Αγώνες Eλληνικοί αγώνες

Η κατηγορία του χομπίστα!

Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Karting επέστρεψε στο προσκήνιο το 2016 και η νεοσύστατη κατηγορία Club έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών οδηγών, όντας μια προσιτή επιλογή για τη συμμετοχή σε αγώνες υψηλού επιπέδου!

Το Karting αποτελεί παγκοσμίως τη βάση του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αφού είναι ο τρόπος ώστε οι μελλοντικοί πρωταθλητές να εισέλθουν από μικρή ηλικία στο χώρο των αγώνων. Δεν είναι διόλου τυχαίο ότι όλοι οι πρωταγωνιστές της Formula 1 και των αγώνων πίστας έχουν ξεκινήσει από το καρτ, ενώ ακόμη και πολλοί κορυφαίοι οδηγοί ράλλυ, ιδίως από τη Γαλλία, έχουν αγωνιστικό παρελθόν σε αυτά. Στην Ελλάδα, το 2016 αποτελεί τη χρονιά κατά την οποία το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Karting κάνει... restart, αφού μετά από μια χρονιά κατά την οποία το Πρωτάθλημα δε διεξήχθη, φέτος γίνονται από την πλευρά της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ) συντονισμένες προσπάθειες για την αναβάθμιση του θεσμού. Μία από αυτές είναι η δημιουργία της Κατηγορίας Club, μιας νέας κατηγορίας που έχει ως σκοπό την προσέλκυση οδηγών οι οποίοι ως τώρα είτε έκαναν μόνοι τους προπόνηση, είτε συμμετείχαν σε αγώνες τύπου Time Attack. Γνωρίζοντας πόσο δύσκολη είναι η μετάβαση από αυτή τη διαδικασία σε ένα πλήρες αγωνιστικό περιβάλλον, τόσο από οικονομικής πλευράς όσο και από άποψης φυσικής κατάστασης, η Επιτροπή Karting της ΟΜΑΕ φρόντισε ώστε η νέα αυτή κατηγορία να αποτείνεται σε οδηγούς χωρίς ιδιαίτερο παρελθόν στους αγώνες karting, αφού πρέπει να μην έχουν βρεθεί ποτέ εντός της πρώτης εξάδας στην τελική Βαθμολογία του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος, ή σε κάποιο άλλο Ελληνικό ιδιωτικό Έπαθλο. Για τη μείωση του κόστους, όλα τα σασί που έχουν δελτίο Αναγνώρισης από το 2006 και έπειτα γίνονται δεκτά, ενώ στους κινητήρες επιτρέπονται όλοι οι δημοφιλείς hobby της αγοράς (Rotax, IAME, Rok, Easykart κλπ) καθώς και παλιότεροι καθαρόαιμοι αγωνιστικοί (KF3 και KF4). Σκοπός ήταν οι συμμετέχοντες να μη χρειαστεί να μετατρέψουν ή να αλλάξουν τον αγωνιστικό τους εξοπλισμό. Ταυτόχρονα, δίνονται επιπλέον κίνητρα σε όσους ενδιαφέρονται να λάβουν μέρος, αφού το Δελτίο Αθλητή για την Club κοστίζει μόλις 60 ευρώ, ενώ το κόστος συμμετοχής ανέρχεται στα 80 ευρώ ανά αγώνα. Η δομή των αγώνων της Κατηγορίας Club είναι τέτοια, ώστε να ανταποκρίνεται στη φυσική κατάσταση και το επίπεδο εμπλοκής των οδηγών για τους οποίους έχει δημιουργηθεί. Για αυτό, μετά τις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών, ακολουθούν δύο περίοδοι ατομικής Χρονομέτρησης "Time Attack", με δική τους ξεχωριστή βαθμολογία στο Πρωτάθλημα. Το άθροισμα των αποτελεσμάτων αυτών των δύο περιόδων, διαμορφώνει τη σειρά εκκίνησης για έναν αγώνα μήκους περί τα 10 χιλιόμετρα, με τον οποίο ολοκληρώνεται η αγωνιστική ημέρα. Οι βαθμοί που προσφέρουν τα δύο Time Attacks και ο αγώνας είναι ίδιοι, με αποτέλεσμα το ενδιαφέρον να παραμένει αμείωτο σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας. Το εγχείρημα δείχνει επιτυχημένο, αφού 26 οδηγοί έχουν συμμετάσχει συνολικά στους 3 αγώνες του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Karting μέχρι στιγμής, ενώ με μία συνάντηση να απομένει, στις 8-9 Οκτωβρίου στην πίστα καρτ Αφιδνών "Kartodromo", 3 οδηγοί διεκδικούν τον τίτλο.

Πρωτοπόρος στη βαθμολογία, είναι ο "βενιαμίν" της παρέας, Κώστας Ελευθερίου. Σε ηλικία 15 ετών και έχοντας συμμετάσχει πέρυσι για λίγους αγώνες στο Rotax Max Challenge, φέτος αποφάσισε να κάνει το βήμα και να συμμετάσχει στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Karting μέσω της Κατηγορίας Club. Τα λόγια του είναι χαρακτηριστικά: "Ξεκίνησα να κάνω καρτ τον Ιανουάριο του 2015, ενώ πρώτος μου αγώνας ήταν πέρυσι ο 2ος γύρος του Rotax Max Challenge, στην Κατηγορία Junior. Τα αποτελέσματα ήταν αρκετά καλά, οπότε φέτος το είδαμε πιο ζεστά και σκεφτήκαμε να δούμε, τι μπορούμε να κάνουμε απέναντι σε αντιπάλους που ασχολούνται με το καρτ όσο και εγώ. Η επιλογή της Club έγινε με το κριτήριο ότι είναι καλό ένας αθλητής να ξεκινά σιγά σιγά, να ανεβαίνει αργά τα σκαλοπάτια, αφού όπως και στο σχολείο δεν είναι εύκολο να ξεκινήσεις απευθείας από τα δύσκολα. Όσον αφορά στο Πρωτάθλημα, ανυπομονώ για τον τελευταίο αγώνα, αφού γνωρίζω το Kartodromo καλύτερα από κάθε άλλη πίστα, θα είμαστε αρκετά καλά προετοιμασμένοι και σε συνεργασία με τη Zorri Motorsport που έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία, θεωρώ ότι θα πάνε όλα καλά για να κατακτήσουμε τον τίτλο". Στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, μόλις 10 βαθμούς πίσω από τον Ελευθερίου βρίσκεται ο 30χρονος Φάνης Αγγελόπουλος, που έχει κερδίσει τους τελικούς σε Μέγαρα και Καλαμάτα, έχοντας αναδειχθεί στην ήρεμη δύναμη της τριάδας: "Αγόρασα δικό μου καρτ πριν από περίπου 10 μήνες και η Κατηγορία Club αποτέλεσε μια ιδανική ευκαιρία για εμένα ώστε να δω από πρώτο χέρι, πώς είναι η συμμετοχή σε αγώνες του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Karting. Όσον αφορά στις νίκες που έχω πετύχει ως τώρα, θεωρώ πως ήμουν λίγο τυχερός, αλλά φυσικά οι νίκες είναι πάντα καλοδεχούμενες. Τώρα περιμένουμε τον τελευταίο αγώνα ώστε να κριθούν τα πάντα για φέτος". Την τριάδα των πρωταγωνιστών της Club, συμπληρώνει ο Τάκης Παπαγιάννης, ο οποίος επιδεικνύει εξαιρετική φυσική κατάσταση, παρά τα 65 χρόνια του. Ο Παπαγιάννης απέχει 11 βαθμούς από τον πρωτοπόρο Ελευθερίου και ειδικεύεται στις διαδικασίες Time Attack, αφού ήταν ο ταχύτερος ως τώρα στις περισσότερες εξ αυτών: "Ασχολούμαι με το καρτ σε επίπεδο χόμπι για 10 χρόνια. Φέτος αποφάσισα να τρέξω στην Club για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Karting καθώς η Οργάνωση κέρδισε την εμπιστοσύνη μου, αφού ήταν και παραμένει πολύ καλή. Όσο για τις επικρατήσεις μου στις διαδικασίες Time Attack, σίγουρα η προπόνηση και η σωστή προετοιμασία παίζουν ρόλο, όμως εκείνη τη στιγμή είναι πολύ σημαντική και η τύχη. Βέβαια, οι μηχανικοί μου είναι πολύ καλοί, δεν έχω αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα οπότε ετοιμάζομαι και εγώ για τον τελευταίο αγώνα της φετινής χρονιάς".

Η Κατηγορία Club αποκτά ολοένα και περισσότερους θιασώτες, αφού είναι ο πιο εύκολος και πιο προσιτός τρόπος για τους καθαρούς χομπίστες οδηγούς, ώστε να βιώσουν και αυτοί την εμπειρία της εμπλοκής στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Karting. Φυσικά, οι προσπάθειες από την πλευρά της Διοργανώτριας Αρχής δεν πρέπει να σταματήσουν, αφού το ζητούμενο παραμένει η διαρκής βελτίωση του θεμελιώδους αθλήματος του karting, αφού τα περιθώρια για αυτή τη βελτίωση είναι ακόμη πολύ μεγάλα... _Κ.Λ.

Κώστας Ελευθερίου

Ηλικία: 15

Επάγγελμα: Μαθητής

Εμπλοκή στο καρτ: 2015

Βαθμοί: 119

Ομάδα: Zorri Motorsport

Σασί/Κινητήρας: Birel/Rotax

 

Φάνης Αγγελόπουλος

Ηλικία: 30

Επάγγελμα: Ιδιωτικός υπάλληλος

Εμπλοκή στο καρτ: 2015

Βαθμοί: 109

Ομάδα: Zanardi Hellas

Σασί/Κινητήρας: Zanardi/Rotax

 

Τάκης Παπαγιάννης

Ηλικία: 65

Επάγγελμα: Επιχειρηματίας

Εμπλοκή στο καρτ: 2006

Βαθμοί: 108

Ομάδα: Speed Force

Σασί/Κινητήρας: Exprit/TM

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου