Μένουν 91 μέρες για την έναρξη του πρωταθλήματος F1 του 2020, αλλά ποτέ δεν είναι αρκετά νωρίς για να σημειώσει κανείς στο ημερολόγιό του τις σημαντικές ημερομηνίες της νέας σεζόν, και να μάθει ποιους οδηγούς θα θαυμάσει του χρόνου.

Το 2020 είναι ήδη στα μυαλά των ανθρώπων της Formula 1, μήνες τώρα. Πλέον, έχει μπει και στα δικά μας.

Μετά από μία ακόμα χρονιά απόλυτης κυριαρχίας του συνδυασμού Mercedes-Lewis Hamilton, η επόμενη σεζόν δεν αφήνει πολλά περιθώρια για αλλαγές. Οι τεχνικοί κανονισμοί μένουν στάσιμοι, ενώ αγωνιστικά οι μετατροπές στους κανονισμούς είναι ολίγιστες.

Παράλληλα, μόλις δύο ομάδες προχώρησαν σε «μεταγραφές»: η Renault και η Williams.

Το grid:

Mercedes: Lewis Hamilton – Valtteri Bottas

Η γερμανική ομάδα παραμένει με το ίδιο δίδυμο οδηγών για τη νέα χρονιά, με στόχο να συνεχίσει στην πορεία που έχει χαράξει από το 2014.

Ferrari: Sebastian Vettel – Charles Leclerc

Παρά τα δείγματα δυσλειτουργικής συνεργασίας ανάμεσά τους, η Ferrari τίμησε το συμβόλαιο του Vettel και θα συνεχίσει με τους ίδιους οδηγούς και το 2020. Μέχρι το Μονακό, πάντως, θα έχει αποφασίσει για το μέλλον της.

Red Bull: Max Verstappen – Alexander Albon

Ο Verstappen είναι ο πυρήνας της Red Bull, κι η συμπόρευσή του με τον Albon στο δεύτερο μισό της περασμένης χρονιάς φάνηκε να αποδίδει καρπούς για την ομάδα. Αναμενόμενο που ο Ταϊλανδός θα συνεχίσει στη μεγάλη ομάδα.

McLaren: Carlos Sainz – Lando Norris

Από νωρίς ανανέωσε με τον Norris η McLaren για το 2020, διασφαλίζοντας πως η άριστη σχέση και χημεία που έχει με τον Sainz δεν θα διασπάτο. Σε αυτήν οφείλεται εν πολλοίς και η επιτυχία του 2019.

Renault: Daniel Ricciardo – Esteban Ocon

Μία εκ των ομάδων που επέλεξαν να αλλάξουν line-up για το 2020 ήταν η Renault. Ο Hulkenberg κρίθηκε ανεπαρκής, ο Ocon περίμενε ανυπόμονα να ξαναμπεί σε cockpit, και το γαλλικό «πάντρεμα» δεν άργησε να γίνει.

Alpha Tauri: Daniil Kvyat – Pierre Gasly

Δίδυμο δεν άλλαξε η Φαέντσα, αλλά άλλαξε επωνυμία. Η Toro Rosso θα είναι γνωστή πλέον ως ‘Alpha Tauri’, με τον όμιλο της Red Bull να θέλει να προωθήσει την εταιρεία ένδυσης στο μεγαλύτερο δυνατό κοινό.

Racing Point: Sergio Perez – Lance Stroll

‘Money makes the world go round’, λέει το τραγούδι. Η μόνη υγιής επιλογή αυτής της ομάδας είναι ο Perez και η διατήρησή του. Ο Stroll συνεχίζει να είναι ο οδηγός που ήταν από την πρώτη του μέρα στο σπορ.

Alfa Romeo-Sauber: Kimi Raikkonen – Antonio Giovinazzi

Ο Raikkonen θα ξεκινήσει το 2020 και στο Αυστριακό Grand Prix θα ξεπεράσει τον Rubens Barrichello σε συμμετοχές στην F1. Ο Giovinazzi κέρδισε την εμπιστοσύνη της Ferrari, που θα τον διατηρήσει στο Hinwil για ακόμα μία σεζόν.

Haas: Romain Grosjean – Kevin Magnussen

Η ανανέωση των δύο οδηγών και για το 2020 ήρθε αρκετά νωρίς. Πάντως, στην αμερικανική ομάδα θεωρούν πως το πρόβλημα φέτος ήταν το μονοθέσιο, όχι οι οδηγοί. Η πίστη σε αυτούς δικαιολογείται με αυτόν τον τρόπο.

Williams: George Russell – Nicholas Latifi

Η έτερη ομάδα που αποφάσισε να αλλάξει το ήμισυ του οδηγικού διδύμου της ήταν η Williams. Το Grove διένυσε τη χειρότερη σεζόν στην ιστορία του, έχοντας 1 βαθμό από σπόντα. Το 2020 μόνο καλύτερο μπορεί να είναι, κι ο Latifi μοιάζει να έχει όχι μόνο χρήμα, αλλά και ταλέντο να προσφέρει στους Βρετανούς

Το πρόγραμμα

Το καλεντάρι του 2020 θα είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία της Formula 1. Με την προσθήκη της Ολλανδίας και του Βιετνάμ, και με τη Γερμανία να αποχωρεί, το πρόγραμμα ανέρχεται στα 22 Grand Prix.

Η σεζόν ξεκινά στη Μελβούρνη και το Albert Park στις 13-15 Μαρτίου, για να ολοκληρωθεί στο Άμπου Ντάμπι, στις 29 Νοεμβρίου.

Παρά την προσθήκη αγώνων, το πρόγραμμα δεν έχει τριπλούς αγώνες back-to-back.

Το GP στους δρόμους του Ανόι θα αποτελέσει τον 3ο γύρο του πρωταθλήματος, μετά το back-to-back Αυστραλίας-Μπαχρέιν, ενώ το Zandvoort θα γίνει ο τόπος του πρώτου ευρωπαϊκού αγώνα στις 3 Μαΐου.

Τελευταίος αγώνας πριν το θερινό διάλειμμα είναι αυτός της Ουγγαρίας, στις 2 Αυγούστου, για να γυρίσουν άπαντες στη δράση στις 30 του μήνα, στο Βέλγιο.

Αναλυτικά:

Ημερομηνία

Grand Prix

15 Μαρτίου

Αυστραλία

22 Μαρτίου

Μπαχρέιν

5 Απριλίου

Βιετνάμ

19 Απριλίου

Κίνα

3 Μαΐου

Ολλανδία

10 Μαΐου

Ισπανία

24 Μαΐου

Μονακό

7 Ιουνίου

Αζερμπαϊτζάν

14 Ιουνίου

Καναδάς

28 Ιουνίου

Γαλλία

5 Ιουλίου

Αυστρία

19 Ιουλίου

Μεγάλη Βρετανία

2 Αυγούστου

Ουγγαρία

30 Αυγούστου

Βέλγιο

6 Σεπτεμβρίου

Ιταλία

20 Σεπτεμβρίου

Σιγκαπούρη

27 Σεπτεμβρίου

Ρωσία

11 Οκτωβρίου

Ιαπωνία

25 Οκτωβρίου

ΗΠΑ

1 Νοεμβρίου

Μεξικό

15 Νοεμβρίου

Βραζιλία

29 Νοεμβρίου

Άμπου Ντάμπι

 

Οι δοκιμές

Σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, οι χειμερινές δοκιμές θα διαρκέσουν έξι ημέρες, χωρισμένες σε δύο τριήμερα, αντί για οχτώ, εξαιτίας της διεύρυνσης του αγωνιστικού προγράμματος.

Τόπος δοκιμών παρέμεινε η πίστα της Καταλωνίας.

Πρώτες δοκιμές: 19-21 Φεβρουαρίου

Δεύτερες δοκιμές: 26-28 Φεβρουαρίου

Παράλληλα, δεν θα διεξαχθούν δοκιμές κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Οι ομάδες αποφάσισαν ομόφωνα να μην γίνουν διήμερα τεστ στο Silverstone και το Hungaroring, όμως το διήμερο στο Άμπου Ντάμπι για λογαριασμό της Pirelli θα παραμείνει, και θα είναι υποχρέωσή τους να συμμετάσχουν με νέους οδηγούς.

Η Formula 1 παραμένει σε μία στάσιμη κατάσταση ενόψει 2020, αφού το 2021 θα γνωρίσει τη μεγαλύτερη αγωνιστική, τεχνική κι οικονομική αναμόρφωση της ιστορίας της.

Όσο για το μεσοδιάστημα, υπομονή._Δ.Μ.

Πιστεύετε πως και στο φετινό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, από τους 7 φιναλίστ, ένα από τα ηλεκτρικά Porsche Taycan & Tesla Model 3, θα μπορούσε να επικρατήσει του συμβατικού ανταγωνισμού (BMW 1 Series, Ford Puma, Peugeot 208, Renault Clio & Toyota Corolla);

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά