top icon
Eλληνικοί αγώνες

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου: Μελετώντας τα στατιστικά του 2021

Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου ολοκλήρωσε το αγωνιστικό του ταξίδι για το 2021 πριν από ελάχιστες ημέρες με το 41ο Ράλλυ Παλάδιο. Μέσα από τα στατιστικά στοιχεία αναλύουμε τον φετινό θεσμό.

Με 5 αγώνες σε ασφάλτινη επιφάνεια και 42 συμμετοχές κατά μέσο όρο, η φετινή αγωνιστική χρονιά, πρόσφερε έντονες συγκινήσεις και πλούσιο θέαμα στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού της χώρας.

Ιδιαίτερης σημασίας αποτελεί το γεγονός πως όλοι οι τίτλοι (Πρωτάθλημα Γενικής, F2, Κατηγορία Ν) κατέληξαν σε πληρώματα από την Κρήτη.

Μέσα από τα παρακάτω στατιστικά, σας μεταφέρουμε τα όσα συνέβησαν φέτος στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου.

Αγωνιστικό πανόραμα

Το ξεκίνημα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ασφάλτου 2021, έγινε στο βουνό των Κενταύρων με το 39ο Ράλλυ Κένταυρος να διεξάγεται στις 5-6 Ιουνίου. Η συνέχεια δόθηκε στις ασφάλτινες ε.δ. των Ιωαννίνων και το 27ο Ηπειρωτικό Ράλλυ στις 2-4 Ιουλίου.

Μετά την καλοκαιρινή διακοπή, οι πρωταγωνιστές του θεσμού βρέθηκαν στο νησί της Κρήτης και το 43ο Η&Κ ΑΕΒΕ Ράλλυ Κρήτης στις 25-26 Σεπτεμβρίου. Λίγο αργότερα στις 9 Οκτωβρίου, στη Θεσσαλονίκη θα συνεχιζόταν το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου με το 54ο Ράλλυ ΔΕΘ.

Η αυλαία για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου 2021, έπεσε στις ασφάλτινες ε.δ. του 41ου Seajets Ράλλυ Παλάδιο, το οποίο ως είθισται τα τελευταία χρόνια κλείνει την αγωνιστική δράση στους ελληνικούς αγώνες.

Πληθώρα συμμετοχών

Με το 2021 να αποτελεί την τελευταία χρονιά που θα έχουμε διπλό πρωτάθλημα σε άσφαλτο και χώμα, οι συμμετοχές του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ασφάλτου τη φετινή χρονιά ήταν πέρα του δέοντος ικανοποιητικές.

Οι 5 αγώνες του θεσμού, συγκέντρωσαν 211 συμμετοχές με το μέσο όρο συμμετοχών να είναι 42, αν αναλογιστούμε τις δύσκολες συνθήκες που αντιμετωπίζουμε ελέω και της πανδημίας, ο αριθμός αυτός μας γεμίζει αισιοδοξία για την επόμενη αγωνιστική χρονιά.

Πεδίο δράσης

Οι πρωταγωνιστές του θεσμού έπρεπε να καλύψουν 400,12 αγωνιστικά χιλιόμετρα στις 39 ειδικές διαδρομές των 5 αγώνων που περιελάμβανε το αγωνιστικό πρόγραμμα.

Οι Γιώργος Αναπολιοτάκης-Θανάσης Τσιούκας με το Ford Fiesta R5, κατάφεραν να σημειώσουν τον ταχύτερο χρόνο σε 23 ε.δ., με τους Λευτέρη Αλυγιζάκη-Μιχάλη Χατζηδάκη να κερδίζουν 8 ε.δ. με το Skoda Fabia R5.

Ο Σωκράτης Τσολακίδης έχοντας στο πλευρό του ως συνοδηγό τον Γιώργο Πολυζώη κατάφερε με το Skoda Fabia R5, να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο σε 5 ε.δ. Ο Πάνος Κύρκος, ο οποίος έκανε τη δική του εμφάνιση στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς και αυτός με συνοδηγό τον Γιώργο Πολυζώη, πρώτευσε σε 2 ε.δ. με το Mitsubishi Lancer EVO IX. Τη λίστα με τους νικητές των φετινών ειδικών διαδρομών συμπλήρωσαν οι Χρήστος Αυγερόπουλος-Στράτος Γιαβάσης επίσης με ένα Skoda Fabia R5, καθώς σημείωσαν ταχύτερο χρόνο σε 1 ε.δ.

Η αγωνιστική χρονιά εν τάχει

Για ακόμη μία χρονιά η ερώτηση που έκαναν όλοι λίγο πριν την εκκίνηση του πρωταθλήματος ήταν: ποιος μπορεί να σταματήσει τους Γιώργο Αναπιοτάκη-Θανάση Τσιούκα, οι οποίοι στην ασφάλτινη επιφάνεια δείχνουν ανίκητοι τα τελευταία χρόνια με το Ford Fiesta R5;

Η αλήθεια είναι πως η απάντηση δόθηκε από τους ίδιους τους πρωταθλητές. Με 3 νίκες σε 5 αγώνες κατάφεραν να κρατήσουν τον τίτλο του πρωταθλητή ασφάλτου για ακόμη μία χρονιά, φτάνοντας τα 4 πρωταθλήματα στη μέχρι τώρα αγωνιστική τους καριέρα.

Οι πρωταθλητές ασφάλτου των τεσσάρων τελευταίων ετών κερδίζοντας τους τρεις πρώτους αγώνες του θεσμού (39ο Ράλλυ Κένταυρος, 27ο Ηπειρωτικό Ράλλυ, 43ο Η&Κ ΑΕΒΕ Ράλλυ Κρήτης), κατάφεραν να βρεθούν επικεφαλής στην κούρσα του πρωταθλήματος, χωρίς να απειληθούν στους δύο τελευταίους αγώνες.

Οι μόνοι που κατάφεραν να σπάσουν τη μονοτονία των νικών των πρωταθλητών ήταν οι Σωκράτης Τσολακίδης-Γιώργος Πολυζώης (Skoda Fabia R5), οι οποίοι κέρδισαν στο 54ο Ράλλυ ΔΕΘ και οι Λευτέρης Αλυγιζάκης-Μιχάλης Χατζηδάκης (Skoda Fabia R5), οι οποίοι κέρδισαν το 41ο Seajets Ράλλυ Παλάδιο.

Ποια ήταν τα αποτελέσματα των αγώνων;

Οι Γιώργος Αναπολιοτάκης-Θανάσης Τσιούκας κατέκτησαν τον τέταρτο συνεχόμενο τίτλο τους, αλλά ας δούμε μέσα από τα στατιστικά στοιχεία του κάθε αγώνα πως συνέβη αυτό.

39ο Ράλλυ Κένταυρος: 5-6 Ιουνίου, 1ος γύρος, Λέσχη Αυτοκινήτου Βόλου, 82 χιλιόμετρα, 8 ειδικές διαδρομές, 53 συμμετοχές

Αποτελέσματα:

1. Γιώργος Αναπολιοτάκης-Θανάσης Τσιούκας (Ford Fiesta R5)
2. Χρήστος Αυγερόπουλος-Στράτος Γιαβάσης (Skoda Fabia R5)
3. Δημήτρης Κτιστάκης-Μάνος Κτιστάκης (Peugeot 306 S16)
4. Βασίλης Κανδηλιώτης-Παντελής Παπανδρέου (Mitsubishi Lancer EVO VI)
5. Ιωάννης Γαλάνης-Χρήστος Θεοφανίδης (Renault Clio Sport)

Νικητές ειδικών διαδρομών:

Γιώργος Αναπολιοτάκης-Θανάσης Τσιούκας (Ford Fiesta R5) 7 ταχύτερους χρόνους
Χρήστος Αυγερόπουλος-Στράτος Γιαβάσης (Skoda Fabia R5) 1 ταχύτερο χρόνο

Εγκαταλείψεις: 22


27ο Ηπειρωτικό Ράλλυ: 3-4 Ιουλίου, 2ος γύρος, Ελληνική Εταιρεία Αυτοκινήτου, 82,90 χιλιόμετρα, 8 ειδικές διαδρομές, 49 συμμετοχές

Αποτελέσματα:

1. Γιώργος Αναπολιοτάκης-Θανάσης Τσιούκας (Ford Fiesta R5)
2. Λευτέρης Αλυγιζάκης-Μιχάλης Χατζηδάκης (Skoda Fabia R5)
3. Δημήτρης Κτιστάκης-Μάνος Κτιστάκης (Peugeot 306 S16)
4. Γιώργος Περουλάκης-Λευτέρης Σαρρής (Mitsubishi Lancer EVO IX)
5. Χρήστος Αυγερόπουλος-Στράτος Γιαβάσης (Peugeot 106 S16)

Νικητές ειδικών διαδρομών:

Γιώργος Αναπολιοτάκης-Θανάσης Τσιούκας (Ford Fiesta R5) 8 ταχύτερους χρόνους

Εγκαταλείψεις: 11

43o Η&Κ ΑΕΒΕ Ράλλυ Κρήτης: 25-26 Σεπτεμβρίου, 3ος γύρος, Αθλητικός Όμιλος Κρήτης, 80,70 χιλιόμετρα, 9 ειδικές διαδρομές, 32 συμμετοχές

Αποτελέσματα:

1. Γιώργος Αναπολιοτάκης-Θανάσης Τσιούκας (Ford Fiesta R5)
2. Λευτέρης Αλυγιζάκης-Μιχάλης Χατζηδάκης (Skoda Fabia R5)
3. Γιώργος Περουλάκης-Λευτέρης Σαρρής (Mitsubishi Lancer EVO IX)
4. Δημήτρης Κτιστάκης-Μάνος Κτιστάκης (Peugeot 306 S16)
5. Γιάννης Νικολιδάκης-Μάνος Πετούσης (Peugeot 106 S16)

Νικητές ειδικών διαδρομών:

Γιώργος Αναπολιοτάκης-Θανάσης Τσιούκας (Ford Fiesta R5) 8 ταχύτερους χρόνους
Λευτέρης Αλυγιζάκης-Μιχάλης Χατζηδάκης (Skoda Fabia R5) 1 ταχύτερο χρόνο

Εγκαταλείψεις: 9

54ο Ράλλυ ΔΕΘ: 4ος γύρος, Αυτοκινητιστικός Όμιλος Θεσσαλονίκης, 79,49 χιλιόμετρα, 5 ειδικές διαδρομές, 44 συμμετοχές

Αποτελέσματα:

1. Σωκράτης Τσολακίδης-Γιώργος Πολυζώης (Skoda Fabia R5)
2. Λευτέρης Αλυγιζάκης-Μιχάλης Χατζηδάκης (Skoda Fabia R5)
3. Κωνσταντίνος Καρλιώτης-Βασίλειος Ανάγνου (Citroen Saxo VTS)
4. Θανάσης Στεργιάδης-Παναγιώτης Γαζγάζης (Peugeot 106 S16)
5. Χρήστος Αυγερόπουλος-Στράτος Γιαβάσης (Peugeot 106 S16)

Νικητές ειδικών διαδρομών:

Σωκράτης Τσολακίδης-Γιώργος Πολυζώης (Skoda Fabia R5) 5 ταχύτερους χρόνους

Εγκαταλείψεις: 10

41ο Seajets Ράλλυ Παλάδιο: 5ος γύρος, Start Line, 75,03 χιλιόμετρα, 9 ειδικές διαδρομές, 33 συμμετοχές

Αποτελέσματα:

1. Λευτέρης Αλυγιζάκης-Μιχάλης Χατζηδάκης (Skoda Fabia R5)
2. Γιώργος Αναπολιοτάκης-Θανάσης Τσιούκας (Ford Fiesta R5)
3. Βασίλης Κανδηλιώτης-Παντελής Παπανδρέου (Mitsubishi Lancer EVO VI)
4. Πασχάλης Χατζημάρκος-Νίκος Ιντζόγλου (Peugeot 208 Rally4)
5. Κώστας Κόρακας-Γιώργος Κότσαλης (Mitsubishi Lancer EVO IX)

Νικητές ειδικών διαδρομών:

Λευτέρης Αλυγιζάκης-Μιχάλης Χατζηδάκης (Skoda Fabia R5) 7 ταχύτερους χρόνους
Πάνος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης (Mitsubishi Lancer EVO IX) 2 ταχύτερους χρόνους

Εγκαταλείψεις: 10

Οι Κρητικοί….ξανάρχονται

Εκτός όμως από τους Γιώργο Αναπολιοτάκη-Θανάση Τσιούκα οι οποίοι αναδείχθηκαν πρωταθλητές ασφάλτου, είχαμε και άλλα δύο κρητικά πληρώματα τα οποία κατέκτησαν τους τίτλους στην F2 (κατηγορία με κίνηση στους εμπρός ή πίσω τροχούς) και στην κατηγορία Ν.

Στην F2, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τον τίτλο κατέκτησαν οι “Έλληνες αδερφοί Panizzi”, Δημήτρης Κτιστάκης-Μάνος Κτιστάκης με το Peugeot 306 S16, οι οποίοι έδειξαν με τη σειρά τους πως αποτελούν ένα από τα ταχύτερα πληρώματα στη συγκεκριμένη επιφάνεια.

Στην κατηγορία Ν, οι Δημήτρης Καζανάς-Θοδωρής Μακράκης με το Mitsubishi Lancer EVO IX, κατέκτησαν τον τίτλο, πιστοποιώντας την φετινή Κρητική κυριαρχία.

Βαθμολογία Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου:

Γενική Βαθμολογία:

Γιώργος Αναπολιοτάκης: 112 βαθμούς
Λευτέρης Αλυγιζάκης: 94 βαθμούς
Δημήτρης Κτιστάκης: 49 βαθμούς
Χρήστος Αυγερόπουλος: 48 βαθμούς
Βασίλης Κανδηλιώτης: 37 βαθμούς

F2:

Δημήτρης Κτιστάκης: 90 βαθμούς
Χρήστος Αυγερόπουλος: 54 βαθμούς
Αθανάσιος Στεργιάδης: 50 βαθμούς
Τίτος Τιτάκης: 48 βαθμούς
Γιάννης Νικολιδάκης: 39 βαθμούς

Κατηγορία Ν:

Δημήτρης Καζανάς: 61 βαθμούς
Κώστας Κόρακας: 60 βαθμούς
Γιάννης Κουτσοδήμος: 44 βαθμούς
Μαρίνος Μπενούκας: 21 βαθμούς

Πλάνο αλλαγών για το 2022

Με δεδομένο πως το 2022 το 58ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ θα είναι μεικτό, ευελπιστούμε πως θα δούμε τους περισσότερους φετινούς πρωταγωνιστές της ασφάλτινης επιφάνειας να δοκιμάζουν τις δυνατότητες τους και στη χωμάτινη επιφάνεια. Ραντεβού λοιπόν αρχές Απριλίου στις ειδικές διαδρομές του Ολυμπιακού Ράλλυ._ Γ. Τ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: 4Τροχοί, Rallypixels/NikosKatikis, IDPapas, GRally

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ