top icon
Διεθνείς αγώνες

FIA WEC 2021: Ο πλήρης οδηγός για τη φετινή σεζόν

Η νέα σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής ξεκινά την Πρωτομαγιά, με μία νέα κατηγορία, ενδιαφέρουσες συμμετοχές, κι ένα γεμάτο πρόγραμμα για τους λάτρεις του endurance.

Νέα κατηγορία, ανανεωμένες προσδοκίες

Η μεγάλη αλλαγή ενόψει της νέας σεζόν είναι -το δίχως άλλο- η εισαγωγή της κατηγορίας Le Mans Hypercar, που έρχεται να αντικαταστήσει τα Le Mans Prototype 1.

Τα τεχνολογικά τέρατα της τελευταίας 8ετίας (τουλάχιστον στην πιο πρόσφατη εκδοχή τους) έπρεπε να δώσουν την θέση τους σε ένα πακέτο πιο ελκυστικό σε νέους κατασκευαστές, αλλά και στο κοινό, που είχε χάσει εν πολλοίς το ενδιαφέρον του για το πρωτάθλημα.

Τα LMH μπορεί να είναι πρωτότυπα οχήματα, που ο εκάστοτε κατασκευαστής μπορεί να σχεδιάσει κι εξελίξει αποκλειστικά για χρήση στην πίστα, αλλά και αυτοκίνητα βασισμένα σε επιβατικά οχήματα (κατά το μοντέλο των GT1 τη δεκαετία του ’90), με την εταιρεία να υποχρεούται να κατασκευάσει 20 μονάδες σε βάθος διετίας για να πάρει την ομολογκασιόν.

Μέχρι στιγμής, στην LMH κατηγορία έχουν δεσμευτεί οι Toyota και Scuderia Cameron Glickenhaus για το 2021, και από το 2022 η Peugeot και η ByKolles. Φυσικά, το 2023 αναμένεται κι η επιστροφή της Ferrari στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων αντοχής.

Στα τεχνικά, τα LMH θα είναι υβριδικά αγωνιστικά αυτοκίνητα βάρους 1030 κιλών, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να βρίσκεται στο πίσω μέρος και τον ηλεκτροκίνητηρα στον εμπρός άξονα. Η ισχύς του ICE θα φτάνει τους 680 ίππους, με τον ηλεκτρικό κινητήρα να αποδίδει το ανώτερο 272 ίππους (203 kW). Το Balance of Performance, δηλαδή το σύστημα εκείνο που έρχεται να εξισορροπήσει την απόδοση των εκάστοτε αυτοκινήτων είτε με περιορισμούς στην ιπποδύναμη, είτε με προσθήκη έρματος, θα τεθεί σε ισχύ και στα LMH, στα πρότυπα της κατηγορίας GTE.

Τα Le Mans Hypercars δύνανται να αναζωογονήσουν τον θεσμό, να προσφέρουν πολύτιμο ρευστό και μάτια στο WEC, που με την αποχώρηση της Audi πρώτα και της Porsche αργότερα, έχασε μεγάλο μέρος της αίγλης του, όσο η Toyota κέρδιζε -δίχως αντίπαλο- τον ανταγωνισμό και τα πρωταθλήματα.

Ναι, και πάλι φαίνεται πως θα έχει το πλεονέκτημα με την GR010 έναντι της SCG 007 (ας μην ξεχνάμε, η Glickenhaus είναι ένας ιδιώτης, και μάλιστα αμφιβόλου ποιότητας και αξιοπιστίας), αλλά η προσεχής έλευση των Peugeot και Ferrari θα προσφέρει ξανά θέαμα στο endurance, για πρώτη φορά μετά το 2016.

Στις υπόλοιπες κατηγορίες (LMP2, GTE Pro και Am) δεν έχουν προκύψει αλλαγές, πέραν της αναμενόμενης μείωσης της ιπποδύναμης των κινητήριων συνόλων της δεύτερης τη τάξει κατηγορίας κατά 40 ίππους, ώστε να διατηρηθεί η διαφορά επιδόσεων και ταχυτήτας με τη μεγάλη κατηγορία.

Το πρόγραμμα

Η πανδημία του κορωνοϊου δεν άφησε ανεπηρέαστο ούτε το WEC, που ήδη έχει προχωρήσει σε δύο σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα του φετινού πρωταθλήματος.

Το αρχικό καλεντάρι ήθελε το Σέμπρινγκ να ανοίγει τη σεζόν με τα 1000 μίλια του. Λόγω της Covid-19, όμως, το Πορτιμάο κλήθηκε να πάρει την θέση του, προγραμματισμένο για τις 4 Απριλίου.

Σύντομα πάρθηκε η απόφαση η πρεμιέρα να μετατεθεί για την Πρωτομαγιά στο Σπα, και πάλι για υγειονομικούς λόγους.

Έπειτα, η 89η έκδοση του 24ωρου αγώνα στο Le Mans θα διεξαχθεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά όχι τον Ιούνιο, αλλά τον Αύγουστο, στις 21-22 του μήνα.

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

1 6 Ώρες του Spa-Francorchamps Circuit de Spa-Francorchamps Spa, Βέλγιο 1 Μαΐου
2 8 Ώρες of Πορτιμάο Algarve International Circuit Πορτιμάο, Πορτογαλία 13 Ιουνίου
3 6 Ώρες της Μόντσα Autodromo Nazionale di Monza Μόντσα, Ιταλία 18 Ιουλίου
4 24 Ώρες του Le Mans Circuit de la Sarthe Le Mans, Γαλλία 21–22 Αυγούστου
5 6 Ώρες του Fuji Fuji Speedway Oyama, Ιαπωνία 26 Σεπτεμβρίου
6 8 Ώρες του Μπαχρέιν Bahrain International Circuit Sakhir, Μπαχρέιν 20 Νοεμβρίου

Ομάδες κι οδηγοί: Παλιοί και νέοι, όλοι εδώ!

Η φετινή σεζόν αποτελείται ως συνήθως από ελάχιστες συμμετοχές στην κορυφαία κατηγορία, περισσότερες στην LMP2 και πλειάδα πληρωμάτων στα GTE.

Στην LMH, η Toyota θα συμμετάσχει με δύο πληρώματα, όπως έκανε τα τελευταία δύο χρόνια, όπως και η SCG. Μαζί τους θα κατέβει στη μεγάλη κατηγορία και η Alpine, με το «γερασμένο» LMP1 πλέον, έχοντας στόχο να προετοιμαστεί για την είσοδο στο κανονιστικό πλαίσιο των Hypercar στο άμεσο μέλλον.

Στην LMP2, ομάδες όπως η United Autosports, η JOTA και η DragonSpeed USA παραμένουν στον θεσμό, ενώ ευχάριστη προσθήκη είναι αυτή του πλήρως γυναικείου πληρώματος της Richard Mille Racing, που πλέον θα συμμετάσχει σε όλη τη διάρκεια της σεζόν, όχι μόνο στις 24 ώρες του Le Mans.

Στα GTE, η Aston Martin έχει αποσύρει την εργοστασιακή συμμετοχή της, όμως παραμένουν οι Porsche και Ferrari, ενώ θα επιστρέφει κι η Corvette με την C8.R στο Le Mans.

Η πλήρης entry list:

# Ομάδα Αυτοκίνητο Οδηγοί

Hypercar – 5 Αυτοκίνητα

7  Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 Hybrid  Mike Conway

Kamui Kobayashi

Jose Maria Lopez

8  Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 Hybrid  Sebastien Buemi
Kazuki NakajimaBrendon Hartley
36  Alpine Elf Matmut Alpine A480-Gibson  Andre Negrao

Nicolas Lapierre

Matthieu Vaxiviere

708  Glickenhaus Racing Glickenhaus 007 LMH  Gustavo Menezes

Ryan Briscoe

Romain Dumas

Pipo Derani

Olivier Pla

Richard Westbrook

Franck Mailleux

709  Glickenhaus Racing Glickenhaus 007 LMH

LMP2 – 11 Αυτοκίνητα

1  Richard Mille Racing 
Oreca 07-Gibson  Sophia Floersch

Tatiana Calderon

 Beitske Visser

20  High Class Racing
Oreca 07-Gibson  Dennis Andersen

Jan Magnussen

Anders Fjordbach

21  DragonSpeed USA
Oreca 07-Gibson  Ben Hanley

Henrik Hedman

Juan Pablo Montoya

22  United Autosports Oreca 07-Gibson  Phil Hanson

Filipe Albuquerque

Fabio Scherer

28  JOTA Oreca 07-Gibson  Stoffel Vandoorne

Sean Gelael

 Tom Blomqvist

29  Racing Team Nederland Oreca 07-Gibson  Giedo van der Garde

Job van Uitert

Frits van Eerd

31  Team WRT Oreca 07-Gibson  Robin Frijns

Charles Milesi

Ferdinand Habsburg

34  Inter Europol Competition Ligier JS P217-Gibson  Jakub Smiechowski

Renger van der Zande

Alex Brundle

38  JOTA Oreca 07-Gibson  Roberto Gonzalez

Antonio Felix da Costa

Anthony Davidson

44  ARC Bratislava Ligir JS P217-Gibson  Miro Konopka

Θα ανακοινωθεί

Θα ανακοινωθεί

70  Realteam Racing Oreca 07-Gibson  Loic Duval

Norman Nato

Esteban Garcia

GTE Pro – 4 Αυτοκίνητα

51  AF Corse Ferrari 488 GTE  James Calado

Alessandro Pier Guidi

52  AF Corse Ferrari 488 GTE Miguel Molina

Daniel Serra

91  Porsche GT Team Porsche 911 RSR-19  Gianmaria Bruni

Richard Lietz

92  Porsche GT Team Porsche 911 RSR-19  Neel Jani

Kevin Estre

GTE Am – 13 Αυτοκίνητα

33  TF Sport
Aston Martin Vantage  Ben Keating
Felipe FragaDylan Pereira
46  Team Project 1
Porsche 911 RSR-19  Jorg Bergmeister
Θα ανακοινωθείΘα ανακοινωθεί
47  Cetilar Racing
Ferrari 488 GTE  Roberto Lacorte

TBA

TBA

54  AF Corse Ferrari 488 GTE  Giancarlo Fisichella

Francesco Castellacci

Thomas Flohr

56  Team Project 1 Porsche 911 RSR-19  Matteo Cairoli

Egidio Perfetti

Θα ανακοινωθεί

60  Iron Lynx
Ferrari 488 GTE  Claudio Schiavoni
 Andrea PicciniMatteo Cressoni
77  Dempsey-Proton Racing
Porsche 911 RSR-19  Christian Ried

Θα ανακοινωθεί

Θα ανακοινωθεί

83  AF Corse Ferrari 488 GTE  Francois Perrodo

Nicklas Nielsen

Alessio Rovera

85  Iron Lynx Ferrari 488 GTE  Rahel Frey

Manuela Gostner

Michelle Gatting

86  GR Racing
Porsche 911 RSR-19  Michael Wainwright

Ben Barker

Θα ανακοινωθεί

88  Dempsey-Proton Racing Porsche 911 RSR-19  Julien Andlauer

Θα ανακοινωθεί

Θα ανακοινωθεί

98  Aston Martin Racing
Aston Martin Vantage  Paul Dalla Lana

Θα ανακοινωθεί

Θα ανακοινωθεί

777  D’station Racing Aston Martin Vantage  Satoshi Hoshino

Tomonobu Fujii

Andrew Watson

Σε αριθμούς:

  • Οδηγοί από 28 εθνικότητες
  • 6 χώρες στο πρόγραμμα
  • 139 οδηγοί

Οι 4ΤΡΟΧΟΙ θα καλύψουν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής μέσα από 4troxoi.gr, καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ