top icon
Αγώνες

F1: GP Κίνας-Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής

Οι McLaren και οι Mercedes ήταν τα ταχύτερα μονοθέσια των ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του GP της Κίνας, με τους οδηγούς της βρετανικής ομάδας να είναι οι ταχύτεροι των δυο περιόδων.

Οι McLaren και οι Mercedes ήταν τα ταχύτερα μονοθέσια των ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του Grand Prix της Κίνας, με τους οδηγούς της βρετανικής ομάδας να σημειώνουν τους ταχύτερους χρόνους των δυο περιόδων: ο Jenson Button το πρωί και ο Lewis Hamilton το απόγευμα. Στην πρωινή διαδικασία, ο Sebastian Buemi είχε ένα περίεργο ατύχημα, όταν στο τέλος της μεγάλης ευθείας αποκολλήθηκαν από το μονοθέσιό του αμφότεροι οι εμπρός τροχοί, λόγω κατάρρευσης της πλήμνης του δεξιού εμπρός ελαστικού. Ευτυχώς, ο Ελβετός δεν τραυματίστηκε, καθώς το ατύχημά του δεν ήταν σφοδρό. Η Toro Rosso ανακοίνωσε ότι το συγκεκριμένο εξάρτημα που κατέρρευσε στο μονοθέσιο του Buemi ήταν καινούργιων προδιαγραφών για αυτό τον αγώνα, ωστόσο το απόγευμα η ομάδα χρησιμοποίησε τις παλιές πλήμνες για να είναι σίγουρη για την ασφάλεια των οδηγών της. Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός ότι ακόμα ένας κινητήρας αστόχησε στην πλάτη του Fernando Alonso στην πρωινή περίοδο, ενώ ο Ισπανός είχε προλάβει να συμπληρώσει μόλις 6 γύρους, χωρίς να έχει σημειώσει γρήγορο χρόνο. O κινητήρας που χρησιμοποιούσε ο Alonso ήταν αυτός που είχε αντικατασταθεί πριν τον αγώνα του Μπαχρέιν.
 
Στην πρωινή διαδικασία, ο Jenson Button σημείωσε την ταχύτερη επίδοση στο μέσο περίπου του 90λεπτου και για λίγη ώρα πίσω του βρισκόταν ο team mate του, Lewis Hamilton. Ωστόσο, ο Nico Rosberg κατάφερε να παρεισφρήσει μεταξύ των δυο McLaren. O Hamilton βελτίωσε περαιτέρω την επίδοσή του, αλλά όχι αρκετά για να περάσει εμπρός από τον Γερμανό. Ο Michael Schumacher, με την άλλη Mercedes κατετάγη 4ος (παρά το γεγονός ότι αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει και δεύτερο σετ ελαστικών, αφού στο πρώτο, σε ένα από τα ελαστικά παρουσιάστηκε απώλεια πίεσης), σημειώνοντας την ταχύτερη επίδοσή του στα τελευταία λεπτά, για να περάσει εμπρός από τον Sebastian Vettel. Στα τελευταία λεπτά κατάφερε και ο Robert Kubica να σημειώσει ταχύτερη επίδοση από τον team mate του στη Renault, Vitaly Petrov, ενώ την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι Mark Webber, Adrian Sutil και Felipe Massa. Πέραν του ατυχήματος του Buemi και της αστοχίας του κινητήρα του Alonso δεν υπήρξε κάποιο άλλο αξιοσημείωτο συμβάν. Ο Sutil δέχθηκε επίπληξη από τους αγωνοδίκες επειδή σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας, ενώ και ο Schumacher βρέθηκε στο στόχαστρο για παρόμοια παράβαση, αποδείχθηκε όμως ότι ο οδηγός της Mercedes είχε επιβραδύνει αρκετά και δεν παρέβη τους κανονισμούς. Στη διαδικασία συμμετείχε και ο δοκιμαστής της Force India, Paul Di Resta (15ος), ο οποίος σήμερα είχε τα γενέθλιά του και έγινε 24 ετών.
 
Ο Lewis Hamilton σημείωσε την ταχύτερη επίδοση της ημέρας στην απογευματινή διαδικασία, όταν χρησιμοποίησε στο μέσο της περίπου για πρώτη φορά την πιο μαλακή γόμα. Ο Nico Rosberg, που κατείχε μέχρι εκείνη τη στιγμή την καλύτερη επίδοση, με τη σκληρή γόμα προσπάθησε να απαντήσει στο γύρο του Hamilton, αλλά βρέθηκε περισσότερα από 2 δέκατα του δευτερολέπτου πιο πίσω από τον Βρετανό. Ο Jenson Button δεν κατάφερε να απειλήσει την κορυφή, καθώς στον πρώτο του γρήγορο γύρο με τα μαλακά ελαστικά βρήκε μπροστά του την Virgin του Lucas di Grassi, η οποία τον καθυστέρησε σημαντικά. O Michael Schumacher κατετάγη και πάλι 4ος, εμπρός από τις δυο Red Bull, ενώ Adrian Sutil, Jaime Alguersuari και Robert Kubica βρέθηκαν εμπρός από τις δυο Ferrari, οι οποίες σήμερα δοκίμαζαν για πρώτη φορά το δικό τους σύστημα που προκαλεί stalling στην πίσω αεροτομή αυξάνοντας την τελική ταχύτητα του μονοθεσίου. Το σύστημα της Ferrari, φέρει μια εισαγωγή αέρα στο μέσο περίπου του προεκταμένου καλύμματος κινητήρα της F10, το οποίο είναι πιο φουσκωμένο πλέον, για να φιλοξενεί τον αεραγωγό που προκαλεί το stalling του flap της πίσω αεροτομής. Η Ferrari σήμερα δοκίμαζε μονάχα το καινούργιο κάλυμμα κινητήρα και το σύστημα δεν ήταν λειτουργικό. Αξίζει επίσης να αναφερθεί, ότι στη Μαλαισία, η Renault παρουσίασε μια επαναστατική αναβάθμιση στην R30 (την οποία χρησιμοποιεί και στην Κίνα). Έχουμε ήδη αναφέρει ότι είχαν αναβαθμιστεί τα αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός από τα ψυγεία του γαλλικού μονοθεσίου (pod wings και barge boards), ωστόσο η πιο σημαντική αλλαγή, ήταν η υιοθέτηση ενός διπλού πατώματος που εκτείνεται μέχρι πίσω και βελτιώνει την τροφοδοσία αέρα προς τον διαχύτη, ο οποίος στην Κίνα έχει δεχθεί αναβαθμίσεις. Παράλληλα, η Mercedes έχει παρουσιάσει μια καινούργια πίσω αεροτομή.
Φ.Λ.
[email protected]
 
GP Κίνας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
Α/Α
Νο
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:36.677
 
202.981
15
2
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:36.748
0.071
202.832
17
3
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:36.775
0.098
202.776
19
4
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:37.509
0.832
201.249
14
5
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:37.601
0.924
201.059
20
6
11
Robert Kubica
Renault
1:37.716
1.039
200.823
17
7
12
Vitaly Petrov
Renault
1:37.745
1.068
200.763
25
8
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:37.980
1.303
200.282
17
9
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:38.008
1.331
200.224
13
10
7
Felipe Massa
Ferrari
1:38.098
1.421
200.041
19
11
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:38.161
1.484
199.912
19
12
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:38.375
1.698
199.478
21
13
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:38.421
1.744
199.384
19
14
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:38.569
1.892
199.085
20
15
15
Paul di Resta
Force India-Mercedes
1:38.618
1.941
198.986
26
16
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:38.678
2.001
198.865
17
17
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:39.939
3.262
196.356
5
18
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:41.531
4.854
193.277
22
19
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:41.779
5.102
192.806
23
20
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:41.830
5.153
192.709
20
21
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:42.180
5.503
192.049
27
22
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:43.875
7.198
188.916
23
23
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
1:43.949
7.272
188.781
20
24
8
Fernando Alonso
Ferrari
χωρίς χρόνο
 
 
6
 
GP Κίνας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
Α/Α
Νο
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:35.217
 
206.093
26
2
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:35.465
0.248
205.558
22
3
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:35.593
0.376
205.283
26
4
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:35.602
0.385
205.263
28
5
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:35.791
0.574
204.858
30
6
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:35.995
0.778
204.423
29
7
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:36.254
1.037
203.873
31
8
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:36.377
1.160
203.613
43
9
11
Robert Kubica
Renault
1:36.389
1.172
203.588
29
10
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:36.604
1.387
203.134
33
11
7
Felipe Massa
Ferrari
1:36.944
1.727
202.422
36
12
12
Vitaly Petrov
Renault
1:36.986
1.769
202.334
27
13
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:37.421
2.204
201.431
32
14
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:37.431
2.214
201.410
33
15
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:37.657
2.440
200.944
30
16
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:37.804
2.587
200.642
31
17
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:37.867
2.650
200.513
29
18
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:39.624
4.407
196.977
35
19
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:39.947
4.730
196.340
30
20
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:40.233
5.016
195.780
27
21
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
1:41.008
5.791
194.278
32
22
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:41.107
5.890
194.087
28
23
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:41.345
6.128
193.632
32
24
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
χωρίς χρόνο
 
 
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ