top icon
Αγώνες

SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2016: Όλα ανοιχτά!

Έντονος συναγωνισμός, εναλλαγές σε επίπεδο κορυφής και θέαμα ήταν τα συστατικά που συνέθεσαν το κοκτέιλ της πρώτης ημέρας του Ράλλυ Ακρόπολις.

Η παράσταση του Ράλλυ Ακρόπολις για το 2016 ξεκίνησε σήμερα, με τους πρωταγωνιστές του θιάσου του Ευρωπαϊκού και του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ να προσφέρουν θέαμα στις ειδικές διαδρομές της Φθιώτιδας. Η επιστροφή του εθνικού μας αγώνα στην περιοχή της Λαμίας έπειτα από μία δεκαετία θύμισε αγώνες εκείνων των εποχών. Δεν ήταν μόνο οι ειδικές και το φυσικό περιβάλλον που δημιούργησαν τον παραπάνω συνειρμό, αλλά και η παρουσία του κόσμου, που ξεπέρασε τις προσδοκίες, καθώς και όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτήριζαν παλιότερα το Ακρόπολις, έναν αγώνας επιβίωσης, όπου η ταχύτητα από μόνη της δεν αρκεί.

Ως κερασάκι σε όλα τα παραπάνω ήρθε να προστεθεί ο έντονος συναγωνισμός! Για να αποκτήσετε μία εικόνα, αρκεί να σας αναφέρουμε ότι στο τέλος της πρώτης ημέρας μόλις 2 δευτερόλεπτα χωρίζουν τους δύο πρώτους. Η πρώτη θέση είναι πλέον δύο οδηγών. Του Ρώσου Alexey Lukyanuk και του Λετονού Ralfs Sirmacis. Ο πρώτος, που μετά την Ιρλανδία δεν έχει περιθώρια λάθους, ξεκίνησε το σκέλος με πρόβλημα στον κινητήρα του Ford Fiesta R5, ο οποίος παρουσίασε μειωμένη απόδοση. Αυτό εκμεταλλεύτηκε ο Sirmacis, που από νωρίς τέθηκε επικεφαλής, κλέβοντας τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του. Ο 22χρονος Λετονός αγωνίζεται για πρώτη φορά στην καριέρα του με αυτοκίνητο προδιαγραφών R5, κάτι που καθιστά ακόμα πιο εντυπωσιακή την εμφάνισή του! Όλοι γνωρίζαμε ότι πρόκειται για ταλαντούχο οδηγό, αφού πέρυσι είχε τερματίσει 2ος στην κατηγορία Νέων του ERC και είχε δείξει στοιχεία του ταλέντου του. Κανείς, ωστόσο, δεν περίμενε ότι «με το καλημέρα» θα ήταν ανταγωνιστικός. Με τον Sirmacis επικεφαλής, ο Lukyanuk ξεκίνησε μια αντεπίθεση διαρκείας στο δεύτερο loop ειδικών, έχοντας εν μέρει λύσει το πρόβλημα με τον κινητήρα του Fiesta. Καθώς ο Sirmacis είχε φθείρει τα ελαστικά του και προσπαθούσε να τα προστατέψει, ο Ρώσος βρήκε την ευκαιρία και ροκάνισε τη μεταξύ τους διαφορά. Όταν μάλιστα στο τέλος του σκέλους αφαιρέθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων που είχε δεθχεί για πρόωρη εκκίνηση νωρίτερα, ο Lukyanuk τέθηκε επικεφαλής με διαφορά μόλις 2 δευτερολέπτων, αφήνοντας έτσι ανοιχτούς λογαριασμούς για το αυριανό σκέλος.

Πιο πίσω, η μάχη για την 3η θέση έχει και πάλι δύο πρωταγωνιστές, τον Τσέχο Jaromir Tarabus και τον δικό μας Λάμπρο Αθανασούλα. Ο Έλληνας οδηγός, που δίπλα του στο Skoda Fabia R5 έχει τον Ηλία Παναγιωτούνη, ξεκίνησε κινούμενος γρήγορα, χωρίς να πάρει ρίσκο, με αποτέλεσμα να εδραιωθεί στην 3η θέση της Γενικής. Όμως, στο ενδιάμεσο σέρβις, ο Λάμπρος πραγματοποίησε μία αλλαγή στην ανάρτηση του Fabia, και συγκεκριμένα επέλεξε πιο σκληρή ρύθμιση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να γίνει πιο νευρικό και ο Έλληνας οδηγός να χάσει χρόνο. Παράλληλα, ένα τετ-α-κε στη 2η «Νέα Γραβιά» τού κόστισε ακόμα περισσότερο και, σε συνδυασμό με τη φθορά των ελαστικών του, είχε ως συνέπεια να πέσει στο τέλος της ημέρας 4ος, πίσω από τον Jaromir Tarabus. Ο Τσέχος είχε ιδιαίτερα σταθερή απόδοση σε όλη τη διάρκεια της ημέρας με το δικό του Skoda Fabia R5, και στο τέλος δικαιώθηκε από τη στρατηγική του. Βέβαια, η διαφορά του από τον Αθανασούλα, που ακολουθεί 4ος και αγγίζει τα 20 δευτερόλεπτα, δεν του επιτρέπει να εφησυχάσει, αφού είναι δεδομένο ότι ο Αθανασούλας αύριο θα πιέσει για το κάτι παραπάνω. Άτυχος στάθηκε ο Κajetan Kajetanowicz, αφού ο Πρωταθλητής Ευρώπης είχε μία έξοδο στην πρώτη ε.δ. με αποτέλεσμα να χάσει περισσότερα από δεκαπέντε λεπτά, αφού το αυτοκίνητο έμεινε ανάποδα αρκετή ώρα. Στη συνέχεια, κατάφεραν να κερδίσουν τις 3 από τις 6 ε.δ. της ημέρας, αλλά και πάλι αυτό δεν είναι αρκετό για να τον φέρει στη διεκδίκηση μία καλής θέσης.

Πιο πίσω, τη δική τους μάχη δίνουν οι Raul Jeets και Jaroslav Koltun, με Skoda Fabia και Ford Fiesta προδιαγραφών R5, με φόντο την 5η θέση. Αμφότεροι ακολουθούν το δικό τους ρυθμό, χωρίς να ρισκάρουν και, τηρουμένων των δυνατότητων, το αποτέλεσμα τους δικαιώνει. Πρώτος στην κατηγορία του ERC2 και 7ος Γενικής ακολουθεί ο Πολωνός Wojiciech Chuchala με το Subaru Impreza WRX, ο οποίος αρχικά έγραψε πολύ καλούς χρόνους, αλλά στη συνέχεια ένα πρόβλημα στο σύστημα εξαγωγής τον ανάγκασε να κόψει ρυθμό.

Ωστόσο, ο αγώνας δεν προσμετρά μόνο στο ERC, αλλά και στο Ελληνικό Πρωτάθλημα, με κάθε ημέρα να προσμετρά ξεχωριστά και κάθε πλήρωμα να έχει τη δυνατότητα να διαλέξει το καλύτερο από τα δύο αποτελέσματα για να προσμετρήσει στην τελική βαθμολογία. Με τον Λάμπρο Αθανασούλα εκτός συναγωνισμού, λόγω διαφοράς δυναμικότητας του αυτοκινήτου, ο οποίος και κατέκτησε τη νίκη την πρώτη ημέρα, γίναμε μάρτυρες εξαιρετικών επιδόσεων από δύο ακόμα ελληνικά πληρώματα. Συγκεκριμένα, οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης και Φιλιππίδης-Μαχαίρας κινήθηκαν εντυπωσιακά γρήγορα, και, αν συμπεριλαμβάνονταν στο Ευρωπαϊκό, εύκολα θα είχαν κάνει το «1-2»! Αμφότεροι διέθεταν Mitsubishi Lancer EVO IX και φρόντισαν να τα απογειώσουν από την πρώτη ειδική της ημέρας. Αρχικά, ο Βασίλης Βελάνης ήταν αυτός που εντυπωσίασε με έναν εξαιρετικό χρόνο στη Νέα Γραβιά, για να απαντήσει στη συνέχεια ο Γιώργος Φιλιππίδης με μία σειρά από πρώτους χρόνους. Ο Βελάνης δεν παρέδωσε τα όπλα, αντέδρασε, και στην τελευταία ε.δ. κατάφερε να αντισταθεί στην επίθεση του Φιλιππίδη, ο οποίος και σημείωσε 4ο χρόνο Γενικής(!), αλλά έχασε τη 2η θέση στον ελληνικό αγώνα μόλις για 1,6 δευτερόλεπτα. Σε κάθε περίπτωση, και οι δύο είναι άξιοι συγχαρητηρίων για τις επιδόσεις τους!

Πιο πίσω, ο Στέφανος Καμιτσάκης με τον Σπύρο Μπαρδάκη οδήγησαν συνετά το Mitsubishi Lancer EVO IX και κατάφεραν να ξεπεράσουν τους Παντελή-Κωνσταντίνου με το Lancer EVO X, κερδίζοντας παράλληλα σημαντικές εμπειρίες για το μέλλον στην πρώτη τους συμμετοχή σε Ακρόπολις. Παράλληλα, το κυπριακό πλήρωμα συνέχισε τις καλές του εμφανίσεις, έπειτα από αυτήν που είχε πραγματοποιήσει στον Πύργο. Την πρώτη εξάδα συμπλήρωσαν οι Αλυγιζάκης-Χατζηδάκης με ακόμα ένα Lancer EVO IX, ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, ειδικά αν αναλογιστούμε τη μικρή εμπειρία τους με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Πιο πίσω ακολούθησε ο τέσσερις φόρες Πρωταθλητής F3 «Ιαβέρης Jr», ο οποίος και επέστρεψε έπειτα από έντεκα χρόνια στην ενεργό δράση. Με τον Σπύρο Κολτσίδα στο δεξί μπάκετ του Lancer EVO IX, πραγματοποίησε τις τρεις πρώτες ε.δ. του αγώνα με σπασμένη κολόνα τιμονιού, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Στη συνέχεια βελτίωσε τις επιδόσεις, προσπαθώντας να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του αυτοκινήτου, αλλά και να βρει το ρυθμό του, και αύριο αναμένεται σαφώς καλύτερος!

Τις εντυπώσεις, όμως, έκλεψαν και οι Αναγνωστάκος-Μπακλώρης με το MG ZR, οι οποίοι επικράτησαν με άνεση στην κατηγορία F2, σημειώνοντας κορυφαίους χρόνους απέναντι στους οδηγούς από το εξωτερικό με αντίστοιχες κατασκευές. Άτυχοι στάθηκαν οι Χαλιβελάκης-Τσαούσογλου με το Mitsubishi Lancer EVO IX, που εγκατέλειψαν μόλις στην πρώτη ε.δ. έπειτα από έξοδο, οι Σπανός-Γκοτοβός με πρόβλημα στα φρένα, οι Μποζιονέλος-Παναρίτης από δυναμό και οι Λευκαδίτης-Τσιούκας από ημιαξόνιο.

Η αυριανή ημέρα αναμφίβολα αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον. Σε επίπεδο Γενικής, οι διεκδικητές της νίκης ξεκινούν ουσιαστικά ισόπαλοι, ενώ πιο πίσω τίποτα δεν έχει ξεκαθαρίσει και όλα είναι ανοιχτά. Φυσικά, στους κορυφαίους συνδυασμούς πρέπει να προσθέσουμε τους αντίστοιχους ελληνικούς, που σήμερα απέδειξαν ότι μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια τον ξενόφερτο συναγωνισμό. Οι λόγοι, συνεπώς, να βρεθεί κανείς στη Λαμία τις επόμενες ώρες μόνο λίγοι δεν είναι._ Π. Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ