top icon
Formula 1

Ανάλυση GP Ουγγαρίας: Νικητές και χαμένοι

Το GP Ουγγαρίας δεν έχει τελειώσει ακόμα… Τουλάχιστον στα χαρτιά. Διότι αν και η FIA ακύρωσε τον Vettel, στα προσωρινά αποτελέσματα που εξέδωσε η Διεθνής Ομοσπονδία ο Γερμανός παραμένει 2ος, λόγω της πρόθεσης έφεσης που κατέθεσε η Aston Martin.

Σε προηγούμενες αντίστοιχες περιπτώσεις, τα αποτελέσματα που εξέδιδε η FIA αφαιρούσαν τον οδηγό που ακυρώθηκε από την κατάταξη, αλλά στην προκειμένη περίπτωση δε συνέβη αυτό. Προς το παρόν, τα αποτελέσματα του GP Ουγγαρίας παραμένουν ως είχαν και η τελική κατάταξη θα αποφασιστεί από το Διεθνές Εφετείο της FIA, εφόσον η Aston Martin καταθέσει έφεση.

1 λίτρο καυσίμου…

Ο λόγος για τον οποίο ο Vettel αποκλείστηκε είναι ότι η ομάδα δεν είχε τη δυνατότητα να αντλήσει από το μονοθέσιο το 1 λίτρο καυσίμου που απαιτούν οι κανονισμοί για τον τεχνικό έλεγχο μετά τον αγώνα, αλλά μόνο 300 ml.

Εντούτοις, σύμφωνα με το φορτίο καυσίμου με το οποίο ανεφοδιάστηκε πριν τον αγώνα η AMR21 του Vetttel και τις ενδείξεις κατανάλωσης από το μετρητή ροής καυσίμου του μονοθεσίου, η Aston Martin γνωρίζει ότι είχαν απομείνει 1,74 λίτρα στο ντεπόζιτο. Ωστόσο, ένα πρόβλημα στην αντλία του συστήματος τροφοδοσίας έκανε ανέφικτη την άντληση της απαιτούμενης ποσότητας.

H Aston Martin δήλωσε την πρόθεσή της να εφεσιβάλλει τον αποκλεισμό του Vettel, και θα πρέπει να καταθέσει την οριστική έφεση εντός 96 ωρών από την ανακοίνωση της απόφασης. Το μονοθέσιο κατασχέθηκε από την FIA και μεταφέρθηκε στις τεχνικές εγκαταστάσεις της Ομοσπονδίας στη Γαλλία για να παραμείνει άθικτο από την ομάδα.

Συνήθως, οι ομάδες διενεργούν ελέγχους ρουτίνας πριν φορτώσουν τα μονοθέσια στα φορτηγά, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση, η Aston Martin παρέδωσε το μονοθέσιο στην FIA ως είχε.

Ο συγχρονισμός είναι ευτυχής για την ομάδα, καθώς παρεμβάλλεται διάστημα τεσσάρων εβδομάδων μέχρι το επόμενο GP, συνεπώς αρκετός χρόνος για να καθοριστεί ημερομηνία εκδίκασης του Διεθνούς Εφετείου της FIA.

Σε διαφορετική περίπτωση, η Aston Martin διέτρεχε κίνδυνο να υποστεί ποινές, αν είχε αναγκαστεί να συναρμολογήσει καινούργιο πλαίσιο για τον Γερμανό και αναγκαζόταν να αντικαταστήσει τη μονάδα ισχύος ή/και το κιβώτιο.

Περί δειγμάτων…

Η FIA διενεργεί ελέγχους στα καύσιμα των μονοθεσίων καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Το δείγμα που αντλείται από το αυτοκίνητο συγκρίνεται με ένα δείγμα που έχει καταθέσει ο προμηθευτής καυσίμου στην FIA, για να διαπιστωθεί αν είναι πανομοιότυπα.

Η Διεθνής Ομοσπονδία αντλεί ένα λίτρο για τρία δείγματα: ένα για την FIA, ένα για ανεξάρτητο εργαστήριο ανάλυσης και ένα για την ομάδα. Επίσης, αποθηκεύεται μια ποσότητα σε περίπτωση που χρειαστεί να διενεργηθεί πιο ενδελεχής έλεγχος σε δεύτερο χρόνο.

Δεν ελέγχονται όλα τα μονοθέσια, αλλά επειδή οι ομάδες γνωρίζουν ότι οι έλεγχοι είναι τυχαίοι, δε διακινδυνεύουν να μην έχουν την απαιτούμενη ποσότητα καυσίμου εντός του μονοθεσίου, καθώς δεν υπάρχει ουσιαστικό κέρδος, ενώ το ρίσκο αποκλεισμού είναι πολύ μεγάλο.

Οι κανονισμοί αναφέρουν ότι το μονοθέσιο θα πρέπει να επιστρέφει στο parc ferme, για να αποτρέψει τους οδηγούς να παρκάρουν στην πίστα στο γύρο του θριάμβου για να εξοικονομήσουν καύσιμα.

Η διατύπωση αυτή έχει τροποποιηθεί έπειτα από το αντίστοιχο περιστατικό που συνέβει στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Αμπού Ντάμπι το 2012, όπου ο Vettel -τότε με Red Bull- και πάλι είχε σταματήσει στην πίστα.

Η ομάδα ήταν και τότε πεπεισμένη ότι η απαιτούμενη ποσότητα καυσίμου βρισκόταν εντός του μονοθεσίου, αλλά επειδή δεν κατάφερε να την αντλήσει, ο Γερμανός εκκίνησε τον αγώνα -που έκρινε τον τίτλο- από την τελευταία θέση.

GP Ουγγαρίας

Parc ferme

Είναι άγραφος κανόνας ότι όταν ένα μονοθέσιο δεν επιστρέψει στο parc ferme και σταματήσει στην πίστα έπειτα από κατατακτήριες δοκιμές ή αγώνα, ο τεχνικός έφορος της FIA, Jo Bauer, θα φροντίσει να αντηθεί δείγμα καυσίμου από αυτό το μονοθέσιο.

Με το ντεπόζιτο άδειο, τα μονοθέσια διατρέχουν τον κίνδυνο να πέσουν κάτω από το όριο βάρους. Για αυτό και οι ομάδες υπενθυμίζουν πάντα στους οδηγούς να μαζέψουν τα κομμάτια ελαστικού που βρίσκονται εκτός αγωνιστικής γραμμής στο γύρο επιστροφής στο parc ferme για να αυξήσουν το βάρος.

Στην προκειμένη περίπτωση, ο αρχιμηχανικός του Vettel, Tim Wright, του ζήτησε να μαζέψει πολλά κομμάτια ελαστικού και να επιστρέψει στα pits όσο πιο αργά μπορεί, για να εξοικονομήσει καύσιμα, καθώς η Aston Martin γνώριζε ότι η στάθμη του μονοθεσίου βρισκόταν στο όριο. Δύο στροφές πριν την είσοδο του pit lane, ο Wright είπε στον Vettel να παρκάρει το μονοθέσιο σε ασφαλές μέρος.

Δεν ήταν ο μόνος. Αμφότεροι οι οδηγοί της Williams πάρκαραν τα μονοθέσιά τους μετά τη γραμμή τερματισμού, σε έναν αγώνα που η κατανάλωση καυσίμου ήταν σημαντική. Σε όλα αυτά τα μονοθέσια αντλήθηκε δείγμα καυσίμου.

Ακόμα και ο Ocon πάρκαρε στην πίστα, καθώς δεν εισήλθε στα pits μετά το τέλος του γύρου θριάμβου. Ωστόσο, ο Bauer δεν ασχολήθηκε με τον Γάλλο, ο οποίος είχε διανύσει μεγαλύτερη απόσταση από την προβλεπόμενη σταματώντας στην έξοδο του pit lane και δεν είχε λάβει εντολή από την Alpine να σταματήσει, όπως συνέβη με τους οδηγούς της Williams και τον Vettel.

Στη διαδικασία άντλησης του δείγματος καυσίμου, η ομάδα δε μπορεί να αφαιρέσει το κάλυμμα του κινητήρα. Μπορεί μόνο να μετακινήσει το μονοθέσιο, αλλάζοντας την κλίση του, για να αντλήσει ό,τι υπάρχει στο ντεπόζιτο.

Aston Martin vs FIA

Λόγω των στενών χρονικών περιθωρίων, καθώς πολλά από τα μέλη της ομάδας είχαν πτήση για την Αγγλία που έπρεπε να προλάβουν το βράδυ της Κυριακής, αρκετοί μηχανολόγοι της Aston Martin απουσίαζαν όταν έγινε ο έλεγχος, συμπεριλαμβανομένου και του αγωνιστικού διευθυντή, Andy Stevenson, στου οποίου τα καθήκοντα συμπεριλαμβάνεται η συνεννόηση με την FIA για αντίστοιχα ζητήματα.

Αντ’ αυτού, το ρόλο αυτό έπρεπε να αναλάβει ο διευθυντής της Aston Martin, Otmar Szafnauer και ως αποτέλεσμα υπήρξε εκτεταμένη επικοινωνία με τους μηχανολόγους που βρίσκονταν στο αεροδρόμιο.

Δεδομένου του προβλήματος της αντλίας τροφοδοσίας, ο Szafnauer ήθελε να χρησιμοποιηθεί μια καινούργια αντλία για να αντλήσει το καύσιμο, ωστόσο η FIA έκρινε ότι είχε δώσει επαρκή χρόνο στην ομάδα να ολοκληρώσει τη διαδικασία και 2 λεπτά μετά τις 10 το βράδυ (τοπική ώρα), εξέδωσε την απόφασή της.

Μένει να διαπιστωθεί αν θα υπάρξει κάποια συνεννόηση μεταξύ FIA και Aston Martin, ώστε να χρησιμοποιηθεί διαφορετική αντλία καυσίμου, λειτουργική, για να αποδείξει η ομάδα ότι το μονοθέσιο διέθετε το απαιτούμενο δείγμα.

Οι κανονισμοί προβλέπουν την αντικατάσταση μερών που έχουν υποστεί ζημιά με πανομοιότυπα ώστε να ολοκληρωθεί επιτυχημένα ο τεχνικός έλεγχος και αυτό είναι ένα από τα βασικά επιχειρήματα στα οποία θα στηριχθεί η Aston Martin για να υποστηρίξει τη θέση της.

Ο ρόλος της τύχης

Ο παράγοντας της τύχης έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα του GP Ουγγαρίας. Οι οδηγοί που εκκίνησαν από τις πιο πίσω θέσεις και είχαν επιλέξει την εσωτερική για την 1η στροφή, ήταν πιο τυχεροί, διότι κατάφεραν να αποφύγουν το χάος. Ο Vettel παραδέχθηκε ότι είχε πολύ κακή εκκίνηση αλλά ευνοήθηκε.

Ο Esteban Ocon ήταν ένας εκ των τυχερών. Αυτό όμως δε θα πρέπει να χαρακτηρίσει τη νίκη του Γάλλου τυχερή. Ο Ocon διαχειρίστηκε άψογα τον αγώνα, καθόρισε το ρυθμό του, προστάτευσε τα ελαστικά του και εξοικονόμησε καύσιμα.

Εκτέλεσε τον αγώνα του άψογα, αν και όπως ανέφερε ο ίδιος, το GP Ουγγαρίας ήταν πιο εύκολο αγώνας να διαχειριστεί απ’ ότι άλλοι στους οποίους μαχόταν στο μέσο του grid. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του Ocon σε αγώνα από το Μάιο του 2015, που είχε επικρατήσει σε αγώνα GP3 στη Βαρκελώνη.

Ωστόσο, ο Γάλλος ανέφερε ότι «δεν αισθανόμουν σκουριασμένος και λυπάμαι που θα σας απογοητεύσω, αλλά είναι πιο εύκολο να μάχεσαι μπροστά, όπως κάναμε τώρα, να διαχειριστείς αντιπάλους που βρίσκονται πίσω σου, αντί να μάχεσαι στο μέσο της κατάταξης, όπως κάνουμε (συνήθως). Αυτό είναι πολύ πιο δύσκολο. Οπότε όλο τον καιρό μου στη Formula 1 είχα πολύ καλή προπόνηση. Η μάχη στη μέση της κατάταξης είναι πολύ πιο σκληρή απ’ ό,τι συμβαίνει μπροστά. Ήταν δύσκολο με τον Seb να ασκεί πολλή πίεση. Το έκανε δύσκολο για εμένα, αλλά όταν βρίσκεται μπροστά, έχεις καθαρό αέρα, εσύ είσαι αυτός που καθορίζει το ρυθμό σε τέτοιου είδους πίστα».

Πέραν της χαοτικής εκκίνησης και της διαχείρισης που πραγματοποίησε ο Ocon, υπήρχαν κι άλλοι σημαντικοί παράγοντες που συνέβαλαν στη νίκη του Γάλλου: η απόφαση της Mercedes στην επανεκκίνηση, το αργό pit stop του Vettel και το γεγονός ότι ο Alonso διατήρησε πίσω του τον Hamilton για 11 γύρους ήταν οι πυλώνες επάνω στους οποίους στηρίχθηκε η νίκη του Ocon.

Όταν η Alpine ανακοίνωσε την απόφασή της να δεσμεύσει το Γάλλο τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2024, υπήρχαν κάποιοι που εξέφρασαν τις αμφιβολίες τους για την απόφαση αυτή. Ιδίως μετά την πτώση απόδοσης του Ocon που παρατηρήθηκε από το GP Αζερμπαϊτζάν και έπειτα.

Ωστόσο, η αντικατάσταση πλαισίου που πραγματοποίησε η ομάδα στο Βρετανικό GP, απέδειξε ότι τα αίτια της πτώσης απόδοσης του 24χρονου Γάλλου ήταν τεχνικά και δεν είχαν να κάνουν με τον ίδιο.

Αν εξεταστούν πιο προσεκτικά περιστατικά που δημιούργησαν τις κατάλληλες συνθήκες για να νικήσει ο Ocon, αυτό που έκρινε τις ελπίδες του Vettel ήταν το pit stop της Aston Martin, το οποίο διήρκεσε 1 δλ. περισσότερο από αυτό της Alpine.

Εκεί κρίθηκε η τύχη του undercut που επιχείρησε η Aston Martin. Ο Vettel παραδέχθηκε το δικό του μερίδιο ευθύνης, καθώς υποτίμησε την υπερθέρμανση των πίσω ελαστικών και μετέφερε την κατανομή πέδησης προς τα εμπρός για να μπλοκάρισμα των εμπρός φρένων, καταλήγοντας εντέλει να μπλοκάρει αυτά του πίσω άξονα, χάνοντας κάποιο χρόνο.

Επιπλέον, η καθυστέρηση στην αλλαγή του πίσω αριστερά ελαστικού κόστισε το κρίσιμο επιπλέον δευτερόλεπτο…

To λάθος της Mercedes

Έπειτα από τη χαοτική πρώτη εκκίνηση, ο Hamilton είχε τη νίκη στα χέρια του. Θα ήταν πολύ δύσκολο υπό κανονικές συνθήκες για κάποιον άλλο οδηγό να του τη στερήσει. Ωστόσο η επιλογή της Mercedes είχε ως αποτέλεσμα να βρεθεί τελευταίος.

Στην κατάσταση που δημιουργήθηκε στην επανεκκίνηση, η πρώτη θέση αποτελούσε ουσιαστικά μειονέκτημα, διότι δεν υπήρχε τρόπος για την Mercedes να διαπιστώσει τι επιλογή θα έκαναν οι υπόλοιποι.

Όλες οι ομάδες υποτίμησαν πόσο είχε στεγνώσει η πίστα κατά τη διάρκεια της κόκκινης σημαίας, ειδάλλως θα είχαμε δει κάποιον οδηγό να ξεκινάει τον αναγνωριστικό γύρο με σλικ ελαστικά.

Πέραν της θέσης στην πίστα, πολύ σημαντική ήταν και η τοποθεσία του pit box της Mercedes.
Eπειδή ήταν το πρώτο στο pit lane, ο Hamilton ήταν σίγουρο ότι θα έχανε (6-10 σύμφωνα με την Mercedes) θέσεις εάν σταματούσε για αλλαγή ελαστικών, περιμένοντας να περάσουν όλα τα υπόλοιπα μονοθέσια. Άλλωστε, δεν ήταν τυχαίο που αμφότερες οι Williams (η οποία έχει το τελευταίο pit box) ευνοήθηκαν από τα γεγονότα. Επιπλέον, επρόκειτο για μια κατάσταση η οποία ενείχε ρίσκο, όπως απέδειξε η σύγκρουση μεταξύ Raikkonen και Mazepin.

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της Mercedes, Andrew Shovlin, «To σκεπτικό ήταν, δεδομένης της κατάστασης και με τους βασικούς αντιπάλους μας εκτός μάχης, να μην κάνουμε λάθος ολισθαίνοντας και υποπίπτοντας σε ατύχημα. Οπότε αποφασίσαμε να είμαστε προσεκτικοί και να προχωρήσουμε με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Μας προκάλεσε έκπληξη ότι όλοι ξεκίνησαν με τα ενδιάμεσα και ήταν ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη όταν όλοι κατευθύνθηκαν προς τα pits»

Ωστόσο, η ασφαλής επιλογή αποδείχθηκε χειρότερη για τον Hamilton. Το πλεονέκτημα των σλικ ελαστικών ήταν τόσο μεγάλο, που η διαφορά του Βρετανού από τον τελευταίο στο τέλος του γύρου ήταν μόλις 13 δευτερόλεπτα. Με μια επίσκεψη στα pits στο Hungaroring να κοστίζει περίπου 20 δλ., ο Hamilton βρέθηκε τελευταίος.

O Βρετανός δήλωσε: «Ειλικρινά, δεν το κατάλαβα καλά. Έκανα την εκκίνηση, προφανώς ήμουν μόνος μου και σκεφτόμουν… δεν είχα ιδέα τι θα έκαναν οι άλλοι, αλλά όταν τους είδα να εισέρχονται στα pits, δε μπορούσα να το πιστέψω. Όλη η δουλειά που κάναμε τις τελευταίες δύο ημέρες… Είχα καλό ξεκίνημα στην πρώτη εκκίνηση και ήταν απογοητευτικό. Αυτά τα πράγματα έρχονται για να μας δοκιμάσουν, είτε μας αρέσει, είτε όχι και απλά συνέχισα να πιέζω, χωρίς να έχω ιδέα που μπορώ να φτάσω. Υπήρξαν στιγμές που φάνηκε ακατόρθωτο να ξεπεράσω αυτό το εμπόδιο. Είμαι πολύ ευχαριστημένος από τη δουλειά που κάναμε στον αγώνα, εξαιρουμένης της επανεκκίνησης».

Είναι τέτοιο το πλεονέκτημα της Mercedes όμως, που θα μπορούσε ακόμη και έτσι να έχει νικήσει τον αγώνα. Η στρατηγική της γερμανικής ομάδας ήταν άψογη έπειτα από το αρχικό λάθος και ο μοναδικός παράγοντας που στάθηκε εμπόδιο στα σχέδια του Hamilton, ήταν ο Alonso.

GP Ουγγαρίας

Alonso, ο Λεοντόκαρδος

Ο Alonso πάλεψε με σθένος λιονταριού και αυτός ήταν ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που χάρισαν τη νίκη στον Ocon και την Alpine. Το χάος της εκκίνησης δημιούργησε μια κατάσταση στην οποία η τύχη έπαιξε σημαντικό ρόλο. Ο Alonso επέλεξε να τοποθετήσει την Alpine στην εξωτερική για την πρώτη στροφή και όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, αυτή ήταν η λανθασμένη επιλογή στην κατάσταση που δημιουργήθηκε.

Παραταύτα, η συμβολή του Alonso στη νίκη της Alpine ήταν καθοριστικής σημασίας. Αν ο Ισπανός δεν είχε διατηρήσει πίσω του για 11 γύρους τον Hamilton, είναι πολύ πιθανό ο Βρετανός να είχε προσπεράσει και τον Vettel και τον Ocon, καθώς τερμάτισε ακριβώς πίσω τους.

Ωστόσο, ήταν άλλο ένα δείγμα της μαχητικότητας και των ικανοτήτων του 40χρονου πλέον, Alonso, ο οποίος με τις εμφανίσεις του σε Μπακού, Silverstone και Ουγγαρία, μας έχει κάνει να μιλάμε για αυτόν. Παρά τα χρόνια του, δεν έχει χάσει τίποτα από την ανηλεή μαχητικότητά του και σίγουρα έχει σιωπήσει τους όποιους επικριτές του με τις εμφανίσεις του.

Ο ίδιος πάντως περίμενε ότι ο Hamilton θα τον προσπερνούσε πιο εύκολα: «Ειλικρινά, νομίζω ότι ο Lewis έκανε μικρά λάθη στις τελευταίες δύο στροφές. Γιατί ήταν τόσο πολύ ταχύτερος που δε μπορεί να παίρνει 8 γύρους να προσπεράσεις με τέτοιο πλεονέκτημα. Μάλιστα, αφότου άλλαξε μερικές γραμμές, προσπέρασε τον Carlos (Sainz) άμεσα ένα γύρο αργότερα. Οπότε, δεν ήταν δύσκολο να προσπεράσει κατά τη γνώμη μου, αλλά του πήρε 4-5 γύρους να βρει τον τρόπο. Δεν ήξερα ότι αυτό ήταν αρκετό για να διατηρήσει τη νίκη ο Esteban (Ocon)».

Βέβαια, υπήρξαν και άλλοι παράγοντες που συνέβαλαν στο εύκολο προσπέρασμα του Hamilton επί του Sainz, όπως τα καταπονημένα ελαστικά του Ισπανού, καθώς και το γεγονός ότι ήταν αναγκασμένος να κάνει εξοικονόμηση καυσίμων, που δεν του άφηναν τη δυνατότητα να πιέσει όσο θα ήθελε.

Ο Hamilton ανέφερε για τη μάχη του με τον πρώτο team mate που είχε ποτέ στην F1: «O Fernando με πήγε στην κόλαση εκεί έξω. Ήταν καταπληκτική μάχη. Ήξερα όταν τον πλησίαζα ότι αυτή θα είναι η πιο σκληρή μάχη, γιατί είναι πάρα πολύ σκληρός, θα έλεγα πιθανότατα ένας από τους πιο δύσκολους οδηγούς να προσπεράσεις. Ήταν στο όριο, ίσως το υπερέβη σε κάποια σημεία, αλλά οι μάχες τροχό με τροχό είναι καλές και είμαι σίγουρος ότι αν το ξαναδώ, θα είναι απλά πολύ κοντά στο όριο. Τερματίσαμε και οι δύο, οπότε έτσι θα πρέπει να είναι οι αγώνες».

Η στιγμή στην οποία αναφέρεται ο Hamilton συνέβη στον 63ο γύρο του GP Ουγγαρίας, στην ταχύτατη στροφή 4, όπου ακούμπησαν τα ελαστικά των δύο μονοθεσίων

GP Ουγγαρίας

Το λάθος του Bottas

Το χάος της εκκίνησης επρόκειτο για καθαρό λάθος του Φινλανδού, όσο και αν επηρεάστηκε η αεροδυναμική απόδοση της Mercedes από δύο μονοθέσια που τον προσπέρασαν. Άλλωστε, αυτό συνέβη από το υπερβολικό σπινάρισμα που αντιμετώπισε στο ξεκίνημα από στάση.

Τα λόγια του Lando Norris, ο οποίος είχε ήδη προσπεράσει τον Bottas, είναι χαρακτηριστικά: «Δεν υπάρχουν πολλά να πω, έτσι δεν είναι; Δεν ήταν δικό μου λάθος. Για να είμαι ειλικρινής, ήρθε και απολογήθηκε. Η συγγνώμη είναι καλή, αλλά δεν αλλάζει το αποτέλεσμα. Είναι ο 1ος γύρος του αγώνα, κανείς δεν πρέπει να κάνει κάτι βλακώδες, αλλά αυτό έκαναν σήμερα και απλά το κατέστρεψαν».

Κατά πόσο το γεγονός ότι η θέση του Bottas στη Mercedes είναι τουλάχιστον επισφαλής -αν όχι ήδη χαμένη- συνέβαλε στο λάθος του Φινλανδού ίσως να μην το μάθουμε ποτέ.

O… λογαριασμός

Από την οπτική γωνία της Red Bull, το λάθος του Bottas «πέταξε έξω» και τα δύο μονοθέσιά της. Μάλιστα, στην περίπτωση του Perez, τα πράγματα ενδεχομένως να έχουν σοβαρές επιπτώσεις, καθώς υπάρχουν ανησυχίες ότι η μονάδα ισχύος του Μεξικανού δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά.

Σε συνδυασμό με την μονάδα ισχύος που αναγκάστηκε η Red Bull να αντικαταστήσει στο μονοθέσιο του Verstappen μεταξύ Σαββάτου και Κυριακής, το κόστος είναι πολύ μεγάλο καθώς πιθανότατα θα οδηγήσει σε ποινές στη σειρά εκκίνησης κάποιου από τα επόμενα GP και για τους δύο οδηγούς της ομάδας.

Ο Christian Horner δεν ήταν διατεθειμένος να αποδεχθεί τη συγγνώμη του Toto Wolff, εφόσον δεν είναι η Mercedes, αλλά η Red Bull αυτή που θα πληρώσει τα… σπασμένα! Και εκεί ίσως να τεθεί θέμα ότι αν σε αντίστοιχες περιπτώσεις ένας οδηγός φταίει 100%, η ομάδα του να πληρώνει το λογαριασμό, δεδομένου του περιορισμού εξόδων των ομάδων. Σίγουρα η Red Bull θα ήθελε να ισχύει ήδη κάτι τέτοιο._Φ.Λ.

Podcast

Στον ακόλουθο σύνδεσμο, στις 19:00 το απόγευμα της Δευτέρας, θα μεταδοθεί ζωντανά το podcast F1 Debrief, με την ανάλυση των συμβάντων του GP Μ. Βρετανίας. Με χαλαρή διάθεση, όρεξη για κουβεντούλα και φυσικά, τη δική σας συμμετοχή μέσω chat. Η ηχογράφηση της εκπομπής θα παραμείνει σε αυτή τη διεύθυνση για μελλοντική πρόσβαση. Καλή ακρόαση!

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ