Αγώνες Formula 1

F1: Διαφωνίες για τη νέα Συμφωνία Ομονοίας με την προθεσμία να πλησιάζει

Η Συμφωνία Ομονοίας λήγει με το τέλος του 2020, κι οι 10 ομάδες πρέπει να υπογράψουν την νέα εκδοχή της ως τις 12 Αυγούστου. Δεν είναι, όμως, όλες σύμφωνες με τους όρους της.

Η Συμφωνία Ομονοίας ορίζει τα έσοδα των ομάδων από τα διαφημιστικά και τηλεοπτικά συμβόλαια της Formula 1, μαζί με τα τυχόν bonus (όπως αυτό της ιστορικότητας που παίρνει η Ferrari και σε μικρότερο βαθμό άλλες 4 ομάδες).

Η τωρινή εκδοχή της λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2020, και ο κορωνοϊός δεν έκανε καθόλου πιο εύκολο το έργο της FOM και των ομάδων για την ανανέωσή της. Σε αυτό, πρέπει να προστεθεί και η απόφαση της Liberty Media να μην αφαιρέσει το δικαίωμα της Ferrari να ασκεί βέτο όποτε το κρίνει η ίδια, καθώς και αρκετά από τα οικονομικά της προνόμια, παρά την αρχική της πρόθεση.

Παράλληλα, η νέα Συμφωνία θα προβλέπει και την καλύτερη διανομή των εσόδων του σπορ στις 10 ομάδες, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο της συλλογής πόρων από τις κορυφαίες ομάδες εις βάρος των μικρότερων συνδυασμών. 

Αυτό φαίνεται να έχει ενοχλήσει τον επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, που δηλώνει πως δεν είναι έτοιμος να βάλει την υπογραφή του:

«Είμαστε, θα έλεγα, το μεγαλύτερο θύμα σε ό,τι αφορά τα έσοδα από τα έπαθλα. Η Ferrari έχει διατηρήσει την πλεονεκτική της θέση. Και η Red Bull, που ισορροπεί την κατάσταση με την AlphaTauri. Επομένως, εμείς έχουμε πληγεί περισσότερο.

«Νιώθω πως η Mercedes έχει προσφέρει στο σπορ όλα αυτά τα χρόνια. Εκτός από το γεγονός ότι είμαστε ανταγωνιστικοί στην πίστα, έχουμε και τον οδηγό με τη μεγαλύτερη απήχηση σε παγκόσμιο επίπεδο.

«Επομένως, πιστεύω πως μένουν αρκετά νομικά, διαφημιστικά και αθλητικά θέματα ανοιχτά. Κατά την άποψή μας, δεν νιώθω έτοιμο να υπογράψω την Συμφωνία Ομονοίας.»

Μόνο καλά νέα δεν είναι αυτά για το σπορ, που θέλει μέχρι τις 12 Αυγούστου το αργότερο να έχει διευθετήσει το συγκεκριμένο θέμα - και δεν προτίθεται να δώσει παράταση σε αυτήν την προθεσμία.

Παρόλα αυτά, ο διευθυντής της Red Bull Racing, Christian Horner καθησυχάζει, λέγοντας πως όλοι θα συμφωνήσουν και μάλιστα εγκαίρως:

«Είναι η τρίτη φορά που περνάω αυτή τη διαδικασία. Είναι μία διαφορετική εμπειρία τώρα σε σχέση με τις προηγούμενες. Πιστεύω πως η συμφωνία είναι αυτή που είναι. Τα περιεχόμενά της παραμένουν απόρρητα και μένουν ανάμεσα στις ομάδες και τον promoter.

«Πρέπει να το δει κανείς πιο μακροσκοπικά και να το δει ως συνεργασία, ότι χρειαζόμαστε τη Liberty να φέρει όσα περισσότερα έσοδα μπορεί, και ενδιαφέρον και κάλυψη, που στην τελική θα ωφελήσουν τις ομάδες.

«Δεν θα πάρεις πάντα αυτό που θες. Είμαι βέβαιος ότι το ζήτημα θα λυθεί μέσα στις επόμενες μέρες.»_Δ.Μ.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου