top icon
Αγώνες

Έπαθλο Ατομικής Χρονομέτρησης HTTC 2017: Από το μπάκετ

Αφήνοντας στην άκρη για λίγο το πληκτρολόγιο, φοράμε μετά από πολλά χρόνια ξανά την αγωνιστική φόρμα του περιοδικού συμμετέχοντας από τη θέση του οδηγού στον 3ο αγώνα του Επάθλου Ατομικής Χρονομέτρησης HTTC 2017 που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το περασμένο Σάββατο στο αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων.

Λίγα λόγια για το θεσμό αρχικά, καθώς εδώ κρύβεται η ουσία και όχι τόσο στην ευκαιριακή συμμετοχή ή τις απόλυτες επιδόσιες μας στον τελευταίο αγώνα της φετινής χρονιάς, που κακά τα ψέματα μας έκανε μετά από πολύ καιρό να νιώσουμε ξανά σαν… αληθινοί αγωνιζόμενοι. Το Hellenic Time Trial Challenge, ή αλλιώς, το Έπαθλο Ατομικής Χρονομέτρησης, πραγματοποιείται στη χώρα μας υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (OMAE), σε συνεργασία με αναγνωρισμένες λέσχες ή σωματεία της, στο ασφαλές και πάντοτε ελεγχόμενο περιβάλλον των ελληνικών πιστών δίνοντας σε όλους τους διαγωνιζομένους ίσες ευκαιρίες για διάκριση. Μα, προπάντων, την δυνατότητα να διασκεδάσουν με χαμηλό κόστος -στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό στις μέρες μας- την οδήγηση του αυτοκινήτου τους σ’ ένα τερέν με υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας.

Επί της διαδικασίας, στους αγώνες του HTTC οι συμμετέχοντες οδηγούν όσο πιο γρήγορα μπορούν κάνοντας έναν γύρο προθέρμανσης και πέντε χρονομετρημένους, επί δύο φορές. Τυπικά και ουσιαστικά, λοιπόν, δεν πρόκειται για έναν «κανονικό» αγώνα ταχύτητας, με σχάρα εκκίνησης ή προσπεράσεις δηλαδή (σ.σ.: οι τελευταίες απαγορεύονται δια ροπάλου για λόγους ασφαλείας), αλλά για μια «παιδιά», για μια αρμονική συνύπαρξη, με άλλα λόγια, πολλών και διαφορετικών οδηγών και αυτοκινήτων, χωρισμένων ασφαλώς σε κατηγορίες ανάλογα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος (Stock, Sport, Super Sport, Extreme και Saloon), που έχουν ως μοναδικό αντίπαλό τους το χρονόμετρο. Αξίζει να σημειωθεί πως κάθε ένα από τα δύο προγραμματισμένα σκέλη κάθε αγώνα έχει ξεχωριστή βαθμολογία, με το άθροισμά τους να υπολογίζεται στο τέλος για την τελική κατάταξη.

Καθώς το HTTC οργανώνεται από οδηγούς-αθλητές, κάθε διαγωνιζόμενος υποχρεούται να είναι κάτοχος έγκυρου Δελτίου (licence). Ως εκ τούτου, απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή σας σε αυτόν είναι κάθε οδηγός, ανεξαρτήτου κατηγορίας, να είναι εγγεγραμμένος σε κάποιο από τα οργανωμένα-αναγνωρισμένα σωματεία ή λέσχες αυτοκινήτου της χώρας μας.  

Το περιοδικό μας είχε τη χαρά να συμμετέχει στον 3ο φετινό αγώνα του Επάθλου HTTC, ο οποίος πραγματοποιήθηκε την ίδια ημέρα στο αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων με τον 4ο και τελευταίο γύρο του θεσμού για το 2017, οδηγώντας ένα πισωκίνητο Ford Sierra 2.0 DOHC της Roustemis Racing. Μετά από τις απαραίτητες (προ)ετοιμασίες στα pit, και αφού τελικά βολευτήκαμε πίσω από το πηδάλιο ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου μιας… άλλης εποχής, μπήκαμε στο γνώριμο για εμάς τερέν της πίστας των Μεγάρων. Κι’ όμως, όλα ήταν διαφορετικά. Όχι τόσο ο χώρος που δείχνει αναγεννημένος, όσο η… πληγωμένη μετά από καιρό αποχής αυτοπεποίθησή μας. Και φυσικά, το ίδιο το αυτοκίνητο, που μοιραία απαιτεί διαφορετικούς χειρισμούς και «πατήματα» σε σχέση με τα συνηθισμένα «press cars» ή τα σύγχρονα αγωνιστικά, ώστε να βρεις που και ποια είναι τα όρια. Κυρίως, στις δύο γρήγορες αριστερές Κ3 και Κ8, αλλά και στα φρένα στο τέλος της ευθείας.

Όπως και να ‘χει, δεν διασυρθήκαμε σε απόλυτες επιδόσεις, ενώ τόσο με το καλημέρα στο πρώτο σκέλος, όσο και στο «απειλητικό» από πλευράς καιρού δεύτερο, το διασκεδάσαμε δεόντως επαναεπιβεβαιώνοντας πως αυτός είναι ο σωστός τρόπος να μάθεις την τέχνη και να βελτιωθείς. Και για τον πιο έμπειρο, να ανακαλύψει τα όρια. Οδηγού και «μηχανής». Και όλα αυτά, σ’ ένα ασφαλές και φιλόξενο «πεδίο βολής».

Και του χρόνου!_Χ.Α.

Δείτε στη συνέχεια μερικά χαρακτηριστικά στιγμιότυπα από τον 3ο αγώνα Επάθλου Ατομικής Χρονομέτρησης με τη βοήθεια του φωτογραφικού φακού του Γιάννη Αλμπανέλλη.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ