top icon
Αγώνες

F1: Button-«Πλεονέκτημα για τη McLaren το KERS»

O Jenson Button πιστεύει ότι η McLaren θα διαθέτει ένα πλεονέκτημα του χρόνου, που θα επανέλθει στη Formula 1 το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας (KERS).

O Jenson Button πιστεύει ότι η McLaren θα διαθέτει ένα πλεονέκτημα του χρόνου, που θα επανέλθει στη Formula 1 το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας (KERS).

To KERS χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στη Formula 1 τη σεζόν του 2009, αλλά για φέτος, η FOTA (ο σύνδεσμος των ομάδων) αποφάσισε να μποϊκοτάρει τη συγκεκριμένη τεχνολογία, λόγω του υψηλού κόστους εξέλιξής της. Εντούτοις, οι ομάδες συμφώνησαν να επαναφέρουν το KERS φέτος, με τις ίδιες προδιαγραφές υπό τις οποίες είχε χρησιμοποιηθεί και το 2009.

Ο Jenson Button δήλωσε για την επαναφορά του συστήματος την επόμενη σεζόν: «Δεν έχω οδηγήσει με KERS ξανά, αλλά αυτή η ομάδα χρησιμοποίησε KERS πέρυσι και το χρησιμοποίησε καλά. Το ξέρω γιατί συνήθιζαν να με προσπερνάνε στις εκκινήσεις! Έχουν τόσο μεγάλη εμπειρία σε αυτό τον τομέα, που νομίζω ότι θα έχουμε πλεονέκτημα, όπως και η Mercedes και η Force India, οι οποίες χρησιμοποιούν κινητήρες Mercedes».

Οι τρεις αυτές ομάδες θα χρησιμοποιούν το KERS της Mercedes, το οποίο ήταν το καλύτερο του grid του 2009. Ferrari και Renault χρησιμοποιούσαν το KERS της Magneti Marelli, το οποίο θα έχει στη διάθεσή της και η Red Bull.

O Button ανέφερε: «Νομίζω ότι θα έχουμε πλεονέκτημα έναντι των Red Bull και των Ferrari το οποίο είναι φανταστικό. Θα πάρουμε οποιοδήποτε πλεονέκτημα που έχουμε την πιθανότητα να βρούμε».

Επίσης, ο Button πιστεύει ότι η κατάργηση της ρυθμιζόμενης εμπρός αεροτομής και η αντικατάστασή της με τη ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη συμπεριφορά του μονοθεσίου κατά τη διάρκεια του αγώνα.

«Θα έχουμε μονάχα τη δυνατότητα να ρυθμίζουμε την πίσω αεροτομή για τα προσπεράσματα, όταν βρισκόμαστα εντός ενός δευτερολέπτου από άλλο μονοθέσιο, οπότε δεν πρόκειται να βοηθήσει το ζύγισμα. Είναι ατυχές που χάνουμε τη ρυθμιζόμενη εμπρός αεροτομή, αυτό θα κάνει το ζύγισμα πολύ δύσκολο. Ξεκινάμε τον αγώνα με 150 κιλά καύσιμα και τερματίζουμε με 5 κ. οπότε θα έχουμε πολύ διαφορετικό ζύγισμα και θα είναι δύσκολο για εμάς, θα δείτε πολλά μονοθέσια να υποστρέφουν ή να υπερστρέφουν και να μην έχουν τη δυνατότητα να το αλλάξουν. Το υπόλοιπο μονοθέσιο είναι πάνω-κάτω το ίδιο. Εάν δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές κανονισμών, πολλά από αυτά που κατά τη διάρκεια τη χρονιάς χρησιμοποιείται την επόμενη σεζόν. Για εμάς αυτό είναι καλό, τελειώσαμε τη χρονιά με ένα δυνατό πακέτο. Αλλά πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Θέλουμε πολύ να παλέψουμε με τη Red Bull και τη Ferrari την επόμενη σεζόν, χρειαζόμαστε να πιέσουμε σκληρά αυτό το χειμώνα και αυτό ακριβώς κάνουμε. Ευχαριστιέμαι τη συμμετοχή μου στην εξέλιξη του μονοθεσίου, ειδικά όταν λαμβάνεις την ανταμοιβή στο τέλος. Θα είναι ένας μακρύς χειμώνας, αλλά είμαι πολύ ενθουσιασμένος για την επόμενη χρονιά» δήλωσε ο Βρετανός Πρωταθλητής του 2009.

Ο Button δήλωσε απογοητευμένος και από την κατάργηση του συστήματος stalling πίσω αεροτομής (το οποίο εφηύρε η McLaren) από τους κανονισμούς: «Δε θα έχουμε το f-duct του χρόνου, κάτι που είναι λίγο λυπηρό, διότι έχουμε πολύ καλό σύστημα». Εντούτοις, σύμφωνα με τις πληροφορίες, πολλές ομάδες προσπαθούν να βρουν παραθυράκια στους κανονισμούς για να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το σύστημα stalling πίσω αεροτομής και το 2011!
Φ.Λ.
[email protected]

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ