top icon
Αγώνες

2016: Εξέλιξη κινητήρων εντός της σεζόν(;)

Σε χθεσινή συνάντηση των εκπροσώπων των κατασκευαστών κινητήρων και της FIA, αποφασίστηκε να επιτραπεί η εξέλιξη των μονάδων ισχύος εντός της σεζόν του 2016 (όπως και συνέβη φέτος) και να αυξηθούν τα διαθέσιμα tokens. Ωστόσο, η Red Bull έχει τη δυνατότητα να ανατρέψει αυτές τις αποφάσεις, δεδομένου ότι απαιτούν ομόφωνη έγκριση από όλες τις ομάδες για να επικυρωθούν στη συνέχεια από Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA στις αρχές Δεκεμβρίου…

Για το 2015, οι κανονισμοί προέβλεπαν ότι οι κατασκευαστές κινητήρων θα έπρεπε να καταθέσουν για ομολογκασιόν τα σχέδια των μονάδων ισχύος μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου, δηλαδή πριν την έναρξη της σεζόν και να χρησιμοποιήσουν αυτό τον κινητήρα, απαράλλακτο, για ολόκληρη τη σεζόν. Ωστόσο, η Ferrari είχε βρει ένα παραθυράκι στη διατύπωση των κανονισμών, το οποίο οδήγησε στην εξέλιξη των V6 εντός της φετινής σεζόν. Η FIA αναδιατύπωσε τον κανονισμό για το 2016, απαγορεύοντας και πάλι την εξέλιξη εντός της σεζόν.

Εχθές όμως (Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου), στη συνάντηση εκπροσώπων της Διεθνούς Ομοσπονδίας (μεταξύ τους και ο πρόεδρός της, Jean Todt) και των κατασκευαστών κινητήρων (Toto Wolff -Mercedes-, Maurizio Arrivabene -Ferrari-, Cyril Abiteboul -Renault- και Yasuhisa Arai -Honda-), αποφασίστηκε να επιτραπεί η εξέλιξη των μονάδων ισχύος και εντός της επόμενης σεζόν.

Οι αρχικοί κανονισμοί προέβλεπαν ότι τα διαθέσιμα tokens εξέλιξης των κινητήρων για το 2016 θα μειώνονταν από 32 που ήταν φέτος (εκ των 66 στα οποία έχει χωριστεί η μονάδα ισχύος, δηλαδή θεωρητικά 48% της μονάδας), σε 25 (38%) για το 2016. Ωστόσο, έπειτα από τη χθεσινή συνάντηση αποφασίστηκε να παραμείνουν 32 τα tokens εξέλιξης και για το 2016, απελευθερώνοντας την εξέλιξη σε τομείς όπου διαφορετικά θα ήταν απαγορευμένη, όπως άνω και κάτω στροφαλοθάλαμος και μέρος του στροφαλοφόρου καθώς και το πνευματικό σύστημα ελέγχου βαλβίδων και περιφερειακά του.

Η Mercedes συναίνεσε στις αποφάσεις αυτές, παρ’ ότι στην ουσία ενεργούν εναντίον της, δεδομένης της κυριαρχίας της. Ωστόσο, θα βοηθήσουν την Honda και τη Renault να πλησιάσουν τους προπορευόμενους και τη Ferrari να γίνει ακόμη μεγαλύτερη απειλή για το γερμανικό στρατόπεδο.

Αξίζει να προστεθεί ότι για την αύξηση του παραγόμενου ήχου των μονοθεσίων, οι κανονισμοί του 2016 προβλέπουν ότι οι ομάδες θα πρέπει να χρησιμοποιούν, πέραν της βασικής εξάτμισης, μία ή δυο επιπλέον απολήξεις της βαλβίδας wastegate. Παρά τους περιορισμούς για την τοποθέτηση των επιπλέον απολήξεων, προβλέπεται ότι οι ομάδες θα προσπαθήσουν να τις εκμεταλλευτούν για αεροδυναμικά οφέλη στο πίσω μέρος των μονοθεσίων.

Παράλληλα, στη συνάντηση της Γενεύης αποφασίστηκε ότι θα εξακολουθεί να επιτρέπεται η προμήθεια κινητήρων περυσινής σεζόν, παρ’ ότι την προηγούμενη ημέρα, η FIA είχε εκδώσει τους κανονισμούς του 2016, οι οποίοι ανέφεραν ότι θα απαγορεύονται οι περυσινές μονάδες…

Επίσης, στη χθεσινή συνάντηση η Ferrari επανέλαβε ότι δεν πρόκειται να συμφωνήσει σε κανέναν κανονισμό που θέτει ταβάνι στο κόστος των κινητήρων. Η FIA πρότεινε τιμή 12 εκατομμυρίων ευρώ ανά σεζόν για σύγχρονους κινητήρες και 8 εκατομμύρια για μονάδες περυσινής χρονιάς. Ωστόσο, η Ferrari προειδοποίησε ότι αν προταθεί τέτοιος κανονισμός, θα ασκήσει το δικαίωμα βέτο που κατέχει σύμφωνα με τους όρους της Συνθήκης Ομονοίας.

Στα χέρια της Red Bull

To σύνολο των προαναφερθέντων αποφάσεων όμως ενδέχεται να ανατραπεί εάν η Red Bull δε συμφωνήσει, καθώς απαιτείται η ομόφωνη έγκριση όλων των ομάδων για να εφαρμοστεί οποιαδήποτε αλλαγή στους κανονισμούς του 2016.

Η Red Bull έχει ουσιαστικά λάβει αρνητική απάντηση από την Mercedes, προσφορά περυσινών κινητήρων από τη Ferrari και έχει επιστρέψει σε συνομιλίες με τη Renault, την οποία επέκρινε δημοσίως επί σειρά μηνών. Αναφέρεται ότι οι Γάλλοι είναι πλέον διστακτικοί προς την πιθανότητα τήρησης του ισχύοντος συμβολαίου με τη Red Bull, δεδομένου του προχωρημένου σταδίου διαπραγματεύσεων πρόωρης λύσης του και των πληγμάτων που δέχθηκε η δημόσια εικόνα της Renault από έναν υποτιθέμενα στενό συνεργάτη.

Ίσως η Red Bull χρησιμοποιήσει τη δύναμη που κατέχει αυτή τη στιγμή να μπλοκάρει οποιαδήποτε από τις προαναφερθείσες αποφάσισε για να διαπραγματευθεί πιθανότατα με τη Renault, αφού οι άλλες πόρτες μοιάζουν κλειστές. Ίσως η Red Bull ευελπιστεί να πιέσει με αυτό τον τρόπο τη Ferrari, η οποία έχει ανάγκη τις προαναφερθείσες αλλαγές αν θέλει να φτάσει την Mercedes. Πάντως, ο Helmut Marko απέκλεισε το ενδεχόμενο να διαπραγματευτεί ανεξάρτητα η Toro Rosso με τη Ferrari για κινητήρες του 2015.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι μια πιθανή έξοδος της Red Bull από την F1 θα ισοδυναμούσε με παραδοχή ήττας η οποία θα πλήξει τη δημόσια εικόνα της εταιρείας. Μία από τις εναλλακτικές λύσεις που αναφέρονται είναι να χρησιμοποιήσουν οι ομάδες της Red Bull κινητήρες Renault με την ονομασία Mecachrome, της εταιρείας η οποία κατασκευάζει τις γαλλικές μονάδες και συμβάλλει στην εξέλιξή τους. Με αυτό τον τρόπο, τόσο η Red Bull, όσο και η Renault δε θα παραδεχθούν δημόσια ότι εξακολουθούν να συνεργάζονται, έπειτα από την έντονη… λασπολογία που παρατηρήθηκε φέτος μεταξύ τους._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ