top icon
Αγώνες

F1: GP Μ. Βρετανίας-Προεπισκόπηση

Το Βρετανικό GP, που θα διεξαχθεί στο Silverstone, θα πρέπει να παράσχει μια καλή εικόνα όσον αφορά την ισορροπία δυναμικού των κορυφαίων ομάδων έπειτα από τις τελευταίες αναβαθμίσεις των μονοθεσίων τους.

Το Βρετανικό GP, o 10ος γύρος της σεζόν, θα διεξαχθεί στην πίστα του Silverstone, η οποία λόγω των υψηλών αεροδυναμικών απαιτήσεών της, θα πρέπει να παράσχει μια καλή εικόνα όσον αφορά την ισορροπία δυναμικού των κορυφαίων ομάδων έπειτα από τις τελευταίες αναβαθμίσεις των μονοθεσίων τους.

Tα προβλήματα που αντιμετώπισαν με τα ελαστικά οι Ferrari και Renault, καθώς και η επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στη Βαλένθια, δεν επέτρεψαν στις ομάδες αυτές να αποδείξουν τη βελτίωση που προσέφερε στην απόδοση των μονοθεσίων τους η υιοθέτηση χαμηλών εξατμίσεων που τροφοδοτούν το διαχύτη με καυσαέρια, αυξάνοντας την απόδοσή του. Η Red Bull κατάφερε να διατηρηθεί μπροστά, με την εξέλιξη ενός καλύτερου συστήματος stalling πίσω αεροτομής και σημαντικές τροποποιήσεις στο διαχύτη της RB6. Το ερώτημα είναι που θα βρεθεί η McLaren, η οποία θα παρουσιάσει στο Silverstone τη δική της έκδοση χαμηλών εξατμίσεων. Η βρετανική ομάδα κατάφερε στη Βαλένθια, χάρις στις ικανότητες της MP4-25 με την πολύ μαλακή γόμα της Bridgestone, να βρεθεί εμπρός από την εξελιγμένη Ferrari. Θα καταφέρει στο Silverstone η McLaren να ανταγωνιστεί τη Red Bull, η οποία δεν έχει ιδιαίτερα σημαντικές αναβαθμίσεις, προς τέρψη των Βρετανών θεατών που θα κατακλύσουν τις κερκίδες για να δουν τους δυο συμπατριώτες τους που οδηγούν για την ομάδα του Grove, να κερδίζουν; Θεωρητικά, λόγω της ύπαρξης πολλών γρήγορων στροφών στη χάραξή του, το Silverstone αποτελεί περισσότερο «περιοχή» της Red Bull, που διαθέτει ανώτερη αεροδυναμική απόδοση από την McLaren. Άλλωστε, η αυστριακή ομάδα από εδώ ξεκίνησε πέρυσι την πολύ καλή πορεία που συνεχίζει να διατηρεί μέχρι και τώρα. O Vettel πιστεύει ότι το Βρετανικό GP είναι πολύ σημαντικό για την περαιτέρω πορεία της σεζόν και θα δώσει μια γενική εικόνα για τις ισορροπίες δυναμικού μεταξύ των ομάδων, για τους επόμενους 3-5 αγώνες, καθώς το Silverstone αποτελεί μια πολύ καλή πίστα για να αξιολογήσουν οι μηχανικοί τις αλλαγές που έχουν πραγματοποιήσει στα μονοθέσιά τους –όπως στην περίπτωση της McLaren.

Η πίστα
Το νέο
Silverstone
Πρόκειται για μια από τις πίστες με τη μεγαλύτερη ιστορία, και η ατμόσφαιρα που προσδίδουν στον αγώνα οι χιλιάδες θεατές που κατακλύζουν τις κερκίδες είναι μοναδική. Φέτος, το Silverstone θα διαθέτει καινούργιο πρόσωπο. Η χάραξη Arena, που σχεδιάστηκε για τις ανάγκες του MotoGP, είναι 745 μέτρα πιο μακριά από την παλιά. Οι χρόνοι θα κυμαίνονται γύρω στο 1:30, οι μέσες ωριαίες ταχύτητες αναμένεται να αυξηθούν και να φτάσουν τα 230-233χ.α.ώ. (οπότε δεν πρόκειται να πλησιάσουν καν αυτές της Monza κυμαίνονται στα 250 χ.α.ώ.) και οι οδηγοί θα διανύουν 70% (αντί για 69%) του γύρου με τέρμα γκάζι. Όσον αφορά τις αεροδυναμικές ρυθμίσεις, οι προσομοιώσεις δείχνουν ότι τα επίπεδα παραγωγής αρνητικής άντωσης πιθανότατα δε θα διαφέρουν πολύ από τα προηγούμενα χρόνια αν και έχει προστεθεί μια ευθεία 750 μέτρων. Το καινούργιο τμήμα της πίστας διαθέτει πρόσφατα τοποθετημένο ασφαλτοτάπητα, ο οποίος παρέχει λιγότερη πρόσφυση. Πιο κλειστή έχει γίνει η χάραξη της Vale (στροφή 8) και υπάρχει μια μεγάλη ανομοιομορφία στην καινούργια –τυφλή- Abbey (στροφή 11), απ’ όπου τα μονοθέσια περνάνε –θεωρητικά- με τέρμα γκάζι και 6η ή 7η σχέση στο κιβώτιο. Εντούτοις, αυτή η ανομοιομορφία στον ασφαλτοτάπητα, ίσως αναγκάσει τις ομάδες να αυξήσουν την απόσταση των μονοθεσίων τους από το έδαφος, κάτι που θα κοστίσει σε αεροδυναμική απόδοση στον υπόλοιπο γύρο. Μετά την Abbey ακολουθεί η αντίρροπη Farm, όπου τα μονοθέσια θα πραγματοποιούν την ταχύτερη αλλαγή κατεύθυνσης του Πρωταθλήματος με 300 χ.α.ώ. πριν φρενάρουν για την Village και την Loop, οι οποίες θυμίζουν λίγο το καινούργιο ανηφορικό chicane στο Bus Stop του Spa (με διαφορετική έξοδο), ένα αργό σημείο όπου χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί μπορεί να χαθεί πολύς χρόνος. Οι ανομοιομορφίες του εδάφους στην Abbey ίσως οδηγήσουν σε μικρά λάθη που θα δημιουργήσουν ευκαιρίες για προσπεράσματα στα φρένα για την Village (στροφή 13), ενώ και η ανοιχτή έξοδος της Αintree (στροφή 14) μπορεί να οδηγήσει σε ευκαιρίες προσπεράσματος στο τέλος της πίσω ευθείας, στην πιο ανοιχτή πλέον Brooklands, όπου οι οδηγοί θα έχουν επιλογή μεταξύ διαφορετικών αγωνιστικών γραμμών. Ωστόσο, τα προσπεράσματα θα είναι, όπως πάντοτε στο Silverstone, δύσκολη υπόθεση. Η αρνητική άντωση είναι το μεγαλύτερο ζητούμενο στο Silverstone, ειδικά στο πρώτο τμήμα της χάραξης, το οποίο έχει μείνει απαράλλακτο, προς τέρψη των οδηγών, που το θεωρούν το καλύτερο κομμάτι της πίστας, με μερικές από τις πιο προκλητικές στροφές του Πρωταθλήματος. Το εάν θα καταφέρουν να τις διανύσουν με τέρμα γκάζι εξαρτάται, πέραν του εάν θα έχουν άδεια ρεζερβουάρ, και από την κατεύθυνση –και την ισχύ- των ανέμων που πνέουν στην περιοχή… Το Silverstone απαιτεί ένα μονοθέσιο που να είναι μηχανικά σταθερό, με σκληρές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, για περισσότερη ακρίβεια στις αλλαγές κατεύθυνσης με πολλά χιλιόμετρα. Λόγω των ταχύτατων καμπών, μερικές φορές η σκληρή γόμα δίνει καλύτερη αίσθηση, επειδή παρέχει περισσότερη πλευρική υποστήριξη (κρίσιμη στα περάσματα από τις γρήγορες καμπές) και λιγότερη πρόσφυση σε αντίθεση με την πιο μαλακή, που δε θα δώσει σιγουριά στον οδηγό να κάνει το ιδανικό πάτημα. Η Bridgestone έχει στη διάθεση των ομάδων στο Silverstone τη σκληρή και τη μέση γόμα και πιστεύει ότι η καταπόνηση των ελαστικών θα είναι ακόμα υψηλότερη από τα ήδη υψηλά επίπεδα των περασμένων ετών. Παρά το γεγονός ότι η συνολική χρονική διάρκεια των φρεναρισμάτων έχει μειωθεί κατά 0,3% η ενέργεια που θα διαπερνάει το σύστημα πέδησης θα είναι 2,3 kW υψηλότερη από πέρυσι, λόγω των μεγάλων φρεναρισμάτων στη Village και την Brooklands (στροφή 16). Μερικοί οδηγοί πάντως, δεν ήταν ευχαριστημένοι με τα σαμαράκια που βρίσκονται πίσω από τα kerb της Becketts (στροφή 4). Πρόκειται για σαμαράκια που χρησιμοποιούνται σε άλλες πίστες σε αργά chicane για να αποτρέπουν τους οδηγούς να τα παρακάμπτουν, και όχι σε γρήγορα τμήματα της χάραξης. Αν κάποιος οδηγός χάσει τον έλεγχο στην ταχύτατη Becketts (250 χ.α.ώ.) και πατήσει άτσαλα σε αυτά υπάρχει ένας κίνδυνος απογείωσης… Έχοντας παραλάβει τα σχέδια της πίστας πριν από τρεις μήνες, οι ομάδες έχουν κάνει πολυάριθμες προσομοιώσεις για να έχουν ένα όσο το δυνατό καλύτερο βασικό στήσιμο που θα τους επιτρέψει να εκμεταλλευτούν πλήρως τον περιορισμένο διαθέσιμο χρόνο στις ελεύθερες δοκιμές. Ωστόσο, υπάρχουν παράγοντες που δε μπορούν να υπολογιστούν, όπως οι ανομοιομορφίες στον ασφαλτοτάπητα, τα επίπεδα πρόσφυσης, ή τα χαρακτηριστικά των kerb. Tίποτα δε μπορεί να αντικαταστήσει το μυαλό του οδηγού, οπότε η πραγματική δουλειά ξεκινάει την Παρασκευή.

Αγωνοδίκης: Nigel Mansell
O παλαίμαχος οδηγός που κλήθηκε να αποτελέσει έναν από τους τέσσερις αγωνοδίκες για το Βρετανικό GP είναι ο Πρωταθλητής του 1992 και ο Βρετανός με τις περισσότερες νίκες στη Formula 1 (31), Nigel Mansell. O Λέοντας έχει νικήσει τον αγώνα της πατρίδας του 4 φορές, τρεις από τις οποίες στο Silverstone (1987, 1991, 1992).

 
To παρελθόν…
Έτος
Νικητής
Pole position
Ταχύτερος γύρος
2009
Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
2008
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes)
Kimi Raikkonen (Ferrari)
2007
Kimi Raikkonen (Ferrari)
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
Kimi Raikkonen (Ferrari)
2006
Fernando Alonso (Renault)
Fernando Alonso (Renault)
Fernando Alonso (Renault)
2005
Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes)
Fernando Alonso (Renault)
Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes)
2004
Michael Schumacher (Ferrari)
Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes)
Michael Schumacher (Ferrari)
2003
Rubens Barrichello (Ferrari)
Rubens Barrichello (Ferrari)
Rubens Barrichello (Ferrari)
2002
Michael Schumacher (Ferrari)
Juan Pablo Montoya (Williams-BMW)
Rubens Barrichello (Ferrari)
2001
Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)
Michael Schumacher (Ferrari)
Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)
2000
David Coulthard (McLaren-Mercedes)
Rubens Barrichello (Ferrari)
Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)
1999
David Coulthard (McLaren-Mercedes)
Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)
Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)
1998
Michael Schumacher (Ferrari)
Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)
Michael Schumacher (Ferrari)
1997
Jacques Villeneuve (Williams-Renault)
Jacques Villeneuve (Williams-Renault)
Michael Schumacher (Ferrari)
1996
Jacques Villeneuve (Williams-Renault)
Damon Hill (Williams-Renault)
Jacques Villeneuve (Williams-Renault)
1995
Johnny Herbert (Benetton-Renault)
Damon Hill (Williams-Renault)
Damon Hill (Williams-Renault)
1994
Damon Hill (Williams-Renault)
Damon Hill (Williams-Renault)
Damon Hill (Williams-Renault)
1993
Alain Prost (Williams-Renault)
Alain Prost (Williams-Renault)
Damon Hill (Williams-Renault)
1992
Nigel Mansell (Williams-Renault)
Nigel Mansell (Williams-Renault)
Nigel Mansell (Williams-Renault)
1991
Nigel Mansell (Williams-Renault)
Nigel Mansell (Williams-Renault)
Nigel Mansell (Williams-Renault)
1990
Alain Prost (Ferrari)
Nigel Mansell (Williams-Renault)
Nigel Mansell (Williams-Renault)
 
Πρόγραμμα τριημέρου
Ημέρα
Ώρα
Γεγονός
Παρασκευή
12:00-13:30
Πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Παρασκευή
16:00-17:30
Δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Σάββατο
12:00-13:00
Τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Σάββατο
15:00
Κατατακτήριες δοκιμές
Κυριακή
15:00
Αγώνας
Ομάδες
Μ
cLaren-Μercedes
Μεγάλη αναβάθμιση

Δεν αποτελεί μυστικό ότι η McLaren θα παρουσιάσει στο Silverstone τη δική της έκδοση του σχεδιασμού απολήξεων εξατμίσεων -σχολής Red Bull- που τροφοδοτεί με καυσαέρια το διαχύτη, αυξάνοντας την απόδοσή του. O 23χρονος Oliver Turvey δοκίμασε το αναβαθμισμένο μονοθέσιο σε αεροδυναμικές δοκιμές (σε ευθεία γραμμή) στις εγκαταστάσεις δοκιμών IDIADA στην Ισπανία -κοντά στη Βαρκελώνη- την περασμένη Κυριακή. Βασικός σκοπός αυτών των δοκιμών ήταν να διαπιστωθεί ότι ο καινούργιος σχεδιασμός των εξατμίσεων δεν προκαλούσε ζημιές (μέσω καύσης) στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Σύμφωνα με τις πηγές, παρά το γεγονός ότι υπήρξαν μερικές εκπλήξεις (που απαίτησαν αντίστοιχες ρυθμίσεις), δεν υπήρξαν σοβαρά προβλήματα. Η ομάδα παραμένει επιφυλακτική ωστόσο, με τους δυο οδηγούς της να προειδοποιούν ότι δεν πρόκειται για εξαρτήματα που απλά τα βιδώνεις στο μονοθέσιο και αυτό πάει πιο γρήγορα. Θα προκύψει ένα καινούργιο ζύγισμα από τις αναβαθμίσεις, και το γεγονός ότι η λειτουργία του διαχύτη θα επηρεάζεται από την πίεση που θα ασκεί στο πεντάλ του γκαζιού ο πιλότος, θα απαιτήσει και κάποιες αλλαγές στο στυλ οδήγησης. Η McLaren προσπάθησε να επιταχύνει το ρυθμό εξέλιξης της ΜΡ4-25 και να φέρει στο Silverstone μερικές από τις αναβαθμίσεις που σχεδίαζε να παρουσιάσει στη Γερμανία. To μοναδικό ζήτημα είναι πόσες από αυτές τις αναβαθμίσεις προλαβαίνει να κατασκευάσει εγκαίρως. Στα pits της ομάδας πάντως, την Πέμπτη υπήρχε και μια καινούργια εμπρός αεροτομή. Η Παρασκευή θα είναι σαν ημέρα δοκιμών εξέλιξης για τη McLaren.
Σχέσεις Hamilton-Button
Oι δημοσιογράφοι έχουν προσπαθήσει να «ψαρέψουν» τους δυο οδηγούς της McLaren, σε μια προσπάθεια να βγάλουν έστω και μια ατάκα από το στόμα τους για να δημιουργήσουν μια αγγλική μονομαχία εντός μιας βρετανικής ομάδας στο GP της χώρας. Οι Hamilton και Button δεν τους έκαναν τη χάρη όμως. Αντίθετα, τις ηχηρές δηλώσεις τις έκαναν άλλοι, όπως oι άνθρωποι της Red Bull, με τον Mark Webber να μιλάει για παραπετάσματα καπνού όσον αφορά τις φαινομενικά φιλικές σχέσεις των δυο Βρετανών. Ο Αυστραλός προβλέπει ότι αναπόφευκτα, οι δυο οδηγοί της McLaren θα κοντραριστούν πιέζοντας στα όρια, και το GP της πατρίδας τους αποτελεί την ιδανική τοποθεσία για κάτι τέτοιο. O διευθυντής της Red Bull, Christian Horner προβλέπει ότι αρκεί ένα μικρό συμβάν για να ανάψουν τα αίματα μεταξύ των οδηγών της McLaren και να ξεχαστούν οι… αγάπες. Βέβαια, η Red Bull μιλάει από προσωπική πείρα. Αρκετά θα εξαρτηθούν από το αν ο Button θα καταφέρει να βρεθεί κοντά στον Hamilton στις κατατακτήριες δοκιμές, διότι μπορεί ο περυσινός Πρωταθλητής με τους καλούς του αγώνες να τερματίζει συνήθως λίγα δευτερόλεπτα πίσω από τον team mate του, αλλά με αυτό τον τρόπο δύσκολα θα έχει την ευκαιρία να τον προσπεράσει.
O Ηamilton θα έχει στο Silverstone ένα κράνος με ειδικό χρωματισμό για το GΡ, που συνδυάζει τη σημαία της Μ. Βρετανίας και της Γρενάδας απ’ όπου είναι η καταγωγή του 25χρονου.

Mercedes
Προβλήματα…

Η Mercedes παραδέχθηκε ότι η παρουσίαση του καινούργιου σχεδιασμού εξατμίσεων στο Ευρωπαϊκό GP ήταν ίσως μια εσπευσμένη κίνηση. Στη Βαλένθια, η γερμανική ομάδα παρουσίασε τις χαμηλές εξατμίσεις που τροφοδοτούν το διαχύτη στο μονοθέσιό της, ωστόσο ανακάλυψε ότι τα καυσαέρια προκαλούσαν ζημιές στο αμάξωμα του πίσω μέρους και τα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης. Συνεπώς, οι μηχανικοί αναγκάστηκαν να αυξήσουν τη μόνωση σε αυτή την περιοχή, η οποία περιόρισε την αεροδυναμική αποδοτικότητα του πίσω μέρους του μονοθεσίου. Στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, η Mercedes θα δοκιμάσει μια αναβαθμισμένη έκδοση του συστήματος εξατμίσεων που τροφοδοτούν το διαχύτη, με –βαριές…- χαλύβδινες επικαλύψεις στα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης.
Εντούτοις, ο διευθυντής της ομάδας, Ross Brawn, δήλωσε ότι πιο σημαντικό για τη Mercedes είναι να κατανοήσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με τα ελαστικά, καθώς δεν έχει τη δυνατότητα να αντλήσει το μέγιστο της απόδοσής τους στις κατατακτήριες δοκιμές. Αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στη Βαλένθια για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα δεν έκαναν σημαντική διαφορά… Το μονοθέσιο της Mercedes παρουσιάζει ανομοιόμορφη απόδοση. Mε γεμάτο ρεζερβουάρ είναι αρκετά ανταγωνιστικό. Αλλά χωρίς καύσιμα να το βαραίνουν, δεν μπορεί να φορτίσει τα εμπρός ελαστικά του. Όταν τα εμπρός ελαστικά δε φορτίζονται σωστά, ο οδηγός χάνει πολύ χρόνο στο γύρο λόγω υπέρμετρης υποστροφής. Τα στοιχεία αυτά συνιστούν ότι η MGP W01 παρουσιάζει ανεπάρκεια στην παραγωγή αρνητικής άντωσης στο εμπρός μέρος. Η Mercedes, είχε παρουσιάσει στο Ισπανικό GΡ την έκδοση του μονοθεσίου της που παρουσιάζει μεγαλύτερο μεταξόνιο. Η φιλοσοφία πίσω από αυτή την αλλαγή ήταν να μειωθεί η επιβάρυνση στα εμπρός ελαστικά, γιατί το τεχνικό τμήμα της ομάδας πίστευε ότι αυτά υπερφορτίζονταν. Ωστόσο, οι πρόσφατες ενδείξεις συνιστούν ότι ίσως να μην είναι αυτό το πρόβλημα. Αυτή την περίοδο πέρυσι, η –τότε- Brawn είχε ξεκινήσει να αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα με τα εμπρός ελαστικά της. Η ομάδα του Brackley πίστευε ότι αυτά οφείλονταν στο ότι δεν ανέπτυσσε σε αυτά τις σωστές θερμοκρασίες λειτουργίας σε κρύες συνθήκες. Εντούτοις, τα προβλήματα της MGP W01 με τα εμπρός ελαστικά έχουν εκδηλωθεί φέτος και σε αγώνες που επικρατούσε ζέστη… Πάντως ο αντιπρόεδρος του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes, Νorbert Haug δήλωσε ότι είναι σίγουρο πως η ομάδα σίγουρα θα εξελίξει περαιτέρω το φετινό μονοθέσιό της. Πάντως, ο Michael Schumacher –που δήλωσε για τη Mercedes ότι χειρότερα από τη Βαλένθια δε γίνεται να τα πάει- έχει ήδη στρέψει την προσοχή του προς το 2011, ενώ ο Nico Rosberg δε φαίνεται να είναι καθόλου ευχαριστημένος με την εξέλιξη των πραγμάτων στην καινούργια του ομάδα.

Red Bull-Renault
Αποκαλύφθηκε το μυστικό της RB
6;
O διευθυντής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, δηλώνει ότι οι αντίπαλοι υπερεκτιμούν τα κέρδη που αποφέρει στην απόδοση των μονοθεσίων τους η υιοθέτηση εξατμίσεων που τροφοδοτούν το διαχύτη με καυσαέρια. Ο Βρετανός έχει δηλώσει ότι το συγκεκριμένο σύστημα, που όλες οι υπόλοιπες μεγάλες ομάδες έχουν πλέον υιοθετήσει, δεν είναι το μοναδικό στοιχείο που κάνει τη Red Bull τόσο ανταγωνιστική. Αυτό που φυσικά δεν αναφέρει ο Horner, είναι ότι η Red Bull έχει μια ειδική επιλογή στην ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα της Renault, μέσω της οποίας καθυστερεί την ανάφλεξη σε σχέση με το σημείο ύψιστης συμπίεσης του μίγματος καυσίμου/αέρα στο θάλαμο. Με αυτό τον τρόπο, διατηρείται η πίεση στην εξαγωγή των καυσαερίων, ακόμα και όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι. Με αυτό τον τρόπο, η διοχέτευση καυτού αέρα στο διαχύτη διατηρείται πιο σταθερή, με αποτέλεσμα η απόδοσή του να μη διαταράσσεται, ακόμη και όταν ο οδηγός φρενάρει. Πρόκειται για μια ρύθμιση η οποία δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί για περισσότερους από 1-2 γύρους, διότι υπάρχει κίνδυνος να προκαλέσει βλάβες στον κινητήρα, αρκεί όμως για να προσδώσει ένα σαφές προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού στην RB6, τουλάχιστον τα Σάββατα, καθώς η ομάδα έχει κατακτήσει 8 στις 9 pole position. Αυτό εξηγεί και το γεγονός ότι η Red Bull πάντοτε δείχνει πιο ανταγωνιστική στο Q3 απ’ ότι στα δυο πρώτα σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών. Για το Βρετανικό GP, η ομάδα θα παρουσιάσει μονάχα μικρές εξελικτικές αλλαγές στην εμπρός και πίσω αεροτομή της RB6, η οποία θεωρητικά θα έχει το πλεονέκτημα στις γρήγορες στροφές που κυριαρχούν στη χάραξη του Silverstone.
Το να αλλάζεις σασί…
…μεταξύ των οδηγών σου –μια απόλυτα φυσιολογική διαδικασία κατά τη διάρκεια της σεζόν- μπορεί να οδηγήσει σε πολλές καταστάσεις, όπως για παράδειγμα τους ίδιους σου τους οπαδούς να σε κατηγορούν στην επίσημη ιστοσελίδα σου ότι λειτουργείς εναντίον ενός εκ των οδηγών σου, όπως συνέβη στη Red Bull. Όπως έχουμε αναφέρει, η ομάδα θα δώσει στον Mark Webber το πλαίσιο για του οποίου τη συμπεριφορά είχε παραπονεθεί ο Sebastian Vettel και η Red Bull του το είχε αντικαταστήσει στο GP Τουρκίας. H ζημιά που είχε υποστεί το εν λόγω σασί (το υπ’ αριθμό 3) εντοπίστηκε στην περιοχή του συνδέσμου της εμπρός ανάρτησης, όπου είχε παρουσιαστεί μια ρωγμή, την οποία η Red Bull επισκεύασε. Έκτοτε, έχουν διεκπεραιωθεί επάνω στο πλαίσιο δοκιμές αντοχής, για να αποδειχθεί ότι το monocoque που θα χρησιμοποιήσει ο Webber είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό που διαθέτει ο Vettel από την Τουρκία. Μάλιστα, το πλαίσιο του Γερμανού (το υπ’ αριθμό 2) είναι αυτό με το οποίο αγωνίστηκε στο Μπαχρέιν ο Webber. H Red Bull έδωσε το σασί Νο. 3 στον Webber γιατί δεν είχε άλλο ετοιμοπόλεμο. Λόγω του ατυχήματος του Αυστραλού στη Βαλένθια, θα αναγκαστεί να κατασκευάσει και 5ο δείγμα της RB6, κάτι που δε σκόπευε να κάνει αρχικά.
Ανανέωση συμβολαίου Vettel
Έχουμε αναφέρει από τις αρχές Ιουνίου ότι η Red Bull προσπαθεί να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του Sebastian Vettel τουλάχιστον μέχρι το 2015, παρά το γεγονός ότι το ισχύον συμβόλαιό του δε λήγει παρά μονάχα στο τέλος του 2012. Οι φήμες θέλουν τη Red Bull να προσφέρει στον Vettel 18 εκατομμύρια δολάρια για το 2013, 20 εκατομμύρια για το 2014 και 22 για το 2015 –δηλαδή συνολικά 60 εκατομμύρια δολάρια. Υπάρχουν επίσης φήμες που κάνουν λόγο για προσφορά μέχρι το 2018, που προβλέπει 10% ετήσια αύξηση των απολαβών του 23χρονου Γερμανού.

Ferrari
Κυνηγώντας τη δεύτερη νίκη

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali, δήλωσε ότι είναι πολύ σημαντικό για τη Scuderia να κατακτήσει μια νίκη στους τρεις αγώνες που απομένουν πριν το Αυγουστιάτικο διάλειμμα της σεζόν. Ωστόσο, κάτι τέτοιο θα είναι θεωρητικά δύσκολο να συμβεί στο Silverstone, το οποίο όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του, μοιάζει περισσότερο στο Istanbul Park ή τη Βαρκελώνη, αγώνες στους οποίους η F10 δεν εντυπωσίασε με την απόδοσή της. Εντούτοις, ο καινούργιος σχεδιασμός εξατμίσεων της Ferrari έχει βελτιώσει την απόδοση του μονοθεσίου στις γρήγορες στροφές. Το Βρετανικό GΡ θα αποτελέσει ένα καλό τεστ, έτσι ώστε η Scuderia να κατανοήσει που ακριβώς βρίσκεται σε σχέση με τους αντιπάλους της. Η Ferrari θα παρουσιάσει μικρές τροποποιήσεις στην εμπρός και την πίσω αεροτομή της F10. Eπίσης, ο Fernando Alonso θα χρησιμοποιήσει το καινούργιο περίβλημα κιβωτίου με τους ανυψωμένους συνδέσμους των ψαλιδιών της πίσω ανάρτησης, που στη Βαλένθια είχε χρησιμοποιήσει μονάχα ο Felipe Massa, επειδή ο Ισπανός δεν είχε ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής τεσσάρων αγωνιστικών σαββατοκύριακων με το ίδιο κιβώτιο, όπως απαιτούν οι κανονισμοί. Ο Alonso δήλωσε ότι βρίσκεται ακόμα στη μάχη του Πρωταθλήματος και γνωρίζει τι πρέπει να κάνει: να συγκεντρώσει 30 βαθμούς περισσότερους από τους αντιπάλους του στο δεύτερο μισό της σεζόν. Ο Ισπανός κρίνει ότι δεδομένης της μετριότατης πορείας της Ferrari στο πρώτο μισό του 2010, αυτό δε θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Ωστόσο, για το Silverstone ευελπιστεί σε βροχή ή ακόμα και στην τύχη, που πιστεύει ότι πρέπει να αλλάξει έπειτα από δυο συνεχόμενους αγώνες που του φέρθηκε σκληρά. Η Ferrari θα παρουσιάσει ένα καινούργιο πακέτο αναβαθμίσεων στη Γερμανία και άλλο ένα στην Ουγγαρία.

Williams-Cosworth
Αισιοδοξία

Η 4η θέση του Rubens Barrichello στο Ευρωπαϊκό GΡ τόνωσε το ηθικό της ομάδας. Η Williams εκμεταλλεύτηκε τα παραστρατήματα των αντιπάλων της, ωστόσο η FW32 παρουσίασε βελτίωση, η οποία προήλθε αφότου διενεργήθηκαν αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο κατανέμεται η αρνητική άντωση κατά μήκος του μονοθεσίου, έπειτα από συστάσεις του Barrichello. Στο Silverstone, η FW32 θα φέρει και χαμηλές εξατμίσεις που θα τροφοδοτούν το διαχύτη της. Η ομάδα θα αξιολογήσει το, καινούργιο για την ίδια, σύστημα στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής και αναλύοντας τα δεδομένα εκείνο το βράδυ, θα λάβει την απόφασή της για το αν θα χρησιμοποιήσει αυτό το σχεδιασμό και στον αγώνα. Σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της ομάδας, Sam Michael, το σύστημα εξατμίσεων που τροφοδοτούν το διαχύτη μοιάζει με αυτό της Red Bull περισσότερο από αυτά ομάδων που τα παρουσίασαν στη Βαλένθια. Παρά το γεγονός ότι η Williams τέσταρε τις αναβαθμίσεις της, κατά τη διεξαγωγή αεροδυναμικών δοκιμών σε ευθεία γραμμή στο αεροδρόμιο του Kemble με τον 20χρονο Φινλανδό δοκιμαστή της, Valtteri Bottas την περασμένη Τρίτη, ο Michael δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να παρουσιαστούν προβλήματα. Οι εκτιμήσεις της Williams συνιστούν ότι οι καινούργιες εξατμίσεις μπορούν να αποφέρουν κέρδος έως και μισού δευτερολέπτου στο γύρο. Σύμφωνα με τον Barrichello, η FW32 ήταν εντάξει σε πίστες με γρήγορες στροφές, αλλά όχι φανταστική. Στόχος της ομάδας για το υπόλοιπο της σεζόν είναι να βρίσκεται εντός της πρώτης δεκάδας στις κατατακτήριες δοκιμές και εντός της πρώτης εξάδας στους αγώνες. Η Williams θα παρουσιάσει επίσης αναβαθμίσεις στην εμπρός ανάρτηση και στους πίσω αεραγωγούς φρένων, καθώς και το σύστημα stalling πίσω αεροτομής για το μονοθέσιο του Nico Hulkenberg.
Αλλαγές στην ιεραρχία
Όπως είχαμε αναφέρει από τον Απρίλιο ανακοινώθηκε και επίσημα ότι ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της πλειονότητας των μετοχών της Williams, Frank Williams, παραχώρησε την προεδρία της εταιρίας της Williams στον πρώην γενικό διευθυντή Adam Parr. O Williams θα παραμείνει διευθυντής της ομάδας και θα ασχολείται με αυτήν κάθε μέρα, προειδοποιώντας ότι δεν έχει σκεφτεί καν πότε θα αποσυρθεί! Η αλλαγή αυτή δε συνεπάγεται αλλαγή στις μετοχές ή το τεχνικό τμήμα, απλά ο Alex Burns προήχθη σε γενικό διευθυντή. Ο Adam Parr επιβεβαίωσε και επίσημα ότι η ομάδα θα συνεχίσει να συνεργάζεται με την Cosworth το 2011 όσον αφορά την προμήθεια κινητήρων, ωστόσο δεν έκρυψε την επιθυμία της Williams να συνεργαστεί ξανά με μια αυτοκινητοβιομηχανία στο μέτωπο των κινητήριων μονάδων.

Renault
E
ξέλιξη: Μονοθέσιο 2010 ή 2011;
Η Renault είναι η ομάδα που έχει εξελίξει το μονοθέσιό της περισσότερο ίσως από οποιαδήποτε άλλη στο πρώτο μισό της σεζόν. Στο δεύτερο μισό του 2010 όμως, δεν πρόκειται να ακολουθήσει τον ίδιο ρυθμό. Αλλά, επειδή αυτή τη στιγμή δε μπορεί να διεκδικήσει νίκες και pole position θα συνεχίσει να πιέζει για να βελτιώσει την R30. O διευθυντής της ομάδας, Eric Boullier δήλωσε θα πρέπει να διατηρηθεί η ιδανική ισορροπία μεταξύ εξέλιξης της R30 και του μονοθεσίου του 2011 και αυτή η απόφαση θα ληφθεί εντός των επόμενων εβδομάδων. Ο Kubica δήλωσε ότι θέλει να διαπιστώσει πως επέδρασαν οι καινούργιες εξατμίσεις στη συμπεριφορά της Renault στις γρήγορες στροφές. Στο Silverstone η ομάδα θα διαθέτει άλλη μια καινούργια εμπρός αεροτομή αλλά όχι και σύστημα stalling πίσω αεροτομής ακόμα.
Στον Kubica αρέσει η ιδέα του Raikkonen
Ο Robert Kubica, που πρόσφατα αποφάσισε να επεκτείνει το συμβόλαιό του με τη Renault έως και το 2012, δήλωσε ότι θα ήταν πάρα πολύ καλό να έχει για team mate έναν οδηγό των ικανοτήτων του Kimi Raikkonen. O Πολωνός δήλωσε ότι στη Renault βρήκε αυτό που έψαχνε, δηλαδή ένα καλό περιβάλλον και αποφάσισε να επεκτείνει τη συνεργασία του μαζί της, διότι πιστεύει ότι ο συνδυασμός μπορεί να είναι ανταγωνιστικός στο μέλλον. Ο Kubica δήλωσε ότι δε σκέφτεται πότε λήγουν τα συμβόλαια οδηγών σε άλλες ομάδες για να λάβει τις αποφάσεις που αφορούν το μέλλον του. Είπε επίσης ότι δεν έληξε κάποια προθεσμία που του είχε επιβληθεί, απλά αποφάσισε να υπογράψει με τη Renault και να το ανακοινώσει, για να επιδείξει σταθερότητα, τόσο στους ανθρώπους που δουλεύουν για την ομάδα, όσο και στους οπαδούς. Ο ιδιοκτήτης της Renault, Gerard Lopez, έχει δηλώσει ότι η ομάδα διαθέτει πλάνο τριών ετών με προκαθορισμένο budget, και στόχο νίκες το 2011 και τη διεκδίκηση του Πρωταθλήματος το 2012 και ο Κubica αποτελεί μεγάλο μέρος αυτών σχεδίων. Ο Ισπανός επιχειρηματίας είναι έτοιμος να χτίσει την ομάδα γύρω από τον Kubica, δηλώνοντας ότι ο Πολωνός χαμογελάει περισσότερο από ποτέ στη Renault, καθώς τον ενθαρρύνουν να λέει αυτό που σκέφτεται, ενώ στην BMW Sauber φοβόταν την αντίδραση εάν έκανε κάτι τέτοιο.

Force India-Mercedes
Περισσότερη αρνητική άντωση

H ομάδα που διαθέτει το εργοστάσιό της ακριβώς δίπλα από την πίστα του Silverstone, θα διαθέτει αναβαθμίσεις στην εμπρός αεροτομή και το πάτωμα της VJM03, ψάχνοντας για περισσότερη αρνητική άντωση. Ο Liuzzi παραδέχθηκε ότι δεν πρόκειται να αποτελέσει έναν από τους αγαπημένους αγώνες της Force India. O Ιταλός θα αντικατασταθεί από τον δοκιμαστή της ομάδας, Paul Di Resta στην πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής.

Lotus-Cosworth
Δίαιτα!

H Lotus διαθέτει πολλές αναβαθμίσεις οι οποίες εξοικονομούν βάρος σε σημαντικούς τομείς του μονοθεσίου, όπως το κιβώτιο. Όπως αποκάλυψε ο Trulli, αναμένεται και μια πιο ελαφριά –κατά 4 κιλά- ανάρτηση στους επόμενους αγώνες. Ο Ιταλός δήλωσε ότι η εξοικονόμηση βάρους θα επιτρέψει την προσθήκη έρματος, επιτρέποντας την κλίση της κατανομής βαρών περισσότερο προς τον εμπρός άξονα για να βελτιωθεί η συμπεριφορά της Τ127. Επίσης, θα υπάρχουν και μερικές αεροδυναμικές αναβαθμίσεις, στην περιοχή του πατώματος και στο αμάξωμα και έπειτα η Lotus θα επικεντρωθεί στο μονοθέσιο του 2011, το οποίο ενδέχεται να χρησιμοποιεί το KERS της Williams.

HRT-Cosworth
Αινιγματική και απροειδοποίητη αντικατάσταση

Όπως έχουμε αναφέρει, τουλάχιστον για το Βρετανικό GP, ο δοκιμαστής της Hispania, Sakon Yamamoto θα αντικαταστήσει τον Bruno Senna. Ο Βραζιλιάνος οδηγός βρίσκεται στην πίστα με τους μάνατζέρ του και διεξάγει συζητήσεις με την ομάδα, ωστόσο το μονοθέσιο που οδηγούσε μέχρι πριν από δυο εβδομάδες, γράφει το πρώτο όνομα του Yamamoto στα ψυγεία του πλέον.

Sauber-Ferrari
Μικρές βελτιώσεις

H Sauber πιστεύει ότι το Silverstone, λόγω του ότι δεν απαιτεί ιδιαίτερη σταθερότητα στα φρένα και διαθέτει γρήγορες στροφές, είναι μια πίστα που θα ταιριάζει περισσότερο στη C29, η οποία θα φέρει τροποποιήσεις στην εμπρός αεροτομή και στους αεραγωγούς φρένων. Τροποποιήσεις θα υπάρχουν και στο μέσο του μονοθεσίου. Η Sauber βρίσκεται στη διαδικασία διαχωρισμού του δυναμικού της με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μεταξύ της εξέλιξης του φετινού μονοθεσίου και αυτού του 2011. Η ελβετική ομάδα θα παρουσιάσει στα GP Iταλίας και Βελγίου ένα καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο παραγωγής χαμηλών τιμών αρνητικής άντωσης και θα υπάρξει ακόμα μια αναβάθμιση προς το τέλος της σεζόν. Eπίσης, η Sauber διενέργησε ενδελεχή ανάλυση των λόγων για τους οποίους αντιμετωπίζει δυσκολίες στις κατατακτήριες δοκιμές. Το βασικό πρόβλημα είναι ότι η C29 έχει δυνατότητες τις οποίες μπορεί να επιδείξει μονάχα εντός ενός πολύ μικρού πλαισίου συνθηκών.

Virgin-Cosworth
M
εγάλη αναβάθμιση
Η Virgin θα παρουσιάσει ένα σημαντικό πακέτο αναβαθμίσεων στο Silverstone, με καινούργια εξαρτήματα που εξοικονομούν βάρος, αλλά και αεροδυναμικές εξελίξεις στις αεροτομές και το αμάξωμα. Η ομάδα εκτιμάει ότι οι αλλαγές αυτές μπορούν να αποφέρουν έως και ένα δευτερόλεπτο στο γύρο.
Φ.Λ. 
[email protected]

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ