Αγώνες Eλληνικοί αγώνες

Ελληνικοί αγώνες ράλλυ 2020: Με το χέρι στην καρδιά...

Απίστευτο, αλλά στην Ελλάδα έγιναν επτά σημαντικά ράλλυ το 2020, και υπενθυμίζουμε τις συνθήκες γενικώς και τους πρωταγωνιστές ειδικώς.

Ήρωες...

Ο λόγος για τους οργανωτές και τους συμμετέχοντες και, δεδομένου ότι ο ουσιαστικός σχεδιασμός -έργο της ΕΠΑ του κ. Τάκη Κουτσίκου- σε σχέση με τα ράλλυ (7/9) σχεδόν ολοκληρώθηκε, τα μέλη του διορισμένου ΔΣ της ΟΜΑΕ οφείλουν να επικυρώσουν τη βαθμολογία με την εντιμότητα και το ήθος που τους διακρίνει. Διαδικασία που ξεπερνάει τη σημερινή ΕΠΑ, αφού είναι αδιανόητο, μέλη της ενεργοί αθλητές να αποφασίσουν για το πώς και αν θα βαθμολογηθούν οι συναθλητές τους.

Σε κάθε περίπτωση

Αδιανόητο και ως σκέψη ότι αυτή η ΕΠΑ σήμερα, εγκλωβισμένη από την τιμητική επιλογή-διορισμό και τα «θέλω» των σωματείων, αγνοώντας τα «πρέπει» των αγωνιζομένων, όντας και σε δυσκολία επικοινωνίας με τον ΣΟΑΑ που οφείλει να σεβαστεί, μπορεί να ολοκληρώσει το 2020 σε «άγιες» ημέρες του ’21. Εκτίμησή μας είναι ότι ακόμα πιο δύσκολο (έως αδύνατο) είναι να σχεδιάσει το 2021 μια ομάδα ανθρώπων με άγνοια κινδύνου, που προδίδει ανευθυνότητα και θράσος. Η προκήρυξη του 2021, έργο-ιεροτελεστία, για μια χρονιά που αναμένεται να εξελιχθεί σε πληγωμένο τοπίο, τουλάχιστον οικονομικά.

Με την ευκαιρία, το 2020 υπήρξε αιφνιδιασμός, και σημειώνουμε πάλι καλά. Για το 2021 όμως ξέρουμε και, επιτέλους, απαιτείται διαβούλευση με τους συμμετέχοντες. Με τους πρωταγωνιστές!

Δεν τίθεται θέμα...

Όλο αυτό, με την ουσία να ξεπερνάει τους κακά συναρμολογημένους τύπους, απαιτεί ειδική διαχείριση έμπειρων με αγωνιστικό ήθος, καθαρό μυαλό και ανοιχτά αυτιά. Γεγονός-παρένθεση: Αρκεί από ένα δυνατό αγωνιστικά Σαββατοκύριακο με διπλούς αγώνες, ώστε να ολοκληρωθούν τα Πρωταθλήματα Καρτ και EKO Dirt Games.

Το κάρτινγκ είναι θεσμός ιερός που η ολοκλήρωσή του θα δώσει χαρά σε παιδιά, δικαιώνοντας γονείς και δίνοντας οξυγόνο σε εξαιρετικές ομάδες. Tα Dirt, ένας θεσμός μοντέλο σύγχρονης εξέλιξης των ελληνικών αγώνων, γροθιά στη διεκπεραίωση.

Την ίδια ώρα, αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές, δεν τίθεται θέμα εξέλιξης του Πρωταθλήματος Ταχύτητας, όπου έγινε μόλις ένας αγώνας, έργο-ρεσιτάλ ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α., όπως όμως και οτιδήποτε σε σχέση με το «καθυστερημένο» σε χρόνους Πρωτάθλημα Αναβάσεων.

Γνώμη μας, η όποια προσπάθεια, από τη στιγμή που υπολείπονται τρεις αγώνες από τους έξι για την ολοκλήρωσή του, θα θεωρηθεί «άκομψη υπερβολή» στη διαδρομή ενός θεσμού με ιστορία και σημαντικό ρόλο στο ελληνικό motorsport. Θεσμός με το κύρος του να δοκιμάζεται στην Κύμη, με την ευκαιρία του ελέγχου των καυσίμων που χρησιμοποίησαν οι Τάκης Σολδάτος και Μάριος Ηλιόπουλος. Ο μηχανισμός που ελέγχει ανακοίνωσε, τρομαγμένοι τεχνικοί εισηγήθηκαν, φοβισμένοι αγωνοδίκες αποφάσισαν, αλλά ουδείς τολμάει να δημοσιοποιήσει την απόφαση. Για την ιστορία, τα καύσιμα Σολδάτου κρίθηκαν εκτός προδιαγραφών, ενώ αυτά του Ηλιόπουλου εντός, και αναζητείται η Ελλανόδικος Επιτροπή που θα κρίνει τη σχετική έφεση.

Να θυμηθούμε όμως τη μετ’ εμποδίων εξέλιξη των ελληνικών αγώνων το 2020, υπογραμμίζοντας ότι το ξεπερασμένο, κακά μαθημένο σύστημα που διαχρονικά ταλαιπωρεί το χώρο, δοκίμασε να εκθέσει τον Σωκράτη Τσολακίδη, που δε μάσησε και αποχαιρέτησε νωρίς. Όπως, ευτυχώς για την υγεία του και δυστυχώς για αυτήν του χώρου, και ο Αντώνης Σταφυλοπάτης. Αμφιλεγόμενοι οι αντικαταστάτες τους, και το αν δικαιώθηκαν ή εκτέθηκαν όσοι επέλεξαν Τάκη Κουτσίκο στην ΕΠΑ δεν τίθεται πλέον ως ουσιαστικό ερώτημα.

Τους πρόλαβαν όσοι ύπουλα, χωρίς ίχνος τακτ, τον κατήργησαν, μέσω της διορισμένης από το Πρωτοδικείο διοίκησης της ΟΜΑΕ, που αντικατέστησε την εκλεγμένη η οποία κρίθηκε έκπτωτη, αφού οι εκλογές του Φεβρουαρίου δεν πληρούσαν τη νόμιμη διαδικασία.

Ο αγώνας, που δε δικαιώθηκε, συνεχίζεται, και αναμένουμε τη συγγνώμη προς τους αγωνιζομένους, τα στελέχη, τους κριτές και την κοινή γνώμη. Από τους δήθεν ταπεινούς της διοίκησης Φατούρου, γνωστός(;) ως Πάμης(!), όπως και από τα σωματεία που εκπροσωπήθηκαν και εκτέθηκαν, οπότε και δεν αναρωτιέσαι.

Είναι σαφές. Ο χώρος δύσκολα θα ξεφύγει από ένα βούρκο χωρίς όρια σε βάθος και πλάτος.

Ουσία...

Με απολογισμό 4/5 ράλλυ στην άσφαλτο και 3/4 στο χώμα, επιβάλλεται ειδική αναφορά στους πρωταγωνιστές τής πλέον ομαδικής έκφρασης των ελληνικών αγώνων. Πρωταγωνιστές οι αγωνιζόμενοι, μαζί τους και οι τεχνικοί τους, και οφείλουμε να σημειώσουμε ότι οι οργανωτές, τηρουμένων των αναλογιών και βάσει συνθηκών, πορεύτηκαν ικανοποιητικά.

Ξεχωρίζουμε τον ΑΟΘ, με ρεσιτάλ στην επικοινωνία, εξαιρετική σχεδίαση και άψογη διοργάνωση στο ασφάλτινο Ράλλυ ΔΕΘ, και εξαιρούμε από την εξίσωση με το συνολικά θετικό πρόσημο το Ηπειρωτικό Ράλλυ. Απλώς κατώτεροι των περιστάσεων οι μηχανισμοί στα Ιωάννινα, την ώρα που η αστοχία σε σχέση με την αλλαγή ημερομηνίας του Ράλλυ Παλάδιου εν μέσω lockdown κρίνεται και σε ηθική βάση. Σε σχέση με τον οργανωτή, που επιβεβαίωσε τον χαμηλής ευθύνης ρόλο του, όπως όμως και σε σχέση με την ΕΠΑ, που αποδέχθηκε το παράλογο αίτημά του, ενώ όφειλε να προστατεύσει το άθλημα προς κάθε κατεύθυνση.

Αγωνιστικό ήθος σε επίπεδο οργάνωσης δίδαξε η ΑΛΑΛ, που ξεπέρασε τη θεομηνία στη Λαμία με αποτέλεσμα ενώ δίδαξε και τήρηση πρωτοκόλλου για την υγεία, αλλά και το ΑΣΜΑ.

Στη Λυκόβρυση, όταν δε φθείρονται με τα διοικητικά, αλλά διοργανώνουν διδάσκοντας τέχνη με ήθος, σφράγισαν ξανά και ξανά την αρχοντιά που χαρακτηρίζει το καθεστώς που διοικεί το αρχαιότερο σωματείο της χώρας με το υψηλότερο ειδικό βάρος.

Με την ευκαιρία

Να υπενθυμίσουμε το έργο του ΑΣΟΑΑ στον Αχλαδόκαμπο, με τον Νίκο Πλέσσα και τους συνεργάτες του να ρισκάρουν και να καταφέρνουν ένα ειρηνικό restart, που τους κατατάσσει πολύ ψηλά και στο βιβλίο της ηθικής τάξης με τις πολλές λευκές σελίδες. Αντίστοιχα, να υπογραμμίσουμε το πετυχημένο 2/2 της ΛΑΒ, σε Πορταριά και Κένταυρος, και επειδή οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά, με σημαία τη διακριτική προσπάθεια, μακριά από το «δοξάστε με», είναι τα πατήματα-επιλογές της κ. Φωτεινής Ψαρράκου, που διδάσκουν γενικώς και ειδικώς, σε σχέση και με το υγειονομικό πρωτόκολλο. Η «όαση» που δημιουργεί θετική σκέψη, σε ένα θολό περιβάλλον.

Να δώσουμε όμως το χώρο τους στους αρμόδιους (μας λείπει ο Βωβός, δεν κρύβεται) επιλέγοντας τους ξεχωριστούς με ονοματεπώνυμο, ενώ είναι γεγονός πως η μηχανή τους δεν κάνει πάντα τη διαφορά.

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου