top icon
Αγώνες

Δοκιμές F1: Πρώτα συμπεράσματα

Αυτή την εβδομάδα, η νέα εποχή της F1 ξεκίνησε με τις πρώτες χειμερινές δοκιμές στη Βαρκελώνη, όπου παρευρεθήκαμε όντας προσκεκλημένοι της Honda, για να σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.

Πολλά πράγματα έχουν αλλάξει από αεροδυναμικής απόψεως. Ωστόσο, απαράλλακτη είναι η εικόνα της Mercedes, η οποία φαίνεται να απολαμβάνει ένα υγιές προβάδισμα έναντι των αντιπάλων της στις χειμερινές προετοιμασίες, όπως ακριβώς είχε συμβεί και τις προηγούμενες χρονιές. Η γερμανική ομάδα κατέγραφε σταθερά περισσότερους γύρους από οποιαδήποτε άλλη, αποδεικνύοντας την αξιοπιστία του συνόλου και σημειώνοντας ανταγωνιστικούς χρόνους. Δε θα πρέπει όμως να βασιζόμαστε πολύ στα χρονόμετρα. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που δε γνωρίζουμε (φορτίο καυσίμου, χρήση DRS κτλ.) και επηρεάζουν σημαντικά τις επιδόσεις. Επιπλέον, τα μονοθέσια που θα αγωνιστούν στη Μελβούρνη αναμένεται να είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά που είδαμε στη Βαρκελώνη, δεδομένης της εξέλιξης που θα επιδεχθούν. Ήδη όμως, οπτικά, η Mercedes αποτελεί το πιο περίπλοκο μονοθέσιο του grid, παρουσιάζοντας επίσης πολύ μεγάλο μεταξόνιο, για αεροδυναμικά οφέλη. Η Mercedes έχει κάνει ήδη προσομοιώσεις ολόκληρου αγώνα, ενώ άλλες ομάδες δυσκολεύονται να κάνουν stint 20 γύρων.

Ο Hamilton δήλωσε ότι λόγω των υψηλότερων τιμών G, είχε μώλωπες σε μέρη τους σώματός του που δεν είχε αντιμετωπίσει πρόβλημα ποτέ στο παρελθόν, αφότου οδήγησε το καινούργιο μονοθέσιο. Αναφέρεται ότι στη στροφή 3 της Βαρκελώνης, τα μονοθέσια αναπτύσσουν πάνω από 5 G πλευρική επιτάχυνση. Ο Βρετανός είπε επίσης ότι τα φετινά μονοθέσια δε συγχωρούν τα λάθη, καθώς οι απότομες στιγμές υπερστροφής έρχονται πολύ πιο απότομα και χρειάζονται ταχύτερες αντιδράσεις διόρθωσης από τους οδηγούς. Ο Hamilton όμως προειδοποίησε ότι είναι πιο δύσκολο να ακολουθήσει άλλα μονοθέσια στην πίστα, με την αεροδυναμική απόδοση να επηρεάζεται πολύ περισότερο από τον ακάθαρτο αέρα του προπορευόμενου.

Σύμφωνα με τον αγωνιστικό διευθυντή της McLaren, Eric Boullier, έκπληξη αποτελεί η καλή εικόνα της Ferrari. H ιταλική ομάδα, πέραν του ότι σημείωσε ανταγωνιστικούς χρόνους, δεν αντιμετώπισε ιδιαίτερα προβλήματα αξιοπιστίας και κάλυψε τα περισσότερα χιλιόμετρα μετά την Mercedes. Έχουν υπάρξει κι άλλες χρονιές όπου η Ferrari έδειχνε ανταγωνιστική το χειμώνα αλλά απογοήτευσε όταν ξεκίνησε η σεζόν, οπότε θα πρέπει να περιμένουμε… Στόχος της Scuderia για φέτος είναι να βελτιώσει το συσχετισμό μεταξύ των δεδομένων της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD, με την πραγματικότητα στην πίστα και υπάρχει εντός των κόλπων της συγκρατημένη αισιοδοξία ότι αυτό επετεύχθη. Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί ότι το βάρος της ιταλικής μονάδας ισχύος έχει αυξηθεί κατά πέντε κιλά, λόγω των ενισχύσεων που δέχθηκε για να αντιμετωπίσει τα υψηλότερα πλευρικά φορτία.

Η Red Bull δε δείχνει να έχει αποκαλύψει τα χαρτιά της ακόμα. Το μονοθέσιό της είναι απαλλαγμένο από περίπλοκα αεροδυναμικά βοηθήματα, καθώς η ομάδα προσπαθεί να καταλάβει τις βασικές ιδιότητες ροής αέρα γύρω από το βασικό σχεδιασμό της RB13. Επίσης, στόχος είναι η διατήρηση της αεροδυναμικής αντίστασης σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα, δεδομένου ότι ο κινητήρας της Renault δεν προβλέπεται να έχει εφάμιλλη ισχύ με αυτόν της Mercedes. H αξιοπιστία της γαλλικής μονάδας, ιδίως στις άλλες ομάδες (Toro Rosso και Renault), ίσως αποτελεί ένα λόγο ανησυχίας για τη Red Bull που επίσης αντιμετώπισε μερικά μικρά προβλήματα. Στο παρασκήνιο, η τεχνολογία των έξυπνων παθητικών αναρτήσεων βρίσκεται στο επίκεντρο. Οι κορυφαίες ομάδες χρησιμοποιούν υδραυλικούς αποσβεστήρες οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύσουν ενέργεια και να την απελευθερώσουν με προγραμματισμένο τρόπο, προς αεροδυναμικό όφελος. Επί παραδείγματος, μπορεί να αποτρέπουν το βύθισμα του εμπρός μέρους κατά το φρενάρισμα, ή να κάνουν το διαχύτη να σταματά να λειτουργεί (stall) στις ευθείες, προς επίτευξη υψηλότερης τελικής ταχύτητας. Η FIA θα εξετάσει όλα τα μονοθέσια μέχρι το τέλος των χειμερινών δοκιμών, καθώς αναφέρεται ότι η Red Bull ήδη προετοιμάζει ένσταση για το σύστημα που χρησιμοποιεί η Mercedes.

Απογοητευτικό ξεκίνημα έκανε και φέτος η McLaren-Honda. Η ιαπωνική εταιρεία έχει ανασχεδιάσει φέτος τη μονάδα ισχύος της, υιοθετώντας την αρχιτεκτονική διαχωρισμένου τούρμπο της Mercedes. Την πρώτη ημέρα όμως, αποκαλύφθηκε πρόβλημα στο σχεδιασμό του συστήματος λαδιού, ίσως λόγω των υψηλότερων φορτίσεων, οι οποίες δεν είναι εύκολο να προσομοιωθούν σε στατικούς πάγκους δοκιμών. Εντούτοις, το πρόβλημα μηχανικής φύσεως που παρουσιάστηκε τη δεύτερη ημέρα φαίνεται να έχει προβληματίσει περισσότερο τους τεχνικούς της Honda… Κατά συνέπεια, η McLaren δεν έχει καλύψει τα χιλιόμετρα που θα ήθελε μέχρι στιγμής. Όσα έχει καλύψει ήταν με συντηρητικές ρυθμίσεις στη μονάδα ισχύος, κάτι που πλήττει την χρησιμότητα των δεδομένων που έχει τη δυνατότητα να συλλέξει η ομάδα όσον αφορά την απόδοση του πλαισίου.

Κακό ξεκίνημα είχε και η Williams. Ο νεαρός Lance Stroll είχε μερικά ατυχήματα, τα οποία περιόρισαν τα χιλιόμετρα δοκιμών που συμπλήρωσε η ομάδα, λόγω ζημιών και ελλείψεως ανταλλακτικών. Η FW40 είναι αρκετά απέριττη αεροδυναμικά προς το παρόν, καθώς η Williams προσπαθεί να ανακαλύψει τις ιδιότητές της. Η Renault θα αναγκαστεί να τροποποιήσει την πίσω αεροτομή της, καθώς η FIA δεν ήταν ευχαριστημένη με το σχεδιασμό του κεντρικού υποστηρίγματος, το οποίο κατέληγε στην κατασκευή ενεργοποίησης του DRS και όχι στο κεντρικό πτερύγιο όπως θα έπρεπε. Τα πρώτα σημάδια πάντως από τη γαλλική ομάδα είναι σίγουρα πιο θετικά από πέρυσι, όπως ήταν αναμενόμενο άλλωστε.

Τροποποιήσεις αναμένεται να κάνει μέχρι το GP Κίνας και η Pirelli, καθώς δεν ήταν ευχαριστημένη από την απόδοση των καινούργιων ελαστικών βροχής που αξιολογήθηκαν την τελευταία ημέρα του πρώτου τεστ στη Βαρκελώνη._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ