Οι McLaren και οι Mercedes ήταν τα ταχύτερα μονοθέσια των ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του GP της Κίνας, με τους οδηγούς της βρετανικής ομάδας να είναι οι ταχύτεροι των δυο περιόδων.
Οι McLaren και οι Mercedes ήταν τα ταχύτερα μονοθέσια των ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του Grand Prix της Κίνας, με τους οδηγούς της βρετανικής ομάδας να σημειώνουν τους ταχύτερους χρόνους των δυο περιόδων: ο Jenson Button το πρωί και ο Lewis Hamilton το απόγευμα. Στην πρωινή διαδικασία, ο Sebastian Buemi είχε ένα περίεργο ατύχημα, όταν στο τέλος της μεγάλης ευθείας αποκολλήθηκαν από το μονοθέσιό του αμφότεροι οι εμπρός τροχοί, λόγω κατάρρευσης της πλήμνης του δεξιού εμπρός ελαστικού. Ευτυχώς, ο Ελβετός δεν τραυματίστηκε, καθώς το ατύχημά του δεν ήταν σφοδρό. Η Toro Rosso ανακοίνωσε ότι το συγκεκριμένο εξάρτημα που κατέρρευσε στο μονοθέσιο του Buemi ήταν καινούργιων προδιαγραφών για αυτό τον αγώνα, ωστόσο το απόγευμα η ομάδα χρησιμοποίησε τις παλιές πλήμνες για να είναι σίγουρη για την ασφάλεια των οδηγών της. Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός ότι ακόμα ένας κινητήρας αστόχησε στην πλάτη του Fernando Alonso στην πρωινή περίοδο, ενώ ο Ισπανός είχε προλάβει να συμπληρώσει μόλις 6 γύρους, χωρίς να έχει σημειώσει γρήγορο χρόνο. O κινητήρας που χρησιμοποιούσε ο Alonso ήταν αυτός που είχε αντικατασταθεί πριν τον αγώνα του Μπαχρέιν.
Στην πρωινή διαδικασία, ο Jenson Button σημείωσε την ταχύτερη επίδοση στο μέσο περίπου του 90λεπτου και για λίγη ώρα πίσω του βρισκόταν ο team mate του, Lewis Hamilton. Ωστόσο, ο Nico Rosberg κατάφερε να παρεισφρήσει μεταξύ των δυο McLaren. O Hamilton βελτίωσε περαιτέρω την επίδοσή του, αλλά όχι αρκετά για να περάσει εμπρός από τον Γερμανό. Ο Michael Schumacher, με την άλλη Mercedes κατετάγη 4ος (παρά το γεγονός ότι αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει και δεύτερο σετ ελαστικών, αφού στο πρώτο, σε ένα από τα ελαστικά παρουσιάστηκε απώλεια πίεσης), σημειώνοντας την ταχύτερη επίδοσή του στα τελευταία λεπτά, για να περάσει εμπρός από τον Sebastian Vettel. Στα τελευταία λεπτά κατάφερε και ο Robert Kubica να σημειώσει ταχύτερη επίδοση από τον team mate του στη Renault, Vitaly Petrov, ενώ την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι Mark Webber, Adrian Sutil και Felipe Massa. Πέραν του ατυχήματος του Buemi και της αστοχίας του κινητήρα του Alonso δεν υπήρξε κάποιο άλλο αξιοσημείωτο συμβάν. Ο Sutil δέχθηκε επίπληξη από τους αγωνοδίκες επειδή σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας, ενώ και ο Schumacher βρέθηκε στο στόχαστρο για παρόμοια παράβαση, αποδείχθηκε όμως ότι ο οδηγός της Mercedes είχε επιβραδύνει αρκετά και δεν παρέβη τους κανονισμούς. Στη διαδικασία συμμετείχε και ο δοκιμαστής της Force India, Paul Di Resta (15ος), ο οποίος σήμερα είχε τα γενέθλιά του και έγινε 24 ετών.
Ο Lewis Hamilton σημείωσε την ταχύτερη επίδοση της ημέρας στην απογευματινή διαδικασία, όταν χρησιμοποίησε στο μέσο της περίπου για πρώτη φορά την πιο μαλακή γόμα. Ο Nico Rosberg, που κατείχε μέχρι εκείνη τη στιγμή την καλύτερη επίδοση, με τη σκληρή γόμα προσπάθησε να απαντήσει στο γύρο του Hamilton, αλλά βρέθηκε περισσότερα από 2 δέκατα του δευτερολέπτου πιο πίσω από τον Βρετανό. Ο Jenson Button δεν κατάφερε να απειλήσει την κορυφή, καθώς στον πρώτο του γρήγορο γύρο με τα μαλακά ελαστικά βρήκε μπροστά του την Virgin του Lucas di Grassi, η οποία τον καθυστέρησε σημαντικά. O Michael Schumacher κατετάγη και πάλι 4ος, εμπρός από τις δυο Red Bull, ενώ Adrian Sutil, Jaime Alguersuari και Robert Kubica βρέθηκαν εμπρός από τις δυο Ferrari, οι οποίες σήμερα δοκίμαζαν για πρώτη φορά το δικό τους σύστημα που προκαλεί stalling στην πίσω αεροτομή αυξάνοντας την τελική ταχύτητα του μονοθεσίου. Το σύστημα της Ferrari, φέρει μια εισαγωγή αέρα στο μέσο περίπου του προεκταμένου καλύμματος κινητήρα της F10, το οποίο είναι πιο φουσκωμένο πλέον, για να φιλοξενεί τον αεραγωγό που προκαλεί το stalling του flap της πίσω αεροτομής. Η Ferrari σήμερα δοκίμαζε μονάχα το καινούργιο κάλυμμα κινητήρα και το σύστημα δεν ήταν λειτουργικό. Αξίζει επίσης να αναφερθεί, ότι στη Μαλαισία, η Renault παρουσίασε μια επαναστατική αναβάθμιση στην R30 (την οποία χρησιμοποιεί και στην Κίνα). Έχουμε ήδη αναφέρει ότι είχαν αναβαθμιστεί τα αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός από τα ψυγεία του γαλλικού μονοθεσίου (pod wings και barge boards), ωστόσο η πιο σημαντική αλλαγή, ήταν η υιοθέτηση ενός διπλού πατώματος που εκτείνεται μέχρι πίσω και βελτιώνει την τροφοδοσία αέρα προς τον διαχύτη, ο οποίος στην Κίνα έχει δεχθεί αναβαθμίσεις. Παράλληλα, η Mercedes έχει παρουσιάσει μια καινούργια πίσω αεροτομή.
Φ.Λ.
[email protected]
[email protected]
GP Κίνας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
|
|||||||
Α/Α
|
Νο
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:36.677
|
|
202.981
|
15
|
2
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:36.748
|
0.071
|
202.832
|
17
|
3
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:36.775
|
0.098
|
202.776
|
19
|
4
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:37.509
|
0.832
|
201.249
|
14
|
5
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:37.601
|
0.924
|
201.059
|
20
|
6
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:37.716
|
1.039
|
200.823
|
17
|
7
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:37.745
|
1.068
|
200.763
|
25
|
8
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:37.980
|
1.303
|
200.282
|
17
|
9
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:38.008
|
1.331
|
200.224
|
13
|
10
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:38.098
|
1.421
|
200.041
|
19
|
11
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:38.161
|
1.484
|
199.912
|
19
|
12
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:38.375
|
1.698
|
199.478
|
21
|
13
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:38.421
|
1.744
|
199.384
|
19
|
14
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:38.569
|
1.892
|
199.085
|
20
|
15
|
15
|
Paul di Resta
|
Force India-Mercedes
|
1:38.618
|
1.941
|
198.986
|
26
|
16
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:38.678
|
2.001
|
198.865
|
17
|
17
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:39.939
|
3.262
|
196.356
|
5
|
18
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:41.531
|
4.854
|
193.277
|
22
|
19
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:41.779
|
5.102
|
192.806
|
23
|
20
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:41.830
|
5.153
|
192.709
|
20
|
21
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:42.180
|
5.503
|
192.049
|
27
|
22
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:43.875
|
7.198
|
188.916
|
23
|
23
|
20
|
Karun Chandhok
|
HRT-Cosworth
|
1:43.949
|
7.272
|
188.781
|
20
|
24
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
χωρίς χρόνο
|
|
|
6
|
GP Κίνας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
|
|||||||
Α/Α
|
Νο
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:35.217
|
|
206.093
|
26
|
2
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:35.465
|
0.248
|
205.558
|
22
|
3
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:35.593
|
0.376
|
205.283
|
26
|
4
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:35.602
|
0.385
|
205.263
|
28
|
5
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:35.791
|
0.574
|
204.858
|
30
|
6
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:35.995
|
0.778
|
204.423
|
29
|
7
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:36.254
|
1.037
|
203.873
|
31
|
8
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:36.377
|
1.160
|
203.613
|
43
|
9
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:36.389
|
1.172
|
203.588
|
29
|
10
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:36.604
|
1.387
|
203.134
|
33
|
11
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:36.944
|
1.727
|
202.422
|
36
|
12
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:36.986
|
1.769
|
202.334
|
27
|
13
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:37.421
|
2.204
|
201.431
|
32
|
14
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:37.431
|
2.214
|
201.410
|
33
|
15
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:37.657
|
2.440
|
200.944
|
30
|
16
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:37.804
|
2.587
|
200.642
|
31
|
17
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:37.867
|
2.650
|
200.513
|
29
|
18
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:39.624
|
4.407
|
196.977
|
35
|
19
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:39.947
|
4.730
|
196.340
|
30
|
20
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:40.233
|
5.016
|
195.780
|
27
|
21
|
20
|
Karun Chandhok
|
HRT-Cosworth
|
1:41.008
|
5.791
|
194.278
|
32
|
22
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:41.107
|
5.890
|
194.087
|
28
|
23
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:41.345
|
6.128
|
193.632
|
32
|
24
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
χωρίς χρόνο
|
|
|
|