top icon
Αγώνες

F1 – GP Βελγίου: Aπόηχος

Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν ήταν εύκολο να μην κάνεις λάθη στο Spa το προηγούμενο σαββατοκύριακο. Μάλιστα, όλοι οι διεκδικητές του τίτλου, ακόμα και αυτοί που τερμάτισαν στις δυο πρώτες θέσεις, διέπραξαν από τουλάχιστον ένα λάθος.

Θα αποδειχθεί τις ερχόμενες εβδομάδες αν το Grand Prix Βελγίου ξεχώρισε τους πραγματικούς διεκδικητές του τίτλου, από αυτούς που δε θα επιβιώσουν στη μάχη για το φετινό στέμμα της Formula 1 μέχρι την τελευταία στιγμή… Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν ήταν εύκολο να μην κάνεις λάθη στο Spa το προηγούμενο σαββατοκύριακο. Μάλιστα, όλοι οι διεκδικητές του τίτλου, ακόμα και αυτοί που τερμάτισαν στις δυο πρώτες θέσεις, διέπραξαν από τουλάχιστον ένα λάθος. Το ζήτημα ήταν πόσο κόστιζαν αυτά τα λάθη. Στην περίπτωση του Lewis Hamilton, το μικρό ταξίδι στην αμμοπαγίδα στον 35ο γύρο δεν κόστισε τίποτα. Στον Mark Webber, το λάθος στην εκκίνηση κόστισε αρκετές θέσεις, τις οποίες όμως κατάφερε να ανακτήσει χάρις στα λάθη των προπορευόμενών του. Ο Jenson Button από την άλλη, δε διέπραξε κάποιο σοβαρό παράπτωμα -αν και τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή του στους πρώτους γύρους-, αλλά πλήρωσε το μεγαλύτερο τίμημα, λόγω του πρώτου εκ των πολλών λαθών ανωριμότητας και του θερμοκέφαλου -τουλάχιστον στην πίστα- Sebastian Vettel, του διεκδικητή που απογοήτευσε περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο στο Βέλγιο. Ιδιαίτερα απογοητευτικός ήταν και ο Fernando Alonso, ο οποίος παρά τις λάθος στρατηγικές επιλογές στις κατατακτήριες δοκιμές και στον πρώτο γύρο μετά τον εμβολισμό που υπέστη από τον Rubens Barrichello, είχε καταφέρει να επανενταχθεί στη βαθμολογούμενη δεκάδα, όταν έχασε τον έλεγχο της Ferrari του στο γλιστερό οδόστρωμα -παρά τα ενδιάμεσα ελαστικά και τις ρυθμίσεις για βρεγμένο- και προσέκρουσε στις μπαριέρες 6 γύρους πριν τον τερματισμό…
 
Ας ξεκινήσουμε όμως από τους κερδισμένους του περασμένου σαββατοκύριακου. Σίγουρα, το πρώτο όνομα που έρχεται κατά νου είναι αυτό του Hamilton. Τα χαρακτηριστικά της πίστας του Spa, με τις μεγάλες ευθείες, ευνοούσαν θεωρητικά τις McLaren, ωστόσο με τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η ομάδα με την προσαρμογή του νέου συνόλου εξατμίσεων/διαχύτη στην ΜΡ4-25 κατά τη διάρκεια των δυο προηγούμενων αγώνων, πριν το αυγουστιάτικο διάλειμμα, υπήρχαν μερικές αμφιβολίες ότι η ομάδα του Woking θα κατάφερνε να αξιοποιήσει την ευκαιρία. Ο Hamilton όμως εκμεταλλεύτηκε πλήρως την υπέρτερη, στο Spa, ΜcLaren, παρά το ότι δεν κατάφερε να κατακτήσει την pole position: του είχε απομείνει μονάχα ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας για το τρίτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών, το οποίο χρησιμοποίησε στη δεύτερη προσπάθειά του, όταν μερικά μέρη της πίστας γλιστρούσαν ήδη αρκετά, λόγω του ψιλόβροχου. Εντούτοις, το λάθος του Webber στην εκκίνηση άφησε τον Hamilton επικεφαλής στην πρώτη στροφή, θέση στην οποία παρέμεινε για όλο τον υπόλοιπο αγώνα. Η μόνη αναταραχή σε αυτή την πορεία για τη νίκη ήταν η έξοδος από την πίστα στον 35ο γύρο, όταν η πίστα ήταν πλέον βρεγμένη σε πολλά σημεία της και απαιτούσε άμεση μετάβαση στα ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Hamilton μπλόκαρε ένα τροχό και αυτό ήταν αρκετό για να τον στείλει στην αμμοπαγίδα. Ωστόσο, δεν υπήρξαν περαιτέρω επιπτώσεις από το… ολίσθημα αυτό, το οποίο προήλθε και από την εμμονή της Mclaren (την οποία ακούσαμε στον ασύρματο) να παραμείνει ο Hamilton όσο το δυνατό περισσότερο στην πίστα με τα σλικ, έτσι ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε λανθασμένη αλλαγή ελαστικών, η οποία θα μπορούσε να έχει κοστίσει τη νίκη. Τα ενδιάμεσα ελαστικά καταστρέφονταν άμεσα αν δεν υπήρχε αρκετό νερό στην πίστα και αυτό ήταν το ρίσκο που προσπάθησε να αποφύγει ο Hamilton. Την ίδια λογική ακολούθησαν και οι τρεις οδηγοί που τον ακολουθούσαν: Kubica, Webber και Massa. Αν κάποιος από αυτούς είχε ρισκάρει να τοποθετήσει τα ενδιάμεσα ελαστικά στο τέλος του 34ου γύρου (όπως έκαναν οι περισσότεροι οδηγοί που τους ακολουθούσαν, οι οποίοι όντας αρκετά δευτερόλεπτα πίσω, είχαν πλεονεκτικότερη θέση να κρίνουν την κατάσταση στη μήκους 7 χιλιομέτρων πίστα), ίσως ο τελικός νικητής να ήταν διαφορετικός.
 
Ωστόσο ο Hamilton, με μια άψογη οδήγηση στο βρεγμένο κατάφερε επιτέλους να νικήσει στο θρυλικό Spa-Francorchamps, έπειτα από τον τρόπο με τον οποίο του είχε αφαιρεθεί η νίκη το 2008, σε μια αμφιλεγόμενη μονομαχία με τον Kimi Raikkonen. Με αυτό τον τρόπο, ο Βρετανός επέστρεψε στην κορυφή της βαθμολογίας.
 
Η McLaren βρισκόταν καθ’ οδόν προς ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, δεδομένου ότι από το 2ο μέχρι τον 17ο γύρο, έβλεπε τα δυο μονοθέσιά της στις δυο πρώτες θέσεις. Το γεγονός ότι ο Button είχε τραυματίσει την εμπρός αεροτομή του στο χάος των πρώτων γύρων, έδινε τη δυνατότητα στον team mate του να απομακρύνεται με ταχύτατο ρυθμό, παγιώνοντας τη νίκη του. Παράλληλα, ο Button δεχόταν ασφυκτική πίεση από τον Vettel και του ήταν αρκετά δύσκολο να διατηρήσει το νεαρό Γερμανό πίσω του, αφού η Red Bull ήταν ταχύτερη από την τραυματισμένη McLaren, χωρίς όμως να διαθέτει την απαιτούμενη τελική ταχύτητα για να την πλησιάσει -πόσο μάλλον να την προσπεράσει- στο τέλος των ευθειών. Ήταν εντυπωσιακό να παρακολουθεί κανείς πως η Red Bull πλησίαζε την McLaren στο δεύτερο τμήμα του Spa, όπου κυριαρχούν οι στροφές. Αλλά στις ευθείες, o Button απομακρυνόταν με ευκολία. Ήταν σαν κάποιος να κούναγε ένα καρότο μπροστά από τη μύτη του Vettel, το οποίο ο Γερμανός μαχόταν με νύχια και με δόντια να το δαγκώσει, αλλά δεν τα κατάφερνε.
 
Η σύγκρουση μεταξύ τους στο 17ο γύρο, έμοιαζε απ’ έξω, σαν ο Vettel να αιφνιδιάστηκε από ένα πρόωρο φρενάρισμα του Button. Αυτό υποστήριξε άλλωστε και ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner. Ωστόσο, σύμφωνα με τα δεδομένα της τηλεμετρίας της McLaren, ο Button φρέναρε στο σημείο όπου ξεκινούσε τη διαδικασία πέδησης σε κάθε άλλο γύρο. Θα πρέπει κανείς να μπει στην ψυχολογία του Vettel εκείνη τη στιγμή, που γνώριζε ότι είναι ταχύτερος του Button και ότι ο Hamilton μπροστά έχει εκμεταλλευτεί την κατάσταση και απομακρύνεται συνεχώς. Θερμόαιμος και παρορμητικός, ο Vettel άρχισε να ψάχνει για ευκαιρίες που δεν υπήρχαν, ξεχνώντας τη μεγαλύτερη εικόνα, που σε τέτοιες φάσεις της σεζόν είναι η βαθμολογία του Πρωταθλήματος. Η βεβιασμένη αντίδραση του Γερμανού στην κίνηση υπεράσπισης της θέσης του που έκανε ο Button, οδήγησε στην απώλεια του ελέγχου της Red Bull. Και ο διευθυντής της McLaren, Martin Whitmarsh δεν παρέλειψε να είναι καυστικός, δηλώνοντας ότι ήταν μια κίνηση που συνήθως βλέπουμε σε μικρότερες κατηγορίες και όχι στη Formula 1. Ο Whitmarsh θα προτιμούσε να έχει δει τον Vettel να κάνει τέτοιες κινήσεις απέναντι στο άλλο μονοθέσιο της ομάδας του -όπως είχε συμβεί στην Τουρκία-, παρά σε ένα από αυτά της McLaren και δε δίστασε να το εκφράσει.
 
Ο Vettel συνέχισε να αποδεικνύει τον εκνευρισμό του εντός πίστας, καθώς ενεπλάκη σε άσκοπη μάχη με τον Vitantonio Liuzzi, αφότου το pit wall της Red Bull τον είχε ενημερώσει ότι είχε δεχθεί ποινή διέλευσης από το pit lane. O Γερμανός την εξέτισε, έφτασε ξανά τον Liuzzi (ο οποίος είχε αποδειχθεί σκληρό καρύδι και στη μονομαχία του με τον Alonso), τον προσπέρασε, αλλά κλείνοντας την πόρτα, ακούμπησε το αριστερό πίσω ελαστικό του στην εμπρός αεροτομή της Force India και εισέπραξε μια αστοχία ελαστικού, η οποία τον ανάγκασε να διανύσει 7 χιλιόμετρα με τρεις τροχούς, χάνοντας πολύ χρόνο. Εκεί ουσιαστικά τερματίστηκαν οι ελπίδες του Vettel να βαθμολογηθεί. Στους τελευταίους γύρους με την έλευση της βροχή, μην έχοντας τίποτα να χάσει, ο Vettel ρίσκαρε να βάλει ελαστικά βροχής σε πίστα που μόλις είχε αρχίσει να βρέχεται από τη μπόρα. Το νερό δεν ήταν αρκετό στην άσφαλτο για αυτό τον τύπο ελαστικών και μερικούς γύρους αργότερα ο Vettel αναγκάστηκε να επαναλάβει το pit stop του. Όντας 1 γύρο πίσω πια, ούτε το αυτοκίνητο ασφαλείας που εκμηδένισε τις διαφορές, δε μπορούσε να τον βοηθήσει.
 
Kάποιοι είπαν ότι η ποινή διέλευσης από το pit lane ήταν υπερβολικά αυστηρή, καθώς ο Vettel είχε τιμωρηθεί αρκετά για το λάθος του από το γεγονός ότι είχε αναγκαστεί να μπει στα pits για να αντικαταστήσει το ρύγχος που κατέστρεψε επάνω στο αριστερό ψυγείο της McLaren του Button. Το σημαντικότερο όμως πρόβλημα του Vettel παραμένει η αντιμετώπιση της πίεσης. Οι πράξεις του στα τελευταία τρία Grand Prix αποδεικνύουν ότι ο 23χρονος Γερμανός δεν αντιμετωπίζει καλά την ψυχολογική πίεση του να διαθέτει το καλύτερο μονοθέσιο του grid… Αν είχε υποχωρήσει στη μονομαχία του με τον Webber στην Copse ίσως να είχε αποφύγει την επαφή με τον Hamilton και την αστοχία ελαστικού που προκλήθηκε από αυτήν. Στην Ουγγαρία… αποκοιμήθηκε χάνοντας μια σίγουρη νίκη. Δεν έχει προηγηθεί φέτος στη βαθμολογία -έχει φτάσει μονάχα μέχρι μια απλή ισοβαθμία με τον Webber στην κορυφή- και ο team mate του διαθέτει πλέον το πάνω χέρι. Αυτό είναι κάτι που ο ψυχισμός του Vettel φαίνεται ότι δε μπορεί να διαχειριστεί. Η τάση του να υπερβάλει είναι δείγμα Πρωταθλητή, μονάχα όμως αν καταφέρει να την δαμάσει. Αυτή τη στιγμή, η έλλειψη ωριμότητας -και λιγότερο εμπειρίας- τον κάνει να μην επιλέγει τις σωστές στιγμές για να επιτεθεί, γεγονός που συχνά οδηγεί σε καταστροφικά αποτελέσματα.
 
Δεν είναι μυστικό ότι ο Vettel δε διαθέτει τις ικανότητες προσπεράσματος του Hamilton π.χ. Αυτό αποδείχθηκε φέτος σε Τουρκία και Βέλγιο, όπου προκάλεσε δυο ισχυρές συγκρούσεις, μέσω κακών αντιδράσεων σε καταστάσεις όπου απαιτείται διαύγεια σκέψης και κρίσης μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Θα πρέπει να το γνωρίζει αυτό στο μέλλον και να ρυθμίζει τις επιλογές του αντιστοίχως. Ο Liuzzi κατηγορεί τον Vettel ότι αφότου o ίδιος υπέκυψε στο προσπέρασμά του, ο Γερμανός του έκλεισε αναιτίως την πόρτα, προκαλώντας τη σύγκρουση…
 
Αυτή τη στιγμή, ο Vettel βρίσκεται σε έναν ψυχολογικό πόλεμο, στον οποίοι δέχεται επιθέσεις από διάφορες κατευθύνσεις. Ο Whitmarsh δήλωσε ότι λόγω του βαθμολογικού προβαδίσματος που διαθέτει επί του team mate του, ο Webber αποτελεί πλέον το βασικό αντίπαλο της McLaren, προσθέτοντας ότι επειδή η Red Bull συμπαθεί πολύ το νεαρό οδηγό της, ο ίδιος αμφιβάλει ότι η αυστριακή ομάδα θα δείξει ευνοϊκή συμπεριφορά προς τον Aυστραλό. Ο Webber από την πλευρά του, δηλώνει ότι σύντομα η Red Bull θα πρέπει να αποφασίσει να υποστηρίξει έναν οδηγό στη μάχη για τον τίτλο, για να αντιμετωπίσει τη μεγαλύτερη εμπειρία της McLaren σε αυτό τον τομέα. Δυο μεγάλοι αντίπαλοι του Vettel θέλουν να τον ξεγράψουν πρόωρα από τη μάχη. Ο Γερμανός πρέπει να απαντήσει άμεσα, ωστόσο τα χαρακτηριστικά της πίστας της Monza δεν προβλέπεται ότι να ευνοήσουν τις Red Bull…
 
Παράλληλα, ο Mark Webber οδήγησε πολύ ζυγισμένα, έπειτα από την καταστροφική του εκκίνηση, που του κόστισε έξι θέσεις. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η Red Bull διαπίστωσε πως τα προβλήματα εκκίνησης που είχε ο Vettel σε Silverstone και Hockenheim οφείλονταν σε ένα πρόβλημα του λογισμικού της RB6. Θα μπορούσε το πρόβλημα του Webber στο Spa να είναι παρόμοιο; Όπως και να έχει, ο Αυστραλός οδήγησε έναν πολύ προσεκτικό αγώνα στη συνέχεια, με σαφή στόχο τη συγκέντρωση όσο το δυνατόν περισσότερων βαθμών για τη μάχη του Πρωταθλήματος, χωρίς περιττά ρίσκα. Είδε έναν-έναν τους προπορευόμενούς του να εξοντώνονται από λάθη δικά τους ή αλλήλων και σκαρφάλωσε αθόρυβα έως τη δεύτερη θέση. Δεδομένου ότι στην εκκίνηση έχασε κάθε ελπίδα για τη νίκη, η δεύτερη θέση αποτέλεσε τον καλύτερο περιορισμό ζημιών που θα μπορούσε να έχει πετύχει, και τώρα βρίσκεται μόλις τρεις βαθμούς πίσω από τον Hamilton και 28 εμπρός από τον team mate του, που ηγείται του δεύτερου γκρουπ των διεκδικητών. Ουραγός σε αυτό είναι ο Fernando Alonso, ο τρίτος διεκδικητής του τίτλου που δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί στο Βέλγιο…
 
Μερίδα του ιταλικού Τύπου καταφέρθηκε δριμύτατα εναντίον του Ισπανού, μοιρολογώντας ότι η υπόθεση τίτλος έχει λήξει για τη Scuderia. O ίδιος ο Alonso υποστηρίζει ότι οι προσωπικές του πιθανότητες να κατακτήσει τον φετινό τίτλο παραμένουν οι ίδιες με πριν τον αγώνα: 50-50! Kαι ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali κάνει έκκληση προς την ομάδα του να μην το βάλει κάτω, υπενθυμίζοντας το 2007, όπου ο Raikkonen βρισκόταν 17 βαθμούς πίσω 2 αγώνες πριν το τέλος και στέφθηκε Πρωταθλητής στο φινάλε της σεζόν στη Βραζιλία…
 
Η Ferrari παρουσίασε στο GP Βελγίου, μονάχα στο μονοθέσιο του Felipe Massa που είχε το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει καινούργιο κιβώτιο, ένα καινούργιο πίσω μέρος της F10, με νέο κέλυφος κιβωτίου, ανασχεδιασμένη πίσω ανάρτηση και αναβαθμισμένο διαχύτη. Το γεγονός αυτό ίσως να συνέβαλε στις διαφορετικές επιλογές των δυο οδηγών της Ferrari για τον αγώνα. Ο Massa χρησιμοποίησε μια καινούργια πίσω αεροτομή παραγωγής χαμηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης με μικρότερο κεντρικό πτερύγιο χωρίς διάτρηση, σε αντίθεση με τον Alonso που προτίμησε την προηγούμενη έκδοση της πίσω αεροτομής, η οποία κέρδιζε 1/10 του δλ. στο μεσαίο τμήμα της πίστας, αλλά του κόστιζε 2 χ.α.ώ. στις ευθείες. Η πίσω αεροτομή που επέλεξε ο Alonso προέτρεπε σε ρυθμίσεις για βρεγμένο προβλέποντας ότι θα βρέξει στο τρίτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών, για αυτό και σημείωσε τον τελευταίο χρόνο του Q3, καθώς η πίστα ήταν ακόμα στεγνή όταν αυτό ολοκληρώθηκε. Στον αγώνα, αφότου εμβολίστηκε από τον Barrichello, ο Ισπανός βούτηξε στα pits για να βάλει ενδιάμεσα ελαστικά, ωστόσο όταν πέρασε το ψιλόβροχο των πρώτων γύρων, αναγκάστηκε να επιστρέψει στα σλικ. Είχε φτάσει στους βαθμούς όταν είχε το αβίαστο ατύχημα στο γλιστερό οδόστρωμα που τον οδήγησε στην εγκατάλειψη 6 γύρους πριν την καρό σημαία. Τώρα πια, βρίσκεται 41 βαθμούς πίσω από τον Hamilton στη βαθμολογία. Ωστόσο, λόγω του ατυχήματός του, θα έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει καινούργιο κιβώτιο στο Ιταλικό GP (αντί αυτού της Σιγκαπούρης) και κατά συνέπεια το καινούργιο πίσω μέρος της F10 που έχει προετοιμάσει η Ferrari για τους φθινοπωρινούς αγώνες.
 
Παρά τις αναβαθμίσεις όμως, η απόδοση της Ferrari δεν ήταν εξίσου ικανοποιητική με αυτήν που παρουσίασε στους δυο προηγούμενους αγώνες. Κάποιοι αποδίδουν την απώλεια ανταγωνιστικότητας στα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομής που θεσμοθέτησε η FIA. Παρά το γεγονός ότι τόσο η Ferrari όσο και η Red Bull αρνήθηκαν ότι πραγματοποίησαν οποιαδήποτε τροποποίηση, οι ιθύνοντες των McLaren και Mercedes, παρατηρώντας τα μονοθέσια των αντιπάλων τους στην πίστα, διαπίστωσαν ότι λειτουργούσαν τις εμπρός αεροτομές τους σε μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος απ’ ότι στους προηγούμενους αγώνες. Στην περίπτωση της Red Bull (η οποία επίσης δεν ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστική, αν και τα χαρακτηριστικά της πίστας διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο σε αυτό), εντοπίστηκαν υψηλόβαθμα στελέχη του τμήματος συνθετικών υλικών του Milton Keynes στα padock του Spa, άνθρωποι οι οποίοι συνήθως δεν ταξιδεύουν στους αγώνες, κινώντας υποψίες για το τί ακριβώς συμβαίνει στο παρασκήνιο. Σύμφωνα με εικασίες, η ελαστικότητα της εμπρός αεροτομής της Red Bull επιτυγχάνεται μέσω μιας περίπλοκης διαδικασίας συγκόλλησης των πολλαπλών φύλλων ανθρακονημάτων. Ωστόσο, σημαντικό ρόλο στη βύθιση της εμπρός αεροτομής διαδραματίζει και η ανύψωση του προεξέχοντος εμπρός μέρος του πατώματος, το οποίο θα υπόκειται σε πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας από το Ιταλικό GP, έτσι ώστε να εξαλειφθούν τα φαινόμενα χρήσης εύκαμπτου αμαξώματος. Επειδή η Monza αποτελεί πίστα όπου παράγονται χαμηλές τιμές αρνητικής άντωσης και η Red Bull αναμένεται να αντιμετωπίσει τον πιο δύσκολο αγώνα της φέτος, λόγω και της μικρότερης ιπποδύναμης του κινητήρα της Renault που χρησιμοποιεί, ασφαλή συμπεράσματα για το κατά πόσο τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας της FIA επηρέασαν τα υπό το μικροσκόπιο μονοθέσια, θα μπορούν να εξαχθούν μονάχα στη Σιγκαπούρη, ή ακόμα καλύτερα στη Suzuka της Ιαπωνίας, μια πίστα που αποτελεί καθαρά περιοχή της RB6, με την πληθώρα γρήγορων στροφών που παρουσιάζει.
 
Ωστόσο, τα τεστ ακαμψίας δεν είναι ο μοναδικός πονοκέφαλος της Ferrari. Oι οδηγοί της χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά τον 7ο από τους 8 κινητήρες που έχουν στη διάθεσή τους για ολόκληρη τη σεζόν, ενώ όλοι οι υπόλοιποι αντίπαλοί τους χρησιμοποίησαν την 6η μόλις διαθέσιμη μονάδα (ή ακόμα και την 5η, όπως στο στρατόπεδο της Renault), εκτός από τον Pedro de la Rosa της Sauber (-Ferrari) που δέχθηκε ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του GP Βελγίου, επειδή αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει 9ο κινητήρα. Μένει να αποδειχθεί αν θα χρειαστεί και 9ο κινητήρα φέτος κάποιος από τους ferraristi, η χρήση του οποίου πυροδοτεί την προαναφερθείσα ποινή.
 
Μια τελευταία σημείωση που θα πρέπει να γίνει εδώ, είναι το γεγονός ότι στον αγώνα, ο Felipe Massa παρέβη τους κανονισμούς, ξεκινώντας σχεδόν ένα μέτρο πιο μπροστά από τη θέση εκκίνησής του. Το παράπτωμα, που δεν έγινε αντιληπτό από τους επίγειους αισθητήρες αλλά ούτε και τον αλυτάρχη του αγώνα, πέρασε ατιμώρητο, αλλά αποθανατίστηκε από την ερασιτεχνική λήψη ενός θεατή στην κερκίδα της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ