Αγώνες Eλληνικοί αγώνες

Ράλλυ Δ.Ε.Θ: Με μεγάλη ιστορία σε χώμα και άσφαλτο

To Ράλλυ Δ.Ε.Θ. αποτελεί έναν από τους πλέον ιστορικούς αγώνες ράλλυ στην Ελλάδα, έχοντας διεξαχθεί τόσο σε χωμάτινες, όσο και σε ασφάλτινες επιφάνειες κατά το απώτερο ή πιο πρόσφατο, παρελθόν.

Αν ανατρέξει κανείς στην ιστορία του Ράλλυ Δ.Ε.Θ. που γράφει στις 12-13 Σεπτεμβρίου 2020 το 53ο της κεφάλαιο, θα συμφωνήσει ότι ο αγώνας της Έκθεσης χωρίζεται σε δύο μεγάλους τόμους. Στη χωμάτινη ή μικτή του έκδοση από τη γέννηση του έως και τα 30ά του γενέθλια και την ασφάλτινη από το 1997 έως και σήμερα.

Κοινό σημείο αναφοράς και για τις δύο περιόδους του αγώνα, η ειδική διαδρομή του Χολομώντα που πάντα συνάρπαζε πληρώματα και θεατές και σπάνια έλειπε από το πρόγραμμα του αγώνα. Είτε από την Αρναία έως το Παλαιόκαστρο, είτε ανάποδα, είτε στις νέες του εκδόσεις από την Παλαιόχωρα ή τον Τσουκαλά μέχρι Παλαιόκαστρο ή Αρναία, είτε πιο κοντή με αφετηρία η τερματισμό τον Ταξιάρχη, ήταν η ειδική που έκρινε σε μεγάλο ποσοστό τον αγώνα. Χαραγμένη μέσα στο πυκνό δάσος πλατύφυλλων του όρους Χολομώντας, έχει ότι αναζητά κάθε αγωνιζόμενος για την οδηγική του ευχαρίστηση. Από όπου και να εκκινεί, η κατηφόρα πριν τον τερματισμό ξεχωρίζει τους άνδρες από τα παιδιά και κάνει τη διαφορά. Ώρες ολόκληρες μπορούν να συζητούν οι οδηγοί για αυτή την ειδική, για την παρατεταμένη πριν το «Σόγραμπρο», για τις φουρκέτες με τα ξύλα, για το πατημένο κατέβασμα προς το Παλαιόκαστρο, για τη στροφή στο εκκλησάκι και το μάτι τους να γυαλίζει…

Jigger

Τη χωμάτινη περίοδο δύο οδηγοί ξεχώρισαν κερδίζοντας το Δ.Ε.Θ. ο καθένας στην περίοδο της κυριαρχίας του, ο Γιώργος Μοσχούς με 7 νίκες και ο «Jigger» με 5. Ο βασιλιάς της Ασφάλτου Λεωνίδας Κύρκος είναι ο μοναδικός που έχει κερδίσει τόσο χωμάτινο όσο και αρκετά ασφάλτινα Δ.Ε.Θ. ενώ στη σύγχρονη περίοδο, ο Σωκράτης Τσολακίδης είναι ο οδηγός που έχει ξεχωρίσει με 5 επιτυχίες.

Διαβάστε ακόμη53o Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: Με 28 συμμετοχές

Από τους συνοδηγούς, ο Κώστας Στεφανής είναι ο πολυνίκης του αγώνα, ενώ πολλές είναι οι νίκες και του Γιώργου Πολυζώη με Λεωνίδα και Λάμπρο Κύρκο.

Entries 1986

Το όνειρο των «Βορείων» που πάντα έλαμπαν με την παρουσία τους «εντός» έδρας, με αιχμή του δόρατος ανά περιόδους τους Γάκη Καλεμτζάκη, Κώστα Χαμπή, Γιάννη Ψηφίδη, Βασίλη Τσομπανόπουλο, Τάκη Μανωλόπουλο αλλά και του μακροβιότερου προέδρου του Ομίλου, του Αντώνη Παρταλιού, ήταν ο αγώνας να ενταχθεί σε κάποιον διεθνή θεσμό. Κι ενώ εν μέρει τα κατάφεραν, κάνοντας τον αγώνα διεθνή, ποτέ αυτός δεν απέκτησε το στάτους κάποιου συντελεστή στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.

Map

Ο Πρόεδρος του Α.Ο.Θ. Σωκράτης Τσολακίδης και τα μέλη του Δ.Σ. οραματίζονται ακριβώς το ίδιο και προσπαθούν με όλες τους τις δυνάμεις ώστε το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. να ξαναμπεί σε Ευρωπαϊκή τροχιά. Μπορεί τα μεγαλεπήβολα σχέδια του Ομίλου για ένα πραγματικά διεθνές 53ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. να ανακόπηκαν από τον covid-19, όμως η όρεξη των ανθρώπων του παραμένει και ενισχύεται ώστε το 54ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. να είναι μέλος του Βαλκανικού Τροπαίου της FIA και σιγά σιγά να ανεβαίνει τα σκαλοπάτια προς το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Ο Αυτοκινητιστικός Όμιλος Θεσσαλονίκης εύχεται καλό αγώνα στα πληρώματα από όλη την Ελλάδα που τον τίμησαν με την παρουσία του και υπόσχεται να προσπαθεί σκληρά για την βελτίωση των Αγώνων Αυτοκινήτου στην πατρίδα μας.

Δελτίο Τύπου

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου