top icon
classic events

Γιώργος Παυλόπουλος: Συνέντευξη για το Διεθνές Historic Acropolis Regularity Rally και για τους Αγώνες Regularity

Με το Διεθνές Historic Acropolis Regularity Rally να επιστρέφει έπειτα από 4 χρόνια απουσίας, αδράξαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον Γιώργο Παυλόπουλο, ο οποίος είναι ο ιθύνων νους του αγώνα που θα διεξαχθεί 11-13 Ιουνίου σε όμορφες διαδρομές της Αττικής.

Χαμογελαστός και ευδιάθετος όπως πάντα, ο Γιώργος Παυλόπουλος αποδέχθηκε με μεγάλη χαρά την πρόσκληση μας, παρά τον φόρτο εργασίας του. Η συζήτηση κινήθηκε γύρω από τους Αγώνες Regularity και συγκεκριμένα για το Διεθνές Historic Acropolis Regularity Rally. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα μας είπε!

Συνέντευξη: Γιάννης Τσινάβος

Φωτογραφίες: Αρχείο Γιώργου Παυλόπουλου

Γιώργος Παυλόπουλος και αγώνες Regularity μια σχέση αγάπης, αλήθεια πως ξεκίνησε όλη αυτή η ενασχόληση;

«Αρχικά ήταν η αγάπη για τα αυτοκίνητα και τους αγώνες αυτοκινήτων σε συνδυασμό με την άλλη αγάπη και ενασχόλησή μου με ότι το παλαιό. Εξ ου και η ιδιότητα μου ως συλλέκτης. Στη συνέχεια, στο ξεκίνημα του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις ο τότε Πρόεδρος Της Οργανωτικής Επιτροπής Γιάννης Παπαπαναγιώτου ζήτησε για τα οργανωτικά τη βοήθεια στελεχών που προέρχονταν από το WRC Acropolis και έτσι οι Χατζημιχάλης, η Δράκου και εγώ αποτελέσαμε την πρώτη βασική ομάδα. Στη συνέχεια παράλληλα με τα ιστορικά sporting άρχισα να ασχολούμαι οργανωτικά και με τα regularity και το 2008 η ΕΛΠΑ με πρότεινε, και από τότε με μικρά διαλείμματα, είμαι μέλος της επιτροπής ράλλυ και αναβάσεων ιστορικών αυτοκινήτων της FIA».

Giorgos Pavlopoulos

Πολύς κόσμος δεν γνωρίζει τι είναι οι Αγώνες Regularity, με λίγα λόγια θα θέλαμε να μας πείτε τι ακριβώς καλούνται να κάνουν τα πληρώματα που συμμετέχουν σε αυτούς τους αγώνες.

«Οι αγώνες τύπου regularity απευθύνονται στους κατόχους ιστορικών αυτοκινήτων που μέσα από τους αγώνες αυτού του τύπου απολαμβάνουν την οδήγηση με το αγαπημένο τους αυτοκίνητο. Οι διοργανώσεις αυτού του τύπου στηρίζονται στην «ακρίβεια» και όχι στην ταχύτητα. Δηλαδή ο οδηγός καλείται να καλύψει μία διαδρομή επιτυγχάνοντας με μια σταθερή και εκ των προτέρων δοσμένη ταχύτητα. Κερδίζει δηλαδή αυτός που θα επιτύχει όχι τον καλύτερο χρόνο κάλυψης αλλά τον σωστό χρόνο κάλυψης με συγκεκριμένη ταχύτητα. Π.χ. 40,5χιλ/ώρα. Και πάντα με ταχύτητες κάτω από 50 χιλ/ώρα μιας και τα αυτοκίνητα αυτά δεν είναι αγωνιστικά και οι αγώνες αυτού του τύπου πραγματοποιούνται σε δρόμου ανοικτούς στην κυκλοφορία».

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε έντονο ενδιαφέρον για τους αγώνες αυτούς και ιδιαίτερα από κοινό που δεν είχαν σχέση με αγώνες ή με τον χώρο του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού πως το εξηγείτε;

«Κοιτάξτε οι αγώνες αυτού του τύπου προσφέρουν πάνω από όλα διασκέδαση και ευχαρίστηση οδήγησης σε δρόμους, κυρίως επαρχιακούς με ιδιαίτερο οδηγικό ενδιαφέρον. Παράλληλα οι ιδιοκτήτες ιστορικών αυτοκινήτων βρίσκουν μια καλή ευκαιρία για οργανωμένη βόλτα με φίλους, αλλά και μια ευκαιρία να γνωρίσουν νέες συγκινήσεις μέσα από αυτές τις εκδηλώσεις».

Giorgos Pavlopoulos

Σαφώς οι αγώνες Regularity, κρύβουν ανταγωνισμό και μάχες για την πρώτη θέση, αλλά ταυτόχρονα συναντάμε μια πιο αγνή προσέγγιση, πιο ρομαντική θα λέγαμε με συσχετισμό την αγάπη για το αυτοκίνητο, ποια είναι η άποψη του Γιώργου Παυλόπουλου;

«Ο ανταγωνισμός υπάρχει σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα. Είναι στην φύση του ανθρώπου. Πέραν όμως από αυτό υπάρχει ένα ισοζύγιο μεταξύ ανταγωνισμού και διασκέδασης. Και επιφέρει ψυχική ευφορία η συμμετοχή σε αγώνα regularity με στόχο τη διασκέδαση και, παρεμπιπτόντως με ένα καλό αποτέλεσμα».

Ας μιλήσουμε όμως για την μεγάλη επιστροφή του Διεθνούς Historic Acropolis Regularity Rally μετά από 4 χρόνια απουσίας, πόσο χαρούμενος είστε για αυτό το γεγονός;

«Όπως και να το κάνουμε είναι μια μεγάλη επιτυχία για τη χώρα μας η επιστροφή του αγώνα σαν προκριματικού για τον μεγάλο τελικό που θα αναδείξει τον πρωταθλητή Ευρώπης. Πολλές χώρες επεδίωξαν να έχουν αυτή τη δυνατότητα και εμείς είμαστε μια από αυτές. Όμως αυτή είναι μόνο η αρχή. Στόχος μας είναι να κάνουμε στην Ελλάδα τον μεγάλο τελικό και πιστεύω πως είμαστε ικανοί να το καταφέρουμε. Όπως μπορούμε να επαναφέρουμε και το sporting Historic Acropolis Rally στο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Και επιτρέψτε μου να σας πω, πως τότε θα είμαι απόλυτα χαρούμενος με την σκέψη ότι κάπως βοήθησα στην υλοποίηση τους».

Giorgos Pavlopoulos

Γνωρίζουμε ότι είστε ο ιθύνων νους του αγώνα, ποιες είναι όμως οι αρμοδιότητες σας;

«Είμαι ένα κομμάτι της ομάδας. Ίσως λίγο γκρινιάρης. Όμως το εγχείρημα είναι Ομαδικό. Ο κάθε ένας προσφέρει σε έναν τομέα. Ο αγώνας επιτυγχάνει όταν υπάρχει «σφιχτή και δυνατή» ομάδα. Και, ναι σας το υπογράφω είμαστε μια γροθιά».

Θεωρούμε δεδομένο, ότι θα δούμε έναν προσεγμένο αγώνα από κάθε άποψη, τι διαφορετικό όμως να περιμένουμε, καθώς είναι στην φύση του Γιώργου Παυλόπουλου να πρωτοπορεί.

«Δύσκολη η φετινή χρονιά. Υπήρχε το θέμα της πανδημίας υπήρχε και η ανεξήγητα μεγάλη καθυστέρηση ανάθεσης, από την ΟΜΑΕ στο ΑΣΜΑ, που μας έφερε πολύ πίσω. Όμως είμαστε μαθημένοι στα δύσκολα. Με πρόεδρο του ΑΣΜΑ την Κατερίνα Χαλιβελάκη μια Κυρία του χώρου, με ευαισθησία και για το κλασικό αυτοκίνητο, με αλυτάρχη τον πολύπειρο Νίκο Ποριώτη  και την έμπειρη ομάδα του ΑΣΜΑ, στόχος μας φέτος είναι να πραγματοποιήσουμε έναν όμορφο και σωστό αγώνα και, αν η νέα διοίκηση της ΟΜΑΕ ασχοληθεί εγκαίρως με τον αγώνα, να διοργανώσουμε του χρόνου αγώνα πρότυπο».

Είναι πολύ σημαντικό και ως διαφήμιση για την χώρα μας, τέτοιου είδους θεσμοί. Μπορούμε κατά την γνώμη σας εκτός από το άρτια οργανωτικό και αγωνιστικό κομμάτι να συνδυάσουμε και το κομμάτι της προβολής;

«Κατεξοχήν οι αγώνες τύπου regularity είναι τουριστικής μορφής που διαφημίζουν την διοργανώτρια χώρα. Δεν είναι τυχαίο που επί Προεδρίας Μανιατόπουλου ο υπότιτλος του 4ου Ιστορικού Ακρόπολις ήταν «Στους Δρόμους του Ελληνικού Πολιτισμο» και ήταν σχεδιασμένος να διέρχεται από ιστορικούς και τουριστικούς τόπους της πατρίδας μας. Με τη βοήθεια λοιπόν των αρμοδίων κρατικών φορέων είμαστε σε θέση να λειτουργήσει ο αγώνας σαν μεγάλη διαφήμιση για τη χώρα μας».

Το ότι έχουμε ακόμη ένα διεθνές γεγονός πρέπει να μας γεμίζει αισιοδοξία, είναι η φετινή χρονιά ελπιδοφόρα σε ότι έχει να κάνει με τον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό;

«Φοβούμαι πως όχι. Υπάρχει μεγάλη απογοήτευση και συνεχής αποχώρηση έμπειρων στελεχών, ανιδιοτελών εραστών του χώρου αλλά και αγωνιζόμενων. Επικράτησαν μικροπολιτικές, μικροσυμφέροντα και ο χώρος διοικείται από «διαπλεκόμενες και χωρίς εμπειρία παρεούλες». Είναι πολύ κοντά ο χρόνος που και εγώ μη αντέχοντας με αυτά που βλέπω θα πω το «αντίο» μου, και με δυσαρεστεί το γεγονός αυτό».

Κλείνοντας μιας και ο αγώνας περιέχει και άρωμα Ράλλυ Ακρόπολις, δεν μπορώ να μην σας κάνω την ερώτηση. Τι ένιωσε ο Γιώργος Παυλόπουλος όταν άκουσε πως ο Εθνικός μας Αγώνας επιστρέφει και αν ήταν στις σκέψεις του ένα Διεθνές Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.

«Θέλω να σας εκμυστηρευτώ πως ο ίδιος τηλεφώνησα και δήλωσα ότι προσφέρομαι να βοηθήσω έστω και σαν τελευταίος φύλακας στην πιο απομακρυσμένη ειδική διαδρομή.

Για εμάς τους παλαιούς το Ράλλυ Ακρόπολις είναι η ζωή μας. Το μεγάλο γεγονός της χρονιάς. Δε θυμάμαι ποιος κέρδισε τους αγώνες στα φοιτητικά μου χρόνια, θυμάμαι όπως πολύ καλά -σαν σήμερα- με ποιες παρέες τον παρακολουθούσαμε, τις πλάκες μας και τις εκδρομές μας. Δεν περιγράφεται λοιπόν το συναίσθημα. Μη ζητάτε να σας πω για τα πιο όμορφα και έντονα συναισθήματα που ζήσαμε μέσα από το Ακρόπολις.

Τα καταλαβαίνουν μόνο όσοι τα έζησαν. Όσο για το Ιστορικό Ακρόπολις, όπως προανέφερα, ο δρόμος είναι στρωμένος. Είχαμε καταφέρει να συμπεριληφθεί από την FIA το 2020 σαν υποψήφιος για ένταξη στο Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα, αλλά δεν πραγματοποιήθηκε λόγω της πανδημίας. Είχαμε ζητήσει από την φετινή ΕΠΑ να επαναληφθεί το αίτημα στη FIA μιας και ήταν συμφωνημένο. Φαίνεται όμως ότι η απερχομένη ΕΠΑ είχε άλλες προτεραιότητες.

Ας ελπίσουμε αυτοί που θα αναλάβουν να βρουν τα σχετικά έγγραφα και θα κινηθούν αναλόγως για το καλό του αθλήματος που αγαπάμε». _Γ.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ