Αγώνες Eλληνικοί αγώνες

Με το χέρι στην καρδιά: 10 αγαπημένα αυτοκίνητα των ελληνικών ράλλυ

Ταξίδι στο παρελθόν και όχι μόνο, σε ειδικές διαδρομές στην Ελλάδα και καταγράφεις αγωνιστικά αυτοκίνητα που έρχονται στο όνειρό σου, μαζί με τους ανθρώπους και εκτός μπάκετ. Από τις περιπτώσεις που θα πλήρωνες για μια ειδική διαδρομή στη θέση του συνοδηγού...

Καταγράφουμε αναλυτικά:

Renault Alpine A110

Renault Alpine Α110 - Σιρόκο

Αυτοκίνητο Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Στην Ελλάδα, στα χέρια του Σιρόκο, ενός σημαντικού αθλητή που άλλαξε τα δεδομένα με τις επιλογές του σε κάθε δραστηριότητα, με διαπίστευση συνδεδεμένη με την ευγένειά του. Σπάνια συμπεριφορά γενικώς και ειδικώς ήταν ο μοναδικός του τρόπος που έφερνε την Ευρώπη κοντά στην Ελλάδα. Επέλεξε την Alpine ώστε να αντέχει στα ελληνικά βράχια με στυλ. Γαλλίδα που έγραψε ιστορία στη χώρα μας, με τον κομψό τρόπο μιας ομάδας τόσο αλλού, που δεν μπορεί παρά να αποτελεί παράδειγμα σαν από άλλον πλανήτη. Πολυεργαλείο μέσα από απλές λύσεις, η Α110 έφερε αποτέλεσμα στο χέρι θεών, αλλά και λιγότερο ταλαντούχων, με καλά δουλεμένο όμως μυαλό. Εξαιρετική σε κάθε τύπου Ράλλυ, κέρδισε και Αναβάσεις και σιρκουί στα χέρια του Σιρόκο. Κορυφαία αποτελέσματα οι δυο δεύτερες θέσεις με συνοδηγό τον Μίλτο Ανδριόπουλο το '75-'76, ενώ χαρακτηριστικά, με τον 1.8 και ψεκασμό (max 180 ίπποι) έκανε πρώτο χρόνο στη Ριτσώνα κόντρα στα θηρία, ενώ κυνηγούσε την Alfa 33 στο Τατόι μέχρι και τον τελευταίο γύρο. Το όπλο μιας ευρωπαϊκής ομάδας που συντόνιζε η κ. Μαρία Πεσματζόγλου, με μέλη τους CosMan, τον Παναγιώτη Μαγγίνα κ.ά.. Πολυτιμότερος παίχτης ο κ. Μανώλης Μακρινός, σε διάφορους σημαντικούς ρόλους, όντας και συνοδηγός από το τέλος του 1976. Σήμερα, ανήκει στον πιλότο-οδηγό αγώνων κ. Κάρολο Λάμπρου, ενώ συντηρείται ως πανάκριβο κόσμημα από τους APR.

Lancia Stratos

Lancia Stratos - Σιρόκο

Νύχτα στο Σχοίνο, με τον Αντώνη Κόλλια, τον Κωνσταντίνο Κοντούζογλου και τον Γιάννη Αλβανό, περιμένουμε. Τα... περίπου συνηθισμένα, αλλά και το διαφορετικό, όπως ήταν η BIC Stratos, με Σιρόκο-Μανώλη Μακρινό. Ήταν ο Γύρος Πελοποννήσου από την ΑΛΦ, το 1978. Τότε, ο Τάσος ήθελε βάθρο στο Ακρόπολις με όλους μέσα και διάκριση σε διεθνείς αγώνες, οπότε ο Μαλιόλι τους παρέδωσε μια ολοκαίνουργια αγωνιστική Stratos με την προίκα της, ώστε να είναι και αξιόπιστοι. Είχαμε ακούσει Stratos στο ΡΑ, αλλά με τη “δική” μας, την ελληνική, ήταν αλλιώς. Ο Τάσος νωρίτερα είχε εκπλήξει οδηγώντας γρήγορα το δεξιοτίμονο Datsun, διαψεύδοντας όσους πίστευαν ότι είναι πολύ ντελικάτος για τις αντιδράσεις του. Γιατί όχι και τη Stratos, που αποδείχθηκε σκληρό καρύδι. Απαιτητική και βιτσιόζα και κατέθεσε όλη του ευφυΐα για να τη βρει και να την αξιοποιήσει. Γρήγοροι αλλά άτυχοι με τον Μανώλη Μακρινό το '78 όπως και με τον Κώστα Φερτάκη το '79, μάλλον αδιάφοροι το '80, πάλι με τον Μανώλη. Μαζί στο Χαλκιδικής, το '78, κινήθηκαν σε ρυθμούς Καρέλο, όντας ταχείς και στον ασφάλτινο Χολομώντα (σπαζοκεφαλιά για τον Έλληνα... προσούτο στο πανίνι των Ιταλών). Μοναδικές οι περιγραφές των αγώνων της εποχής στους 4 Τροχούς από το χέρι του Σταύρου Τσογκανή. Ταξιδεύαμε μαζί του στις ειδικές διαδρομές, με πληροφορίες για κάθε συμμετοχή. Ο Σταύρος δίδαξε κάλυψη Ελληνικού Πρωταθλήματος. Σήμερα, η Stratos, που πέρασε και από τα χέρια του Μπένι, κοσμεί τη συλλογή του Τζίγγερ, όντας σε άψογη κατάσταση από τη Genesis, που συντονίζει ο Νίκος Πάνος.

Iaveris

Ford Escort RS2000 - Ιαβέρης

Το καλό-μικρό, με τον 8βάλβιδο κινητήρα. Το made in Greece από τον Χρήστο Βάντζο και τους συνεργάτες του, στην Κοντέλλης. Το γνωρίσαμε ως 7UP στο Χαλκιδικής και στο ΔΕΘ το 1979. Το Lee Cooper, γνωστό ως “Πλαπούτας”. To μόλις Group 2 που έγραψε ιστορία στο ΡΑ του 1980, με τους Ιαβέρη-Κώστα Στεφανή να αμφισβητούν τα θηρία με τους Φινλανδούς Θεούς, Παγκόσμιους Πρωταθλητές. Ως ευκαιριακός συνοδηγός του, στο ELBA το '81, όπου ο Τάσος συμμετείχε με τη διακριτική στήριξη της ΕΘΕΑ του Κώστα Γλωσσώτη. Το 80% “παντελονίδειος”, γιατί αυτός είναι ο Ιαβέρης. Στα χρώματα της Denim τότε. Με συνοδηγό τον Ανδρέα Αρκέντη, ενός ευρύτερα χαρισματικού στο χώρο των αγώνων. Παραμονή του αγώνα και “πάμε βόλτα” στην 1η ε.δ., με τον αρχηγό στο πηδάλιο. Το κάθισμα κοντά στο τιμόνι και παιχνίδι το 40άρι Personal στο χέρι του. Μακριά η πρώτη στο Quaife που το χάιδευε σε κάθε αλλαγή. Σκληρή ανάρτηση, πατούσε υπέροχα στο καλό και ο κινητήρας έβγαζε ένα δικό του ήχο, που τον ζήσαμε αργότερα από πρώτο χέρι. Λίγη λάσπη και πολύς κόσμος στα τελευταία χιλιόμετρα, όλοι στημένοι εκεί να χορτάσουν το τελευταίο τεστ των εργοστασιακών της Fiat, της Opel όπως και τον Αρίκαλα με το Rothmans Escort BDA, αλλά και τον Τσινότο με το Α1. Εμείς, ο Τάσος δηλαδή, συνέχεια υπό γωνία και ακόμα δεν έχω βρει απάντηση στο πώς. Απαιτείται ολόκληρο κεφάλαιο για την κάλυψη του αγώνα και θα επανέλθουμε με αφορμή την παρουσίασή του στους 4 Τροχούς, μόλις ο Junior ανάψει το πράσινο φως.

Nissan 240 RS

Nissan 240 RS - Γιώργος Μοσχούς

Τι να γράψουμε; Πήγαμε σε τρία Ακρόπολις, σε άλλα τόσα Χαλκιδικής και σε τέσσερα Πανελλήνια, αλλά οι δοκιμές με τη Γιωργάρα, οι 2-3 φορές στη θέση του Φέρτακα, έχουν μείνει αποθηκευμένες στη μνήμη. Η πρώτη επαφή στο Κορωπί για φωτογράφιση το 1983, με στενά λάστιχα και ήταν το αυτοκίνητο ο πρωταγωνιστής. Θηρίο σε διαστάσεις, αλλά ελαφρύ σαν Group Β, με τον 2.4 να έχει ανταγωνιστή μόνο τον αντίστοιχο 4κύλινδρο της Opel. Μέχρι εκεί οι συγκρίσεις. Ήταν το “δικό” μας αυτοκίνητο και ζήσαμε όλη τη διαδρομή του, οδηγώντας όλες τις εξελίξεις, από το 1983 μέχρι το 1987. Αυτοκίνητο με τέσσερα Πανελλήνια Πρωταθλήματα στα χέρια του μάγου, που είχε δίπλα του ό,τι καλύτερο. Εξαιρετικές παρουσίες στο δεξί μπάκετ, το φορτωμένο χρυσάφι με το βάρος του Αλέξη Κωνσταντακάτου, του Κώστα Φερτάκη, του Μανώλη Μακρινού και του Δημήτρη Βαζάκα. Κοσμήματα και στο service, με τα κομάντο να ζουν για τη στραβή και να απολαμβάνουν τις προληπτικές αλλαγές σε χρόνους ρεκόρ. Οδηγώντας, από την ώρα που εξελίχθηκε το κιβώτιο και έγινε Datsun σε αξιοπιστία, ήταν απολαυστικό. Σε κάθε μέτρο και σε κάθε οδόστρωμα. Από τις περιπτώσεις που έχεις τους δικούς σου λόγους να γυρίσεις το χρόνο πίσω.

Lancia Delta Integrale

Lancia Delta Integrale - Τζίγγερ

Τέλος εποχής σε συνδυασμό με αλλαγή σκηνικού και η εξαετία τίτλων δια χειρός Τζίγγερ έχει στη σφραγίδα Lancia και την υπογραφή Κώστας Στεφανής. Εξαιρετική διαδρομή σε Ελλάδα γενικώς, αλλά και σε διεθνείς αγώνες. Από τη 4WD μέχρι την HF, τη Deltona. Μια Ferrari σε χάτσμπακ αμάξωμα, αυτοκίνητο κάθε σοβαρού συλλέκτη σε οποιαδήποτε εκδοχή της. Τα αυτοκίνητα του Πρωταθλητή με υπεραξία, έργο της ομάδας του, της Genesis με capo έναν “Γερμανό”, τον κ. Νίκο Πάνο, που συντόνιζε μια εξαιρετική, τα μέγιστα σοβαρή ομάδα - από τις κορυφαίες στην Ευρώπη. Παρεμβαίνουμε στη συλλογή του συναθλητή μας και επιλέγουμε την Keranis Integrale με το 16βάλβιδο κινητήρα. Τη ζήσαμε, ξεκινώντας συνήθως στα 2 λεπτά πίσω τους, τη γνωρίσαμε οδηγώντας και δεθήκαμε στο μπάκετ του κ. Κώστα, δίπλα στον κ. Γιάννη, σε ασφαλές κατέβασμα στις Καρούτες. Κλειστός ο δρόμος, οπότε όλο το πλάτος δικό μας. Άνεση του οδηγού που ήταν μαέστρος και στα κλειστά και αυτός ο ήχος του κινητήρα με παρεμβάσεις ήχου και από το κιβώτιο δεν ξεχνιέται. Το χαλίκι συμπλήρωνε τα ακούσματα και απολάμβανες το πέρασμα σε απόσταση για φίλερ σε κλειστή στροφή με βράχο. Πέρασμα ζωγραφιά, με την τέλεια διαχείριση του φρένου με το αριστερό. Πρακτική που διδάχτηκε ο Έλληνας 6άκις από τον αείμνηστο Γιώργο Ραπτόπουλο, ώστε να διαχειριστεί το Audi Quattro Α1.

Ford Escort WRC

Ford Escort WRC - Λεωνίδας Κύρκος

Το τελευταίας γενιάς. Το πρώην Κάνκουνεν όπλο, με το οποίο οι Λεωνίδας Κύρκος και Γιάννης Σταυρόπουλος συμμετείχαν στο Ράλλυ Ακρόπολις το 1998 (8οι) και το 1999 (6οι). Αυτοκίνητο που έλαμψε σε κάθε μορφή ελληνικού αγώνα, κατασκευή που καλύπτει έναν τόμο στην εγκυκλοπαίδεια “Λέας”. Καθαρόαιμο, παραμένει προσεγμένο, ενώ τότε, στο Ακρόπολις, με το σειριακό κιβώτιο και τα ενεργά διαφορικά έδωσε έμπνευση στους Έλληνες Πρωταθλητές που ακολούθησαν τον καλό, τον ανταγωνιστικό ρυθμό. Προσαρμόστηκαν αμέσως και το αξιοποιούσαν υποδειγματικά, κοσμώντας την ελληνική παρουσία στον καλύτερο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος και βέβαια στα αληθινά χωμάτινα Χαλκιδικής, τότε από την ΕΛΠΑ, που δίδασκε οργάνωση αγώνων.

Subaru Impreza WRC

Subaru Impreza B12 - Αρμόδιος Βωβός

Επικίνδυνη αποστολή, ακόμα και σε ρυθμό βόλτας με τον αρχηγό, εκεί, γύρω από την Πύλο. Θα τον βρει το χωματόδρομο, θα χαμογελάσει όταν του θυμίσεις ότι δεν είμαστε μόνοι και θα αρχίσει το κονσέρτο. Ο οδηγός γνωστός και αγαπημένος και ως άνθρωπος. Ο καλύτερος στην εποχή του. Άλλη κλάση στο μπάκετ, με αγάπη για τους γύρω του εκτός μπάκετ, με το δικό του στυλ και χωρίς ύφος. Η μηχανή, από τις καλύτερες στο WRC. Το είδαμε αυτό το Subaru σε μπλε στα χέρια θεών και το γνωρίσαμε από το μπάκετ, το καλό του ΜακΡέι σε ασφάλτινη εκδοχή, αλλά και με το “δικό” μας, στη Δαφνούλα, με Γιάννο Αλβανό, στα χρώματα της “Μαμιδάκης”. Εξαιρετικό και δείχνει εύκολο στο ρυθμό της αναγνώρισης, τον αντίστοιχο με της φωτογράφισης. Εύχρηστος επιλογέας με μικρή διαδρομή, ο φλατ είναι κεφάτος σε όλη την κλίμακα και έχεις τις σωστές διαστάσεις σε μεταξόνιο και μετατρόχιο, όπως και σε διαδρομή της ανάρτησης, ώστε να πας παντού γρήγορα. Το αυτοκίνητο της Prodrive με δουλειά και του Μιχάλη Ζώτου, “μηχανή” εφιάλτης για Toyota και Ford, κέρδιζε και το καλό Mitsubishi. Αν μπορούσες να επιλέξεις, αυτό θα ήταν το δικό σου WRC.

Mitsubishi Lancer EVO IX

Mitsubishi Lancer ΕVO IX - Γιάννης Παπαδημητρίου

Αυτοκίνητο σημείο αναφοράς, όντας 20 χρόνια πρωταγωνιστής. Επιλέγουμε το 9άρι των Κυρκαίων. Έλαμψε, νίκησε τη σκόνη και διέλυσε τον ανταγωνισμό στα χέρια των Λεωνίδα και Λάμπρου Κύρκου, όπως και του Αρμόδιου Βωβού. Τότε, με τον ΕΛ-ΕΜ βρήκαν την απάντηση στις αστοχίες των Ιταλών. Έντιμη, δυνατή σχέση με την Kirkos Racing και θέλουμε τον Γιάννη Παπαδημητρίου οικοδεσπότη. Να ζήσουμε τη στιγμή στο σέρβις παρκ όπου, σε συνεργασία με τους “Τζέκους”, θα το ρυθμίσει-στήσει στα μέτρα του. Το κάνει χρόνια με τον τρόπο του, όταν εμείς μετρούσαμε τον αέρα στα λάστιχα. Η συνέχεια στην ειδική. Ανέβα Καρούτες, κατέβα Ιτέα. Λατρεμένες του. Να απολαύσουμε λοιπόν: Τις απαλές κινήσεις, τα λίγα μέτρα, το “αλλάζω νωρίς” και την άψογη χρήση του φρένου με το αριστερό πόδι. Δε θα τρομάξεις και έτσι θα αξιολογήσεις τη μηχανή χάρη στον οδηγό της, που διαχειρίζεται το 100%, νιώθει όμορφα και δεν το κρύβει.

Skoda Fabia S2000

Skoda Fabia S2000 - Λάμπρος Αθανασούλας

Έχει ολοκληρωθεί το Ράλλυ Ακρόπολις του 2009 και θέλεις κάτι πολύ δυνατό για να διαχειριστείς το τέλος μιας εποχής και την αρχή μιας άλλης. Με τους Λάμπρο Αθανασούλα και Νίκο Ζακχαίο να κερδίζουν τον Αλ Ατίγια και να γράφουν το πρώτο κεφάλαιο στο χρυσό βιβλίο που τους συνδέει με το Ράλλυ Ακρόπολις. Σπαζοκεφαλιά το Skoda και σταματημένο, αρκεί να θέλεις να ερμηνεύσεις σωστά τις προδιαγραφές του. Ό,τι κερδίζεις με το κιβώτιο και την ανάρτηση, το χάνεις από την έλλειψη υποστήριξης του κινητήρα. Είναι βαρύ, και χωρίς τούρμπο απαιτεί τέχνη και σκέψη. Απαιτεί αθλητή όπως ήταν ο Λάμπρος, και ειδικά στο χώμα, αυτό το κάτι διαφορετικό σε σχέση με τις σημειώσεις. Δίπλα του, ο καλύτερος της νέας γενιάς, που διαβάζει υποδειγματικά ό,τι δούλεψαν μαζί. Εμείς όμως θέλουμε να ζήσουμε τις πινελιές για το παραπάνω που κάνουν τη διαφορά και μόνο τυχαία δεν ανηφορίσαμε νοητά δίπλα του στις ε.δ πάνω από το Λουτράκι, με αφετηρία το Waves. Στο γνωστό δρόμο, λοιπόν, για να απολαύσεις έναν εμπνευσμένο οδηγό σε απόλυτο δέσιμο με μια ιδιαίτερη μηχανή που θέλει και τη γνώση του δρόμου ώστε να την αξιοποιήσεις. Μηχανή που δεν επιτρέπει το “ψάξιμο” και τις ασάφειες, που άλλωστε δεν ταιριάζουν στον οδηγό μας.

Skoda Fabia R5

Skoda Fabia R5 - Σωκράτης Τσολακίδης

Εκτίμηση και σεβασμός στους Πρωταθλητές Γιώργηδες, Αναπολιoτάκη και Κεχαγιά, αλλά με τον Σωκράτη Τσολακίδη στο “παιχνίδι”, είναι η θέση του κ. Χάρη Δήμου αυτή στην οποία θέλεις να ταξιδέψεις. Στο Χολομώντα λοιπόν, με το Traffic Skoda Fabia R5 της ομάδας από την Ουγγαρία. Πρωταθλητής το 2003 και το 2017 ο Σώκρατες, λάτρης του μικτού, συνδέει δύο γενιές οδηγών. Δίπλα του θα γνωρίσεις από την καλή ένα σύγχρονο αυτοκίνητο υψηλών απαιτήσεων, που θέλει τρόπο και κόπο. Καμία σχέση με παιχνίδι. Μηχάνημα που ειδικά στην άσφαλτο δε χαρίζεται. Ο Πρόεδρος (δις) έχει την εξαιρετική φυσική κατάσταση που δε βρίσκεις σε Έλληνα οδηγό αγώνων, το τσαγανό του Πρωταθλητή, συνδεδεμένο με το χαρακτήρα του, και ό,τι εμπνέει: Το μάτι που γυαλίζει, ενώ μιλάει τη γλώσσα της αλήθειας, συντονίζοντας χέρια και πόδια με εντολοδόχο το μυαλό του. Καλή μας διασκέδαση, σε τόπο ιερό, μέσα και από τις αναμνήσεις μας.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας Παγκόσμιος Πρωταθλητής Formula 1 από το 1970 μέχρι σήμερα;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά