top icon
Αγώνες

F1: Απαγόρευση των συστημάτων πίσω αεροτομής για το 2011

Οι ομάδες της Formula 1 ψήφισαν υπέρ της απαγόρευσης των συστημάτων stalling πίσω αεροτομής για το 2011, απορρίπτοντας το αίτημα της McLaren, να διατηρηθεί νόμιμη η χρήση του.

Οι ομάδες της Formula 1 ψήφισαν υπέρ της απαγόρευσης των συστημάτων stalling πίσω αεροτομής για το 2011, απορρίπτοντας το αίτημα της McLaren, που εφηύρε την τεχνολογία αυτή, να διατηρηθεί νόμιμη η χρήση του.
 
Η McLaren εξασφάλισε στο ξεκίνημα της φετινής σεζόν ένα σεβαστό πλεονέκτημα, ενσωματώνοντας στο σχεδιασμό της ΜΡ4-25 το σύστημα που, με εντολή του οδηγού, προκαλεί stalling της πίσω αεροτομής (το φαινόμενο κατά το οποίο η ροή του αέρα αποκολλάται από τα πτερύγια και αυτά παύουν να παράγουν αρνητική άντωση και αεροδυναμική αντίσταση), αυξάνοντας τις τελικές ταχύτητες στις ευθείες.
 
Οι υπόλοιπες ομάδες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην υιοθέτηση του συστήματος, καθώς σύμφωνα με τους φετινούς κανονισμούς, δεν έχουν το δικαίωμα να τροποποιήσουν το monocoque που έχουν δώσει για ομολογκασιόν πριν την έναρξη του Πρωταθλήματος.
 
Oι Ferrari και Sauber έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να παρουσιάσουν δικές τους ερμηνείες του συστήματος (με τις Mercedes και Williams να προετοιμάζουν τη δική τους έκδοση), ωστόσο, επειδή οι οδηγοί τους αναγκάζονται να φράσσουν την ειδική οπή εντός του cockpit που εκτρέπει τη ροή του αέρα και προκαλεί το stalling της πίσω αεροτομής με το αριστερό τους χέρι (σε αντίθεση με τους οδηγούς της McLaren που χρησιμοποιούν το γόνατό τους), τους είδαμε στη Βαρκελώνη να στρίβουν στην τελευταία στροφή κρατώντας το τιμόνι μονάχα με το δεξί.
 
Συνεπώς, πολλές ομάδες ανησυχούν ότι η περαιτέρω εξέλιξη των εν λόγω συστημάτων μπορεί να οδηγήσει σε αλόγιστη σπατάλη εξόδων και τη δημιουργία ζητημάτων ασφάλειας, καθώς πέραν της απομάκρυνσης των χεριών των οδηγών από το τιμόνι, το εκούσιο stalling προκαλεί μια ξαφνική -και ενδεχομένως αιφνιδιαστική για τον οδηγό- μεταβολή στην αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου.
 
Το θέμα συζητήθηκε στη συνεδρίαση της FOTA την Κυριακή το πρωί στη Βαρκελώνη και η πλειονότητα των ομάδων υπερψήφισε την απαγόρευση του συστήματος ενόψει της σεζόν του 2011, αν και η McLaren προσπάθησε να πείσει τους αντιπάλους της να μην το κάνουν.
 
Ο γενικός διευθυντής της Mercedes, Nick Fry, δήλωσε ότι οι μηχανολόγοι έχουν ήδη κατεβάσει ακραίες ιδέες για τη χρήση του συστήματος ενόψει της επόμενης σεζόν, οι οποίες, πέραν του γεγονότος ότι δε χρησιμεύουν στην εξέλιξη των συμβατικών αυτοκινήτων, θα απαιτούσαν και την επένδυση υψηλών χρηματικών ποσών για να υλοποιηθούν.
 
Υπενθυμίζουμε ότι οι ομάδες έχουν ήδη συμφωνήσει να απαγορεύσουν τη χρήση διαχυτών δυο επιπέδων το 2011, κρίνοντας ότι η εξέλιξή τους είχε αρχίσει να ξεφεύγει από τα επιθυμητά όρια, ενώ παράλληλα δυσχεραίνουν τα προσπεράσματα λόγω της φύσης της ροής αέρα που αφήνουν πίσω τους.
Φ.Λ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ