Η Renault αποκλείστηκε από τα τελικά αποτελέσματα του Grand Prix Ιαπωνίας, αφού το σύστημα πέδησής της κρίθηκε παράνομο.

Η Racing Point υπέβαλε σχεδόν αμέσως μετά το τέλος του αγώνα στη Suzuka μία επίσημη καταγγελία, ισχυριζόμενη πως το σύστημα κατανομής της πέδησης της R.S.19 ήταν παράνομο, αφού ρυθμιζόταν αυτόματα μέσω λογισμικού.

Η FIA ξεκίνησε άμεσα έρευνα, και χθες, Τετάρτη 23/10, εξέδωσε την απόφασή της, με την οποία αποκλείει από τα αποτελέσματα του Ιαπωνικού GPτη Renault.

Αν και η Ομοσπονδία δεν βρήκε το σύστημα που ανέφερε στην ένστασή της η RP, δηλαδή ένα πλήρως αυτοματοποιημένο, ρυθμιζόμενο από την ECU σύστημα πέδησης, τελικά τα ευρήματά της ήταν ικανά για να φανερώσουν παραβίαση στους Αγωνιστικούς Κανονισμούς, και συγκεκριμένα στο Άρθρο 27.1, που ορίζει ότι δεν επιτρέποντα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα:

«[Το εν λόγω σύστημα] συνιστά οδηγικό βοήθημα, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με το Άρθρο 27.1 των Αγωνιστικών Κανονισμών της Formula 1.

«Το σύστημα ρύθμισης της κατανομής της πέδησης λειτουργεί ως βοήθημα προς τον οδηγό, γλιτώνοντάς του χρόνο από το να πρέπει να κάνει ο ίδιος τις απαραίτητες ρυθμίσεις σε κάθε γύρο.

«Οι αγωνοδίκες αναφέρουν πως υπάρχει ξεκάθαρη διαφορά ανάμεσα σε αυτό το σύστημα και σε εκείνο που δίνει πραγματικό έλεγχο feedback, που θα λειτουργούσε ως υποκατάστατο του οδηγού ή των αντανακλαστικών του. Σε κάθε περίπτωση, παραμένει ένα βοήθημα και, για αυτόν τον λόγο, παραβαίνει τους κανονισμούς.»

Επιπλέον, η Ομοσπονδία τονίζει πως η καταγγελία έγινε «από έναν πρώην εργαζόμενο της Renault που δε γνώριζε όλες τις λεπτομέρειες του συστήματος πέδησης της ομάδας._Δ.Μ.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά