top icon
Αγώνες

F1: GP M. Bρετανίας-Aπόηχος

O Mark Webber αισθάνθηκε ότι αντιμετωπίστηκε σαν Νο. 2 οδηγός στο Silverstone. Η κατάσταση ξεκαθαρίστηκε σε σύσκεψη της Red Bull και ο Αυστραλός ανακάλεσε τα σχόλιά του. Ωστόσο, ο σύμβουλος της RBRl Helmut Marko, του επιτέθηκε λεκτικά!

Παρά το γεγονός ότι η Red Bull νίκησε το Βρετανικό GP, το κλίμα εντός της ομάδας δεν ήταν ιδιαίτερα καλό, λόγω των αιχμηρών δηλώσεων του νικητή, Mark Webber, ο οποίος αισθάνθηκε ότι αντιμετωπίστηκε σαν Νο. 2 οδηγός το σαββατοκύριακο του Silverstone. Yπήρξε σύσκεψη στο εργοστάσιο της Red Bull και η κατάσταση ξεκαθαρίστηκε, με τον Webber να ανακαλεί τα σχόλια που έκανε μετά τον αγώνα. Ωστόσο, ο σύμβουλος της Red Bull Helmut Marko, επιτέθηκε λεκτικά στον Αυστραλό έπειτα -και παρά- την απολογητική στάση που τήρησε αυτός! Την ίδια στιγμή, η McLaren εξακολουθεί προηγείται σε αμφότερες τις βαθμολογίες, παρά το γεγονός ότι δεν κατάφερε να χρησιμοποιήσει το πακέτο αναβαθμίσεων που είχε φέρει στο Silverstone.
 
Vettel ο χαμένος
Mετά το Βρετανικό GP, αναφερθήκαμε εκτενώς στα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν εντός των κόλπων της Red Bull το σαββατοκύριακο στο Silverstone. Το μοναδικό διαθέσιμο δείγμα καινούργιας έκδοσης εμπρός αεροτομής, δημιούργησε νέες ρίξεις στις εσωτερικές σχέσεις της ομάδας και είναι πλέον προφανές ότι Mark Webber και Sebastian Vettel δε μιλιούνται.
 
Μάλιστα, από όλη αυτή την κατάσταση, η δημόσια εικόνα του Vettel ήταν αυτή που δέχθηκε τα μεγαλύτερα πλήγματα. Άλλοι οδηγοί στη θέση του δε θα έδιναν σημασία στο γεγονός, αλλά τον ίδιο τον πειράζει. Στη συνέντευξη Τύπου του Σαββάτου, μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, ο Vettel έκανε λόγο για διαρροή της ιστορίας της εμπρός αεροτομής, κάτι που λογικά θα έπρεπε να έχει παραμείνει εντός των κόλπων της Red Bull. Υπαίτιος της διαρροής αυτής ήταν ο Webber. O Vettel έκανε σαφές ότι δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένος από το γεγονός ότι ο Αυστραλός team mate του αποφάσισε να φέρει το ζήτημα στη δημόσια αρένα.
 
Η οπτική γωνία του Vettel είναι ότι με την πρώτη ευκαιρία, ο Webber χρησιμοποίησε τον Τύπο για να δημιουργήσει ένα συγκεκριμένο κλίμα, προφανώς αρνητικό για την ομάδα, η οποία ασφαλώς έσφαλε. Αναφέρεται μάλιστα ότι ο πρώην μάνατζερ του Webber, Flavio Briatore τον συμβούλεψε να είναι αιχμηρός στις δηλώσεις του. Ό,τι και αν ισχύει, είναι καλό που ο Aυστραλός υψώνει τη φωνή του, όπως θα περιμέναμε από οποιονδήποτε οδηγό του grid, πόσο μάλλον έναν από τους διεκδικητές του τίτλου.
 
Η Red Bull είχε απομείνει με μονάχα ένα δείγμα εμπρός αεροτομής για τις κατατακτήριες δοκιμές, επειδή σε ένα pit stop του Vettel στις ελεύθερες του Σαββάτου, όπου έκανε συγκριτικά τεστ μεταξύ των δυο εκδόσεων, οι μηχανικοί δε βίδωσαν καλά το καινούργιο ρύγχος στο μονοθέσιο του Γερμανού, με αποτέλεσμα να χαλαρώσει και να αποκολληθεί, έπειτα από ένα πέρασμα από τις ανομοιομορφίες τους ασφαλτοτάπητα και να προκληθούν σε αυτό ανεπανόρθωτες ζημιές από το σύρσιμό του στο έδαφος.
 
Με την επιλογή να ξεβιδώσει την καινούργια εμπρός αεροτομή από το μονοθέσιο του Webber και να την τοποθετήσει σε αυτό του Vettel, η Red Bull άφησε τον Αυστραλό, μόλις 20 λεπτά πριν τις κατατακτήριες δοκιμές, με ένα μονοθέσιο διαφορετικών προδιαγραφών από αυτό που δοκίμαζε όλο το υπόλοιπο σαββατοκύριακο, και επάνω στο οποίο είχε στηρίξει το στήσιμο που είχε επιλέξει για τον αγώνα… Η εμπρός αεροτομή αποτελεί πολύ σημαντικό στοιχείο στην αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου, καθώς είναι η πρώτη που διαπερνάει τον αέρα, επηρεάζοντας τη συμπεριφορά της ροής του σε όλες τις υπόλοιπες επιφάνειές του. Συν το ψυχολογικό αντίκτυπο που είχε στον Webber η όλη κατάσταση.
 
H υποχώρηση του Webber
Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, ευχόταν να είχε μιλήσει στον Webber εκτενέστερα, εξηγώντας του την κατάσταση και τους λόγους πίσω από την απόφασή του να δώσει την καινούργια αεροτομή στον Vettel, πριν η ανταλλαγή αυτή λάβει χώρα. Ο Horner συναντήθηκε με τον Webber στο εργοστάσιο της Red Bull στο Milton Keynes λίγες ημέρες μετά τον αγώνα και εκεί του εξήγησε τους λόγους πίσω από την απόφασή του και ότι αυτή βασίστηκε στη συγκομιδή βαθμών, καθώς αυτό τον τρόπο θεωρεί ο Βρετανός ως τον πιο δίκαιο. Για αυτό και θα τηρείται αυτό το κριτήριο σε ανάλογα περιστατικά στο μέλλον.
 
Η συνάντηση αυτή έκανε τον Webber να ανακαλέσει τα σχόλια που είχε κάνει μετά τον αγώνα, δηλώνοντας ότι η απογοήτευσή του από το Σάββατο, ήταν έκδηλη και την Κυριακή, που στο κάτω-κάτω της γραφής, νίκησε τον αγώνα. Ο Αυστραλός δήλωσε ότι δέχεται το κριτήριο της συγκομιδής βαθμών ως δίκαιο, ενώ παραδέχθηκε ότι δε θα έπρεπε να έχει κάνει το σχόλιο περί δεύτερου οδηγού στον ασύρματο αμέσως μετά την πτώση της καρό σημαίας. Ο ίδιος το αποκαλεί ένα παράδειγμα αυστραλιανού σαρκασμού, στην καλύτερη ή τη χειρότερη μορφή του, ανάλογα την οπτική γωνία του παρατηρητή… Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο Webber αισθάνθηκε την ανάγκη να αναφέρει ότι ο ίδιος και ο Vettel εξακολουθούν να ανταλλάζουν ελεύθερα μεταξύ τους δεδομένα σχετικά με τη συμπεριφορά των μονοθεσίων και αμφότεροι συμβάλλουν στην εξέλιξη της RB6.
 
Η αντεπίθεση του Marko
Και ενώ φαινόταν ότι στη Red Bull είχε κηρυχθεί και πάλι ειρήνη (ή ανακωχή καλύτερα;), ο σύμβουλος της ομάδας, Helmut Marko έριξε ξανά λάδι στη φωτιά, δηλώνοντας ότι ο Webber δε θα πρέπει να ξεχνάει πόσα χρωστάει σε αυτή την ομάδα. «Που ήταν πριν από δυο χρόνια; Τότε, δε μπορούσε καν να ονειρευτεί νίκες. Σήμερα, του έχουμε δώσει ένα μονοθέσιο που με το οποίο μπορεί να νικήσει» ήταν τα λόγια του Marko. Ο Αυστριακός συμπλήρωσε επίσης ότι αν ο ίδιος βρισκόταν στη θέση του Vettel, θα υποπτευόταν ότι υπάρχει συνομωσία εναντίον του ιδίου (και όχι εναντίον του Webber, όπως ισχυρίστηκε ο Αυστραλός οδηγός), καθώς στο μονοθέσιο του Γερμανού έχουν παρουσιαστεί σχεδόν όλα τα προβλήματα αξιοπιστία που έχει αντιμετωπίσει η Red Bull φέτος.
 
Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουν υπάρξει ξεκάθαρα δείγματα ευνοϊκής μεταχείρισης του Vettel από την πλευρά της Red Bull. Έχουν συμβεί πολύ χειρότερα στο παρελθόν άλλωστε. Ωστόσο, όπως συμβαίνει πολλές φορές στη Formula 1, η –μερικές φορές λανθασμένη- αντίληψη μιας κατάστασης μπορεί να αντικαταστήσει την πραγματικότητα στα μάτια όλων, ή τουλάχιστον της πλειονότητας, και τότε αυτό είναι που μετράει…
 
Είναι δύσκολο να διαψευστεί όμως, ότι η βελτιωμένη σε σύγκριση με πέρυσι απόδοση του Webber έχει φέρει σε αμηχανία την ομάδα, η οποία δείχνει ανέτοιμη να αντιμετωπίσει την έκρυθμη κατάσταση αμφότερων των δυο οδηγών της να διεκδικούν το Πρωτάθλημα. Δυο είναι οι βασικότεροι λόγοι για τους οποίους ο Webber αποδίδει καλύτερα φέτος, απ’ ότι το 2009. Ο ένας έχει να κάνει με την καλύτερη φυσική του κατάσταση, έχοντας αναρρώσει πλήρως από το κάταγμα που υπέστη στο πόδι του το Νοέμβριο του 2008 και ο δεύτερος αφορά τους καινούργιους κανονισμούς όσον αφορά τις κατατακτήριες δοκιμές και τη διεξαγωγή του Q3 με άδεια ρεζερβουάρ, γεγονός που βολεύει περισσότερο τον Αυστραλό απ’ ότι το περυσινό σύστημα. Ωστόσο, τη μεγαλύτερη ζημιά στον Vettel έχουν κάνει τα προβλήματα –πάσης φύσεως- που έχει αντιμετωπίσει με το μονοθέσιό του.
 
Το μεγαλύτερο πρόβλημα της Red Bull είναι διοικητικό, και αφορά το ποιος λαμβάνει τις αποφάσεις. Έχουμε ξαναγράψει ότι αν ο Horner λειτουργήσει ανενόχλητος ίσως να έχει λιγότερες δυσκολίες. Ωστόσο, είναι σχεδόν σίγουρο ότι δέχεται πιέσεις από τον Helmut Marko, το δεξί χέρι του ιδιοκτήτη της Red Bull, Dietrich Matechitz σε ότι αφορά τη Formula 1. Ο Αυστριακός αποτελεί τα μάτια του συμπατριώτη του στην ομάδα. Την ίδια στιγμή, ιδιαίτερα μεγάλη επιρροή στη λήψη αποφάσεων ασκεί και το τεχνικό τμήμα, λόγω του επικεφαλής του Adrian Newey. Λόγω του κύρους του, ο Βρετανός τεχνικός απολαμβάνει μεγαλύτερες ελευθερίες εντός της ομάδας από το συνηθισμένο, και αυτό ίσως δημιουργεί περαιτέρω δυσκολίες.
 
Παρά τις διαβεβαιώσεις του Horner ότι το κύρος των οδηγών της Red Bull είναι ένας ευχάριστος πονοκέφαλος, τον οποίο πολλές ομάδες θα ήθελαν να έχουν, είναι εμφανές ότι η McLaren π.χ. –η οποία βέβαια έχει ιδιαίτερη πείρα σε τέτοιου είδους καταστάσεις, έχοντας χάσει τον τίτλο του 2007 λόγω αντίστοιχων περιστατικών-, διαχειρίζεται μέχρι στιγμής πολύ καλύτερα τους δυο Παγκόσμιους Πρωταθλητές που έχει στις τάξεις της. Το πιο σημαντικό που πρέπει να γίνει ξεκάθαρο εντός της Red Bull είναι ότι οι οδηγοί, αν και αποτελούν μεγάλο μέρος της ομάδας, δεν είναι η ίδια η ομάδα και δεν τη διοικούν. Οδηγούν για την ομάδα και τα συμφέροντα αυτής θα πρέπει να έχουν προτεραιότητα έναντι οποιουδήποτε προσωπικού συμφέροντος. Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο που έκανε ο γενικός διευθυντής της Mercedes, Nick Fry για την κατάσταση της Red Bull: «Όταν οι τρελοί αρχίζουν να διοικούν το άσυλο, τότε έχεις μεγάλα προβλήματα».
 
Αυτογκόλ
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Red Bull διαθέτει –μακράν- το ταχύτερο μονοθέσιο, αλλά δεν έχει καταφέρει να αξιοποιήσει τις δυνατότητές του, καθώς δεν προηγείται σε κανέναν από τους δυο βαθμολογικούς πίνακες. Είναι η ομάδα που έχει βάλει τα περισσότερα αυτογκόλ φέτος και αυτό ευνοεί τις αντιπάλους της, με τη McLaren να αποτελεί τον πιο επικίνδυνο.
 
Κατά την άποψη αμφότερων των οδηγών της, η McLaren, λόγω της σταθερότητάς της, παράγει καλύτερα αποτελέσματα από αυτά που έπρεπε, δεδομένων των δυνατοτήτων του μονοθεσίου της, το οποίο υπολείπονταν 9 δέκατα του δευτερολέπτου της Red Bull στις κατατακτήριες δοκιμές του Βρετανικού GP, λόγω της αεροδυναμικά απαιτητικής φύσης της πίστας του Silverstone.
 
Παρά το γεγονός ότι η McLaren αναγκάστηκε να ανατρέξει στην παλιά έκδοση του μονοθεσίου της για το Σάββατο, εγκαταλείποντας τον καινούργιο σχεδιασμό εξατμίσεων που τροφοδοτούν το διαχύτη, που γεγονός σήμαινε ότι οι οδηγοί της είχαν χάσει ουσιαστικά όλες τις δοκιμές της Παρασκευής σε σύγκριση με τους συναδέλφους τους και ξεκινούσαν από το μηδέν το πρωί του Σαββάτου επειδή μέχρι τότε οδηγούσαν εντελώς διαφορετικά μονοθέσια από αυτά με τα οποία αγωνίστηκαν εντέλει, η βρετανική ομάδα συνέλλεξε μονάχα ένα βαθμό λιγότερο από τη Red Bull για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο Silverstone.
 
Η ανασύνταξη της McLaren στο Silverstone
Οι δυο οδηγοί της McLaren βασίστηκαν, για το στήσιμο του μονοθεσίου τους το Σάββατο, στα δεδομένα που παρήγαγαν οι 6ωρες (από τις 6 το απόγευμα έως τα μεσάνυχτα) προσπάθειες του δοκιμαστή της ομάδας Gary Paffett το βράδυ της Παρασκευής στον προσομοιωτή του εργοστασίου της ομάδας, δοκιμάζοντας τις παλιές εξατμίσεις με την καινούργια εμπρός αεροτομή, η οποία σύμφωνα με τις εκτιμήσεις απέφερε περίπου 2 δέκατα του δευτερολέπτου στο γύρο.
 
Στις δοκιμές της Παρασκευής, αμφότεροι οι οδηγοί δε μπορούσαν να βρουν ένα καλό ζύγισμα με τις καινούργιες εξατμίσεις και ο διευθυντής της ομάδας, Martin Whitmarsh, εξήγησε ότι η κατάσταση ήταν λίγο χαοτική: «Βρισκόμασταν λίγο σε αταξία την Παρασκευή, με μια καινούργια πίστα, θυελλώδεις ανέμους και οδηγούς που δεν αισθάνονταν άνετα με το μονοθέσιό τους». Ο Lewis Hamilton ωστόσο, ήθελε να αγωνιστεί με τον καινούργιο σχεδιασμό εξατμίσεων και τα δεδομένα μάλλον επιβεβαιώνουν την επιμονή του. Ωστόσο, ο Whitmarsh αποφάσισε εντέλει, λόγω και των προβλημάτων υπερθέρμανσης που παρουσιάζονταν στο πίσω μέρος της MP4-25, να χρησιμοποιηθεί η παλιά έκδοση του μονοθεσίου για το Σάββατο και την Κυριακή, επιλογή η οποία επικροτήθηκε από τον Jenson Button.
 
Ο Whitmarsh παραδέχθηκε ότι το ντεμπούτο του καινούργιου σχεδιασμού των εξατμίσεων αποτέλεσε μεγαλύτερη πρόκληση από αυτήν που είχε προβλέψει η ομάδα και θα μπορούσε να έχει αποδειχθεί λανθασμένη κίνηση. Όπως απέδειξε και η Mercedes στη Βαλένθια, χρειάζεται χρόνος και εξοικείωση για να δουλέψει ένα σύστημα εξατμίσεων που τροφοδοτούν το διαχύτη με καυσαέρια υψηλής θερμοκρασίας, αυξάνοντας την απόδοσή του, λόγω της ευαισθησίας του μονοθεσίου στη χρήση του πεντάλ γκαζιού από τον οδηγό. Τα καυσαέρια που περνάνε στη ροή αέρα του διαχύτη μεταλλάσουν τη συμπεριφορά του μονοθεσίου και οι οδηγοί πρέπει να προσαρμόσουν το οδηγικό τους στυλ ανάλογα, ενώ παράλληλα αλλάζουν και οι ιδεατές αποστάσεις από το έδαφος, όπως επίσης και το αεροδυναμικό ζύγισμα που δημιουργούν οι δυο αεροτομές. Οι αλλαγές στην αεροδυναμική απόδοση, σε συνδυασμό με την αποκόλληση του αέρα από το διαχύτη κατά τη διέλευση από τις ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα –το αδύνατο σημείο της φετινής ΜcLaren- οδήγησε σε απότομες διακυμάνσεις των τιμών παραγόμενης αρνητικής άντωσης, δυσκολεύοντας εξαιρετικά τους οδηγούς.
 
Εντούτοις, με το νέο ή το παλιό μονοθέσιο, το πρόβλημα της McLaren στη συμπεριφορά της MP4-25 κατά τη διέλευση από τις ανομοιομορφίες του οδοστρώματος του Silverstone, παρέμεινε. Ο Whitmarsh προσέθεσε ότι αν η McLaren είχε επιλέξει να διαθέτει διαφορετικές λύσεις σε κάθε μονοθέσιο θα είχε μπερδευτεί εξίσου. Η ΜcLaren είχε την ευκαιρία να συγκρίνει η ομάδα τις δυο εκδόσεις του μονοθεσίου της στην ίδια πίστα, και κοιτάζοντας τα δεδομένα, ο Whitmarsh είναι πιο αισιόδοξος και πιστεύει ότι η ομάδα έχει κατανοήσει τα περισσότερα αν όχι όλα τα προβλήματα που αντιμετώπισε την Παρασκευή και μπορεί να πειραματιστεί με κάποιες λύσεις, έτσι ώστε να έχει σημειωθεί πρόοδος μέχρι το Hockenheim, όπου το επόμενο σαββατοκύριακο θα διεξαχθεί το Γερμανικό GP, με σκοπό να χρησιμοποιηθούν οι καινούργιες εξατμίσεις στον αγώνα.
 
Οι οδηγοί της ομάδας θα πραγματοποιήσουν την Παρασκευή στο Hockenheim συγκριτικά τεστ μεταξύ των δυο εκδόσεων εξατμίσεων της ΜΡ4-25 (με αναβαθμίσεις στο χαμηλό σχεδιασμό), έπειτα από τα οποία η ομάδα θα αποφασίσει ποιος σχεδιασμός θα χρησιμοποιηθεί για τον αγώνα, αν και εντός των κόλπων της McLaren, υπάρχει αισιοδοξία ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν στο Silverstone έχουν κατανοηθεί και αντιμετωπιστεί.
 
Παρά την επιστροφή στο παλιό μονοθέσιο, η McLaren κατάφερε να βγει η κερδισμένη ομάδα και σε αυτό τον αγώνα, αφού είδε τους οδηγούς της στη 2η και την 4η θέση, παρά το ότι ο Button εκκίνησε 14ος. Ο Whitmarsh δήλωσε ότι για την επίδοση του Button στις κατατακτήριες δοκιμές, ότι ο Βρετανός δεν είχε αρκετή εμπειρία με τη μαλακή γόμα της Bridgestone στο Silverstone. Στο Q2, στον πρώτο του γύρο βρέθηκε εντός ενός δεκάτου του δευτερολέπτου από τον Hamilton, αλλά έπειτα έπεσε πολύ. Ο Whitmarsh παραδέχθηκε ότι τα μαλακά ελαστικά θα ήταν καλύτερα στον πρώτο τους γύρο, ενώ η ομάδα προσπαθούσε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο δεύτερο γύρο ζωής τους και ενώ μέχρι τότε είχαν ξεπεράσει το χρονικό σημείο όπου αποδίδουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους.
 
Η McLaren έλαβε το ρίσκο να εφοδιάσει το μονοθέσιο του Button με πολύ λιγότερα καύσιμα από το κανονικό, προβλέποντας ότι ο Βρετανός θα βρίσκεται για πολλούς γύρους πίσω από αργότερους συνδυασμούς, γεγονός που θα του επέτρεπε να εξοικονομήσει καύσιμα. Ωστόσο, στον αγώνα ο Button βρέθηκε αρκετή ώρα σε καθαρή πίστα και η κατανάλωση ήταν αυξημένη, για αυτό και στους τελευταίους γύρους αναγκάστηκε να κόψει το ρυθμό του, εξοικονομώντας καύσιμα.
 
Ο θυμός της Ferrari
Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, ο μεγάλος χαμένος ήταν η Ferrari, με τον αγώνα της να έχει επηρεαστεί ξανά από τις αποφάσεις των αγωνοδικών. Έχουμε αναφέρει πώς ο αλυτάρχης του αγώνα, Charlie Whiting δήλωσε ότι συνέστησε τρεις φορές στην ομάδα να πει στον Alonso να δώσει πίσω στον Kubica τη θέση που απέσπασε αντικανονικά στον 17ο γύρο, όπως επίσης και την κατάρριψη των ισχυρισμών του από τη δημοσιοποίηση των ηχογραφήσεων του ασυρμάτου της Scuderia.
 
Εντός της Ferrari, υπάρχει η αίσθηση ότι οι αποφάσεις των αγωνοδικών δεν είναι δίκαιες προς την ίδια… Εντούτοις, ο Fernando Alonso είναι πιο αισιόδοξος όσον αφορά τις ελπίδες του για τον τίτλο, λόγω της βελτίωσης της απόδοσης της Ferrari F10, η οποία στο Silverstone διέθετε μια καινούργια εμπρός αεροτομή τριών πτερυγίων (αντί για δυο), ένας τομέας στον οποίο φέτος η Scuderia υστερεί κάπως σε σύγκριση με τις υπόλοιπες κορυφαίες ομάδες. Η καινούργια αεροτομή έκανε την F10 πιο ευκολοδήγητη και το ιταλικό μονοθέσιο είχε τη δυνατότητα να απορροφάει τους κραδασμούς που προκαλούνταν από τις ανομοιομορφίες του εδάφους, ωστόσο του έλειπε αρνητική άντωση σε σύγκριση με τις βιδωμένες στο έδαφος Red Bull.
 
Συν και πλην
Την ίδια στιγμή, το βάθρο του Rosberg αποτέλεσε τονωτική ένεση για την Mercedes, η οποία έχει αναγνωρίσει ότι έκανε ένα βήμα περισσότερο απ’ ότι θα έπρεπε στη Βαλένθια. Στο Silverstone ταξίδεψε με τροποποιήσεις στο σχεδιασμό εξατμίσεων/διαχύτη που είχε παρουσιάσει στο Ευρωπαϊκό GP. Στόχος της ομάδας είναι η τρίτη θέση στο Πρωτάθλημα (την οποία καταλαμβάνει αυτή τη στιγμή η Ferrari, όντας 39 βαθμούς μπροστά της) και αυτό συνεπάγεται παρουσίες στο βάθρο, ακόμα και νίκες. Αυτός όμως είναι δύσκολος στόχος, καθώς η Mercedes γνωρίζει ότι το η φετινή MGP W01 έχει έμφυτα προβλήματα από τη γέννησή της, που θα επιλυθούν μονάχα με την παρουσίαση του μονοθεσίου της επόμενης χρονιάς…
 
Παρά το γεγονός ότι ο Michael Schumacher πραγματοποίησε ακόμα μια μέτρια εμφάνιση, ήταν ευχαριστημένος που το μονοθέσιο της Mercedes λειτουργούσε καλύτερα σε συνδυασμό με τα ελαστικά, καθώς κατά την άποψή του, οι δυσκολίες που αντιμετώπισε η γερμανική ομάδα σε πρόσφατους αγώνες οφείλονταν σε ζητήματα με τα ελαστικά τα οποία οι τεχνικοί της δεν είχαν κατανοήσει πλήρως. Ο Schumacher περιμένει να χρησιμοποιήσει και ένα καινούργιο πλαίσιο της MGP W01, καθώς αγωνίζεται με το ίδιο (υπ’ αριθμόν 1) από την αρχή της σεζόν. Ο Γερμανός ευελπιστούσε ότι θα το χρησιμοποιήσει στο Grand Prix της πατρίδας του το επόμενο σαββατοκύριακο, ωστόσο θα πρέπει να περιμένει μέχρι τα τέλη Αυγούστου και το GP Βελγίου για να το έχει στα χέρια του.
 
Η Williams διατήρησε τη φόρα της από το καλό αποτέλεσμα της Βαλένθια, βλέποντας αμφότερα τα μονοθέσιά της να βαθμολογούνται. Η Williams, σε αντίθεση με την McLaren κατάφερε να αγωνιστεί με τον καινούργιο σχεδιασμό εξατμίσεων, τον οποίο παρουσίασε πρώτη φορά στις δοκιμές της Παρασκευής, αντιμετωπίζοντας μονάχα μικρά προβλήματα με τη θερμομόνωση σε μερικά σημεία του μονοθεσίου, τα οποία αντιμετωπίστηκαν με ευκολία. Η FW32 δεν κατάφερε να αντλήσει το μέγιστο από τα μαλακά ελαστικά σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ομάδες, λόγω αύξησης της υποστροφής στα πιο αργά τμήματα της πίστας με αυτή τη γόμα, πλήττοντας τις επιδόσεις της ομάδας το Σάββατο.
 
Παράλληλα, ο Rubens Barrichello ευελπιστεί να ανανεώσει το συμβόλαιό του με την Williams πριν τις αυγουστιάτικες διακοπές. Ο Βραζιλιάνος πιστεύει ότι θα ήταν παράλογο να μη συνεχίσει τη συνεργασία του με την ομάδα, τη στιγμή που το τεχνικό της τμήμα έχει ακολουθήσει τις καθοδηγήσεις του σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει κατανέμεται η αρνητική άντωση κατά μήκος του μονοθεσίου.
 
Δεύτερο συνεχόμενο πολύ καλό αποτέλεσμα σημείωσε και η Sauber, της οποίας η C29 ευνοήθηκε από τις γρήγορες στροφές του Silverstone, αν και το μονοθέσιο «απεχθάνεται» τις ανομοιομορφίες του εδάφους. Το Γερμανικό GP, η Sauber θα κλείσει 40 χρόνια παρουσίας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
 
Η Renault δυσκολεύτηκε στο Silverstone, με την R30 ναι μεν να αντιμετωπίζει τις ανομοιομορφίες του εδάφους καλά, αλλά να υπολείπεται αρνητικής άντωσης. Η γαλλική ομάδα αποφάσισε στο Silverstone να μη χρησιμοποιήσει την καινούργια εμπρός αεροτομή που είχε φέρει και δοκίμασε την Παρασκευή ο Robert Kubica. Η Renault αναμένεται να αποτελέσει την τελευταία ομάδα που θα παρουσιάσει τη δική της έκδοση του συστήματος stalling πίσω αεροτομής, στο GP Bελγίου, την τελευταία Κυριακή του Αυγούστου. Η γαλλική ομάδα δε θα χρειαστεί το σύστημα στην Ουγγαρία, όπου υπάρχει μονάχα μια, σχετικά μικρή, ευθεία. Το τεχνικό τμήμα της Renault προτίμησε σε αντίθεση με όλες τις υπόλοιπες ομάδες να δώσει προτεραιότητα σε άλλες λύσεις, που απέφεραν περισσότερη αρνητική άντωση και μετά να επικεντρωθεί στο σύστημα stalling πίσω αεροτομής.
 
Τρίζει η καρέκλα του Petrov
Ο διευθυντής της Renault, Eric Boullier, δήλωσε ότι η θέση του Vitaly Petrov στην ομάδα βρίσκεται στα χέρια του. Ο Ρώσος θα πρέπει να βελτιώσει τις επιδόσεις του, διότι εκτός από τις καλές εμφανίσεις του σε Κίνα και Τουρκία, βρίσκεται συνήθως από 0,8 δλ. και πάνω πίσω από τον team mate του, Robert Kubica στις κατατακτήριες δοκιμές. Επιπλέον, η Renault, έχει ανάγκη να βλέπει αμφότερα τα μονοθέσιά της να βαθμολογούνται, αν θέλει να πετύχει το σκοπό της να βρεθεί μπροστά από την Mercedes στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
 
Ενώ γίνεται ολοένα και πιο σίγουρο ότι ο Kimi Raikkonen –ο οποίος έχει αναφερθεί ως υποψήφιος team mate του Kubica- θα παραμείνει και το 2011 στο WRC και είναι επίσης σχεδόν σίγουρο ότι η MasterCard θα αποτελέσει το βασικό σπόνσορα της Renault του χρόνου, ο Petrov βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Οι υποψήφιοι είναι αρκετοί. Ο Timo Glock, που είναι απογοητευμένος με την κατάσταση στη Virgin (η οποία δε θέλει να τον χάσει), είναι από τους επικρατέστερους. Ο Heikki Kovalainen (Lotus) είναι μια εναλλακτική λύση, όπως και ο Kamui Kobayashi της Sauber, καθώς και ο νυν δοκιμαστής της Mercedes, Nick Heidfeld, που ήταν team mate του Kubica στην BMW Sauber.
 
Ένας ακόμη υποψήφιος είναι και ο Sebastien Buemi, που φέτος αγωνίζεται με την Toro Rosso. O διευθυντής της ιταλικής ομάδας, Franz Tost, δήλωσε ότι επιβεβαιώνει πως αμφότεροι οι οδηγοί της Τoro Rosso θα συνεχίσουν να αγωνίζονται με τα χρώματά της. Ωστόσο, ο Βuemi «άδειασε» τον Γερμανό, απαντώντας αμέσως μετά τη δημοσίευση των δηλώσεων του Γερμανού ότι δεν έχει υπογράψει συμβόλαιο με την Toro Rosso για το 2011, τονίζοντας ότι είναι διαθέσιμος.
 
Στον τεχνικό τομέα, η Toro Rosso που δεν έχει πραγματοποιήσει σημαντικές εξελίξεις στο μονοθέσιό της φέτος, θα παρουσιάσει στο Γερμανικό GP μια καινούργια εμπρός αεροτομή και στην Ουγγαρία έναν καινούργιο διαχύτη. Παράλληλα, έχει ήδη αρχίσει να επικεντρώνεται στο μονοθέσιο του 2011.
 
Την ίδια στιγμή, ένα μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων παρουσίασε στο Silverstone η ομάδα της Virgin, καθώς η VR-01 έφερε καινούργιες αεροτομές εμπρός και πίσω, αεραγωγούς φρένων, διαχύτη και τροποποιημένο αμάξωμα σε πολλές περιοχές του μονοθεσίου. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Nick Wirth δήλωσε ότι η βελτίωση ήταν μεγαλύτερη από αυτήν που προέβλεπε!
 
Μετακομίζει η Wirth
Παράλληλα, έγινε γνωστό ότι η Wirth Research, η εταιρία που σχεδιάζει και κατασκευάζει τα μονοθέσια της Virgin, θα αλλάξει έδρα και θα μεταφερθεί από το Bicester στις παλιές εγκαταστάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας Αscari (η οποία μεταφέρθηκε στην Ισπανία πρόσφατα), στο Banbury, και πάλι στην περιοχή του Oxfordshire. Οι καινούργιες εγκαταστάσεις είναι πολύ πιο ευρύχωρες από τη διάταξη 6 κτιρίων στο Bicester, παρά το ότι όλα τα τμήματα θα βρίσκονται κάτω από την ίδια στέγη. Με αυτό τον τρόπο η Wirth θα έχει τη δυνατότητα να επεκτείνει τον εξοπλισμό της σε ό,τι αφορά τα mainframes (Η/Υ υψηλών δυνατοτήτων) που διαθέτει. Η μετακόμιση θα ξεκινήσει στις αυγουστιάτικες διακοπές και αναμένεται να ολοκληρωθεί όταν τελειώσει η δημιουργία του μονοθεσίου του 2011.
 
Αλλαγές σε κανονισμούς
Εντέλει, στο Silverstone δε χρησιμοποιήθηκε ο υψηλότερος χρόνος Δ υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, έπειτα από τα παράπονα των οδηγών ότι είναι πολύ αργός. Ωστόσο, υπήρξαν αλλαγές στη διαδικασία, καθώς το αυτοκίνητο ασφαλείας θα περιμένει πλέον τον επικεφαλής του αγώνα για να βγει από το pit lane. Εάν αυτό δεν είναι δυνατό, το αυτοκίνητο ασφαλείας θα αφήνει όλα τα μονοθέσια που το συναντάνε να το προσπεράσουν μέχρι να βρεθεί πίσω του ο επικεφαλής του αγώνα. Επίσης, η FIA επιβεβαίωσε ότι θα υπάρξει τροποποίηση στον τρόπο χειρισμού του φωτεινού σηματοδότη στην έξοδο του pit lane, έτσι ώστε να μην υπάρξει επανάληψη του συμβάντος με τον Schumacher στη Βαλένθια, o οποίος περίμενε υπομονετικά το πράσινο φανάρι για να επιστρέψει στην πίστα, χάνοντας πολλές θέσεις.
 
Επίσης, οι ομάδες συμφώνησαν να αλλάξουν οι κανονισμοί σχετικά με τις δοκιμές για λόγους μαγνητοσκόπησης προωθητικού υλικού, με αφορμή το γεγονός ότι η Ferrari χρησιμοποίησε αυτή την εξαίρεση από την απαγόρευση των δοκιμών εξέλιξης κατά τη διάρκεια της σεζόν για να πιστοποιήσει ότι λειτουργεί σωστά το καινούργιο σύστημα εξατμίσεων της F10 πριν το φέρει στο Ευρωπαϊκό GP. Η McLaren είχε τη δυνατότητα να κάνει το ίδιο πράγμα πριν το Βρετανικό GP, αλλά ο Martin Whitmarsh (διευθυντής της McLaren και πρόεδρος της FOTA, του συνδέσμου των ομάδων), αποφάσισε να μην προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση. Σύμφωνα με την τροποποίηση στους κανονισμούς σχετικά με τις ημέρες δοκιμών για λόγους μαγνητοσκόπησης, κατά την πραγματοποίησή τους, τα μονοθέσια θα πρέπει να φέρουν μονάχα εξαρτήματα με τα οποία έχουν ήδη αγωνιστεί σε κάποιο Grand Prix.
Φ.Λ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ