top icon
Formula 1

Αμείλικτος ο Vettel όσον αφορά τη στάση της F1

Ο Sebastian Vettel ήταν ιδιαίτερα επικριτικός προς τη Formula 1 σε πρόσφατες δηλώσεις του, όσον αφορά τις επιλογές που έχει κάνει το σπορ σε οικολογικά -και όχι μόνο- ζητήματα.

Ο Γερμανός τετράκις Πρωταθλητής της F1, ανέφερε ότι το σπορ θα μπορούσε να οδηγεί την εξέλιξη της οικολογικής έρευνας και δεν το κάνει. Μίλησε επίσης και για τα οικονομικά συμφέροντα που έχουν οδηγήσει τη Formula 1 να επισκέπτεται χώρες όπου συγκεκριμένες μερίδες ανθρώπων δεν απολαμβάνουν ίσα δικαιώματα με τους υπόλοιπους.

Tον τελευταίο χρόνο, o Sebastian Vettel είναι πολύ πιο ενεργός σε θέματα βελτίωσης της ευσυνειδησίας του πληθυσμού για την προστασία του περιβάλλοντος, καθώς και για τα ανθρώπινα δικαιώματα της κοινότητας ΛΟΑΤΚ+ και όχι μόνο.

Στην ηλικία των 34 ετών, ο Vettel κοιτάζει πολύ περισσότερο τη μεγαλύτερη εικόνα του κόσμου, αντί να περιορίζεται στη φούσκα του μικρόκοσμου της Formula 1, όπως συμβαίνει με τους περισσότερους συναδέλφους του.

Σε πρόσφατη συνέντευξη, ο Vettel δήλωσε: «Η F1 δεν είναι οικολογική. Ζούμε σε μια εποχή που έχουμε καινοτομίες και τη δυνατότητα να κάνουμε την F1 οικολογική πέραν αμφιβολίας και να μην χάσουμε τίποτα από το θέαμα, την ταχύτητα, την πρόκληση, το πάθος. Έχουμε τόσους έξυπνους ανθρώπους και μηχανολογική δύναμη, θα μπορούσαμε να βρούμε λύσεις».

«Οι ισχύοντες κανονισμοί είναι πολύ συναρπαστικοί, ο κινητήρας είναι εξαιρετικά αποδοτικός. Αλλά είναι άχρηστος, δεν πρόκειται για προδιαγραφές κινητήρα που θα βρεθεί σε αυτοκίνητο παραγωγής, που θα είναι στο αυτοκίνητό σας όταν αποφασίσετε να αγοράσετε ένα καινούργιο».

«Επομένως, ποια είναι η σχετικότητα; Υπάρχουν ορισμένα πράγματα που συζητούνται για τους μελλοντικούς κανονισμούς, που θα μπορούσαν να μετατοπίσουν την αλλαγή σε πιο σχετικούς τομείς και αν έρθουν, θα είναι καλό. Αν δεν έρθουν δεν είμαι αισιόδοξος. Νομίζω ότι η F1 θα εξαφανιστεί αν δεν έρθουν – και πιθανώς σωστά. Επειδή είμαστε στο στάδιο όπου γνωρίζουμε ότι έχουμε κάνει λάθη και δεν έχουμε χρόνο να συνεχίσουμε να κάνουμε λάθη».

Vettel

«Δεν είμαι ειδικός σε όλα τα καύσιμα αλλά προτιμώ συνθετικά καύσιμα από τα βιοκαύσιμα, διότι με τα βιοκαύσιμα είναι λίγο περίπλοκο, πρέπει να προμηθευτείς τον άνθρακα από κάπου. Νομίζω ότι μπορεί να υπάρξουν κάποιες επιπλοκές εκεί».

«Σίγουρα είναι σωστό η F1 να επιδιώκει ανανεώσιμα καύσιμα, τη χρήση συνθετικών καυσίμων, αλλά ως τώρα έχουμε περιεκτικότητα μόνο 10% (ανανεώσιμης αιθανόλης από το 2022) καυσίμων στο αυτοκίνητο, κάτι που δεν αποτελεί επανάσταση. Έχουμε τη δυνατότητα να το αγοράσουμε σε αντλίες καυσίμων σε όλο τον κόσμο εδώ και αρκετά χρόνια».

«Δεν ταιριάζει με τις φιλοδοξίες που έχει η F1 να ηγείται στον τομέα της τεχνολογίας. Αντιδράμε αντί να ενεργούμε από πριν και πρωτοπορούμε. Φοβάμαι ότι μπορεί να το κάνουμε με συνθετικά καύσιμα καθώς οι κινητήρες θα παγώσουν μετά το 2022».

«Υπάρχει συζήτηση, κάτι που μπορεί να αλλάξει, αλλά θα παγώσει μέχρι το 2025-2026, οπότε άλλα πέντε χρόνια χωρίς πρόοδο. Κάτι, που νομίζω ότι θα θέσει το άθλημά μας υπό τεράστια πίεση, διότι σε αυτά τα πέντε χρόνια πιστεύω ότι θα ασκηθεί μεγάλη πίεση σε όλο τον κόσμο, σε τομείς που δεν έχουν εφαρμόσει καμία αλλαγή».

«Δεν έχω όλες τις απαντήσεις. Αλλά έχουμε πολλούς μηχανολόγους. Όσον αφορά την αυτοκίνηση, θα μπορούσαμε να βρούμε μια λύση. Έχουμε περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο αυτοκίνητα στον κόσμο που τροφοδοτούνται με ορυκτά καύσιμα κάθε μέρα».

«Αεροπλάνα, τρένα, πλοία που τροφοδοτούνται με ορυκτά καύσιμα. Η εύρεση μιας πραγματικής εναλλακτικής λύσης για αυτούς θα πρέπει να είναι μία από τις λύσεις για το μέλλον, εκτός από την ηλεκτροκίνηση αυτοκινήτων και την εξέλιξη κινητήρων υδρογόνου ή ίσως κάτι άλλο που θα επινοήσει ένας έξυπνος άνδρας ή γυναίκα στο μέλλον».

«Νομίζω ότι η F1 θα πρέπει να εισάγει συνθετικά καύσιμα το συντομότερο δυνατό, ακόμη και αν ορισμένοι κανονισμοί έχουν ήδη αποφασιστεί. Δεν έχουμε χρόνο να μιλήσουμε για προσωπικά συμφέροντα ή για τον έναν κατασκευαστή έναντι του άλλου και για το αν έχει ολοκληρωθεί και υπάρχει ένα κομμάτι χαρτί».

Vettel

«Επειδή διακυβεύεται κάτι πολύ, πολύ μεγαλύτερο και θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τους πόρους μας, τη νοημοσύνη της F1, όλους τους έξυπνους ανθρώπους, τις εγκαταστάσεις και τα χρήματα».

«Και μην ξεχνάτε ότι τα τελευταία 10 χρόνια έχουμε ξοδέψει πολλά χρήματα σε έναν κινητήρα που ουσιαστικά δεν έχει καμία σχέση με τον μέσο άνθρωπο στο δρόμο ή την επόμενη γενιά αυτοκινήτων. Κάθε κατασκευαστής ξόδεψε περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο στην εξέλιξη αυτών των κινητήρων».

«Κάποια από αυτά τα χρήματα υπάρχουν για να προωθήσουν τις σωστές υποθέσεις. Δεν ξέρω ποια είναι η καλύτερη λύση, αλλά πρέπει να το κάνουμε τώρα αντί να το συζητάμε για τα επόμενα πέντε χρόνια».

«Δεδομένης της ηλικίας μου, δεν πρόκειται να βρίσκομαι στην F1 για τα επόμενα 10 χρόνια. Σίγουρα σκέφτομαι τι μπορεί να ακολουθήσει. Με ελκύουν εύκολα οι παθιασμένοι άνθρωποι, ακόμα κι αν είναι για πράγματα που δεν με ενδιαφέρουν αυτήν τη στιγμή. Μπορώ εύκολα να αναπτύξω ένα νέο πάθος».

«Σίγουρα σκέφτομαι άλλα πράγματα. Έχω οικογένεια, οπότε είναι εύκολο να έχω πράγματα να φροντίσω όταν αποχωρήσω. Για κάθε αθλητή ή οδηγό αγώνων στο παρελθόν, αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση να βρει κάτι μετά το τέλος της καριέρας του».

«Ο πιο εύκολος τρόπος θα ήταν να γίνεις δημοσιογράφος στο Sky και να βρίσκεσαι στο ίδιο μέρος για τα επόμενα χρόνια. Δε βλέπω τον εαυτό μου να το κάνει αυτό, αλλά μου αρέσει το άθλημα και δεν θέλω να του γυρίσω την πλάτη και να πω ‘ποτέ ξανά’».

«Το πρόβλημα είναι ότι ένα σπορ, όπως και μια χώρα, διοικείται από άτομα και έχουν ατομικές απόψεις, υπόβαθρο, οτιδήποτε. Είναι δύσκολο, αλλά πρέπει να βρούμε τους τέλειους ανθρώπους για να κυβερνήσουν το άθλημά μας και στη συνέχεια να βρούμε τον σωστό δρόμο για το μέλλον. Υπάρχει βέβαια κάτι παραπάνω από αυτό το ενδιαφέρον».

«Υπάρχει επίσης ένα τεράστιο οικονομικό ενδιαφέρον, αλλά νομίζω ότι σε ορισμένα σημεία οι υπεύθυνοι πρέπει να θέσουν στον εαυτό τους την ερώτηση – έχει το άθλημα μια ηθική πυξίδα και επομένως μπορεί να πει όχι σε ορισμένα πράγματα ή λέει απλώς ναι σε οποιαδήποτε μεγάλη συμφωνία βρίσκεται στη γωνία; Για λάθος λόγους… Αυτή είναι η μεγαλύτερη εικόνα».

Vettel

«Υπάρχουν ορισμένα θέματα πολύ μεγάλα για να παραμεληθούν. Όλοι συμφωνούμε, και δεν έχει σημασία από πού προέρχεσαι, ότι είναι δίκαιο να αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους ισότιμα. Οι χώρες έχουν διαφορετικούς κανόνες, διαφορετικές κυβερνήσεις, διαφορετικό παρελθόν. Δεν μπορώ να μιλήσω για όλες τις χώρες και να είμαι ειδικός επειδή δεν ξέρω».

«Υπάρχουν όμως ορισμένες χώρες που πιστεύω ότι είναι απαγορευμένες. Πηγαίνουμε σε μερικά από αυτά τα μέρη και ανοίγουμε ένα κόκκινο χαλί με ωραία μηνύματα. Νομίζω ότι χρειάζεται περισσότερα από λόγια, νομίζω ότι απαιτούνται ενέργειες».

«Δεν ξέρω ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος επικοινωνίας και όχι μόνο να βασιζόμαστε σε μια σημαία που βρίσκεται στην πίστα για μερικά λεπτά, ποια είναι η καλύτερη δράση».

«Σίγουρα, όμως, αισθάνομαι ότι το σπορ μας θα μπορούσε να ασκήσει μεγάλη πίεση και θα μπορούσε να αποτελεί τεράστια βοήθεια για τη διάδοση αυτής της δικαιοσύνης σε όλο τον κόσμο, ακόμη περισσότερο».

«Νομίζω ότι δεν είναι σωστό να κρίνουμε τους ανθρώπους ή να εφαρμόζουμε ορισμένους νόμους που διαφοροποιούν τους ανθρώπους μόνο και μόνο επειδή τυχαίνει να αγαπούν έναν άντρα αντί για μια γυναίκα ή μια γυναίκα αντί για έναν άντρα. Αυτό είναι ένα πράγμα, ή η εμφάνιση, το ιστορικό ή τα πράγματα στα οποία πιστεύουν. Νομίζω ότι κάθε μορφή διαχωρισμού είναι λάθος».

«Είμαστε πολύ πιο πλούσιοι που τα έχουμε όλα αυτά. Φανταστείτε να ήμασταν όλοι ίδιοι. Δεν θα εξελισσόμασταν. Έχουμε εξελιχθεί τόσο πολύ ως είδος επειδή είμαστε όλοι διαφορετικοί και νομίζω ότι πρέπει να γιορτάζουμε τις διαφορές παρά να τις φοβόμαστε»._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ