top icon
Αγώνες

F1: GP Aυστραλίας-Προεπισκόπηση

Ένα αντίδοτο για το απογοητευτικό GP του Μπαχρέιν υπόσχεται να παράσχει ο δεύτερος γύρος της φετινής σεζόν που θα διεξαχθεί στη Μελβούρνη της Αυστραλίας.

Ένα αντίδοτο για το απογοητευτικό GP του Μπαχρέιν υπόσχεται να παράσχει ο δεύτερος γύρος της φετινής σεζόν που θα διεξαχθεί στη Μελβούρνη της Αυστραλίας. Ιστορικά, σε αυτό τον αγώνα η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι συνήθως απαραίτητη, ενώ και ο καιρός δεν υπόσχεται να είναι ιδιαίτερα αίθριος. Στη μάχη της κορυφής, οι περισσότεροι συμφωνούν ότι η Red Bull βρίσκεται στην κορυφή όσον αφορά την απόδοση, ενώ και η Ferrari βρίσκεται πολύ κοντά. Η McLaren ίσως τις πλησιάσει, καθώς πιστεύει ότι το Albert Park θα ευνοεί το μονοθέσιό της και θα επικεντρωθεί στη βελτίωση της απόδοσής της στις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ η Mercedes ίσως αντιμετωπίσει μερικά προβλήματα υποστροφής.
 
Πίστα: Albert Park
Το GP Αυστραλίας διεξάγεται στους δρόμους του Αlbert Park με τη χάραξή του να είναι αρκετά stop & go, με μικρές ευθείες και καμπές, ενωμένες με μέσης/χαμηλής ταχύτητας στροφές. Το οδόστρωμα δεν είναι ιδιαίτερα φθοροποιό για τα ελαστικά, αν και πέρυσι υπήρξαν μερικά προβλήματα φθοράς. Ωστόσο φέτος, πέραν του ότι τα ελαστικά είναι εν γένει πιο σκληρά, η Bridgestone, θα έχει και πιο σκληρές γόμες στη διάθεση των ομάδων, καθώς αντί για την μέση και την πολύ μαλακή, θα χρησιμοποιηθούν η σκληρή και η μαλακή, με τις αντίστοιχες συνέπειες στο στήσιμο των μονοθεσίων. Το οδόστρωμα είναι αρκετά ανομοιόμορφο και ιδιαίτερα σε μερικές ζώνες φρεναρίσματος, οπότε η σταθερότητα στο φρενάρισμα είναι πολύ σημαντική, ενώ τα συστήματα πέδησης καταπονούνται λίγο παραπάνω του μέσου όρου της σεζόν. Επίσης, η καλή πρόσφυση στην έξοδο από τις στροφές είναι απαραίτητη. Για αυτό το λόγο, τα μονοθέσια με καλή μηχανική πρόσφυση ευνοούνται στο Albert Park. Tα επίπεδα παραγωγής αρνητικής άντωσης που χρησιμοποιούνται είναι υψηλά, αλλά όχι ακραία όπως στο Μονακό και την Ουγγαρία. Με τα πολλαπλά συμπλέγματα αντίρροπων στροφών, θεωρείται πίστα που μπορεί να προκαλέσει υποστροφική συμπεριφορά –κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά την Mercedes- και graining (ανομοιόμορφη φθορά πέλματος) στα εμπρός ελαστικά. Δυστυχώς, σε ότι αφορά τη στρατηγική, αναμένεται να δούμε μια επανάληψη αυτού που συνέβη στο Μπαχρέιν, όπου οι κορυφαίοι συνδυασμοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα για να την αντικαταστήσουν περίπου στο 1/3 του αγώνα με τη σκληρή, πραγματοποιώντας μονάχα ένα pit stop. Οι οδηγοί παραπονούνται για το γεγονός ότι η εκκίνηση του αγώνα είναι στις 17:00 τοπική ώρα (προς τέρψιν των Ευρωπαίων τηλεθεατών), καθώς προς τον τερματισμό, που ο ήλιος τείνει προς τη δύση του, στο τελευταίο κομμάτι της πίστας η αντηλιά πέφτει κατευθείαν στα μάτια τους… Ο 42χρονος Δανός 8 φορές νικητής των 24 Ωρών του Le Mans, Tom Kristensen θα είναι ένας από τους τέσσερις αγωνοδίκες στην Αυστραλία. Οι Damon Hill, Nigel Mansell, Johnny Herbert και Alexander Wurz είναι οι άλλοι οδηγοί που έχουν έρθει σε επαφή για να εκπληρώσουν το ρόλο αυτό, πέραν του Alain Prost (που έκανε ήδη το «ντεμπούτο» του στο Μπαχρέιν).
Ωράριο τριημέρου
Ημέρα
Ώρα
Γεγονός
Παρασκευή
03:30-05:00
Πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Παρασκευή
07:30-09:00
Δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Σάββατο
05:00-06:00
Τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Σάββατο
08:00
Κατατακτήριες δοκιμές
Κυριακή
08:00
Αγώνας
To παρελθόν…
Έτος
Νικητής
Pole position
Ταχύτερος γύρος
2009
Jenson Button (Brawn-Mercedes)
Jenson Button (Brawn-Mercedes)
Nico Rosberg (Williams-Toyota)
2008
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes)
2007
Kimi Raikkonen (Ferrari)
Kimi Raikkonen (Ferrari)
Kimi Raikkonen (Ferrari)
2006
Fernando Alonso (Renault)
Jenson Button (Honda)
Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes)
2005
Giancarlo Fisichella (Renault)
Giancarlo Fisichella (Renault)
Fernando Alonso (Renault)
2004
Michael Schumacher (Ferrari)
Michael Schumacher (Ferrari)
Michael Schumacher (Ferrari)
2003
David Coulthard (McLaren-Mercedes)
Michael Schumacher (Ferrari)
Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes)
2002
Michael Schumacher (Ferrari)
Rubens Barrichello (Ferrari)
Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes)
2001
Michael Schumacher (Ferrari)
Michael Schumacher (Ferrari)
Michael Schumacher (Ferrari)
2000
Michael Schumacher (Ferrari)
Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)
Rubens Barrichello (Ferrari)
1999
Eddie Irvine (Ferrari)
Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)
Michael Schumacher (Ferrari)
1998
Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)
Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)
Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)
1997
David Coulthard (McLaren-Mercedes)
Jacques Villeneuve (Williams-Renault)
Heinz-Harald Frentzen (Williams-Renault)
1996
Damon Hill (Williams-Renault)
Jacques Villeneuve (Williams-Renault)
Jacques Villeneuve (Williams-Renault)
 
Το grid
Όπως έχουμε αναφέρει, McLaren, Mercedes, Renault και Force India αναγκάστηκαν να τροποποιήσουν τους διαχύτες των μονοθεσίων τους, μειώνοντας τις διαστάσεις της οπής της μίζας στα καινούργια, συγκεκριμένα όρια που έθεσε η FIA.
 
McLaren-Mercedes
Oι άνθρωποι της McLaren πιστεύουν ότι το μονοθέσιό τους ταιριάζει περισσότερο στην πίστα του Albert Park που δε διαθέτει κάποιο πολύ αργό σύμπλεγμα στροφών και παρουσιάζει μερικές γρήγορες καμπές. Eυελπιστούν ότι θα έχουν ένα καλύτερο σαββατοκύριακο απ’ ότι στο Μπαχρέιν, και θέλουν να βελτιώσουν την απόδοσή τους στις κατατακτήριες δοκιμές. Επίσης, θα επηρεαστεί η απόδοση της MP4-25 από τις αλλαγές που αναγκάστηκε να κάνει η ομάδα στο διαχύτη της (να μειώσει τις διαστάσεις της οπής για την πρόσβαση της εξωτερικής μίζας στην ειδική υποδοχή του μονοθεσίου), έπειτα από την αποσαφήνιση των κανονισμών από τη FIA. Η MP4-25 θα έχει μερικές μικρές αναβαθμίσεις για τον αγώνα. Στις προετοιμασίες της Πέμπτης, είδαμε ότι η ομάδα πειραματίζεται για μια ακόμη χρονιά με την τοποθέτηση των καθρεπτών στα pod wings, διατηρώντας παράλληλα και τoυς στηριζόμενους στο monocoque. Αμφότερες οι λύσεις διαθέτουν επάνω τους υπέρυθρες κάμερες μέτρησης της θερμοκρασίας των ελαστικών. Ο Lewis Hamilton δήλωσε ότι οι Red Bull είναι «γελοίο πόσο πιο γρήγορες είναι από το μονοθέσιο οποιασδήποτε άλλης ομάδας» και πιστεύει ότι το μονοθέσιο της ομάδας του Milton Keynes πρέπει να είναι με μεγάλη απόσταση το ταχύτερο του grid και εκτιμάει τη διαφορά των RB6 από τις Ferrari στο μισό δευτερόλεπτο στο γύρο. O Βρετανός εκτιμάει ότι η McLaren βρίσκεται στο ίδιο περίπου επίπεδο με τις Mercedes. Eπίσης, η Sauber έχει ήδη φέρει στην Αυστραλία τη δική της έκδοση του συστήματος που προκαλεί stalling στην πίσω αεροτομή, ενώ Red Bull, Ferrari, Mercedes και Force India προετοιμάζουν τις δικές τους ερμηνείες.
 
Mercedes
H Μercedes, θέλει σαφώς να βελτιώσει την απόδοσή της σε σχέση με το GΡ του Mπαχρέιν. O Nico Rosberg παραδέχθηκε ότι το μονοθέσιο της Mercedes παρουσιάζει πολύ υποστροφή σε μερικά σημεία, αν και αυτό δεν είναι το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ομάδα. Το οδηγικό στυλ του Rosberg, όπως και του Michael Schumacher είναι εντελώς ασύμβατο με υπστροφική συμπεριφορά μονοθεσίου και ο νεαρός Γερμανός πιστεύει ότι αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας θα έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν κατά πολύ την απόδοσή τους αν καταπολεμηθεί επιτυχώς το συγκεκριμένο πρόβλημα που η ομάδα προσπαθεί να καταπολεμήσει. Kάποιοι πιστεύουν ότι το πρόβλημα ίσως εντοπίζεται σε μεγαλύτερη του επιθυμητού απόσταση μεταξύ του κέντρου αεροδυναμικών πιέσεων και του κέντρου βάρους. Με γνώμονα αυτό, εκτιμάται ότι ομάδα ότι ψάχνει επιπλέον αρνητική άντωση στο πίσω μέρος, κάτι που θα απαιτήσει καινούργιο σχεδιασμό διαχύτη καθώς και εμπρός μέρους. Ωστόσο αυτή είναι μια χρονοβόρα διαδικασία και δύσκολα περιμένουμε αυτές τις αναβαθμίσεις πριν την Ισπανία, ή στην καλύτερη περίπτωση το GP της Κίνας. Η Mercedes πάντως έχει φέρει μερικές μικρές αναβαθμίσεις στην Αυστραλία. Επίσης, ο Schumacher επιβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να γίνει μέλος του GPDA, του συνδέσμου δηλαδή των οδηγών.
 
Red Bull-Renault
Στα paddock της Αυστραλίας, διαδόθηκε μια φήμη, σύμφωνα με την οποία, η Red Bull, λόγω της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου του κινητήρα της Renault είχε τη δυνατότητα να εκκινήσει στο Μπαχρέιν 6 κιλά ελαφρύτερη από τη Ferrari. Φέτος είναι ίσως η πρώτη σεζόν που ο Mark Webber διαθέτει ένα μονοθέσιο ικανό να του χαρίσει τη νίκη στο GP της πατρίδας του. Η ομάδα πιστεύει ότι το μονοθέσιο θα αποδώσει το ίδιο καλά και στην Αυστραλία, ωστόσο αυτό θα πρέπει να μεταφραστεί και σε καλύτερα αποτελέσματα. Ο Sebastian Vettel αποσαφήνισε περαιτέρω, ότι έσπασε το επάνω μέρος ενός εκ των μπουζί του γαλλικού V8 στην πλάτη του στο Μπαχρέιν, αφήνοντάς τον με ένα κύλινδρο λιγότερο. Ο Γερμανός πρόσθεσε ότι πρόκειται για μια βλάβη που συμβαίνει μια φορά στα 10 χρόνια. Επίσης, ο σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, αποσαφήνισε την κατάσταση όσον αφορά το δοκιμαστή της ομάδας. Αντιθέτως με την αρχική ανακοίνωση της αυστριακής εταιρίας που είχε αφήσει να εννοηθεί ότι οι Daniel Ricciardo και Brendon Hartley θα εναλλάσσονται ως δοκιμαστές μεταξύ των δυο ομάδων της. Ωστόσο ο Μarko αποσαφήνισε ότι ο 20χρονος Αυστραλός Daniel Ricciardo είναι ο μόνιμος δοκιμαστής της Red Bull, ενώ ο συνομήλικός του Νεοζηλανδός, Brendon Hartley είναι ο μόνιμος δοκιμαστής της Toro Rosso.
 
Ferrari
Η Ferrari ανακοίνωσε, στο 450ό GP της σε συνεργασία με την πετρελαϊκή εταιρία Shell, την ανανέωσή της, για άλλα πέντε χρόνια. Ο επικεφαλής σχεδιαστής της ιταλικής ομάδας, ο Έλληνας Νικόλας Τομπάζης, δήλωσε ότι η ομάδα προετοιμάζει τη δικιά της έκδοση του συστήματος πίσω αεροτομής τύπου McLaren, ωστόσο δε γνωρίζει πότε θα είναι έτοιμη να αγωνιστεί. Ο Τομπάζης πιστεύει ότι το σύστημα παραβαίνει το πνεύμα των κανονισμών, ωστόσο το χαρακτήρισε ως μια πολύ έξυπνη ιδέα. Ο Fernando Alonso δήλωσε ότι η Red Bull υπερέχει της Ferrari (και όλων των ομάδων) σε απόδοση αυτή τη στιγμή. Ο διευθυντής της ομάδας, Stefano Domenicali, δήλωσε ότι βαθμολογεί την απόδοσή της στο Μπαχρέιν με ένα «8», καθώς ο κατάλογος προβλημάτων ήταν αρκετά μεγάλος και θα πρέπει αυτά να έχουν επιλυθεί για την Αυστραλία. Η Ferrari αντιμετώπισε προβλήματα με υψηλές θερμοκρασίες λειτουργίας στο Μπαχρέιν, αν και στην Αυστραλία αυτό δεν πρόκειται να αποτελέσει πρόβλημα. Μάλιστα, ο Felipe Massa, αναγκάστηκε στο Sakhir να αυξήσει το ποσοστό καυσίμου στο μίγμα με αέρα που διοχετευόταν στον κινητήρα, επειδή με αυτό τον τρόπο θα έπεφταν οι θερμοκρασίες λειτουργίας του. Συνεπώς, ο Βραζιλιάνος ήταν αναγκασμένος να εξοικονομεί καύσιμα. Αντιθέτως, η F10 έδειξε να διαχειρίζεται καλά τις ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα στο Μπαχρέιν και αυτό θα την βοηθήσει στις ανομοιόμορφου οδοστρώματος ζώνες φρεναρίσματος του Albert Park.
 
Williams
Η βρετανική ομάδα αντιμετώπισε προβλήματα υπερβολικά υψηλών θερμοκρασιών λειτουργίας του μονοθεσίου της στο Μπαχρέιν, για αυτό και αναγκάστηκε να ανοίξει οπές στο αμάξωμα της FW32, με αρνητικές συνέπειες στην αεροδυναμική απόδοση. Με τις θερμοκρασίες να είναι χαμηλότερες στη Μελβούρνη, η ομάδα πιστεύει ότι θα τα πάει καλύτερα, ενώ ο Rubens Barrichello δήλωσε ότι τα προβλήματα έχουν επιλυθεί και ενόψει της συνήθως ζεστής Μαλαισίας. Περιμένουμε να δούμε κάποιες αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής
 
Renault
H γαλλική ομάδα θα παρουσιάσει στην Αυστραλία μια καινούργια εμπρός αεροτομή και ένα καινούργιο στοιχείο στην πίσω αεροτομή της R30. Αμφότερα αποσκοπούν στην αύξηση της συνολικής αρνητικής άντωσης. Οι άνθρωποι της ομάδας πιστεύουν ότι το μονοθέσιό τους θα αποδώσει καλύτερα από ότι στο Μπαχρέιν, διότι το Albert Park παρουσιάζει αρκετά ανομοιόμορφο οδόστρωμα και η R30 φαίνεται να αποδίδει καλά σε τέτοιες επιφάνειες, όντας ανταγωνιστική στο μεσαίο κομμάτι της πίστας του Sakhir πριν από δυο εβδομάδες. Ωστόσο, θα περάσουν μερικοί αγώνες μέχρι να παρουσιαστούν αναβαθμίσεις στην εμπρός ανάρτηση και να επιλυθεί πλήρως το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στο Μπαχρέιν, όπου οι ράβδοι ώσης ακουμπούσαν το πλαίσιο με τις ρυθμίσεις του Vitaly Petrov, οδηγώντας στην εγκατάλειψή του. Η Renault θα συνεχίσει τη στρατηγική ταχείας εξέλιξης της R30 και θα παρουσιάζει στην αρχή της σεζόν αναβαθμίσεις σε κάθε αγώνα ή στην χειρότερη περίπτωση ανά δυο GP, καθώς ανακτά το χαμένο χρόνο από την απαραίτητη αναβάθμιση της αεροδυναμικής σήραγγας του Enstone που πραγματοποιήθηκε το χειμώνα. Στόχος της ομάδας είναι η μόνιμη παρουσία στους πρώτους 10 και ο Robert Kubica πιστεύει ότι βρίσκεται αρκετά κοντά στη Mercedes. Φέτος, ο Πολωνός αντιμετωπίζει λιγότερες δυσκολίες στην προθέρμανση των ελαστικών του. Από την Αυστραλία και μέχρι το GP του Μονακό, το μονοθέσιο της ομάδας θα φέρει στα ψυγεία του το λογότυπο της DIAC, μιας γαλλικής εταιρίας αυτοκινητικών χρηματοδοτήσεων, η οποία είναι θυγατρική της RCI Banque, που είναι μέρος του ομίλου Renault. Σύμφωνα με τον μάνατζερ του Petrov, Oksana Kossatschenko το φετινό budget της ομάδας είναι κάτι παραπάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ.
 
Force India
H ινδική ομάδα θα παρουσιάσει στην Αυστραλία μερικές αναβαθμίσεις σε αμφότερες τις αεροτομές της VJM03 και ίσως και στο ρύγχος. O Adrian Sutil πιστεύει ότι η ομάδα έχει τη δυνατότητα να βελτιωθεί και να πλησιάσει τις πρώτες 5-6 θέσεις. Ο23χρονος Σκοτσέζος δοκιμαστής της Force India, Paul Di Resta θα αντικαταστήσει τον Sutil στο τιμόνι της μιας εκ των δυο VJM03 για την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών.
 
Sauber
H ομάδα πιστεύει ότι θα τα πάει καλύτερα στην Αυστραλία, καθώς τα επίπεδα παραγωγής αρνητικής άντωσης που απαιτεί η χάραξη του Albert Park θα πρέπει να αρμόζουν στη C29 καλύτερα απ’ ότι αυτά του Mπαχρέιν. H ομάδα έχει φέρει λύσεις για τα δυο διαφορετικής φύσεως προβλήματα υδραυλικών που ανάγκασαν αμφότερα τα μονοθέσιά της να εγκαταλείψουν στο Μπαχρέιν. Ωστόσο, η πιο σημαντική είδηση που έρχεται από το στρατόπεδο της Sauber, είναι η εφαρμογή ενός συστήματος πίσω αεροτομής παρόμοιου με αυτό της McLaren. Το γεγονός ότι η ελβετική ομάδα έχει προλάβει να εξελίξει ένα τέτοιο σύστημα έχει να κάνει και με τη μεταγραφή του Pedro de la Rosa από τη McLaren (όπου ήταν δοκιμαστής) στη Sauber, καθώς ο Ισπανός γνώριζε για την ιδέα της βρετανικής ομάδας και φυσικά τη μετέδωσε στους τεχνικούς του καινούργιου του προορισμού. Η εισαγωγή αέρα του συστήματος της Sauber βρίσκεται στο επάνω μέρος του αριστερού καλύμματος ψυγείου και ο αεραγωγός που καταλήγει στην πίσω αεροτομή είναι αρκετά ογκώδης και εμφανής στο προεκταμένο κάλυμμα κινητήρα της C29. O αεραγωγός, αντί να καταλήγει στο ανώτερο πτερύγιο (flap) της πίσω αεροτομής, όπως συμβαίνει με το σύστημα της McLaren, καταλήγει στο βασικό της πτερύγιο, πίσω από την ήδη υπάρχουσα κεντρική διάτρηση πλάτους 10-15 εκατοστών. Λόγω της τοποθέτησης της εισαγωγής αέρα, είναι αμφίβολο ότι ο οδηγός μπορεί να παρέμβει στη λειτουργία όπως συμβαίνει με το σύστημα της McLaren. Συνεπώς, το σύστημα της Sauber ενδέχεται να λειτουργεί εντελώς διαφορετικά. Ίσως η ομάδα βασίζεται σε καθαρά αεροδυναμικό τρόπο ελέγχου του stalling της πίσω αεροτομής, με την εισαγωγή αέρα να κόβει την παροχή αέρα σε υψηλές ταχύτητες. Μια άλλη υπόθεση, είναι ότι η ο αεραγωγός απλά καθοδηγεί επιπλέον αέρα στην πίσω αεροτομή, για να της επιτρέψει να ρυθμιστεί με οξύτερη γωνία πρόσπτωσης παράγοντας υψηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης. Η Sauber δεν είχε τη δυνατότητα να δοκιμάσει την τεχνική αυτή λύση στην αεροδυναμική της σήραγγα, λόγω του ανώτατου ορίου ταχύτητας που έχει επιβάλει η FIA στις δοκιμές εντός αυτών, το οποίο είναι χαμηλότερο από αυτήν στην οποία ενεργοποιείται το σύστημα. Για αυτό και οι τεχνικοί της Sauber δε γνωρίζουν ακόμα αν θα χρησιμοποιηθεί στον αγώνα και οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής θα χρησιμεύσουν στην αξιολόγηση της απόδοσής του. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο εγκλιματισμός του Kamui Kobayashi στην καινούργια για αυτόν πίστα του Αlbert Park, διευκολύνθηκε από το γεγονός ότι ο Ιάπωνας είχε τη δυνατότητα να κάνει δοκιμές στον προσομοιωτή της Toyota (καθώς εξακολουθεί να αποτελεί μέλος του προγράμματος νέων οδηγών της ιαπωνικής εταιρίας) για την πίστα της Αυστραλίας, αφού η Sauber δε διαθέτει προσομοιωτή.
 
Τα προβλήματα των καινούργιων ομάδων
Όλες οι καινούργιες ομάδες (Lotus, Virgin, HRT) αντιμετώπισαν προβλήματα με τα υδραυλικά συστήματά του στο Μπαχρέιν, τα οποία προμηθεύει σε όλες τους η Xtrac. Η βασιζόμενη στο Newbury της Αγγλίας εταιρία, επέστρεψε φέτος στη Formula 1 (τελευταία φορά που παρείχε τα προϊόντα της σε μια ομάδα ήταν το 1996) ωστόσο αρχικά είχε ξεκινήσει να εξελίσσει ένα κιβώτιο το οποίο υποτίθεται ότι θα ήταν ενιαίο -πιο φτηνό αλλά και λιγότερο αποδοτικό- για όλες τις ομάδες. Όταν αυτό το σχέδιο της FIA δεν προχώρησε, η Xtrac είχε περιορισμένο χρόνο να εξελίξει τη μονάδα της έτσι ώστε να φτάνει τα στάνταρ των υπόλοιπων ομάδων της Formula 1, διατηρώντας όμως τη χαμηλή τιμή. Η ταχεία δουλειά επάνω στο seamless (συνεχούς ροπής) κιβώτιο της Xtrac που ζυγίζει περίπου 40 κιλά και φέρει την κωδική ονομασία 1044, ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2009 (λόγω των συνεχών αλλαγών στους κανονισμούς του 2010) και δοκιμαζόταν στα δυναμόμετρα της Cosworth ήδη το Δεκέμβριο. Η Xtrac συνεργάστηκε με την Dallara για το σχεδιασμό του αλουμινένιου περιβλήματος του κιβωτίου (το οποίο σε μερικά σημεία είναι μόλις 3 χιλιοστά παχύ), με την ιταλική εταιρία να δίνει συμβουλές όσον αφορά την τοποθέτηση στο μονοθέσιο, την αεροδυναμική και την αρχιτεκτονική. Αξίζει να σημειωθεί εδώ, ότι η Virgin σχεδίασε και κατασκευάζει το δικό της περίβλημα κιβωτίου για την VR-01, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιεί τα εσωτερικά μέρη της Xtrac. Aυτό συνέβη λόγω του πολύ χαμηλού σχεδιασμού της πίσω ανάρτησης –που βασίζεται στο κιβώτιο- της Virgin, η οποία στο πίσω μέρος της παρουσιάζει ψαλίδια που δεν ξεπερνούν το ύψος των ημιαξονίων του διαφορικού. Το περίβλημα της Xtrac μπορεί να κατασκευαστεί λίγο τροποποιημένο, έτσι ώστε να πληροί τις ανάγκες του εκάστοτε μονοθεσίου (της Lotus ή της Dallara, το οποίο χρησιμοποιεί η HRT), παραμένοντας ωστόσο εντός των πλαισίων μιας αρκετά συμβατικής γεωμετρίας. Επιστρέφοντας όμως στα προβλήματα των ομάδων, φαίνεται ότι λόγω του περιορισμένου χρόνου που είχαν στη διάθεσή τους οι τεχνικοί της Xtrac, το υδραυλικό σύστημα που έχουν κατασκευάσει, σύμφωνα με τον Heikki Kovalainen δεν είναι αρκετά αξιόπιστο και σύγχρονων προδιαγραφών. Για αυτό το λόγο, η ομάδα του Φινλανδού οδηγού, η Lotus, θα χρησιμοποιεί από τον Ιούλιο υδραυλικό σύστημα που θα σχεδιάσει και θα κατασκευάζει η ίδια. Πάντως, η Xtrac θα φέρει στην Αυστραλία μερικές τροποποιήσεις στο υδραυλικό της σύστημα, για να βελτιώσει την αξιοπιστία του.
 
Virgin
H Virgin έκανε αίτηση στη FIA να καταθέσει ένα καινούργιο πλαίσιο για ομολογκασιόν, αφότου διαπίστωσε στο Μπαχρέιν ότι το ρεζερβουάρ καυσίμου που έχει σχεδιάσει για το μονοθέσιό της είναι πολύ μικρό για να της επιτρέψει να τερματίσει έναν αγώνα 305-310 χιλιομέτρων με ανταγωνιστικό μίγμα καυσίμου/αέρα. Το καινούργιο μονοθέσιο θα είναι έτοιμο για το 5ο GP της σεζόν στην Ισπανία και μέχρι τότε, η VR-01 δε θα έχει τη δυνατότητα να διανύσει ολόκληρο τον αγώνα πιέζοντας στο όριο. Οι οδηγοί τους θα πρέπει να αλλάζουν το μίγμα καυσίμου/αέρα, έτσι ώστε να χαμηλώνουν την κατανάλωση, αλλά ταυτόχρονα και την απόδοση του κινητήρα. Το καινούργιο πλαίσιο θα πρέπει να περάσει εξ’ αρχής τα υποχρεωτικά crash test της FIA, η οποία ενημέρωσε τις 11 υπόλοιπες ομάδες ότι δίνει έγκριση στη Virgin να τροποποιήσει το monocoque της για λόγους αξιοπιστίας, δηλαδή το γεγονός ότι δεν έχει τη δυνατότητα να τερματίσει στους αγώνες. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το ρεζερβουάρ της Virgin είναι 13 λίτρα μικρότερο από όσο θα έπρεπε και η ομάδα θα πρέπει τώρα να αυξήσει το μεταξόνιο της VR-01 για να χωρέσει το μεγαλύτερο ντεπόζιτο καυσίμου, το οποίο θα πρέπει να έχει χωρητικότητα γύρω στην περιοχή των 210 λίτρων (160 κιλά). Αξίζει να αναφερθεί ότι ολόκληρο το grid προμηθεύεται τις αλεξίσφαιρες κυψέλες καυσίμου –ρεζερβουάρ- από την ίδια εταιρία, την ATL, η οποία ωστόσο, έχει υπογράψει συμβόλαιο εμπιστευτικότητας με κάθε ομάδα και δε μπορεί να μεταφέρει πληροφορίες μεταξύ τους. Συνεπώς, η ATL παραλαμβάνει τις προδιαγραφές που παραγγέλνει η κάθε ομάδα και κατασκευάζει το ανάλογο προϊόν, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να ενημερώσει κάποιον ότι έχει ακολουθήσει λάθος κατεύθυνση σύμφωνα με τα δεδομένα των ανταγωνιστών του. Επίσης, επειδή τα πλαίσια από ανθρακονήματα κάνουν μήνες να σχεδιαστούν και να κατασκευαστούν, η Virgin (στην ουσία η Wirth Research) θα προσαρμόσει ένα διαφορετικό πίσω μέρος στο ήδη υπάρχον monocoque, με ό,τι συμβιβασμούς συνεπάγεται αυτό.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ