top icon
Αγώνες/Διοργανώσεις

Historic Acropolis Rally – Οι άνθρωποι: Κώστας Αργυρίου

Ο Κώστας Αργυρίου, πιστός στο πάθος του για την Toyota επιστρέφει με Toyota Corolla στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, έχοντας ως συνοδηγό τον Σταμάτη Λάσκο.

Η σημερινή μας επίσκεψη δεν είναι τυχαία καθώς εδώ και αρκετό διάστημα είχαμε πληροφορηθεί πως ο Κώστας Αργυρίου με συνοδηγό τον Σταμάτη Λάσκο θα λάβει μέρος στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις με μία Toyota Corolla που έχει δημιουργηθεί για τον συγκεκριμένο αγώνα.

Κατηφορίζοντας προς Νίκαια δεν βλέπουμε την ώρα να μιλήσουμε με έναν εξαιρετικό άνθρωπο τον οποίο έχουμε θαυμάσει πολλάκις πίσω από το τιμόνι διαφόρων αγωνιστικών αυτοκινήτων. Όπως είναι γνωστό το πάθος του Κώστα Αργυρίου ήταν η Toyota. Τον απολαύσαμε με Starlet, οδήγησε γρήγορα το Yaris, ενώ ήταν υπέροχος με το Fiat 500 στο Fiat Cinquecento Trofeo στο Μόντε Κάρλο. Ο Κώστας ήταν ένας σπεσιαλίστας της Α5-6, αξιοποίησε τις γνώσεις του ως μηχανικός αυτοκινήτων και αυτό έκανε τη διαφορά και στην οδήγηση του. Άλλωστε οι συγκεκριμένες κλάσεις αν μη τι άλλο είχαν συναγωνισμό υψηλού επιπέδου εκείνη την εποχή.

Αφήνουμε στην άκρη τις σκέψεις του τότε και πάμε στο σήμερα, ο Κώστας μας υποδέχεται εγκάρδια, ενώ ανυπομονεί και ο ίδιος να μας μιλήσει για την καινούργια του αγάπη, την Toyota Corolla.

Όταν η σκέψη γίνεται πράξη

Βλέποντας τη λευκή Corolla να είναι παρκαρισμένη έξω από το συνεργείο αυτοκινήτων, ο Κώστας μας λέει πως “το συγκεκριμένο μοντέλο αγοράστηκε ως απλή «καρότσα» και αποθηκεύτηκε σε έναν προσωπικό χώρο παραμένοντας για αρκετό καιρό εκεί. Δεν είχα σκοπό να δημιουργήσω κάτι, ωστόσο αυτό άλλαξε όταν άκουσα τις φήμες πως το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει. Στο άκουσμα και μόνο του ονόματος Ράλλυ Ακρόπολις δεν μπορεί να μην νιώσεις ένα σκίρτημα. Επόμενο βήμα ήταν να πάρω τον συνοδηγό μου Σταμάτη Λάσκο και να του πω την ιδέα που είχα. Αυτό ήταν, η σκέψη έγινε πράξη”.

Ρωτάμε τον Κώστα γιατί ένα καινούργιο αγωνιστικό και όχι η δοκιμασμένη λύση του Starlet. “Η αλήθεια είναι ότι μας ρωτάνε αρκετοί το ίδιο πράγμα, θέλαμε να φτιάξουμε κάτι διαφορετικό από την αρχή στην ουσία, φυσικά οι ώρες δουλειάς που έχουμε σπαταλήσει είναι πάρα πολλές, αν βάλουμε στην εξίσωση και την γκρίνια των γυναικών μας (γέλια) τότε φανταστείτε πόσο δύσκολο ήταν το όλο εγχείρημα. Εκτός όμως από τις προσωπικές ώρες εργασίας, είχαμε δυσκολίες στο οικονομικό κομμάτι καθώς δεν βρίσκαμε ανταλλακτικά για το συγκεκριμένο μοντέλο. Πολλές φορές το κόστος πλησίαζε σε απογοητευτικά νούμερα. Για να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα βρήκαμε ακόμη ένα όμοιο μοντέλο και το αγοράσαμε ώστε να το έχουμε σαν «τροφοδότη» ανταλλακτικών”.

Έχοντας πλέον ολοκληρώσει το νέο σας αγωνιστικό καμάρι τι μπορείς να μας πεις για αυτό. “Η Corolla είναι 1.300 κ.εκ. και αποδίδει περίπου 100-110 ίππους. Έχει ένα κιβώτιο 4 ταχυτήτων και περίπου ζυγίζει 1.000 κιλά. Γενικότερα δεν μπορούμε να κάνουμε πολλές επεμβάσεις γιατί τα αυτοκίνητα βασίζονται σε συγκεκριμένη ομολογκασιόν. Οι αναρτήσεις είναι της Bilstein, ενώ έχουμε 13αρες ζάντες. Ευελπιστούμε τα ελαστικά της Michelin που θα χρησιμοποιήσουμε να είναι μια καλή επιλογή για τον αγώνα”.

Η συμμετοχή στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Αφήνοντας στην άκρη την νέα αγωνιστική κατασκευή του Κώστα, συζητάμε για το κεφάλαιο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις και ρωτάμε τόσο τον ίδιο όσο και τον συνοδηγό του Σταμάτη Λάσκο πως αποφάσισαν τελικά να λάβουν μέρος. Ο Κώστας αρχικά μας λέει “κοιτάξτε δεν μπορούσαμε να λείπουμε, από τη στιγμή που ακούσαμε ότι θα γίνει πάλι το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, ήταν μονόδρομος για εμάς. Δεν σας κρύβω ότι νιώθω πολύ όμορφα γιατί έχουμε μπει σε μια διαδικασία που την είχαμε ξεχάσει”. Ο Σταμάτης συμπληρώνει “θα θυμηθούμε τα παλιά ενώ θα συνδυάσουμε αγώνα και διασκέδαση, άλλωστε αυτό είναι οι αγώνες, διασκέδαση”.

Η αλήθεια είναι ότι ακούγοντας τα περί διασκέδασης, δεν μπορούμε να μην ρωτήσουμε το πλήρωμα, θα πάτε δηλαδή βόλτα στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις; Ο Κώστας μας απαντά γελώντας “Θα πάμε μια γρήγορη βόλτα, αυτή είναι η προσέγγιση μας, ξέρετε τα αυτοκίνητα μας δεν είναι και ότι πιο σύγχρονο θα πρέπει να τα σεβαστούμε, επίσης το να κινηθείς σε ήπιους ρυθμούς μπορεί στο τέλος να αποδώσει. Σίγουρα πάντως σε κάποια σημεία που τα γνωρίζουμε θα πάμε σβέλτα”.

Μιας και είπατε πως κάποια σημεία της διαδρομής τα γνωρίζετε, πως κρίνεται τη διαδρομή του αγώνα, υπάρχει κάτι που κάνει το φετινό Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις ξεχωριστό; “Θα σας απαντήσω ανάποδα, ο φετινός αγώνας έχει δύο ξεχωριστά στοιχεία, τη νυχτερινή ειδική διαδρομή «Καρούτες» και το service στο δρόμο. Και τα δύο είναι μοναδικά τόσο για εμάς όσο και για τους φίλους των αγώνων. Όσον αφορά τη διαδρομή, σε γενικές γραμμές την γνωρίζουμε και μας αρέσει, έχουμε ακούσει μόνο για την ε.δ. «Στρώμη» πως είναι σε κακή κατάσταση”.

Μιας και συζητάμε για την προετοιμασία του αγώνα, έχετε κάνει δοκιμές, είστε έτοιμοι σε γενικές γραμμές; “Λόγω φόρτου εργασίας δεν έχουμε καταφέρει να κάνουμε τις δοκιμές που θα θέλαμε, με τον Σταμάτη έχουμε κάνει μόνο τις κοντινές διαδρομές, ωστόσο την Κυριακή θα κάνουμε και την υπόλοιπη διαδρομή, οπότε ευελπιστούμε να είμαστε έτοιμοι”.

Οι αναμνήσεις επέστρεψαν

Στο φετινό αγώνα γνωρίζουμε πως θα λάβουν μέρος οδηγοί που έχουν τη δική τους πορεία στον χώρο των αγώνων, ποια είναι η δική σου άποψη για την επιστροφή πολλών γνωστών αγωνιζόμενων; “Έχω ακούσει και γνωρίζω φυσικά πως θα λάβουν μέρος αρκετοί οδηγοί που είχαν τη δική τους ιστορία στους αγώνες, εγώ χαίρομαι ειλικρινά καθώς θα βρεθούμε και πάλι ως φίλοι και όχι σαν αντίπαλοι. Σας είπε ο Σταμάτης πριν πως ο συγκεκριμένος αγώνας είναι μια ευκαιρία να διασκεδάσουμε. Αυτό θα πρέπει να σκέφτονται όλοι. Μακάρι να έρθουν και άλλοι “παλιοί αγωνιζόμενοι” όχι μόνο στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις αλλά και σε άλλες εκδηλώσεις. Μην ξεχνάτε πως κάποια πρόσωπα έχουν γράψει τεράστια ιστορία στον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό, αυτό και μόνο τα λέει όλα”.

Τα σχέδια για το μέλλον

Έχοντας ολοκληρώσει την κουβέντα μας, ζητήσαμε από τον Κώστα Αργυρίου να μας μιλήσει για τα μελλοντικά του σχέδια όσον αφορά το αγωνιστικό επίπεδο. Ο ίδιος μας είπε πως “δεν υπάρχει κάτι σίγουρο, μιας και στην ουσία λόγω της κατάστασης δεν γίνονται αγώνες στην Ελλάδα. Εμείς έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε κάποιους αγώνες στην Κύπρο κατά διαστήματα καθώς είναι κάπως καλύτερα τα πράγματα εκεί, ωστόσο ελπίζω σύντομα να βρεθούν οι λύσεις για να επιστρέψουμε στην “κανονικότητα” και να απολαύσουμε το αγαπημένο μας χόμπι γιατί περί αυτού πρόκειται”.

Λίγο πριν αποχαιρετήσουμε την όμορφη παρέα μας, ο Κώστας Αργυρίου έκλεισε την κουβέντα μας με τον καλύτερο τρόπο δίνοντας μια ξεχωριστή ευχή, “το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις να είναι η αρχή για να δούμε τους αγώνες διαφορετικά, όπως ήταν κάποτε. Να επιστρέψει η αμοιβαία εκτίμηση και η ευγενής άμιλλα μεταξύ των οδηγών, άλλωστε στο τέλος της ημέρας, όλοι έχουμε το ίδιο πάθος, την αγάπη για το αυτοκίνητο και τους αγώνες”._ Γ. Τ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ