Αγώνες Formula 1

F1 2020: Τι περιμένουμε από τις ομάδες ενόψει του δεύτερου τεστ

Το δεύτερο τριήμερο δοκιμών ξεκινά την Τετάρτη 26/2, και οι ομάδες σίγουρα θα φανερώσουν περισσότερα για τα μονοθέσια και τη δυναμική τους.

Το πρώτο μέρος των δοκιμών κύλησε ομαλά σχεδόν για το σύνολο του grid. Ο καλός καιρός και οι ελάχιστες διακοπές θα πρέπει να συνεισέφεραν τα μέγιστα στη συλλογή δεδομένων και την κατανόηση των μονοθέσιων από τις ομάδες, που θα τις βοηθήσουν να προετοιμαστούν αρχικά για το δεύτερο τεστ, και εν συνεχεία για την πρεμιέρα του πρωταθλήματος, στην Αυστραλία.

Παραδοσιακά, το πρώτο κομμάτι των χειμερινών δοκιμών είναι μία ευκαιρία για όλους να εξερευνήσουν τα όρια των αγωνιστικών που μόχθησαν να σχεδιάσουν και κατασκευάσουν όλο τον χειμώνα. Εφόσον βεβαιωθούν πως όλα λειτουργούν ομαλά και πως η αρχική αίσθηση είναι θετική, περνάνε από μία σειρά διαδικασιών και τεστ που εξασφαλίζουν τα δεδομένα που θα τους φανούν χρήσιμα όταν έρθει η ώρα των πραγματικών δοκιμών.

Διότι, το πρώτο τριήμερο και οι χρόνοι που κατεγράφησαν σε αυτό, αποτελούν πλάνη - τουλάχιστον ως ένα βαθμό. Λίγες ομάδες (αν όχι καμία) πίεσαν έστω και στο ήμισυ τα μονοθέσιά τους. Ως και η Mercedes, που ήταν με διαφορά η ταχύτερη, δεν έδειξε όλη της τη δυναμική, διότι ενδεχομένως να μην την ξέρει καν ακόμη. 

Επομένως, το προσεχές τριήμερο (26-28/2) θα προσφερθεί για μία πιο ουσιαστική, χειροπιαστή ίσως, ανάλυση χρόνων, γυρολογίων, απτού ρυθμού. 

Περισσότερα performance tests

Κι αυτό, γιατί πρωτίστως όλες οι ομάδες θα δώσουν έμφαση σε πιο αντιπροσωπευτικά runs. Έχοντας βεβαιωθεί για την αξιοπιστία και την αντοχή των αυτοκινήτων τους, οι ομάδες θα χωρίσουν τις επόμενες τρεις μέρες σε qualifying runs και race sims - κοινώς, σε γύρους κατατακτήριων, με 5 κιλά καυσίμου και την C5 γόμα, και προσομοιώσεις αγώνα με 100 κιλά καυσίμου, και στρατηγική δύο pit stop.

Κάτι τέτοιο έκανε την Παρασκευή η Mercedes, όμως με μία αρχική ανάλυση των γυρολογίων των Hamilton και Bottas, φάνηκε ότι δεν πήγανε για τον απτό ρυθμό, αλλά για μία πιο ενδελεχή εξέταση της αξιοπιστίας των μερών που ταλαιπωρούνται περισσότερο κατά τη διάρκεια ενός αγώνας (βλ. κινητήρα).

Αυτήν την εβδομάδα, όμως, δεν υπάρχουν «δικαιολογίες». Με δεδομένο ότι φέτος τα τεστ διαρκούν 6, όχι 8 μέρες, οι ομάδες αναγκάζονται να συμπυκνώσουν τα προγράμματά τους, οπότε οφείλουν να ξεκινήσουν νωρίτερα τη δουλειά πάνω στην ταχύτητα και τη συνέπεια των μονοθέσιών τους. 

Ας μην παραξενευθούμε αν την Πέμπτη ή την Παρασκευή δούμε τους περισσότερους να κινούνται σε χαμηλούς χρόνους τα πρωινά, και να κάνουν μεγάλα runs το απόγευμα. Οι ομάδες θα εκμεταλλευτούν τις υψηλότερες θερμοκρασίες του πρωινού για τις προσομοιώσεις κατατακτήριων, και τις πιο αντιπροσωπευτικές για την ώρα έναρξης του αγώνα (15:10 τοπική) για τα race stints. 

Νέα μέρη προς δοκιμή

Ρεπορτάζ του Autosport αναφέρει πως η Ferrari θα δοκιμάσει νέα εμπρός και πίσω πτέρυγα, και νέο κάλυμμα κινητήρα.

Και δεν θα είναι μόνο η Scuderia αυτή που θα φέρει νέα μέρη στο προσεχές τεστ. 

Είναι βέβαιο πως όλες οι ομάδες θα έχουν μικρές ή μεγάλες αλλαγές στα μονοθέσιά τους, στην προσπάθεια να δουν αν τα δεδομένα από την αεροδυναμική σύραγγα και το CFD (Computer Fluid Dynamics) ταιριάζουν με εκείνα που θα συλλέξουν στην πίστα.

Το correlation, δηλαδή η σύμπνοια των εργοστασιακών με τα πραγματικά δεδομένα, είναι ζήτημα υψίστης σημασίας για όλες τις ομάδες, και αιτία ικανή να απογείωση ή να καταστρέψει μία ολόκληρη χρονιά. Εξασφαλίζοντας νωρίς πως δεν υπάρχουν τέτοια θέματα, οι ομάδες θα είναι πιο σίγουρες κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού ενός νέου αεροδυναμικού μέρους, γνωρίζοντας πως θα αποδώσει με σχετικά προβλέψιμο τρόπο εκεί που μετράει.

Στην ουσία, το δεύτερο τεστ θα είναι η τελευταία ευκαιρία όλων να μάθουν πόσο καλή δουλειά έκαναν τον χειμώνα. Τα μαθήματα που θα πάρουν από τις δοκιμές είναι πολύτιμα όχι μόνο για την πρεμιέρα, αλλά για όλη τη σεζόν. Το ζητούμενο είναι αυτά να αξιοποιηθούν και να διαβαστούν σωστά, καθώς η διαφορά ανάμεσα σε μία καλή και μία δύσκολη σεζόν κρίνεται πολλές φορές στις λεπτομέρειες._Δ.Μ.

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου