Oι τεχνικοί διευθυντές των ομάδων της Formula 1 συμφώνησαν και επίσημα να απαγορεύσουν τη χρήση διαχυτών δυο επιπέδων από την αρχή της σεζόν του 2011.
Oι τεχνικοί διευθυντές των ομάδων της Formula 1 συμφώνησαν και επίσημα να απαγορεύσουν τη χρήση διαχυτών δυο επιπέδων από την αρχή της σεζόν του 2011.

Το Τεχνικό Επιτελείο της Formula 1 συνεδρίασε την Πέμπτη, όπου επετεύχθη η συμφωνία που απαιτούνταν για την ενσωμάτωση της αλλαγής στους κανονισμούς του 2011, έτσι ώστε να μην επιτρέπουν τη χρήση διαχυτών δυο επιπέδων, οι οποίοι προκάλεσαν αρκετές διαμάχες στο ξεκίνημα της σεζόν του 2009.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η καινούργια διατύπωση των τεχνικών κανονισμών όσον αφορά τους διαχύτες, αναφέρει ότι η εσωτερική επιφάνειά τους θα πρέπει να είναι συνεχής από το 2011, απαγορεύοντας τη χρήση οπών που εκμεταλλεύτηκαν οι ομάδες για να δημιουργήσουν δυο επίπεδα στο συγκεκριμένο εξάρτημα πέρυσι και φέτος.

Η αλλαγή χρειάζεται και την έγκριση της Επιτροπής της Formula 1 καθώς και του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, πριν ενταχθεί στους τεχνικούς κανονισμούς του 2011, ωστόσο η διαδικασία αυτή αναμένεται να αποτελέσει μια απλή τυπικότητα, δεδομένου ότι οι αλλαγές έχουν ήδη εγκριθεί από το Τεχνικό Επιτελείο της Formula 1.

Η παρουσίαση διαχυτών δυο επιπέδων προκάλεσε διαμάχες στην αρχή της σεζόν του 2009, όταν τρεις ομάδες (Brawn, Williams, Toyota) υιοθέτησαν τη λύση από την αρχή της χρονιάς. Κάποιες ομάδες κατέθεσαν ένσταση και το ζήτημα οδηγήθηκε στο Διεθνές Εφετείο της FIA, όπου αποφασίστηκε ότι η χρήση διαχυτών δυο επιπέδων είναι απολύτως νόμιμη, σύμφωνα με τη διατύπωση των κανονισμών. Το γεγονός αυτό ανάγκασε τις υπόλοιπες ομάδες να μιμηθούν τις τρεις προαναφερθείσες, παρουσιάζοντας τις δικές τους εκδόσεις διπλού διαχύτη.

H απαγόρευση των διαχυτών δυο επιπέδων δρομολογήθηκε διότι τα τεχνικά τμήματα των ομάδων έχουν σημειώσει τέτοια πρόοδο, που προβλέπεται ότι τα επίπεδα αρνητικής άντωσης που θα παράγουν φέτος τα μονοθέσια, θα ξεπεράσουν μέχρι το μέσο της σεζόν αυτά που αναπτύσσονταν από τα μονοθέσια στο τέλος του 2008, πριν δηλαδή εφαρμοστούν οι δραματικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν στους τεχνικούς κανονισμούς του 2011 θα αυξήσουν έως και 2 δευτερόλεπτα τους χρόνους στο γύρο. Παρά την αλλαγή αυτή, υπάρχουν ακόμα υψηλόβαθμα στελέχη ομάδων που πιστεύουν ότι θα πρέπει να εφαρμοστούν πιο δραστικά μέτρα από απλές τροποποιήσεις ήδη υπαρχόντων κανονισμών, έτσι ώστε να διευκολυνθούν τα προσπεράσματα.

Το Τεχνικό Επιτελείο της Formula 1 συμφώνησε επίσης να επιβληθεί ανώτατο ύψος στα πλαίσια των μονοθεσίων, για λόγους ασφάλειας.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr