμπλοκή και δέσμευση τους στο θεσμό, ήταν η μείωση του κόστους. Το πρώτο που άλλαξε ήταν ο περιορισμός στις δοκιμές. Πλέον, αυτές θα μπορούν να γίνονται αποκλειστικά σε πίστες του θεσμού κατά τη διάρκεια επίσημων δοκιμών, όπως στην Formula 1. Έτσι, οι δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν έγιναν στο Loheac της Γαλλίας και το Silverstone της Μ.Βρετανίας, ενώ στα μέσα της χρονιάς είναι προγραμματισμένη ακόμα μία στη Ρίγα της Λετονίας. Οι δοκιμές σε άλλες πίστες απαγορεύονται, Παράλληλα, για πρώτη φορά θα υπάρχει περιορισμός στον αριθμό και στον τύπο των μηχανικών μερών που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι ομάδες. Για παράδειγμα, ο αριθμός των κινητήρων σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς θα περιορίζεται σε δύο, και τα τούρμπο μόλις τέσσερα σε όλη την αγωνιστική σεζόν. Κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους, αλλά και την ανάγκη για εξέλιξη μηχανικών μερών με μεγαλύτερη αξιοπιστία και διάρκεια ζωής. Παράλληλα, αποκλειστικά δύο θα είναι οι διαθέσιμες σχέσεις του κιβωτίου, ενώ ο σχεδιασμός της πίσω αεροτομής δεν θα μπορεί να διαφοροποιηθεί μέσα στη χρονιά. Οι ομάδες που θα ακολούθησαν ολόκληρο το θεσμό είναι έξι, ενώ δύο ακόμα οδηγοί θα λάβουν μέρος ως ιδιωτικές συμμετοχής, αλλά σε όλους τους αγώνες. Αυτοί είναι ο Βέλγος Gregoire Demoustier που θα λάβει μέρος με την ομάδα της Sebastien Loeb Racing στην πρώτη της χρονιάς στο RallycrossRX και ο Janis Baumanis με το Ford Fiesta της αυστριακής Team Stard. Ας δούμε, όμως, ξεχωριστά τις ομάδες και τους οδηγούς τους.

PSRX Sweden

Οι Πρωταθλητές! Ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει και η PSRX θα ακολουθήσει το θεσμό με τους Johan Kristoffersson και τους Petter Solberg, με στόχο τη διατήρηση των κεκτημένων. Με όπλο τους το VW Polo και τη μεγαλύτερη εμπλοκή-ενίσχυση από την VW Motorsport, κάτι τέτοιο είναι απόλυτα εφικτό. Μάλιστα, το αυτοκίνητο που πέρσι είχε διαλύσει το συναγωνισμό, φέτος θα έχει σημαντικές αλλαγές και αναβαθμίσεις για να παραμείνει το ίδιο ανταγωνιστικό. Αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας έχουν κατακτήσει τον τίτλο στο Π.Π.Ράλλυκρος, με τον Kristoffersson να είναι ο περσινός κάτοχος του τίτλου. Και φέτος θα είναι το φαβορί.

EKS Audi Sport

Η EKS αποτελεί ουσιαστικά το αποτέλεσμα της προσπάθειας του δύο φορές Πρωταθλητή του DTM, Mattias Ekstrom. Ο Σουηδός έκτισε την ομάδα και κατάφερε μαζί της να κατακτήσει τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή στο Rallycross το 2016. Πέρσι, κατάφερε να σημειώσει 2ος σημειώνοντας τέσσερις νίκες, αλλά μαύρα σύννεφα είχαν μαζευτεί πάνω από την EKS. Στο τέλος, οι διαπραγματεύσεις με την Audi ευδοκίμησαν και ο Ekstrom αποφάσισε να εγκαταλείψει το DTM, να αφοσιωθεί στο Rallycross έχοντας μάλιστα την υποστήριξη του σπουδαίου Γερμανού Κατασκευαστή. Με τελείως καινούργιο αυτοκίνητο, πάντα με το S1 ως βάση, ο Σουηδός είναι δεδομένο ότι θα κυνηγήσει τον δεύτερο τίτλο του. Στο δεύτερο Audi, θα βρεθεί ακόμα ένας εκ των μετρ του είδους, και συγκεκριμένα ο Andreas Bakkerud. Μετά την αποχώρηση της Hoonigan του Ken Block, ο Νορβηγός έμεινε χωρίς μπάκετ και ο Ekstrom δεν έχασε την ευκαιρία. Με έξι νίκες συνολικά στην καριέρα του και 49 συμμετοχές, θεωρείται ένας από τους γρήγορους οδηγούς του θεσμού, που υπό τις κατάλληλες συνθήκες μπορεί να πρωταγωνιστήσει.

Team Peugeot Total

Η τρίτη, και σε καμία περίπτωση τελευταία, εργοστασιακή συμμετοχή στο θεσμό. Μετά την διακοπή του προγράμματος Dakar, η Peugeot Sport αποφάσισε να εμπλακεί στο Π.Π.Ράλλυκρος έχοντας στόχο την κατάκτηση των τίτλων. Η τεχνογνωσία θα ανήκει στο γαλλικό εργοστάσιο, και ουσιαστικά η ομάδα του Kevin Hansen θα αναλάβει τη διαχείριση κατά τη διάρκεια των αγώνων. Ο Sebastien Loeb θα αποτελέσει και πάλι το πρώτο βιολί της ομάδας. Ο Γάλλος 9 φορές Πρωταθλητής του WRC θέλει να διεκδικήσει τον τίτλο και η παρουσία της Peugeot του εξασφαλίζει τη σιγουριά ότι θα έχει στη διάθεση του ό,τι καλύτερο για να τα καταφέρει. Μαζί του, θα είναι και πάλι τα αδέρφια Hansen. Ο 26χρονος Timmy είναι ο μεγαλύτερος, και σαφώς πιο έμπειρος, μετρώντας πέντε νίκες στο θεσμό και 22 πόντιουμ! Αντίθετα, ο 20χρονος Kevin, τώρα κάνει τα πρώτα του βήματα, με την περσινή του χρονιά να είναι μόλις η πρώτη στην μεγάλη κατηγορία.

Olsberg MSE

H ομάδα του Νορβηγού Andreas Eriksson είναι μία από τις πλέον γνωστό στο χώρο, με παρουσία εδώ και αρκετά χρόνια. Μάλιστα, οι περισσότερο μυημένοι θα θυμούνται ότι ο Marcus Gronholm με ένα από τα δικά του Ford Fiesta είχε συμμετάσχει τόσο σε αγώνες του Αμερικανικού (Global) Πρωταθλήματος Rallycross, όσο και στην Αναβάση του Pikes Peak! Η Olsberg το 2017 δεν ακολούθησε το Π.Π.Ράλλυκρος, αλλά φέτος επιστρέφει με μεγάλες βλέψεις. Με ένα τελείως καινούργιο Ford Fiesta Supercar, και δύο υποσχόμενους οδηγούς στα πηδάλια. Ο γιος του Andreas Eriksson, Kevin, θα οδηγεί το πρώτο αυτοκίνητο μόλις στην 3η του χρονιά εμπλοκής. Ο 21χρονος είχε εντυπωσιάσει στον πρώτο του αγώνα το 2016 στο Estering, όταν και είχε κερδίσει στο ντεμπούτο του! Δίπλα του, θα βρεθεί ο συμπατριώτης του Robin Larsson, ο οποίος μετά από μία χρονιά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα RX, επιστρέφει στη μεγάλη κατηγορία. Στόχος του να αυξήσει τις νίκες του στο θεσμό, αφού στα 27 του χρόνια μετράει μόλις μία στο RallycrossRX, με το Audi S1 της ιδιωτικής του ομάδας το 2015.

GC Κompetition

H πρώτη από τις δύο καινούργιες ομάδες του θεσμού! Η GC Κompetition είναι δημιούργημα του γνωστού Γάλλου αθλητή της Monster Guerlain Chicherit. O 40χρονος τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο σκι εκτός πίστας (free riding) είναι γνωστός λάτρης του μηχανοκίνητου αθλητισμού και έχει δοκιμάσει διάφορες μορφές αγώνων. Αρχικά, τον είδαμε στα Ράλλυ, όταν και ακολούθησε το JWRC το 2004, αλλά και αγώνες του Γαλλικού Πρωταθλήματος. Μεταπήδησε στο Dakar και τώρα ήρθε η ώρα του Rallycross και μάλιστα με ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο! Η ομάδα του, θα έχει στη διάθεση της δύο Renault Megane τα οποία και έχει προετοιμάσει η πρώην Παγκόσμια Πρωταθλήτρια στο WRC, Prodrive. Το δεύτερο αυτοκίνητο θα οδηγήσει ο Jerome Grosset-Janin, ακόμα ένας Γάλλος με αρκετές παρουσίες στις ειδικές διαδρομές του Γαλλικού Πρωταθλήματος, και μετέπειτα στο Rallycross. Τα τελευταία χρόνια συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Rallycross και φέτος επιστρέφει με τον συμπατριώτη του στην μεγάλη κατηγορία.

GRX Taneco's

Μετά τα Megane R.S., δύο ακόμα νέα αυτοκίνητα θα έχουμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε στους αγώνες του RallycrossRX. Ο λόγος για την ομάδα του δύο φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Marcus Gronholm, που θα χρησιμοποιήσει Hyundai i20. O Φινλανδός, εκμεταλλευόμενος τις σχέσεις του με τον Michele Nandan κατάφερε να εξασφαλίσει δύο i20 WRC προδιαγραφών 2016, τα οποία και θα αναβαθμίσει σύμφωνα με τους κανονισμούς των αγώνων Rallycross. Ο Gronholm, ουσιαστικά ακολουθεί το παράδειγμα της ομάδας του Petter Solberg, που πέρσι εξασφάλισε δύο Polo R WRC '16 και κατάφερε να κατακτήσει τους τίτλους στο θεσμό. Ο γιος του Marcus, Niclas, θα οδηγήσει το ένα από τα δύο αυτοκίνητα, με στόχο να διεκδικήσει θέσεις στον τελικό, και γιατί όχι μία νίκη. Ο 21χρονος οδηγός, έχει ήδη κατακτήσει το Πρωτάθλημα Rallycross Φινλανδίας και φέτος θα πραγματοποιήσει την 3η του χρονιά πλήρους εμπλοκής στο θεσμό. Αντίθετα, ο Timur Timerzyanov που έχει στη διάθεση του το δεύτερο i20, έχει σαφώς μεγαλύτερη εμπειρία, μετρώντας 241 συμμετοχές! Το 2012 και το 2013, πριν ο θεσμός γίνει Παγκόσμιο Πρωτάθλημα υπό την αιγίδα της FIA, ήταν κάτοχος του τίτλου, και θεωρείται ως ένας από τους μετρ του είδους.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2018

14 – 15 Απριλίου Ισπανία (Circuit de Barcelona-Catalunya)

28 – 29 Απριλίου Πορτογαλία (Montalegre)

12 – 13 Μαίου Βέλγιο (Circuit Jules Tacheny)

25 – 26 Μαίου M. Bρετανία (Silverstone)

9 – 10 Ιουνίου Νορβηγία (Hell)

30 Ioυνίου – 1 Ιουλίου Σουηδία (Holjes Motorstadion)

4 – 5 Αυγούστου Καναδάς (Grand Prix de Trois-Rivieres)

1 – 2 Σεπτεμβρίου Γαλλία (Loheac-Bretagne)

15 – 16 Σεπτεμβρίου Λετονία (Bikernieki National Sports Base)

29 – 30 Σεπτεμβρίου H.Π.Α. (Circuit of the Americas)

13 – 14 Οκτωβρίου Γερμανία (Estering)

24 – 25 Νοεμβρίου Νότια Αφρική (Killarney International Raceway)

Site: www.fiaworldrallycross.com

Facebook: https://www.facebook.com/fiaworldrallycross/

Youtube Channel: www.youtube.com/user/RallycrossRXTV

 

Πιστεύετε πως και στο φετινό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, από τους 7 φιναλίστ, ένα από τα ηλεκτρικά Porsche Taycan & Tesla Model 3, θα μπορούσε να επικρατήσει του συμβατικού ανταγωνισμού (BMW 1 Series, Ford Puma, Peugeot 208, Renault Clio & Toyota Corolla);

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά