Αγώνες Eλληνικοί αγώνες

56ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος: Η έκβαση των τίτλων

Με το lockdown να οδηγεί σε αναβολή του τελευταίου προγραμματισμένου αγώνα της χρονιάς (Φθινοπωρινό Ράλλυ) και καθώς το Σωματείο ΑΣΜΑ επέλεξε, εκτιμώντας την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με την πανδημία, να μη ζητήσει νέα ημερομηνία τέλεσης, οι βαθμολογίες μπορούν να θεωρούνται, έστω και ανεπίσημα, τελικές -  Ας θυμηθούμε τι συνέβη σε επίπεδο Γενικής, F2 και κατηγορίας Ν.

Το 2020 θα μας μείνει αξέχαστο, δυστυχώς όχι για θετικούς λόγους. Η πανδημία επηρέασε κάθε δραστηριότητα της ζωής μας και οι ελληνικοί αγώνες αυτοκινήτου, δε θα μπορούσαν να αποτελέσουν εξαίρεση. Παρόλα αυτά, κατά το τετράμηνο Ιουλίου-Νοεμβρίου υπήρξε αρκετή αγωνιστική δράση, με το 56ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος, να περιλαμβάνει 4 αγώνες εκ των οποίων, πραγματοποιήθηκαν οι 3 (Start Line Ράλλυ, Φθιώτιδος-ΑΛΑΛ, Ολυμπιακό-ΑΟΛΑΠ).

Κύρια χαρακτηριστικά, ήταν η άνοδος του αγωνιστικού επιπέδου, αλλά και η βούληση για τη διεξαγωγή αγώνων ακόμη και με αντίξοες συνθήκες, όπως συνέβη στην περίπτωση του Ράλλυ Φθιώτιδος από την Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας, με τη σύμφωνη γνώμη των συμμετεχόντων. Σε αγωνιστικό επίπεδο, τα αυτοκίνητα προδιαγραφών R5 αποτέλεσαν κερασάκι στην τούρτα, ωστόσο όμορφες ήταν οι μάχες τόσο στο πρωτάθλημα της κατηγορίας Ν, όσο και σε εκείνο της F2. Στις δύο τελευταίες μάλιστα περιπτώσεις, ιδιαίτερα ενθαρρυντική ήταν η ανάδειξη νέων πρωταγωνιστών, γεγονός που αφήνει υποσχέσεις για καλύτερη συνέχεια.

Giannis Papadimitriou

Σε επίπεδο Γενικής, αδιαφιλονίκητος κυρίαρχος της σεζόν ήταν ο Γιάννης Παπαδημητρίου (90 βαθμοί, φωτ.), που κατέκτησε και μαθηματικά τον τίτλο στο Ολυμπιακό Ράλλυ, όπου σημείωσε την τρίτη του νίκη σε ισάριθμους αγώνες. Οδηγώντας ένα Skoda Fabia R5 προετοιμασμένο από την ουγγρική Eurosol, με συνοδηγούς στο Ράλλυ Start Line τον Νίκο Πετρόπουλο και στα Ράλλυ Φθιώτιδος-Ολυμπιακό τον Γιώργο Πολυζώη, ο 2 φορές πια (1999, 2020) Πρωταθλητής Ελλάδος κατέκτησε 3 νίκες σε ισάριθμους αγώνες, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο σε όλες τις ειδικές διαδρομές της σεζόν.

Giorgos Polizois

Παράλληλα, ο Γιώργος Πολυζώης (60 βαθμοί, φωτ.) ανεβαίνει στην κορυφή για 7η φορά, αφού έχει κατακτήσει τον τίτλο και ως συνοδηγός των Λεωνίδα (2006, 2007) και Λάμπρου Κύρκου (2011, 2013, 2014, 2015). Στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας βρίσκεται ο Κώστας Σούκουλης (57 βαθμοί), που συνοδήγησε με τους Γιώργο Ζυμαρίδη (τρίτος στους Οδηγούς με 39 βαθμούς) και Γιάννη Μπαντούνα, ενώ τρίτος είναι ο Βέλγος Fred Miclotte, συνοδηγός του Ιορδάνη Σερδερίδη (δεύτερος στους Οδηγούς), με 47 βαθμούς.

Nodas Karanikolas

Στην F2, κατηγορία για δικίνητα αυτοκίνητα, είχαμε μια νεανική μάχη οδηγών με Ford Fiesta προδιαγραφών R. Μετά το Ολυμπιακό Ράλλυ, η πλάστιγγα έγειρε υπέρ του Νώντα Καρανικόλα (φωτ.), ο οποίος κατέκτησε τη νίκη στην κατηγορία του, έχοντας ως συνοδηγό τον Γιώργο Βασιλάκη. Σε συνδυασμό με τη δεύτερη θέση σε Λουτράκι και Λαμία, ο Καρανικόλας (73 βαθμοί) που συμμετείχε για πρώτη φορά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με ένα ολοκαίνουργιο μάλιστα Ford Fiesta R1 (C6-R1B) που προετοίμασε το Car Center, βρίσκεται στην κορυφή. Στη δεύτερη θέση, πλασαρίστηκε στη δεύτερη αγωνιστική του σεζόν ο νεαρός "Backo", κατά κόσμον Δημήτρης Μπακόπουλος, που μοιράστηκε με τον Άρη Ιαβέρη ένα Ford Fiesta R2 1.6 (C5-A6). Το πλήρωμα κατέκτησε τη νίκη σε Λουτράκι και Λαμία, όμως η εγκατάλειψη στον Πύργο, τους έφερε στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας (58 βαθμοί). Τη "δικίνητη τριάδα" διαμορφώνουν οι Ανδρέας Καροτσιέρης-Ανδρέας Στεργίου (34 βαθμοί) που τερμάτισαν στην τρίτη θέση της κατηγορίας σε Λουτράκι και Λαμία, με MG ZR 105 (C6-A5).

Panagiotis Roustemis

Η κατηγορία Ν, φέτος αποτέλεσε μια ευχάριστη προσθήκη στο Πρωτάθλημα, με αρκετές και ποιοτικές συμμετοχές. Στην κορυφή μετά από 3 αγώνες βρίσκεται ο "Παναγιώτης Ρουστέμης" (60 βαθμοί, φωτ.) έχοντας ως συνοδηγό τον Κωνσταντίνο Νικολόπουλο. Το νεανικό πλήρωμα ξεκίνησε με νίκη στο Λουτράκι, οδηγώντας Mitsubishi Lancer EVO IX και συνέχισε το σερί στη Λαμία με "10άρι", ενώ εγκατέλειψε στον Πύργο. Στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας (48 βαθμοί) βρίσκονται οι νικητές της κατηγορίας στον Πύργο, Ντίνος Τζέμος-Ηλίας Παναγιωτούνης (Mitsubishi Lancer EVO IX), οι οποίοι ήταν δεύτεροι στη Λαμία και δε συμμετείχαν στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς. Τρίτοι στη βαθμολογία, είναι οι Πάνος Ισμαήλος-Χρήστος Μπακλώρης (Mitsubishi Lancer EVO IX, 47 βαθμοί), οι οποίοι τερμάτισαν δεύτεροι στη Λαμία και τρίτοι στον Πύργο, ενώ αισθητή έκαναν την παρουσία τους και οι "ΊΑΙΝ"-Μιχάλης Φράγκου (Mitsubishi Lancer EVO IX, 39 βαθμοί), με καλύτερο αποτέλεσμα τη δεύτερη θέση στον Πύργο.

Με δεδομένο το γεγονός ότι το Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΑΣΜΑ), εκτιμώντας την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με τον κορονοϊό, αποφάσισε να μην προχωρήσει σε αίτημα για προγραμματισμό του Φθινοπωρινού Ράλλυ σε νέα ημερομηνία (αν και εφόσον υπάρξει επανέναρξη των αγώνων έως το τέλος της χρονιάς), οι βαθμολογίες που επισυνάπτονται παρακάτω και προς το παρόν είναι προσωρινές, πιθανότατα θα αποτελέσουν τις τελικές, για το 2020.

Πάντως, για να ισχύσουν και τυπικά όσα αναφέρουμε παραπάνω, θα πρέπει να υπάρξει τροποποίηση της προκήρυξης, αφού με βάση όσα ισχύουν αυτή τη στιγμή, για απονομή τίτλων απαιτείται η διεξαγωγή όλων των αγώνων. 

Photo Credits: Θάνος Ηλιόπουλος, Νίκος Κατίκης-Rallypixels, I.D. Papas

Συνημμένα Αρχεία

Ψηφίστε το πιο όμορφο sport coupe των τελευταίων 50 ετών. Προσοχή, δεν αναζητούμε το καλύτερο αλλά το πλέον όμορφο από το 1970 μέχρι σήμερα.

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου