top icon
Αγώνες

F1: Φάκελος-Ελαστικά 2011

Michelin, Pirelli, Cooper Avon ή… Bridgestone ξανά; To τοπίο όσον αφορά τα ελαστικά που θα χρησιμοποιούνται στη Formula 1 το 2011 κάθε άλλο παρά έχει ξεκαθαρίσει…

Michelin, Pirelli, Cooper Avon ή… Bridgestone ξανά; To τοπίο όσον αφορά τα ελαστικά που θα χρησιμοποιούνται στη Formula 1 το 2011 κάθε άλλο παρά έχει ξεκαθαρίσει, καθώς οι ομάδες προσπαθούν να πείσουν τη Bridgestone να αλλάξει την απόφασή της να αποχωρήσει στο τέλος της σεζόν, και να εξακολουθήσει να αποτελεί τον επίσημο προμηθευτή ελαστικών του Πρωταθλήματος.
 
Με τις ομάδες να έχουν ήδη ξεκινήσει τις πρώτες διαδικασίες όσον αφορά το σχεδιασμό των μονοθεσίων του 2011, θέλουν να έχει ληφθεί μια τελική απόφαση όσο το δυνατό συντομότερα, για να εξελίξουν τα μονοθέσια γύρω από τις αεροδυναμικές ιδιότητες των ελαστικών που θα χρησιμοποιούνται του χρόνου. Ευελπιστούν δε, ότι η τελική απόφαση όσον αφορά τα ελαστικά του 2011 θα ληφθεί στο Μονακό αυτό το σαββατοκύριακο.
 
Δεδομένου του γεγονότος ότι η απόφαση όσον αφορά τα ελαστικά του 2011 έχει ήδη καθυστερήσει αρκετά, το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθούν ζάντες 18 ιντσών έχει σχεδόν αποκλειστεί -τουλάχιστον για του χρόνου-, καθώς θα ανάγκαζε τις ομάδες να αλλάξουν εντελώς τις βασικές αρχές σχεδιασμού των καινούργιων τους μονοθεσίων σε πολύ περιορισμένο χρονικό διάστημα. Παρά το γεγονός ότι Michelin και Pirelli υποστηρίζουν τη μετάβαση σε ζάντες 18″ και ελαστικά χαμηλού προφίλ (καθώς έτσι οι προδιαγραφές τους θα βρίσκονται πιο κοντά στα προϊόντα τους για την αυτοκινητική αγορά), σύμφωνα με τις πληροφορίες, έχουν δεχθεί αυτή η αλλαγή να καθυστερήσει μέχρι το 2013, που θα αλλάξουν και οι προδιαγραφές των κινητήρων.
 
Οι αρχικές απαιτήσεις της Michelin, όταν κατέθεσε την πρώτη της πρόταση στις ομάδες, ήταν υπερβολικές. Άμεση μετάβαση σε ζάντες 18″, κόστος που ανερχόταν στα 3 εκατομμύρια ευρώ για την κάθε ομάδα και απαίτηση το λογότυπο της γαλλικής εταιρίας να εμφανίζεται στα πιο ορατά μέρη του μονοθεσίου και στις φόρμες των οδηγών. Επίσης, η Michelin απαιτούσε και διαφήμιση στις πίστες, αξίας 15 εκατομμυρίων ευρώ.
 
Το ενδιαφέρον όμως άλλων εταιριών, όπως της Pirelli και της Cooper Avon να εισέλθουν στη Formula 1, έδωσε στις ομάδες ένα θαυμάσιο διαπραγματευτικό εργαλείο, αναγκάζοντας τη Michelin να περιορίσει τις απαιτήσεις της. Άλλωστε, η Cooper Avon προσφέρθηκε να προμηθεύει τα ελαστικά της με κόστος ενός εκατομμυρίου ευρώ ετησίως ανά ομάδα.
 
Συνεπώς, η Michelin μείωσε τις οικονομικές απαιτήσεις της στο μισό, προσφέροντας τα ελαστικά της έναντι 1,5 εκατομμυρίου ευρώ ανά ομάδα, δεχόμενη να χρησιμοποιούνται ζάντες 13″. Επίσης, και οι εμπορικές απαιτήσεις της γαλλικής εταιρίας από το Clermont-Ferrand (τοποθεσία στην οποία διεξήχθησαν 4 Γαλλικά GP στο διάστημα 1965-1972) περιορίστηκαν, με το λογότυπό της -σε περίπτωση που επιστρέψει στη Formula 1- να εμφανίζεται στο ρύγχος των μονοθεσίων, ενώ στο πίσω μέρος της πίσω αεροτομής θα αναγράφεται ολογράφως το όνομά της. Στις φόρμες των οδηγών, η Michelin θα διαθέτει διαφημιστικό χώρο μονάχα στους ώμους.
 
Η τριετής πρόταση της Michelin προβλέπει τη δημιουργία τριών γομών (μαλακή-μέση-σκληρή) και την προμήθεια κάθε ομάδας με 120 σετ για ολόκληρη τη σεζόν, τα οποία είναι περίπου τα μισά από αυτά που διαθέτουν οι ομάδες για τη φετινή σεζόν. Επίσης, δεν προβλέπεται κανένας περιορισμός χρήσης των γομών και οι ομάδες θα είναι ελεύθερες να χρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε γόμα επιθυμούν στον εκάστοτε αγώνα, προσθέτοντας μια διαφορετική στρατηγική διάσταση στα Grand Prix.
 
Eπίσημη πρόταση στις ομάδες και τη FIA κατέθεσε και η Pirelli το προηγούμενο σαββατοκύριακο, με την ιταλική εταιρία να αντιτίθεται στο ενδεχόμενο πολέμου ελαστικών -για τα επόμενα δυο χρόνια-, το οποίο υποστηρίζει η Michelin. H Pirelli προτείνει να χρησιμοποιηθούν ελαστικά φετινών προδιαγραφών και τα επόμενα δυο χρόνια και το 2013 να πραγματοποιηθεί η μετάβαση στις ζάντες 18″. Η Pirelli είναι σύμφωνη να εισέλθει και άλλη εταιρία κατασκευής ελαστικών στη Formula 1 αλλά μονάχα από το 2013 και έπειτα.
 
Η FOTA είναι υπέρ της ύπαρξης ενός μονάχα προμηθευτή ελαστικών το 2011 και όχι της κήρυξης ενός πολέμου ελαστικών, καθώς κάτι τέτοιο θα αύξανε τα έξοδά τους και υπάρχουν αρκετές ομάδες στο grid που δεν έχουν τη δυνατότητα να ξοδέψουν τα απαιτούμενα ποσά για κάτι τέτοιο.
 
Την ίδια στιγμή, η Pirelli θεωρείται το φαβορί για να γίνει ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών του Πρωταθλήματος GP2 από το 2011.
 
Παρά την απόφαση της Bridgestone να αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος της φετινής σεζόν, οι ομάδες ευελπιστούν ότι μπορούν να πείσουν την ιαπωνική εταιρία να επανεξετάσει και ίσως να ανακαλέσει, με αποτέλεσμα να εξακολουθήσει να αποτελεί τον επίσημο προμηθευτή του Πρωταθλήματος.
 
Κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου του GP Ισπανίας, ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Bridgestone, Hiroshi Yasukawa συναντήθηκε πολλές φορές με εκπροσώπους των ομάδων, οι οποίοι τον ενημέρωσαν ότι θα ήθελαν να δουν την ιαπωνική εταιρία να παραμένει στη Formula 1. Παράλληλα, παρών στην πίστα της Καταλονίας ήταν και ο καινούργιος γενικός διευθυντής της Bridgestone στην Ευρώπη, Makio Ohashi.
 
O Yasukawa δήλωσε ότι θα αναφέρει στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Bridgestone την κατάσταση, προσθέτοντας ότι και ο Ohashi αντιλήφθηκε το γεγονός ότι η Formula 1 είναι πολύ σημαντική για την ιαπωνική εταιρία. Ο Yasukawa ανέφερε ότι ίσως η Bridgestone θα πρέπει να επανεξετάσει την απόφασή της, λόγω της αγοράς αλλά και της αύξησης της ευαισθησίας της Formula 1 ως προς τα περιβαλλοντικά προβλήματα. Ωστόσο, ο Ιάπωνας τόνισε ότι προς το παρών, τίποτα δεν έχει αλλάξει όσον αφορά την πρόθεση της Bridgestone να αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος της φετινής σεζόν.
 
Περαιτέρω συναντήσεις μεταξύ εκπροσώπων των ομάδων όσον αφορά την κατάσταση γύρω από τα ελαστικά για την επόμενη σεζόν θα λάβουν χώρα στο Μονακό. Οι ομάδες πιστεύουν ότι αν η Bridgestone δεν πειστεί να παραμείνει στη Formula 1, οι καλύτερες εναλλακτικές επιλογές που υπάρχουν είναι αυτές της Michelin και της Pirelli. To δεδομένο είναι ότι η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη απ’ ότι ήταν 3-4 εβδομάδες πριν, καθώς τώρα υπάρχουν τουλάχιστον τρεις επιλογές, συν το ενδεχόμενο παραμονής της Bridgestone, ενώ τότε υπήρχε μονάχα το ενδεχόμενο της Michelin.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ