top icon
Αγώνες

F1: Βαλένθια: Ταχύτερος ο Massa

Oι φετινές χειμερινές δοκιμές εξέλιξης ξεκίνησαν στη Βαλένθια, με τον Felipe Massa να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο και τον Michael Schumacher να κλέβει τις εντυπώσεις.

Oι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης ενόψει της σεζόν του 2010 ξεκίνησαν στην πίστα Ricardo Tormo της Βαλένθια, στην Ισπανία, με τον Felipe Massa να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο στην επίσημη επιστροφή του πίσω από το τιμόνι ενός σύγχρονου μονοθεσίου της Ferrari έπειτα από το ατύχημά του στην Ουγγαρία τον Ιούλιο, ενώ τα βλέμματα επικεντρώθηκαν στην πρώτη εμφάνιση του Michael Schumacher με μονοθέσιο της Mercedes. Eντυπωσιακοί ήταν οι χρόνοι του Pedro de la Rosa με τη Sauber, ενώ προβλήματα αξιοπιστίας έπληξαν την Toro Rosso. Πολλές ήταν -ήδη- οι αναβαθμίσεις που είδαμε στα… νεογνά μονοθέσια, τις οποίες θα παρουσιάσουμε σε ξεχωριστό άρθρο με την ολοκλήρωση του πρώτου, τριήμερου τεστ στη Βαλένθια. Απούσες από την ισπανική πίστα ήταν οι Red Bull, Force India καθώς και οι καινούργιες ομάδες.
 
Θα πρέπει να σημειωθεί εδώ, ότι με τα καινούργια μονοθέσια να διαθέτουν ρεζερβουάρ χωρητικότητας που ξεπερνάει τα 200 λίτρα (πάνω από 160 κιλά σε βάρος), η αποκρυπτογράφηση των χρόνων είναι ακόμη πιο δύσκολο να αποκρυπτογραφηθεί, καθώς η διαφορά απόδοσης του ίδιου μονοθεσίου με γεμάτο και άδειο ρεζερβουάρ, ανέρχεται στα 5-6 δευτερόλεπτα! Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι κορυφαίες ομάδες θα πρέπει να γυρίζουν με περίπου 80 κιλά καυσίμου στα ρεζερβουάρ τους (δηλαδή πληρωμένα έως το μέσο της χωρητικότητάς τους), ενώ αυτές που ψάχνουν για σπόνσορες με περίπου τα μισά. Η διαφορά αυτή σε καύσιμα μεταφράζεται σε 1,5 δευτερόλεπτα στο γύρο. Οπότε, δε θα πρέπει να βιαστεί κανείς να βγάλει τα συμπεράσματά του από νωρίς…
 
O Felipe Massa, με την καινούργια Ferrari F10 βρισκόταν στην κορυφή των χρόνων σχεδόν ολόκληρο το πρωί. Το απόγευμα, ο de la Rosa διατηρούσε για αρκετή ώρα τον ταχύτερο χρόνο, ωστόσο έπειτα από μια κόκκινη σημαία που άφησε 10 λεπτά στο τέλος για γύρους με λίγα καύσιμα, η κατάταξη άλλαξε ξανά, με τον Βραζιλιάνο να αναδεικνύεται “νικητής” της πρώτης, άτυπης αναμέτρησης 7 καινούργιων μονοθεσίων. Ο Massa σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:12.574 στην καλύτερη επίδοσή του (στο 12ο γύρο ενός stint 14), συμπληρώνοντας συνολικά 102 γύρους (τους περισσότερους από οποιονδήποτε άλλο οδηγό). Ο Βραζιλιάνος επικεντρώθηκε στην κατανόηση των καινούργιων ελαστικών της Bridgestone και την εύρεση ενός βασικού στησίματος για την F10, η οποία έφερε καινούργια ανώτερα στοιχεία στην εμπρός αεροτομή της. Η Ferrari F10 έδειχνε ότι έχει τα φόντα να γίνει ιδιαίτερα ανταγωνιστική, καθώς τα μεγάλα stint του Massa ήταν αρκετά καλά. Ο Βραζιλιάνος έκανε ένα αρκετά μακρύ stint αρκετά νωρίς στην ημέρα με τους χρόνους του να κυμαίνονται στα μέσα με χαμηλά 1:13 και αργότερα, ένα stint 10 γύρων, με το χρονόμετρο κολλημένο στα χαμηλά 1:13. Ο Massa δήλωσε ότι ήταν μια θετική ημέρα, με το μονοθέσιο να συμπεριφέρεται καλά και αποκάλυψε ότι είχε τη δυνατότητα να συμπληρώσει περισσότερους γύρους από όσους είχε αρχικά προγραμματιστεί να διαγράψει. Ο Βραζιλιάνος δήλωσε επίσης ότι η F10 του φάνηκε πιο εύκολη στην οδήγηση από το περυσινό μονοθέσιο της Scuderia, στο οποίο ήταν πολύ δύσκολο να βρεθεί το ιδανικό ζύγισμα. Με την F10, ο Massa δήλωσε ότι η εύρεση του κατάλληλου στησίματος και ζυγίσματος του φάνηκε πιο εύκολη, με τα ελαστικά να μην παρουσιάζουν προβλήματα. Ο Massa δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα με τη φυσική του κατάσταση και δήλωσε ότι θα μπορούσε να κάνει κι άλλους πολλούς γύρους. Η πρώτη εντύπωση του Βραζιλιάνου από την F10 ήταν θετική και δήλωσε ότι ολοκλήρωσε το σημερινό πρόγραμμά του πολύ εύκολα. Υπάρχουν φήμες που θέλουν τη Ferrari να μην είναι ικανοποιημένη με την αεροδυναμική απόδοση της F10 και να ετοιμάζει ήδη μια δεύτερη έκδοσή της. Ωστόσο, άλλες πηγές αντικρούουν τον ισχυρισμό αυτό, αναφέροντας ότι η Ferrari προσέλαβε έναν υψηλόβαθμο αεροδυναμιστή από την Toyota, ο οποίος έφερε μαζί του την τεχνογνωσία για τη δημιουργία ενός επαναστατικού διαχύτη, με οπή μεγέθους κόλλας Α3 στο πάτωμα του μονοθεσίου να τροφοδοτεί το επάνω επίπεδό του. Υπάρχει πιθανότητα η Ferrari να δημιουργεί μια βελτιωμένη έκδοση της F10 γύρω από αυτόν το διαχύτη, ίσως και για το Grand Prix του Μπαχρέιν, που ανοίγει τη φετινή σεζόν. Όσον αφορά τις δοκιμές, ο Massa θα οδηγήσει και αύριο την F10, για να παραδώσει το τιμόνι στον Fernando Alonso την Τετάρτη.
 
Ο Pedro de la Rosa σημείωσε το δεύτερο χρόνο της ημέρας, με την καλύτερη επίδοσή του να είναι μόλις 2 δέκατα πιο αργή από αυτήν του Massa. H Sauber C29 έφερε καινούργιο κάλυμμα κινητήρα, το οποίο προεκτεινόταν μέχρι το πίσω μέρος της πίσω αεροτομής. Τα μεγάλα stint του Ισπανού παρουσίαζαν μεγάλες διακυμάνσεις. Στο μέσο της ημέρας έκανε 10 γύρους με χρόνους παραπλήσιους σε αυτούς της Ferrari, ωστόσο ήταν πολύ πιθανό να είχε λίγα καύσιμα στο ρεζερβουάρ του. Ο de la Rosa δήλωσε ότι ήταν μια πολύ θετική πρώτη ημέρα, με το μονοθέσιο να είναι αξιόπιστο από την αρχή, γεγονός που επέτρεψε την ολοκλήρωση του προγράμματος χωρίς να χαθεί χρόνος. Ο Ισπανός προσέθεσε ότι η C29 ανταποκρινόταν καλά στις αλλαγές στησίματος και πιστεύει ότι η προσωπική του απόδοση θα ανέβει αισθητά, καθώς η σημερινή ημέρα αποτελούσε την επιστροφή του πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου έπειτα από 11 μήνες. Πάντως, δε δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί και να οδηγήσει και πάλι στο όριο, όπως δήλωσε αν και ήταν κουρασμένος στο τέλος της ημέρας. Ο Ισπανός θα κάνει μερικές μικρές αλλαγές στη θέση οδήγησης. Χαρακτήρισε την C29 σταθερή στη συμπεριφορά της και θεωρεί ότι το μονοθέσιο διαθέτει καλή βάση, όντας ευχάριστο στην οδήγηση, κάτι που του έδωσε ένα καλό ξεκίνημα, αν και φυσικά υπάρχουν κάποια πράγματα που δήλωσε ότι πρέπει να αλλάξουν. Ο de la Rosa δήλωσε επίσης ότι περίμενε τα πιο στενά εμπρός ελαστικά να έχουν μεγαλύτερη επίδραση στη συμπεριφορά του μονοθεσίου. Σήμερα δοκίμασε αρκετά διαφορετικά φορτία καυσίμου, ακόμα και σχεδόν γεμάτο ρεζερβουάρ. Ο τεχνικός διευθυντής της Sauber, Willy Rampf, δήλωσε ικανοποιημένος με τα επιτεύγματα της ημέρας. Η ομάδα, έπειτα από τους αρχικούς ελέγχους συστημάτων και θερμοκρασιών, επικεντρώθηκε στη συλλογή δεδομένων και την εύρεση ενός βασικού στησίματος. Αύριο, τη C29 θα οδηγήσει ο Kamui Kobayashi, με τον de la Rosa να επιστρέφει στο τιμόνι της την Τετάρτη.
 
Ο Michael Schumacher (ο οποίος διατήρησε το κόκκινο χρώμα στο κράνος του), που οδήγησε σήμερα για πρώτη φορά το μονοθέσιο της Mercedes και για πρώτη φορά από τον Απρίλιο του 2008 σύγχρονο μονοθέσιο Formula 1, σημείωσε την τρίτη επίδοση της ημέρας, όντας 6 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον καινούργιο team mate του, Nico Rosberg. O Γερμανός δήλωσε ότι ένιωθε σα να ήταν 1991 και αυτός στην αρχή της καριέρας του, σα νεαρό αγόρι ξανά. Δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα με τον αυχένα του, κάτι που απέδωσε στην πολύ καλή προετοιμασία του. Με το που μπήκε στην πίστα, αναλαμβάνοντας από τον Rosberg το απόγευμα, είχε τη δυνατότητα να σημειώσει άμεσα πανομοιότυπους χρόνους με το συμπατριώτη του (υψηλά 1:13-χαμηλά 1:14) και αργότερα βελτίωσε το ρυθμό του στα υψηλά 1:12-χαμηλά 1:13. Ο Schumacher χαρακτήρισε τέλειο το shakedown της MGP W01, τονίζοντας ότι το πιο σημαντικό πράγμα ήταν η αξιοπιστία του καινούργιου μονοθεσίου.
 
Ο Nico Rosberg (o οποίος αντικατέστησε το μπλέ χρώμα πίσω από την καλύπτρα του κράνους του με ασημί), που οδήγησε τη Mercedes μονάχα το πρωί -με αρκετά κάυσιμα, όπως τόνισε-, δήλωσε ότι οι αρχικές του εντυπώσεις από την MGP W01 είναι πολύ θετικές και το μοναδικό πρόβλημά του ήταν πως η θέση οδήγησης ήταν πολύ χαμηλή και δεν έβλεπε καλά την πίστα μπροστά του, κάτι που θα διορθωθεί ενόψει της αυριανής ημέρας. Ο 24χρονος Γερμανός δήλωσε ότι τα καινούργια μονοθέσια δεν είναι πιο δύσκολα στην οδήγησή τους, αν και η απώλεια πρόσφυσης στον εμπρός άξονα (λόγω των πιο στενών ελαστικών) είναι αντιληπτή στην είσοδο των στροφών και στις δυνατότητες που προσφέρονται στο φρενάρισμα. Ο Rosberg θα οδηγήσει την MGP W01 και αύριο, παραδίδοντάς την στον Schumacher την Τετάρτη.
 
Πέμπτος στον πίνακα των χρόνων κατετάγη ο δοκιμαστής της McLaren Gary Paffett. O Βρετανός δήλωσε ευχαριστημένος με το ζύγισμα και τη συμπεριφορά της MP4-25, η οποία έφερε καινούργιες οπές στο εμπρός επάνω μέρος των καλυμμάτων των ψυγείων της. O Paffett δήλωσε ότι η MP4-25 είναι σταθερή (πολύ περισσότερο από το περυσινό μονοθέσιο), ιδιαίτερα στις γρήγορες στροφές και πως συμπεριφέρεται όπως είχε προβλέψει η ομάδα, παρά τα διαφορετικά ελαστικά. Η McLaren ήταν αρκετά ευχαριστημένη από την πρώτη ημέρα δοκιμών, αφού δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα αξιοπιστίας. Ο Paffett δήλωσε ότι η μεγαλύτερη αλλαγή στα φετινά μονοθέσια είναι τα εμπρός ελαστικά, που περιορίζουν τη δυνατότητα πέδησης στον εμπρός άξονα και προσφέρουν λιγότερη μηχανική πρόσφυση στις αργές στροφές. Ο Βρετανός δήλωσε ότι η αλλαγή μεταξονίου είναι αντιληπτή και πως σημαντικό ρόλο στη συμπεριφορά του μονοθεσίου διαδραματίζουν και τα αυξημένα φορτία καυσίμου. Η ομάδα επικεντρώθηκε στην κάλυψη χιλιομέτρων και την εύρεση του βασικού στησίματος του καινούργιου μονοθεσίου με τον Paffett να δηλώνει ότι η MP4-25 ανταποκρίνεται σωστά στις αλλαγές, αντιδρώντας όπως προέβλεπαν οι τεχνικοί του Woking. Τα περισσότερα μεγάλα stint του Paffett έμοιαζαν να πραγματοποιούνται με βαρύ φορτίο καυσίμου και σε ένα από αυτά στο μέσο της ημέρας, οι χρόνοι του κυμαίνονταν στα υψηλά 1:13-χαμηλά 1:14. Ο Lewis Hamilton θα οδηγήσει αύριο την MP4-25 και ο Jenson Button θα αναλάβει δράση την Τετάρτη.
 
Ο Rubens Barrichello οδήγησε για πρώτη φορά σήμερα το μονοθέσιο της Williams, το οποίο παρουσίασε την τελευταία ώρα ένα μικρό πρόβλημα λογισμικού στον έλεγχο του γκαζιού, που ανάγκασε το Βραζιλιάνο να σταματήσει στην πίστα, προκαλώντας τη μοναδική κόκκινη σημαία της ημέρας. Ο Bραζιλιάνος, που σημείωσε τον καλύτερο χρόνο του στον 5ο γύρο ενός stint 7 περασμάτων, έδειχνε να δυσκολεύεται λίγο. Η ομάδα επικεντρώθηκε στο στήσιμο του μονοθεσίου γύρω από τα καινούργια ελαστικά της Bridgestone. Ο Barrichello δήλωσε ότι ένιωθε σαν την πρώτη ημέρα στο σχολείο και προσέθεσε πως ήταν καλή ημέρα. Ο Βραζιλιάνος είπε πως υπάρχει πρόβλημα ζυγίσματος με τα καινούργια ελαστικά και ότι αντιμετώπιζε προβλήματα υποστροφής σήμερα. Επίσης, δήλωσε πανευτυχής που ξαναβρήκε τον Sam Michael (τεχνικός διευθυντής της Williams), ο οποίος ήταν υπεύθυνος τηλεμετρίας του Barrichello στη Jordan το 1995. Ο Michael δήλωσε ευχαριστημένος με την τοποθέτηση του κινητήρα της Cosworth στο πλαίσιο της FW32 και ο Barrichello αποκάλυψε ότι δε χρησιμοποιήθηκε η πλήρης ιπποδύναμη του βρετανικού V8, διότι μόλις είχε βγει από το δυναμόμετρο. Ο Barrichello θα οδηγήσει την FW32 και αύριο, για να την παραδώσει στον Nico Hulkenberg την Τετάρτη.
 
Ο Sebastien Buemi κατάφερε να συμπληρώσει μόλις 18 γύρους σήμερα, καθώς η Toro Rosso παρουσίασε πρόβλημα στο σύστημα ελέγχου του κιβωτίου έπειτα από 10 μόλις γύρους, το οποίο πήρε χρειάστηκε σχεδόν όλη την ημέρα να επιδιορθωθεί, αλλά όχι να επιλυθεί απόλυτα, όπως δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Giorgio Ascanelli, που ελπίζει ότι μέσα στη νύχτα η κατάσταση θα αντιμετωπιστεί. Ο Buemi δεν κατάφερε να κάνει κάτι παραπάνω από απλούς ελέγχους συστημάτων και να βεβαιωθεί πως η θέση οδήγησης ήταν σωστή. Ο Ελβετός θα συνεχίσει αύριο και θα παραδώσει την STR5 στον Jaime Alguersuari την Τετάρτη.
 
Τον τελευταίο χρόνο της ημέρας σημείωσε ο Robert Kubica (ο οποίος είχε καινούργια χρώματα στο κράνος του, αρμοστά με το βάψιμο της Renault), στο τιμόνι της R30, η οποία έφερε καινούργιες αεροτομές εμπρός και πίσω (αν και το ρύγχος παρέμεινε το περυσινό). Ο Πολωνός οδηγός, έπειτα από τους αρχικούς ελέγχους συστημάτων και την εξοικείωση με τα καινούργια ελαστικά, πειραματίστηκε μαζί με τους μηχανικούς του με την κατανομή βαρών και την παρακολούθηση της φθοράς των φρένων. Ο Kubica δήλωσε ότι η ημέρα πήγε καλά και ότι δεν υπήρξαν προβλήματα. Αύριο θα ξεκινήσει τη δουλειά επάνω στο ζύγισμα του μονοθεσίου. Ο 25χρονος πιστεύει ότι είναι πολύ εύκολο ο οδηγός να υποπέσει στο λάθος να υπερφορτώσει τα καινούργια εμπρός ελαστικά τα οποία κρίνει ότι κάνουν τα μονοθέσια πιο υποστροφικά στις γρήγορες στροφές. Ο Kubica δήλωσε ότι η R30 είναι εύκολη στην οδήγησή της, αλλά παραδέχθηκε ότι θα πρέπει να αλλάξει κάποια πράγματα στο στιλ οδήγησής του από αυτά που έχει συνηθίσει, ωστόσο υπάρχει αυτοπεποίθηση στη συμπεριφορά του μονοθεσίου και ο Πολωνός βρήκε μερικά πολύ θετικά στοιχεία στο πακέτο, γεγονός που κάνει τη ζωή του πιο εύκολη. Η Renault δεν ενθουσίασε με τους χρόνους της, αλλά ο Kubica δήλωσε ότι δεν τον ενδιαφέρουν οι χρόνοι, καθώς σήμερα η ομάδα δεν έδινε σημασία στο χρονόμετρο, αφού οι προτεραιότητές της ήταν εντελώς διαφορετικές. Ο Πολωνός δήλωσε ότι δεν έχει οδηγήσει ξανά στη ζωή του με τόσα καύσιμα στο ρεζερβουάρ και προσέθεσε πως υπάρχουν μερικές τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν. Θα πρέπει να βρεθεί ο συμβιβασμός μεταξύ των πραγμάτων που έχει συνηθίσει ο ίδιος και αυτών που εφαρμόζει η ομάδα. Ο Kubica θα οδηγήσει την R30 και αύριο, ενώ την Τετάρτη ο Vitaly Petrov θα κάνει μαζί της το ντεμπούτο του πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου Formula 1.
Φ.Λ.
A/A
Oδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μοντέλο
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
Felipe Massa
Ferrari
F10
1:12.574
 
198.666
102
2
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
C29
1:12.784
0.210
198.093
74
3
Michael Schumacher
Mercedes
MGP W01
1:12.947
0.373
197.650
40
4
Nico Rosberg
Mercedes
MGP W01
1:13.543
0.969
196.049
39
5
Gary Paffett
McLaren-Mercedes
MP4-25
1:13.846
1.272
195.244
86
6
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
FW32
1:14.449
1.875
193.663
75
7
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
STR5
1:14.762
2.188
192.852
18
8
Robert Kubica
Renault
R30
1:15.000
2.426
192.240
69
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ