Η FIA ανακοίνωσε πως από το 2020 και έξης τα υβριδικά πρωτότυπα της κατηγορίας LMP1 θα πρέπει σε κάθε αγώνα να διανύουν μερικούς γύρους αποκλειστικά με την αρωγή της ενέργειας που αποθηκεύεται στις μπαταρίες τους. Και όχι μόνο.

Πολύ σύντομα λοιπόν τα πρωτότυπα της κατηγορίας LMP1, όπως η TS050 της Toyota και η 919 Hybrid της Porsche, θα είναι υποχρεωμένα να διανύουν μια απόσταση τουλάχιστον 1 «ηλεκτρικού» χιλιομέτρου για κάθε φορά που θα εισέρχονται στα pit για τον αναγκαίο ανεφοδιασμό των δεξαμενών τους. Επιπρόσθετα, τα υβριδικά πρωτότυπα της «μεγάλης» κλάσης του World Endurance Championship θα πρέπει να τερματίζουν κάθε αγώνα αποκλειστικά με την αρωγή των ηλεκτροκινητήρων τους. Ωστόσο, στη σχετική της ανακοίνωση η FIA αναφέρει χαρακτηριστικά σε σχέση με την τελευταία αυτή υποχρέωση πως οι άνθρωποί της θα έρθουν σε συνεννοήσεις με τις ομάδες ώστε να διαμορφωθούν από κοινού οι λεπτομέρειες του υποχρεωτικού από την αγωνιστική σεζόν του 2020 αυτού «μέτρου». Επ’ αυτού, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, οι ιθύνοντες του WEC έχουν ήδη ξεκινήσει τις δοκιμές τους πάνω στην εξέλιξη ταχυφορτιστών που θα προσφέρουν στις μπαταρίες των πρωτοτύπων την απαιτούμενη για τον τερματισμό τους ηλεκτρική ενέργεια κατά τη διάρκεια των ανεφοδιασμών.

Σήμερα, οι πανάκριβες κατασκευές του World Endurance Championship έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν αποκλειστικά με την αρωγή των μπαταριών τους, αλλά για πολύ μικρά χρονικά διαστήματα και σίγουρα όχι με ρυθμό αγώνα. Σύμφωνα με τη FIA, οι παραπάνω αλλαγές στους κανονισμούς έγιναν με γνώμονα τα πρωτότυπα του θεσμού να παραπέμπουν όσο το δυνατόν περισσότερο στα υβριδικά οχήματα ευρείας παραγωγής που ήδη κυκλοφορούν στους δρόμους ή σε εκείνα που αυτή τη στιγμή εξελίσσονται από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων με προορισμό τους… κοινούς θνητούς.

«Όλο και περισσότερες πόλεις κλείνουν σήμερα τους δρόμους τους σε αυτοκίνητα που δεν έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων, οπότε οι συγκεκριμένες αλλαγές δίνουν μια νέα διάσταση στους κανονισμούς μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Sir Lindsay Owen-Jones, o επικεφαλής της FIA που είναι υπεύθυνος για το Π.Π. Αντοχής.

Στο στόχαστρο των νέων κανονισμών μπήκε και μία ακόμα σημαντική για τους κατασκευαστές παράμετρος, που φυσικά δεν είναι άλλη από εκείνη του κόστους. Το μεγαλύτερο βήμα προς τη μείωση των εξόδων μιας ομάδας έγινε με την απόφαση υιοθέτησης κινητών αεροδυναμικών βοηθημάτων για τα πρωτότυπα της κατηγορίας LMP1, και όχι σταθερών, όπως ισχύει σήμερα. Θυμίζουμε πως μέχρι τώρα οι κατασκευαστές είχαν την ελευθερία βάσει των κανονισμών να εξελίξουν δύο μόλις αεροδυναμικά «πακέτα» με σταθερά στοιχεία για όλη τη χρονιά, κάτι που αύξανε δραματικά το κόστος εξέλιξης. Τόσο σε σχεδιασμό, όσο και σε ώρες δοκιμών στην πίστα.

Στο ίδιο μήκος κύματος, η FIA αποφάσισε τη μείωση των ημερών για δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες αλλά και στην αεροδυναμική σήραγγα. Επίσης, από το 2020 και εξής, σε κάθε αγώνα του θεσμού οι μηχανικοί και τα μέλη της ομάδας που θα δίνουν το «παρών» μειώνονται από 65 σε 50._Χ.Α.    

Διαβάστε επίσης: Πιθανή αποχώρηση και της Porsche από το WEC;

Πιστεύετε πως και στο φετινό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, από τους 7 φιναλίστ, ένα από τα ηλεκτρικά Porsche Taycan & Tesla Model 3, θα μπορούσε να επικρατήσει του συμβατικού ανταγωνισμού (BMW 1 Series, Ford Puma, Peugeot 208, Renault Clio & Toyota Corolla);

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά