Αγώνες Eλληνικοί αγώνες

Με το χέρι στην καρδιά: Συνοδηγοί

Για ό,τι γνωρίσαμε και ζήσαμε, με «πιλότο» την ατάκα του Ούβε Άντερσον: «Οι συνοδηγοί έχουν την ευφυΐα που κάνει τη διαφορά στο μπάκετ και εκτός». Σε ρόλους σημαντικούς, μια εντεκάδα-χρυσάφι που οδηγεί τους νεότερους.

Καταγράφουμε αλφαβητικά...

Alvanos
 

Γιάννης Αλβανός

Φυσιογνωμία. Πτυχιούχος από το πανεπιστήμιο της ζωής και των αγώνων. Μακριά από τα συμβατικά σχολεία, απόφοιτος από τα πρακτικά πανεπιστήμια με το DNA του νικητή. Η ζωή του όλη προσφέρεται για βιβλίο, αλλά εδώ καταγράφουμε την αγωνιστική του διαδρομή. Απόφοιτος της σχολής «Ιαβέρη» στην οδό Μιχαλακοπούλου, ο τέλειος συνδυασμός με τον Νίκο Μακρυγιάννη. Πρωταθλητής με Άρη Βωβό, διέθετε έμφυτο και το τακτ που απαιτεί μια τέτοια συμμετοχή, όπως και με τον Γιάννη Παπαδημητρίου. Περήφανος για την καταγωγή του από το Αγρίνιο και για την πολύχρονη εργασία του στη ΔΕΗ, έβαλε αγωνιστικές πινελιές συμμετέχοντας σε επίπεδο κορυφής και με τους φίλους του Θοδωρή Πεταλίδη και Στέφανο Σπάρταλη.

Miltos Andriopoulos

Μίλτος Ανδριόπουλος

Όταν έχεις ανέβει δύο φορές στο 2ο σκαλί του βάθρου σε αληθινό Ράλλυ Ακρόπολις, δε χρειάζονται άλλες συστάσεις. Το ταίρι του «Σιρόκο». Μαζί ξεκίνησαν το 1970 και από την BIC-Alpine βγήκε στα μέσα του 1976 μετά το ΡΑ. Χαρακτηριστικά, στην κοινή τους διαδρομή με τον «Σιρόκο», άλλαζε καπέλο και οργάνωνε το BP-Ράλλυ Πελοποννήσου της ΑΛΦ, οπότε, αν ήταν απαραίτητο, ο Τάσος άλλαζε συνοδηγό. Μέλος μιας ομάδας διεθνών προδιαγραφών, πολύ μπροστά για την ελληνική πραγματικότητα, έβαλε τη σφραγίδα του στην αλλαγή εποχής. Από τους συνοδηγούς-πλοηγούς στον συνοδηγό, το 50% ενός ισότιμου πληρώματος.

Giannis Vasileiadis

Γιάννης Βασιλειάδης

Ένας κύριος σε ένα χώρο που δεν είναι αγγελικά πλασμένος. Τέλεια Διαδρομή, κυρίως δίπλα στον Βαγγέλη Γκάλο. Ο τέλειος συνδυασμός με διαχρονική αξία με μια σειρά από Toyota στις δύσκολες ειδικές διαδρομές του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος. Ήταν συνοδηγός του Χάρη Καλτσούνη, του «Talbot» του Γιάννη Μπαρδόπουλου, του Τζώννυ κ.ά. Συμμετέχει και σε «ράλλυ» εκτός μπάκετ, όντας ευαίσθητος με τα κοινά. Ιδρυτικό μέλος σε σχέση με τον ΣΒΟΑΑ, όραμα του αείμνηστου Γιώργου Ραπτόπουλου, είναι πάντα παρών στο χώρο σφραγίζοντας με εντιμότητα την παρουσία του στο Πειθαρχικό Συμβούλιο και στην Ελλανόδικο Επιτροπή της Ομοσπονδίας. Η προσφορά για το κοινό καλό στο πετσί του.

EL EM

«EΛ-ΕΜ»

Λώρης Μελετόπουλος. Ανήσυχος, δημιουργικός και απόλυτος. Άνθρωπος με χαρακτήρα που δε μασάει, δεν κρύβεται και τοποθετείται υποστηρίζοντας τη γνώμη του. Τις αρχές του, για να είμαστε ακριβείς, ό,τι σήμερα δεν αρέσει. Δεν ταιριάζει με τη σύγχρονη εποχή. Ένα φτηνό άλλοθι για να μην αξιοποιείται αυτός ο άνθρωπος, τα μέγιστα σημαντικός. Στέλεχος παγκοσμίου επιπέδου με αληθινές γνωριμίες που δε θα βρεις. Τον απογοητεύουν, αλλά προσφέρει. Είναι η αγωγή του που το επιβάλλει. Κατέθεσε ψυχή δίπλα σε «Ιαβέρη», Βωβό, κομμάτι ατσάλι, για ό,τι επιβάλλει το παιχνίδι πάνω από τα όρια, σε σχέση με το «131» και τα «Σούμπι» που πετούσαν στα χέρια τους. Ήταν παρών στην οργάνωση του Ράλλυ Ακρόπολις, προσθέτοντας ποιότητα στην ομάδα της κ. Πασαλή, ενώ τα τεστ που οργανώνει για το WRC προσφέρονται για σεμινάρια. Συνεπής παρουσία, με το έντιμο, το αδέκαστο πάθος του και στη διοίκηση των αγώνων. Όποιος και αν είναι στο κουμάντο.

Makrinos

Μανώλης Μακρινός

OCaptain, my captain! Aν δεν παρεξηγηθεί με το δίκιο του και τον ψάχνεις, έχεις χρυσάφι δίπλα σου. Τυχεροί όταν τον συναντήσαμε στην ομάδα μας, παίξαμε Λόττο, το κερδίσαμε και μας ανέχτηκε σε ράλλυ-φωτιά το 1985 στην Ελλάδα και στην τότε Γιουγκοσλαβία. Τεράστια η εμπειρία του, αντιμετωπίζει τη διαδικασία ως ιεροτελεστία, όπως ακριβώς όταν βρίσκεται στο κόκπιτ του Airbus με τριακόσιους επιβάτες. Σπούδασε δίπλα στον «Σιρόκο», συνοδηγός του σε Alpine, Datsun και Stratos. Την ίδια ώρα, πετυχημένος μηχανικός, ανήσυχος, με φιλοδοξίες τις οποίες διαχειρίζεται ώστε να μην εξελιχθούν σε εμμονές. Αγωνιστικά, απόλαυσε γωνιές και μία επάνω σε καμπές δίπλα στον Γιώργο Μοσχού στο 240 RS, και πρόσφατα τη χειρουργική ακρίβεια με τον αρχιχειριστή πρωταθλητή-πιλότο Βασίλη Αναδιώτη. Ο Μανώλης, ο «Σέπο» μου, αξιοπρεπής γενικώς αλλά και οδηγώντας το R8, το Α112, το Escort και το «Cinque», ενώ εκτός μπάκετ προσέθεσε ποιότητα στην ΕΠΑ της εποχής Δημήτρη Μιχελακάκη, όντας μέλος της αναβαθμισμένης επιτροπής ασφαλείας. Κλειδί στην ομαλή λειτουργία των ελληνικών αγώνων. Παραμένει ενεργός και με θετική διάθεση για κάθε εμπλοκή.

Akylas Mavridis

Ακύλας Μαυρίδης

Του Γάκη! Τον γνωρίσαμε με τον Κώστα Χαμπή. Πρεμιέρα με ΤΤ, καριέρα με Escort και ένας αγώνας με τη Motul-Ascona 400, δίπλα στον πλέον επιτυχημένο Βόρειο από τους κυρίους του χώρου σε πανελλήνιο επίπεδο. Ευλογημένοι, ζήσαμε μαζί υπέροχα χρόνια με τον καλυτερότερο, τον Γάκη Καλεμτζάκη. Φοβερό δίδυμο, ισχυρές προσωπικότητες, ο ένας συμπλήρωνε τον άλλον. Χαιρόσουν δοκιμές, αγώνες και χαλαρές βραδιές στον ΑΟΘ. Μαζί τους, με τα Opel Ascona και Manta 400, όπως και με το Sierra. Αθώα, ωραία χρόνια, με ξεκάθαρους ρόλους και αλληλοσεβασμό. Ο Ακύλας, ένας ψαγμένος άνθρωπος, με τη σκέψη του να ξεπερνάει τις τέλειες και ειδικές διαδρομές σε ένα παιχνίδι στα μονοπάτια της ζωής που επιβάλλουν προβληματισμό. Ολοκλήρωσε δίπλα στον Γιώργο Στόικο στο 309 GTi. Ακύλας Μαυρίδης, προσωπικότητα που λείπει από την εξέλιξη ενός χώρου που έχει την ανάγκη όσων προβληματίζονται καταθέτοντας την κουλτούρα τους.

Pavli

Τώνια Παυλή

Δύσκολη άσκηση η αναφορά σε έναν δικό σου άνθρωπο, όπως τον «Αντωνάκη». Ας μείνουμε λοιπόν στο παλμαρέ της. Αρχή τα αθώα χρόνια με τον Παύλο Χουρδάκη, έναν σημαντικό κύριο του χώρου με γνώσεις και ιστορία. Αντίστοιχα, εκτός μπάκετ σε παράλληλη πορεία με ρόλο στην ΠΑΛΑΣ και στον ΣΟΑΑ. Στα δύσκολα, σε επίπεδο κορυφής με «Λεωνίδα» Σωτήρη Κοκκίνη και «Στρατισίνο», ενώ χαιρόταν τους αγώνες της με «ΡΟΝ» και «Μέλα» για διαφορετικούς λόγους. Την τρόμαξε ο φίλος της Δημήτρης Βαζάκας με το «Σούμπι», ενώ χαμογελούσε οκτώ ημέρες και άλλες δεκαοκτώ στις δοκιμές στα δύο Ράλλυ Ακρόπολις με τον Νίκο Τσάδαρη και το Saxo kit car. Κάθισε με ενθουσιασμό δίπλα στην αδελφή της, Μαρία Παυλή-Κορρέ, στο κόκκινο 5 GT· εξαιρετική η Μαρία και ως συνοδηγός, σημαντική ευρύτερα στην κοινωνία, άνθρωπος με άποψη, αλλά δεν είναι της στιγμής. Σήμα κατατεθέν, πέρα από τα «Καρέλια» της Τώνιας που δεν τα αποχωρίστηκε ποτέ και τα τιρκουάζ σκουλαρίκια κόντρα στο κακό μάτι, η αγάπη των μηχανικών μας στη Nissan σε σχέση αλληλοσεβασμού μαζί τους, αλλά και οι φωνές της όταν αρπαζόμουν με κριτές. Η Τώνια Παυλή και κριτής-αγωνοδίκης, την αθώα εποχή που πλήρωνες για να προσφέρεις.

Polizois

Γιώργος Πολυζώης

Δυνατό παλμαρέ με 190 αγώνες, πάντα με στόχο την κορυφή. Ξεκίνησε με Πάνο Χατζητσοπάνη στις πτήσεις με το «Cinque», εκπαιδεύτηκε στη στρατηγική με Σωτήρη Σκαλτσά στη δύσκολη Α5 και στη συνέχεια κορυφή. Βροχή οι τίτλοι με Λεωνίδα και Λάμπρο Κύρκο σε Escort και ΕVO. Το μεταπτυχιακό του στην Κύρκος Racing, ιερή και ισορροπημένη η σχέση του με τους πολλάκις πρωταθλητές που σημάδεψαν θετικά το DNA του. Σε δεύτερη μοίρα σήμερα η διαδρομή του στα κοινά, που κρίνεται. Διαφωνείς μαζί του, αλλά έχεις τη σιγουριά ότι ποτέ δε θα προδώσει το αγωνιστικό του DNA, όντας και ένας έντιμος αθλητής, εκλεγμένος παράγων. Αγωνιστικά, μια ποιοτική παρουσία δίπλα στον κ. Διαμαντή Τζαμπάζη, Μακεδόνα, από τους gentlemen του χώρου που λείπει. Αντίστοιχη και η παρουσία του δίπλα στον Κρητικό κ. Μανώλη Πιτσάκη. Γιώργης Πολυζώης, συνδέει δύο γενιές και συνεχίζει...

Stavropoulos

Γιάννης Σταυρόπουλος

Στρατηγός! Πολυπρωταθλητής! Ο συνοδηγός του Λεωνίδα Κύρκου, ο εκδότης του έγκριτου Motori. Ένας υπέροχος άνθρωπος, που σφραγίζει τα στατιστικά του «Λέα» με το στυλ του. Προσωπικότητα με όλη τη σημασία της λέξης, άνθρωπος με άποψη και τη σωστή νοοτροπία του επαγγελματία, είτε διαβάζει σημειώσεις είτε πληκτρολογεί με εντιμότητα για την εφημερίδα που εκδίδει. Ο Έλληνας ψηφοφόρος στο AUTOBEST, επικοινωνεί με το σωστό τρόπο και τη χώρα μας, μέσα από αυτήν τη σημαντική δραστηριότητα. Ένας gentleman του ειδικού Τύπου, με διαχρονική αξία. Ένας εξαιρετικός οικογενειάρχης, καλός φίλος.

Stefanis

Κωστής Στεφανής

Αξία διαχρονική. Σημαντικό μέλος της κοινωνίας, καθώς, πέρα από τους αγώνες, κοσμεί σήμερα και το χώρο της επικοινωνίας. Ρομαντικός, με έντονο συναισθηματικό κόσμο, καταθέτει την ψυχή του ως υπόδειγμα επαγγελματία σε κάθε του δραστηριότητα. Η ποιότητά του ξεπερνάει το χρυσό του αγωνιστικό παλμαρέ. Το να τον χαρακτηρίσεις έντιμο τον προσβάλλει, όντας αυτονόητο για τις αρχές τις δικές του και της καταπληκτικής του οικογένειας. Δουλευταράς εκτός λογικής, οι διαφωνίες του συνδέονται με θέματα αρχής, με το τακτ να τις χαρακτηρίζει. Τον γνωρίσαμε με τον «Ιαβέρη», τον απολαύσαμε με τον «Τζίγγερ», ήταν αποτελεσματικός με τον Γιάννη Παπαδημητρίου, ενώ πετούσε με τον Βωβό. Τιμή μας, τον ζήσαμε και με τον «DIM» και αθροίζει δεκαπέντε πρωταθλήματα σε συνδυασμό με τους τίτλους με Πάνο Χατζητσοπάνη και «Ιαβέρη Jr», αλλά και υπέροχο double το ’87. Τι άλλο... Κάθισε με σθένος και πίστη δίπλα στο παιδί του, Μάνο, και οι νεότεροι θα έχουν να γράφουν για τα υπέροχα παιδιά του, με την κ. Φυλλίς Στεφανή. Καθηγήτρια στο οικογενειακό δίκαιο, διδάσκει και το σεμνό στυλ με άποψη που τη χαρακτηρίζει.

Fertakis

Κώστας Φερτάκης

Αείμνηστος! Τι να γράψεις; Στη σκέψη του σηκώνεσαι όρθιος και χαμηλώνεις τα μάτια ώστε να αποδώσεις το σεβασμό που του αρμόζει. Του άρεσε να διδάσκει την τέχνη του ατόφια, χωρίς φτιασίδια και εκπτώσεις. Τον αγγίξαμε με τα μάτια στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, στην αφετηρία του Ράλλυ Ακρόπολις το 1975. Συμμετοχή με πιλότο τον «Ιαβέρη» στην «Ντόλυ», μια χωμάτινη Veloce εποχής. Αμέσως μετά, πήγε με τον Τζώννυ στη θέση του φίλου του «Θωρ», επίσης και αντίστοιχα αείμνηστου. «Άφησες τον αρχηγό, πού πας με αυτόν...», σχολίασα τότε, ενθουσιώδης στα δεκαεννιά μου. Το χέρι του στους ώμους μου και εξήγηση με το νι και με το σίγμα για τη «μεταγραφή». Επαγγελματική επιλογή που ο Κώστας υποστήριξε με συνέπεια, ανοίγοντας διαφορετικό δρόμο στη συνοδήγηση. «Λεωνίδας»και «Σιρόκο» με την «911» και τη Stratos, τον είχαν δίπλα τους για τη διαφορά, και δεν ήταν μόνο θέμα «διαβάζοντας». Ήθελες το πείσμα του, το ταμπεραμέντο του και την πίστη στη νίκη που τον διέκρινε. Δε συμμετείχε, αλλά συνεργαζόταν ως ισότιμος εταίρος, προσθέτοντας στοιχεία που δεν έβρισκες αλλού, και άλλωστε όλο αυτό το μέγεθος ήταν υπεράνω αριθμητικής. Συνοδήγηση σε Γιώργο Μοσχού που παραδεχόταν, και σε Παύλο Μοσχούτη που σεβόταν. Λάτρευε τον Χρήστο Πανουργιά, αλλά με σεβασμό στη μνήμη του, ο «Ιαβέρης» ήταν στην καρδιά του, ενώ είχε προβλέψει τη διαδρομή του «Λέα» και ορκιζόταν στην ποιότητα του Νάσου. Τιμή μας η διδασκαλία του. Με τον όμορφο, τον τρυφερό τρόπο.

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '70;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου