Αγώνες Eλληνικοί αγώνες

Εφ' όλης της ύλης, με τον Δημήτρη Μιχελακάκη (μέρος 2ο)

Προσπαθούμε να ανακρίνουμε-στριμώξουμε τον Δημήτρη Μιχελακάκη, τον μέχρι πρότινος Πρόεδρο της ΟΜΑΕ. Πολύωρη συνέντευξη με το χέρι στην καρδιά, με έναν ιδιαίτερα ευφυή συνομιλητή· ως προς ό,τι δεν τοποθετήθηκε, η ευθύνη είναι δική μας, αφού δεν ερωτήθηκε.

Περί ΕΠΑ: Πώς θεωρείτε ότι θα λειτουργεί καλύτερα; Ως ανεξάρτητη αρχή με επιλεγμένο πρόεδρο ή σε συνδυασμό με τη στρατηγική της ΟΜΑΕ, και ουσιαστικά με την ΟΜΑΕ να καθορίζει τη στρατηγική και την ΕΠΑ να τη διεκπεραιώνει; Η σύνθεσή της; Οι Επιτροπές; > Η επιλογή της Ανίτας Πασαλή από το ΔΣ ήταν ιδανική, κατά την κρίση μου. Η Ανίτα ήταν πολύ καλή πρόεδρος της ΕΠΑ, γιατί γνώριζε, συνεργαζόταν με τα μέλη της ΟΜΑΕ και δε μας έφερε ποτέ σε δύσκολη θέση, κρατώντας ισορροπίες. Με πρόσεχε και την πρόσεχα. Η προσφορά της ήταν τεράστια. Χιλιάδες ώρες προσφοράς (μπορείτε να κάνετε ένα λογαριασμό, τέσσερα χρόνια επί έξι-επτά ώρες ημερησίως), ξενύχτια στο Ακρόπολις, στη FIA, όπου ακόμα προσφέρει, τι να πω, μοναδική περίπτωση. Αλλά κουράστηκε, ίσως γιατί είμαστε στο σύνολο πολύ απαιτητικοί, ενδεχομένως και γιατί είμαστε συνομιλητές των υβριστών της, και αυτό ήταν άδικο.

Εξαρτάται, λοιπόν, η θέση του/της Προέδρου από την προσωπικότητα. Εγώ δε θα ήθελα σε καμία περίπτωση κάποιο φερέφωνο του ΔΣ. Παίρνω ως παράδειγμα τη FIA, της οποίας η δομή είναι απόλυτα σωστή - ή, για να το πω καλύτερα, η σωστότερη.

Από την άλλη μεριά, αν η ΕΠΑ ήταν το εκτελεστικό όργανο του ΔΣ, ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα; Εκτελεστικό όργανο των Σωματείων και αυτά τα Σωματεία που αποτελούν το ΔΣ θα είχαν κάποιο πρόκριμα στις αποφάσεις;

Εδώ είχαμε πρόεδρο Σωματείου στο ΔΣ, που όταν δεν πήρε διπλό αγώνα για να γιορτάσει τα -δε θυμάμαι πόσα- χρόνια του Σωματείου του παραιτήθηκε, βγάζοντας όλη τη χολή στην επιστολή παραίτησης για το ΔΣ της ΟΜΑΕ, λες και είχε παρευρεθεί έστω και μία φορά. Συγγνώμη, είχε παρευρεθεί μία φορά, την πρώτη.

Τι να περιμένεις από τέτοιας ποιότητας στελέχη;

Με δύο λόγια, ΔΣ και ΕΠΑ είναι δύο όργανα συνεργασίας. Η σύνθεση της ΕΠΑ αποτελείται από τους προέδρους των Επιτροπών, και όχι μόνο. Και οι Επιτροπές από γνώστες του εκάστοτε είδους αγώνα. Άλλοι στην Ταχύτητα, άλλοι στα Ράλλυ, άλλοι στα Dragster κτλ.

Υπάρχει η πολυτέλεια τα μέλη της να μη στελεχώνουν τους αγώνες, οπότε και να μην αμείβονται; > Ερώτημα μύθος. Και εξηγώ: Δεν υπάρχει αμοιβή, παρά μόνο αποζημίωση. Τελεία και παύλα. Από τα 52 Σαββατοκύριακα του χρόνου, γόνιμα αγωνιστικά είναι τα 32-34. Αν υποθέσουμε ότι ένα προβεβλημένο στέλεχος είναι Αγωνοδίκης σε όλους τους αγώνες Αναβάσεων και Ταχύτητας, δηλαδή σε 12 αγώνες επί το σύνολο, τότε 12 επί 50 ευρώ αποζημίωση, είναι 600 ευρώ συνολικά το χρόνο. Αυτό είναι το κοινώς λεγόμενο «κονομάνε»; Αρνούμαι και να το συζητήσω. Από την άλλη μεριά, θέλουμε τους πιο έμπειρους ή όχι; Αν ναι, τότε είναι το έξοδο ανελαστικό.

Το πόσο όμως στοιχίζει σε ένα Σωματείο η μετακίνηση, αποζημίωση και φιλοξενία είναι ένα θέμα σοβαρό, όπου πάλι καταλήγουμε στο ίδιο ερώτημα: τι τελικά θέλουμε;

Είναι συμβατή η παρουσία αγωνιζομένων σε επιτροπές; Αντίστοιχα, μπορούν μέλη επιτροπών να είναι και στελέχη αγώνων; > Αγωνιζόμενοι στις Επιτροπές. Γιατί όχι; Απλώς τα υπόλοιπα μέλη θα πρέπει να φιλτράρουν την αντικειμενικότητα των οδηγών και να τους επαναφέρουν στην τάξη αν χρειαστεί. Για παράδειγμα, για τον Μάριο Ξανθάκο που ήταν μέλος της Επιτροπής Ταχύτητας και Αναβάσεων τον καιρό που ήταν ενεργός, ποια είναι η γνώμη σας;

Μέλη Επιτροπών ως στελέχη αγώνων, και πάλι ναι, για έναν απλό λόγο. Εάν ίσχυαν τόσες δεσμεύσεις, δε θα υπήρχαν στελέχη να διοργανώσουν αγώνες. Εδώ, και πάλι με σημείο αναφοράς τη FIA, θα βρούμε το σωστό δρόμο σκέψης. Η επιστολή της FIA στη ΓΓΑ στο τέλος του 2018 είναι επιστολή-κόσμημα για τον τρόπο σκέψης στο motorsport.

Διατελέσατε πολλά χρόνια μέλος του ΔΣ του ΣΟΑΑ. Την ίδια ώρα ο ΣΟΑΑ συμμετέχει στην ΕΠΑ. Έχει σήμερα τον ουσιαστικό του ρόλο ο Σύνδεσμος; Εννοώ με το πώς έχει διαμορφωθεί η σχέση των αθλητών στα Σωματεία τους. (Και ποια είναι αυτή η σχέση, αλλά δεν είναι της στιγμής)... > Πράγματι, ο Σύνδεσμος δεν περιγράφεται θεσμικά, παρ’ όλα αυτά θα είμαστε οι τελευταίοι σε αυτήν τη διοίκηση που θα πούμε απαξιωτική κουβέντα για αυτόν. Aντίθετα, από τo 2014 ο Σύνδεσμος συμμετέχει στην ΕΠΑ, και μάλιστα με ψήφο, πράγμα που δεν είχε συμβεί ποτέ από καταβολής motorsport. Δεν μπορώ όμως -και είναι η πρώτη φορά- να μην αναφερθώ σε μέλη του ΔΣ του Συνδέσμου των οποίων η συμπεριφορά στο σπορ και στην ομοσπονδία ήταν άκρως προσβλητική, απαξιωτική και εμπαθής, ίδια συμπεριφορά εξάλλου επέδειξαν και στο ίδιο το συμβούλιο του ΣΟΑΑ και στον πρόεδρό του, με συνέπεια τον εξαναγκασμό τους σε παραίτηση. Όταν, δε, έχουν «συλληφθεί» και με τη «γίδα στην πλάτη» και κουνάνε και το δάχτυλο, τότε πράγματι χάνω τα λόγια μου.

Σε κάθε περίπτωση, σε συνεργασία δική σας με τον Μάριο Ηλιόπουλο, Πρόεδρο του ΣΟΑΑ σήμερα, το 2014 σώθηκε το Ράλλυ Ακρόπολις. Γενναιόδωρη κίνηση με βάθος. Πρόσφατα, είχαμε τη θετική, κατά τη γνώμη μου, παρέμβασή του στη Βουλή για τον Αθλητικό Νόμο, και αναρωτήθηκα αν είχατε συνεννοηθεί. > Όσο μπορώ πιο περιεκτικά εξηγώ: Το 2015 ήταν μια χρόνια απόγνωσης για το ΡΑ. Κάπιταλ κοντρόλ, ανέχεια, κρίση απίστευτη, και εμείς να θέλουμε διοργάνωση ΡΑ. Τι να σας περιγράψω τις συζητήσεις στο ΔΣ; Και ξαφνικά το Eurosport προτείνει μηδέν παράβολο, αναγνωρίζοντας την πρωτοβουλία του 2014 με την πληρωμή του παραβόλου από την ΟΜΑΕ. Συνάντηση με Μάριο, λίγα λόγια, περιεκτικά, και συμφωνία για δύο χρόνια, τα οποία τελικά έγιναν τρία.

Απίστευτη εξέλιξη, δεν πίστευα ότι μας συνέβαινε, του το αναγνωρίζουμε όλοι και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός του χρωστά! Όσο για την παρέμβαση του Μάριου στην Βουλή, δεν υπήρξε συνεννόηση, ίσως από λάθος δικό μου, πιστεύοντας ότι είχε ενημερωθεί αρμοδίως.

Τις τελευταίες ημέρες προέκυψε επιστολή του, ως Προέδρου του ΣΟΑΑ, προς τη διοικούσα, με αιχμές και για το απερχόμενο ΔΣ. Προκύπτει μια προσωπική ερώτηση που εκτιμώ πως ενδιαφέρει: Πώς είναι η σχέση σας, και δεν εννοώ του Δημήτρη με τον Μάριο, αλλά μεταξύ του Προέδρου της ΟΜΑΕ και των οδηγών; > Η σχέση του Μάριου με τον Δημήτρη είναι από μεριάς μου σχέση βαθιάς εκτίμησης, και θεωρώ ότι και εκείνος νιώθει το ίδιο. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει και έπρεπε να μιλάμε περισσότερο. Πιστεύω ότι θα έπρεπε να προφυλάσσει ο ένας τον άλλον από την παραπληροφόρηση, αλλά τι να πω, ο χρόνος του είναι πολύ περιορισμένος, όπως λέει ο ίδιος δεν προλαβαίνει να δέσει τα κορδόνια του (γέλια).

Σχετικά με κάποιες χορηγίες, όπως για παράδειγμα της Valvoline, έχουν αποδοθεί τα χρήματα στα Σωματεία; Υπάρχει τρόπος να αυξηθούν οι χορηγίες; > Με την ανοχή δύο Σωματείων, αν θυμάμαι καλά, που τους οφείλουμε τα πριμ της Valvoline, έχουν παρακρατηθεί από το λογαριασμό όλων των άλλων Σωματείων, λόγω οφειλών. Δε θα ήθελα να αναφερθώ συγκεκριμένα σε Σωματεία, αλλά ένα από αυτά, για να καταλάβετε, έχει οφειλές από το 2015, και εάν υπάρχει χορηγία της Valvoline, θα έχει εξοφλήσει το 2022.

Όσο για τις χορηγίες, θα πω μια σύντομη ιστορία. Το 2018 στο Ράλλυ Ακρόπολις ρώτησα τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΠΕ-ΕΚΟ: «Τι σου άρεσε περισσότερο, Ρομπέρτο;», Και μου απάντησε: «Είδα οικογένειες και παιδιά». Και ερωτώ εσάς, πού έχουμε οικογένειες και παιδιά; Στο Καρτ. Δεν έκανα τότε την πρόταση στον Ρομπέρτο Καραχάννα, και ξέρετε το γιατί.

Όσο για τις χορηγίες, πρέπει να κρατάμε τους χορηγούς ευχαριστημένους. Με δεδομένο ότι στους αγώνες Αναβάσεων η χορηγία του ποσού της Valvoline ήταν πρώτου χορηγού, δεν είμαστε καθόλου ευχαριστημένοι στην ΟΜΑΕ από την αντιμετώπιση ορισμένων Σωματείων, όπως και των Μέσων.

Δημήτρης Μιχελακάκης

Με την ευκαιρία, είστε ικανοποιημένος από την προβολή των αγώνων; > Ποτέ δεν είσαι ευχαριστημένος από μια τόσο σημαντική διαδικασία. Εκτιμώ όμως ότι είμαστε στο σωστό δρόμο, τόσο μέσω Διαδικτύου και ραδιοφώνου, όσο και της τηλεόρασης. Γνωρίζετε ότι το πρόγραμμα περί ελληνικών αγώνων στο Cosmote Sport δεν προέκυψε τυχαία, όπως επίσης στο AUTO MOTO ERT, στην ΕΡΑ ΣΠΟΡΤ, ακόμη και στον SPORTAL, χωρίς να ξεχνάμε τον ειδικό Τύπο. Απλώς έχουμε μάθει να μην πανηγυρίζουμε, και αφήνουμε τη δουλειά μας να κριθεί. Άλλωστε, εσείς γνωρίζετε καλά ότι είναι εκτός της δικής μου φιλοσοφίας η χειραγώγηση της προβολής. Ποτέ δεν την επιδίωκα ως αθλητής, και σήμερα χρέος μας είναι να δημιουργούμε τις προϋποθέσεις ώστε οι αγώνες να έχουν ενδιαφέρον και να προβάλλονται. Προέκυψε και αρνητική προβολή. Ευπρόσδεκτη, αρκεί να προκύπτει μέσα από αντικειμενική βάση και στοιχεία.

Έχετε απαντήσει, αλλά επιμένουμε. Παρεμβαίνετε στα όργανα όπως κατά καιρούς έχει ακουστεί; Δηλαδή «μπουκάρετε» σε Πειθαρχικά και Ελλανόδικο και αλλάζετε αποφάσεις; > Χωρίς να θέλω να υποδείξω, θα ήθελα να συμπληρώνατε με το «είπε ο τάδε επώνυμα ότι μπουκάρατε και αλλάξατε την τάδε απόφαση».

Να υποθέσω ότι ο παραπονεμένος τιμωρήθηκε. Όταν λοιπόν τιμωρούνται, όποιοι τιμωρούνται, έχουν κάτι κακό να πουν, και στοχεύουν σε εμένα, στον πρόεδρο της ΕΠΑ κ.ο.κ. Τους φταίει ο Μιχελακάκης, το Πειθαρχικό, η Ελλανόδικος, το ΑΣΕΑΔ, μην ξεχάσω το Πολυτεχνείο και την κακούργα κοινωνία. Η παράβασή τους ποτέ. Τι να σχολιάσω; Ούτως ή άλλως, αναφέρθηκα προηγουμένως.

Karting: Είναι στο αίμα σας. Όντας πρωταθλητής και υπόδειγμα πατέρα-παππού σήμερα, έχουμε την αίσθηση ότι το αμελήσατε. Πού τσάκισε η συνεργασία με Φωτεινή Ψαρράκου-Τάκη Καϊτατζή-Κώστα Λεώνη; > Είναι πράγματι στο αίμα μου. Το ανέλαβα το 2013 με 70 λισάνς στο σύνολο της χώρας, και έφτασαν το 2014 στις 120. Το 2016, επί Τάκη Καϊτατζή, Κώστα Λεώνη και Φωτεινής Ψαρράκου, στις 186 αν θυμάμαι καλά, και αυτή η επιτυχία τούς ανήκει.

Στη συνέχεια πράγματι το αμέλησα, όχι γιατί το ήθελα, αλλά διότι νόμισα ότι είχε πάρει το δρόμο του. Έκανα λάθος.

Η επόμενη μέρα; Στρατηγικά ποια είναι η ισορροπία ανάμεσα στο πρωτάθλημα και στους ιδιωτικούς θεσμούς; > Ο κάθε θεσμός τη δουλειά του, ισότιμα, σοβαρά, χωρίς εξαιρέσεις. Ο σεβασμός ανήκει στους αγωνιζόμενους, όπου και αν αγωνίζονται.

Για τους συνεργάτες σας: Τους εμπιστεύεστε μέχρι τελικής πτώσης. Σας τιμάει, αλλά στοιχίζει... > Αν έχετε άλλη πρόταση με χαρά να τη συζητήσω, αλλά νομίζω ότι σε άμισθες θέσεις το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να στηρίζουμε ο ένας τον άλλον, και πάνω από όλα να αναγνωρίζουμε την προσφορά του καθενός. Όσο για το κόστος, το αναλαμβάνω, είναι μοιραίο.

Με την ευκαιρία, μιλήστε μας για τον Νίκο Παπασταθόπουλο. Έναν δικό μας άνθρωπο, μέσα από διάφορους ρόλους. Προσφέρει έργο ή μόνο φωνάζει; Γιατί δε δέχτηκε να αμείβεται; Παράξενο... > Φωνάζει ο Νίκος; Φήμες (γέλια)! Όσο για την προσφορά, επιγραμματικά αναφέρω: ΔΤΤ, πινακίδες αγωνιστικές-ιστορικές και τις ευθύνες τους μαζί με τον Γ. Παυλόπουλο, προμήθειες και υλικά της ΕΠΑ, αγωνιστικές λισάνς και τις ευθύνες τους μαζί με την Κ. Βρεττού, προετοιμασία αγώνων του Σαββατοκύριακου, εγκρίσεις τέλεσης των αγώνων (η ευθύνη δική μου), πρόγραμμα αγώνων, απονομή Πρωταθλημάτων, βαθμολογίες μαζί με την Κ. Βρεττού και τη Φ. Ψαρράκου, ταμείο μαζί με την Κ. Καραμανίδου, ιστορικό της ΟΜΑΕ σε έγγραφα.

Για όσους κρίνουν εξ ιδίων τα αλλότρια πράγματι παράξενο, για εσάς που τον γνωρίζετε σαράντα χρόνια και δουλέψατε μαζί, καθόλου παράξενο. (Σ.Χ.: φυσιολογικό)

Γενικότερα περί στελεχών. Ορισμένοι κουρασμένοι ήδη από το 1980 κρίνουν και σήμερα. Πού κολλάει το σύστημα και δεν μπαίνουν στο χώρο νέοι και ικανοί; Και εντέλει, γιατί δεν πορευόμαστε με τους ικανούς, οργανώνοντας λιγότερους αγώνες; Οι λέσχες ζητούν αγώνες. Η ΟΜΑΕ όμως δεν πρέπει να τις προστατεύσει, όπως και το σπορ; > Διαφωνώ για τους κουρασμένους του 1980. Κουράζεται η εμπειρία; Η δημιουργία στελεχών δεν είναι θέμα τεσσάρων ετών μόνο. Από τα 600 στελέχη που επιμορφώσαμε, τα 100 θα παραμείνουν στο χώρο και τα 10 θα γίνουν πρώτης γραμμής, η εμπειρία αυτό λέει.

Αν λάβουμε υπ’ όψιν μας και την κρίση, θέλουμε νέους οι οποίοι θα έχουν λύσει το οικονομικό/βιοποριστικό τους πρόβλημα και θα μπορούν να ασχοληθούν. Πώς θα συμβεί αυτό;

Είχε παρατηρηθεί παλαιότερα, στελέχη να αρνούνται την εμπειρία τους σε νεότερους. Μια καινοτομία στο Ακρόπολις και μια παροχή για το motorsport ήταν ότι για πρώτη φορά παρακολούθησαν δόκιμοι κριτές-αλυτάρχες-αγωνοδίκες έναν αγώνα αναφοράς, ώστε να έχουν προσλαμβάνουσες αυτού του επιπέδου, χωρίς καμία αντίρρηση από τους παλαιότερους.

Προς Θεού, πώς θα γίνει να πορευθούμε με τους ικανούς αλλά γερασμένους κάνοντας λιγότερους αγώνες, και ποιο θα είναι το μέλλον οργανωτικά;

Αλλά οι «λιγότεροι αγώνες» είναι κάτι που κρύβει τεράστια παγίδα για τους αγωνιζόμενους, οι οποίοι είναι και οι πρωταγωνιστές. Και εξηγώ: Είναι δυνατόν η περιφέρεια να εξυπηρετηθεί αγωνιστικά με λιγότερους αγώνες. Το 2014, στους πρωταθληματικούς αγώνες Ράλλυ, συμμετείχαν 140 πληρώματα και διεξήγαγαν 170 συμμετοχές, που σημαίνει 1,2 αγώνες ανά συμμετοχή. Από αυτούς, 4 πληρώματα έκαναν όλους τους αγώνες, 10 έκαναν περισσότερους από έναν αγώνα και 126 συμμετείχαν σε μόνο έναν αγώνα. Είναι σαφές ότι περίπου το 90% των αγωνιζόμενων συμμετείχαν κοντά στην έδρα τους. Είναι εντελώς παράλογο να περιμένουμε αγωνιζόμενος από τη Β. Ελλάδα να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα ανά την Ελλάδα - πρέπει να του δώσουμε διοργανώσεις στον τόπο του.

Δείτε την επιτυχία του Κυπέλλου Αναβάσεων Β. Ελλάδος. Ακριβώς με την πρακτική αυτή των «πολλών αγώνων» εξασφαλίζουμε τη διασπορά του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλη την επικράτεια και δεν αναπτύσσουμε «συγκεντρωτικά», προς όφελος μερικών Σωματείων κυρίως του παρελθόντος - χωρίς βέβαια να αδικούμε και αυτά.

Επιμείναμε σε αυτή την πολιτική και, το 2019 κυρίως, φάνηκαν τα αποτελέσματα με μια καλή αύξηση των συμμετοχών κυρίως στα Ράλλυ, μιας και η ερώτησή σας θεωρώ ότι στοχεύει στα Ράλλυ κυρίως. Motorsport είναι όλες οι μορφές αγώνων αυτοκινήτου και Καρτ.

Δημήτρης Μιχελακάκης

Έχουν γίνει χατίρια σε Σωματεία όπως σε Start Line, ΕΛ.Λ.Α.Δ.A. και ΑΛΑΛ που έχουν προέδρους στο ΔΣ της ΟΜΑΕ; > Θα με διευκόλυνε αν ήταν η ερώτηση πιο συγκεκριμένη, παρ’ όλα αυτά φαντάζομαι και απαντώ: το αντίθετο συμβαίνει!

Υπήρξε αγώνας τον οποίο να αιτήθηκε Σωματείο και φωτογραφικά να δόθηκε στην Α.Λ.Α.Λ., την ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α. ή τη Start Line; Και ποιος ήταν αυτός; Είναι εύκολο να λοιδορούν, αλλά θα ήταν χρήσιμο να παρέθεταν και στοιχεία. Ίσως θα μπορούσαν να πουν κάποιοι ή κάποια Σωματεία ότι, για παράδειγμα, η ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α. ανέλαβε όλους τους αγώνες Ταχύτητας; Εξηγώ ότι η ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α. αναβίωσε το Πρωτάθλημα Ταχύτητας με τεράστια προσπάθεια, και το πέτυχε. Δε δημιουργεί αυτό μια ηθική υποχρέωση στην ΕΠΑ; Θυμίζω ότι δε θυμάμαι από πότε είχε να ολοκληρωθεί το Πρωτάθλημα Ταχύτητας στη χώρα. Και μάλιστα τώρα, κάνοντας και το βήμα προς την πίστα των Σερρών, το 2020, σε συνεργασία με τη ΛΑΜΣ.

Όσο για την Α.Λ.Α.Λ., ποιοι είναι οι πολλοί αγώνες που διοργανώνει; Ποιο Σωματείο έχασε αγώνα και τον διοργανώνει η Α.Λ.Α.Λ.;

Όσο για τη Start Line, να μη διοργανώσει το Παλάδιο ή το χωμάτινο αγώνα ή δύο αγώνες Drift; Ποιο Σωματείο εξέφρασε ενδιαφέρον, αλλά η επιλογή της ΕΠΑ ήταν διαφορετική;

Βασικό στοιχείο όλων των παραπάνω είναι η άρτια διοργάνωση. Αυτό είναι κορυφαίο θέμα. Πρέπει να αξιολογείται και η διοργάνωση, και μάλιστα θέλω να αναφερθώ σε Σωματείο με ιδιαίτερη εμπειρία, το ΑΣΜΑ, του οποίου τα στελέχη στο Ράλλυ Φθινοπώρου επέλεξαν να εκκινήσει Ειδική Διαδρομή χωρίς να έχει «περάσει» κανένα, απολύτως κανένα πλοηγό από τα τρία.

Μια απόφαση η οποία πάρθηκε -αλήθεια, από ποιον;- με κρύο αίμα, συνειδητά, εκθέτοντας το Σωματείο, τα στελέχη του, τον πρόεδρο των αγωνοδικών, τον υπεύθυνο ασφαλείας, την Ομοσπονδία και την ΕΠΑ για την εμπιστοσύνη τους.

Αλλά το κορυφαίο είναι ότι εξέθεσε σε κίνδυνο πλήρωμα το οποίο προσπαθούν να προσεταιρισθούν ενόψει εκλογών.

Με την ευκαιρία, γιατί η ΟΜΑΕ οργανώνει αγώνες; Πέρα από τους διεθνείς, ανέλαβε αγώνες και στον Ιππόδρομο.

Η Ομοσπονδία άδραξε την ευκαιρία την οποία προσέφερε ο ΟΠΑΠ και η «Ιπποδρομίες ΑΕ» και υπέγραψε συμφωνητικό με τον ΟΠΑΠ για τη μίσθωση 68,5 στρεμμάτων τα οποία βρίσκονται στον εσωτερικό χώρο του Ιπποδρόμου, εκεί που διεξάγονται οι αγώνες ατομικής χρονομέτρησης και Rallycross.

Μη διαπραγματεύσιμη προϋπόθεση, από πλευράς ΟΠΑΠ, ήταν η διεξαγωγή των αγώνων από την ΟΜΑΕ, η οποία θα εξασφάλιζε και την ειδική ασφαλιστική κάλυψη που απαιτούνταν από τον ΟΠΑΠ.

Η επιλογή, όπως αντιλαμβάνεστε, ήταν μονόδρομος: να διοργανωθούν οι αγώνες από την ΟΜΑΕ ή να μη διοργανωθούν καθόλου. Όλα τα παραπάνω τα έχω εξηγήσει στη ΓΣ, στο ΔΣ που αποφάσισε κτλ., παρ’ όλα αυτά ο λαϊκισμός καλά κρατεί. Τι να πω; Όλοι οι αγώνες διοργανώθηκαν με τη βοήθεια της Α.Λ.Α.Λ. ή της Start Line, χωρίς κανένα οικονομικό όφελος.

Ποιο το όφελος, όμως; Πολύ απλά μια υποδομή, εννοώ τον Ιππόδρομο, ένα κόσμημα. Ακόμη, διοργανώσεις αξιοπρεπείς, μια παροχή στους αγωνιζόμενους που συμμετείχαν και σε όσους θεατές παρακολούθησαν. Και επίσης, η συμμετοχή της ΟΜΑΕ στην εδραίωση των Dirt Games και ένα βήμα προς το όνειρο, που είναι η ανάληψη διεθνούς διοργάνωσης.

Θα ακολουθήσει το τρίτο και τελευταίο μέρος της συνέντευξης, με βασικό θέμα το Ράλλυ Ακρόπολις.

Διαβάστε το πρώτο μέρος εδώ

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου