top icon
Αγώνες

Εκτός F1 και ο Button το 2017

Ο Πρωταθλητής του 2009 Jenson Button ανακοίνωσε ότι δε θα αγωνίζεται του χρόνου στη Formula 1. Team mate του Fernando Alonso στην McLaren-Honda θα είναι το 2017 o 24χρονος Ολλανδός Stoffel Vandoorne.

Φαίνεται ότι το Ιταλικό GP αποτελεί το σαββατοκύριακο ανακοίνωσης αποχωρήσεων. Στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η McLaren για την ανακοίνωση της είδησης όμως, ο πρόεδρος της ομάδας, Ron Dennis τόνισε ότι ο Button δεν αποχωρεί από το σπορ. Αξίζει βέβαια να υπενθυμίσουμε ότι ακριβώς τα ίδια πράγματα είχαν ειπωθεί και το 2001, όταν ο Mika Hakkinen ανακοίνωσε την αποχώρησή του από το σπορ. Όπως ο Φινλανδός τότε, έτσι και ο Button σήμερα, δήλωσε ότι χρειάζεται ένα διάλειμμα από την F1 για να ξεκουραστεί. Ο Βρετανός υπέγραψε καινούργιο διετές συμβόλαιο με την McLaren, το οποίο προβλέπει ότι θα είναι πρεσβευτής της ομάδας και θα βοηθάει με την εξέλιξη του μονοθεσίου, οδηγώντας στον προσομοιωτή. Ο Button θα διατηρηθεί σε καλή φυσική κατάσταση, καθώς ο Dennis δήλωσε ότι αν χρειαστεί, ο Βρετανός ενδέχεται να κληθεί να αγωνιστεί. Στην καινούργια συμφωνία του Button με την McLaren υπάρχει επιλογή να αγωνιστεί ο Βρετανός το 2018. Αν δηλαδή ο Alonso αποφασίσει να αποχωρήσει από την ομάδα, η McLaren διατηρεί τις επιλογές της ανοιχτές. Ωστόσο, το 2018 ο Button θα είναι 38 χρονών και φαίνεται αρκετά δύσκολο να επιστρέψει στην ενεργό δράση σε εκείνη την ηλικία. Μπορεί όμως να το κάνει σαν τον Alain Prost το 1992, αν και οι συνθήκες αποχώρησης του Γάλλου από την F1 για μια σεζόν ήταν εντελώς διαφορετικές, δεδομένης της διαμάχης που δημιουργήθηκε με την Ferrari το 1991, η οποία οδήγησε στην… εκπαραθύρωσή του.

Υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα λοιπόν να μην ξαναδούμε τον Button να αγωνίζεται στην F1 πέραν του 2016. Ο Βρετανός προσγειώθηκε στο προσκήνιο της F1 το 2000 σε ηλικία 20 ετών. Η Williams έψαχνε αντικαταστάτη του απογοητευτικού Alex Zanardi και ο Button είχε κατακτήσει τον τίτλο του καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου οδηγού με την 3η θέση στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Formula 3. O Button κατάφερε να εντυπωσιάσει περισσότερο την Williams από τον Πρωταθλητή της Formula 3000 τότε, Bruno Junqueira σε ένα τεστ δοκιμασίας οδηγών της ομάδας και κέρδισε το cockpit. Έκανε μερικές καλές εμφανίσεις στην πρώτη σεζόν συνεργασίας της Williams με την BMW απέναντι στον Ralf Schumacher, ωστόσο το 2001 αναγκάστηκε να αποχωρήσει από την ομάδα, λόγω της έλευσης του Juan Pablo Montoya από τις ΗΠΑ.

Ο Button βρέθηκε στη Benetton, η οποία είχε εκπέσει αρκετά και είχε ήδη πουληθεί στη Renault. O διευθυντής της ομάδας, Flavio Briatore κατηγόρησε τον Βρετανό ότι είχε παρασυρθεί με τη ζωή των jet set και είχε παραμελήσει τις αγωνιστικές του υποχρεώσεις, κάτι που αργότερα παραδέχθηκε και ο ίδιος ο Button. Το 2003 o Button μετέβη στην BAR, όπου υποσκέλισε τον Πρωταθλητή του 1997, Jacques Villeneuve. To 2004, η ομάδα είχε το δεύτερο καλύτερο μονοθέσιο και ο Button το εκμεταλλεύτηκε πλήρως για να ανέβει 10 φορές στο βάθρο, να κατακτήσει την πρώτη του pole position και να ολοκληρώσει τη σεζόν στην 3η θέση του Πρωταθλήματος Οδηγών. Το 2005 αποτέλεσε λιγότερο ευτυχή σεζόν για την BAR, η οποία τιμωρήθηκε για το σκάνδαλο του διπλού ρεζερβουάρ. Αν και το 2006 δεν ήταν πολύ καλύτερο όσον αφορά τα αποτελέσματα (με την ομάδα να πωλείται στην Honda), o Button κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη του νίκη, με άψογη οδήγηση στο βρεγμένο Hungaroring.

Ακολούθησαν τα δύο λίθινα χρόνια της Honda, με καθόλου ανταγωνιστικά μονοθέσια. Η Honda προσέλαβε τον πρώην τεχνικό διευθυντή της Ferrari Ross Brawn για να την βγάλει από τη δύσκολη θέση και ο Βρετανός είχε ρίξει όλες τις ελπίδες της ομάδας στην αλλαγή κανονισμών του 2009. Ωστόσο, στο τέλος του 2008 η Honda αποφάσισε να αποχωρήσει από την F1. O Brawn κατάφερε να σώσει την ομάδα με τη βοήθεια του τότε διευθυντή της McLaren, Martin Whitmarsh να μεσολαβεί για την παροχή των κινητήρων της Mercedes. Το αποτέλεσμα ήταν ότι η Brawn κατέκτησε αμφότερους τους τίτλους στη μοναδική σεζόν συμμετοχής της στην F1. Έχοντας στεφθεί νικητής στους 6 από τους 7 πρώτους αγώνες της σεζόν, o Button διατηρήθηκε επικεφαλής στη βαθμολογία μέχρι το τέλος, παρά την εμφανή ανωτερότητα των Red Bull στο δεύτερο μισό της σεζόν. Ο Βρετανός στέφθηκε Πρωταθλητής στις πιο αντίξοες συνθήκες και η επιτυχία της ομάδας έπεισε την Mercedes να αγοράσει την ομάδα για να την κάνει την εργοστασιακή της, διακόπτοντας σταδιακά τους δεσμούς με την McLaren.

Ωστόσο, ο Button δεν παρέμεινε στην Mercedes, η οποία προσέλαβε τους Nico Rosberg και έφερε πίσω στην ενεργό δράση τον Michael Schumacher. O Βρετανός κατευθύνθηκε προς την McLaren, για να πλαισιώσει το συμπατριώτη του Lewis Hamilton, ο οποίος είχε γίνει αδιαμφισβήτητος ηγέτης της. Κάποιοι θεωρούσαν εξ αρχής χαμένο τον Button στην απευθείας σύγκριση με τον Hamilton. Ο Button όμως νίκησε το δεύτερο GP του με την McLaren και συγκέντρωσε περισσότερους βαθμούς στην τριετία που ήταν team mates. Ο Hamilton ήταν αυτός που έκανε τις πιο εντυπωσιακές εμφανίσεις και ήταν συνήθως ταχύτερος, με τον Button να απαιτεί το στήσιμο του μονοθεσίου να είναι ακριβώς εναρμονισμένο με τις επιθυμίες του για να καταφέρει να αντλήσει το μέγιστο. Ωστόσο, υπήρξαν εξαιρετικές νίκες, όπως στον Καναδά το 2011, όπου πήρε τη νίκη στον τελευταίο γύρο, έχοντας αναρριχηθεί στην κατάταξη από την τελευταία θέση έπειτα από σύγκρουση με τον Hamilton στα αρχικά στάδια του αγώνα. Ή στο Βέλγιο το 2012, όπου ο Hamilton είχε εκνευριστεί τόσο πολύ με την ομάδα του που δημοσίευσε στο Twitter τη συγκριτική τηλεμετρία μεταξύ των δύο οδηγών της McLaren.

H αποχώρηση του Hamilton από την ομάδα συνδυάστηκε με την πτώση της ανταγωνιστικότητάς της. Ο Button έγινε ο ντε φάκτο ηγέτης της ομάδας, αλλά χωρίς να είναι ακριβώς αυτές οι επιθυμίες του Ron Dennis. Φαίνεται ότι ο Button ήταν πρόσληψη του Martin Whitmarsh ο οποίος απομακρύνθηκε από τη διοίκηση της ομάδας το 2014. Ο Dennis έκανε ό,τι μπορούσε το φθινόπωρο του 2014 για να διατηρήσει στην ομάδα τον Kevin Magnussen αντί του Button. Εντέλει όμως ήταν ο Βρετανός που παρέμεινε στην ομάδα -με τις ευλογίες της Honda- για να πλαισιώσει τον Alonso, ο οποίος επέστρεψε στην McLaren έπειτα από τις επεισοδιακές διαμάχες του με τον Dennis το 2007. Τα τελευταία χρόνια του Button με την McLaren όμως δεν ήταν ευχάριστα όσον αφορά τα αποτελέσματα.

Μια μεγάλη προσωπικότητα που θα λείψει από τις πίστες της F1, ένας πραγματικά πολύ καλός πιλότος, με εξαιρετική αίσθηση της πρόσφυσης σε μικτές συνθήκες και πλούσια εμπειρία._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ