top icon
Αγώνες

F1: GP Μπαχρέιν-Ο Vettel πρώτος poleman του 2010

Ο Sebastian Vettel κατέκτησε pole position στο Μπαχρέιν. Μονάχα ο Felipe Massa κατάφερε να κινηθεί σε παραπλήσιο ρυθμό με αυτόν του Γερμανού, ενώ ο Μichael Schumacher κατετάγη 7ος.

Ο Sebastian Vettel κατέκτησε με έναν άψογο γύρο στο Q3 την pole position στο Μπαχρέιν, όπου θα διεξαχθεί αύριο το πρώτο Grand Prix της φετινής σεζόν με τη Red Bull να συνεχίζει από εκεί που άφησε τα πράγματα στο τέλος του 2009. Μονάχα ο Felipe Massa κατάφερε να κινηθεί σε παραπλήσιο ρυθμό με αυτόν του Γερμανού -μόλις 14 εκατοστά του δευτερολέπτου τους χώριζαν σε ένα γύρο 1:54-, επιστρέφοντας με τον καλύτερο τρόπο στην αγωνιστική δράση, έπειτα από το ατύχημα του περασμένου Ιουλίου.
 
Ο Fernando Αlonso θα εκκινήσει στο ντεμπούτο του με τη Ferrari πίσω από τον team mate του, στην τρίτη θέση, με χρόνο 36 εκατοστά του δευτερολέπτου πιο αργό από του Βραζιλιάνου. Τον τέταρτο χρόνο σημείωσε ο Lewis Hamilton, ωστόσο ο οδηγός της McLaren ήταν 1,1 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον poleman.
 
Ο Nico Rosberg θα εκκινήσει από την 5η θέση, όντας σχεδόν 3 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον team mate του στη Mercedes, Michael Schumacher, που παραδέχθηκε εχθές ότι είναι ακόμα “σκουριασμένος” στην απόδοση στον ένα γύρο και κατετάγη σήμερα 7ος.
 
Ο Mark Webber σημείωσε την 6η επίδοση (1,4 πιο αργός από τον Vettel) και θα εκκινήσει αύριο ανάμεσα στις δυο Mercedes, ενώ ο Button ήταν ο τελευταίος από τους 8 κορυφαίους συνδυασμούς, εξίσου αργότερος από τον team mate του.
 
Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι Robert Kubica (Renault) και Adrian Sutil (Force India).
 
Ήδη από τα δυο πρώτα σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών ήταν εμφανές ότι η μάχη για την pole position θα διαδραματιζόταν μεταξύ των οδηγών της Red Bull και της Ferrari, καθώς όλοι τους βρίσκονταν στις πρώτες 5 θέσεις στο Q1 και το Q2. Στο Μπαχρέιν, Red Bull και Ferrari είχαν ξεκάθαρο προβάδισμα έναντι των Mercedes και McLaren, όσον αφορά την απόδοση στον ένα γύρο.
 
Συνεπώς, Red Bull και Ferrari έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να μονομαχήσουν για τη νίκη αύριο, με τη Ferrari να βασίζεται σε έναν πολύ καλό ρυθμό αγώνα σύμφωνα με τις ενδείξεις από τις προσομοιώσεις, ωστόσο ενδέχεται να ανησυχεί για την υψηλή κατανάλωση του κινητήρα της. Η Red Bull διαθέτει ένα ταχύτατο μονοθέσιο, αλλά έχουν εκφραστεί ανησυχίες για το ρυθμό φθοράς των πίσω ελαστικών της, ενώ αμφότεροι οι πιλότοι της αυστριακής ομάδας έχασαν αρκετή ώρα στις ελεύθερες δοκιμές λόγω τεχνικών προβλημάτων. Ο Vettel δήλωσε ότι αποτέλεσε μεγάλη έκπληξη για τον ίδιο το γεγονός ότι κατάφερε να κατακτήσει την pole position. Ο γύρος του Massa ήταν εντυπωσιακός, καθώς ο Βραζιλιάνος ήταν ο μοναδικός οδηγός που βελτίωσε την επίδοσή του στο Q3 σε σχέση με το δεύτερο σκέλος της διαδικασίας.
 
Σήμερα αποδείχθηκε ότι ο Michael Schumacher θα χρειαστεί λίγο χρόνο προσαρμογής, τουλάχιστον όσον αφορά τις κατατακτήριες δοκιμές (με το Γερμανό να συμμετέχει για πρώτη φορά σε διαδικασία νοκ-άουτ), ενώ η Mercedes, σύμφωνα με τις σημερινές πρώτες ενδείξεις, φαίνεται να βρίσκεται όπως δήλωναν και οι ιθύνοντές της πριν από αυτό το σαββατοκύριακο, αρκετά κοντά στους πρωτοπόρους. Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, το μονοθέσιο της Mercedes είναι αρκετά υποστροφικό, γεγονός που δεν ταιριάζει στο στυλ οδήγησης του Michael Schumacher και αυτό σίγουρο συνέβαλε, μαζί με το “σκούριασμά του” στο ότι ο Rosberg είναι ταχύτερος μέχρι στιγμής.
 
Aπό την McLaren αναμένονταν περισσότερα, δεδομένου και του αμφιλεγόμενου συστήματος της πίσω αεροτομής, που αυξάνει την τελική ταχύτητα του μονοθεσίου στις ευθείες. Η βρετανική ομάδα φαίνεται να είναι στο ίδιο επίπεδο με τη Mercedes, λίγο πιο πίσω από τους πρωτοπόρους. Μερικά προβλήματα φαίνεται να αντιμετωπίζει με τα φρένα της η McLaren. Ο Button δήλωσε πως το μονοθέσιο είχε κάποιο πρόβλημα στην τελική του προσπάθεια, ενώ ήταν έκπληκτος που η διαφορά του team mate του, Lewis Hamilton (που θα εκκινήσει αύριο 4ος) από τον poleman ξεπερνάει το 1 δευτερόλεπτο. O Hamilton δήλωσε έκπληκτος που κατάφερε να καταταγεί τόσο ψηλά, ενώ ο Button μόλις που κατάφερε να μπει στο Q3, όντας 10ος στο Q2.
 
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι αυτά τα αρχικά συμπεράσματα αφορούν αποκλειστικά την απόδοση σε έναν γύρο και όχι το ρυθμό αγώνα (για τον οποίο περιμένουμε να λάβουμε τις πρώτες απαντήσεις αύριο) και συγκεκριμένα την πίστα του Μπαχρέιν, η οποία, λόγω του μεγάλου χρόνου στο γύρο, αυξάνει αντίστοιχα και τις διαφορές μεταξύ των μονοθεσίων. Επίσης, οι ομάδες ακόμα ανακαλύπτουν τον τρόπο λειτουργίας των μονοθεσίων, σε συνδυασμό με τα ελαστικά, σε τόσο υψηλές θερμοκρασίες.
 
Όλοι οι κορυφαίοι συνδυασμοί (πλην του Sutil) επέλεξαν την πολύ μαλακή γόμα για να σημειώσουν τον ταχύτερο χρόνο τους στο τρίτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών, καθώς πέραν της καλύτερης απόδοσής της στον ένα γύρο, είναι το καλύτερο ελαστικό, σύμφωνα με τον Rosberg, για να εκκινήσουν οι οδηγοί τον αγώνα με βαρύ φορτίο καυσίμου. Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Bridgestone, δεν είναι ξεκάθαρο από τις ελεύθερες δοκιμές ποιο από τα δυο ελαστικά είναι καλύτερο σε μεγάλες αποστάσεις.
 
Έκπληξη προκάλεσε η δυνατότητα του Robert Kubica με τη Renault να καταταγεί τόσο ψηλά και ο Πολωνός οδηγός πιστεύει ότι θα μπορούσε να είναι και 7ος σήμερα. Ιδιαίτερα καλή, όπως αναμενόταν, ήταν η απόδοση των Force India, ιδίως αν ληφθεί υπ ‘όψη και το γεγονός ότι ο Sutil ήταν ο μοναδικός εκ των 10 πρώτων που θα εκκινήσει τον αγώνα με τη σκληρή γόμα, κάτι που ο Γερμανός ελπίζει ότι θα τον ευνοήσει.
 
Απογοητευτική ήταν η Sauber, της οποίας το μονοθέσιο δεν ταιριάζει στο καινούργιο, αργό κομμάτι που προστέθηκε στη χάραξη του Sakhir, σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες. Ο τεχνικός διευθυντής της ελβετικής ομάδας, Willy Rampf, παραδέχθηκε ότι πριν τους επόμενους αγώνες, η C29 θα πρέπει να βελτιωθεί σημαντικά. Μέτρια εμφανίστηκε η Williams. Ο Rubens Barrichello, όντας 11ος είναι ο πρώτος εξ αυτών που θα επιλέξουν τη γόμα με την οποία θα εκκινήσουν. Ο Nico Hulkenberg απέδωσε καλά (παρά το ότι παραδέχθηκε ότι ο γύρος του δεν ήταν καλός, για αυτό και κατέληξε μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον team mate του) και θα εκκινήσει στο ντεμπούτο του στη Formula 1 από τη 13η θέση. O Vitaly Petrov θα εκκινήσει 17ος, λόγω ενός λάθους στο γρήγορο γύρω του, στη στροφή 9.
 
Στη μάχη των καινούργιων ομάδων, ο Timo Glock με τη Virgin ήταν ο ταχύτερος, 5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Alonso, που έγραψε τον καλύτερο χρόνο στο Q1. Κάτι παραπάνω από ένα δέκατο πίσω από τον Γερμανό κατετάγη ο Jarno Trulli με τη Lotus (τα μονοθέσια της οποίας έφεραν καινούργιες εμπρός και πίσω αεροτομές), εμπρός από τον team mate του, Heikki Kovalainen. O Lucas di Grassi με την άλλη Virgin κατετάγη 22ος, εμπρός από τις δυο HRT που ήταν εκτός συναγωνισμού, όπως είναι φυσικό, καθώς ο Bruno Senna δεν έχει καλύψει καν απόσταση αγώνα ακόμα με το μονοθέσιο της Dallara, ενώ ο Karun Chandhok το οδήγησε για πρώτη φορά στις κατατακτήριες δοκιμές και το γεγονός ότι βρισκόταν μονάχα 10 δευτερόλεπτα πίσω από τους πρωτοπόρους με ένα πλαίσιο που δεν είχε ξαναπατήσει σε πίστα, είναι θετικό.
 
Οι καινούργιες ομάδες βρίσκονται ακόμα αρκετά πίσω από τις υπόλοιπες σε απόδοση και θα χρησιμοποιήσουν τους πρώτους αγώνες τις σεζόν ως δοκιμές εξέλιξης. Από το Ισπανικό Grand Prix και έπειτα θα περιμένουμε βελτιώσεις από αυτές.  
 
Δηλώσεις
Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
«Νιώθω μεγάλη έκπληξη που κατέκτησα την pole. Εχθές δεν ήταν καλή ημέρα για εμάς και οι μηχανικοί είχαν μια μακριά νύχτα, χωρίς πολύ ύπνο. Γνώριζα ότι είχαμε πολύ καλό μονοθέσιο, αλλά πρώτα έπρεπε να βρούμε τη σωστή κατεύθυνση. Πιστεύω ότι κανείς μας δε γνωρίζει ακόμα τι θα συμβεί αύριο, μπορεί να είναι πολύ συναρπαστικά, μπορεί να είναι πολύ βαρετά. Εγώ ελπίζω στο τελευταίο!»
 
Felipe Massa (Ferrari)
«Eίναι ωραίο να επιστρέφω στους αγώνες ανταγωνιστικά και στη σωστή κατεύθυνση. Είμαι χαρούμενος που είμαι πίσω έπειτα από μια τόσο δύσκολη περίοδο. Είναι μια καλή αρχή για εμάς. Σίγουρα η Red Bull και μερικές ομάδες είναι δυνατές, οπότε ο αγώνας θα είναι δύσκολος».
 
Fernando Alonso (Ferrari)
«Προφανώς, είμαι πολύ ευχαριστημένος. Υπάρχουν πολλά πράγματα να απαντηθούν σε αυτό τον πρώτο αγώνα, μετά από ένα μακρύ χειμώνα με μεγάλες διαφορές στα φορτία καυσίμου σε όλα τα τεστ και εχθές στις ελεύθερες δοκιμές, όπου ποτέ δεν ξέρεις τι κάνει ο αντίπαλος. Το ότι έχουμε και τους δυο οδηγούς στους τρεις πρώτους σημαίνει ότι έχουμε ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο, σε ίδιες συνθήκες, συμμετέχοντας στις κατατακτήριες δοκιμές χωρίς καύσιμα. Στον τελευταίο μου γύρο έχασα πολύτιμο χρόνο σε δυο στροφές, καθυστερώντας 2 δέκατα. Δεν εκπλήσσομαι που ο Felipe βρίσκεται μπροστά μου: είναι ο team mate μου και όλοι γνωρίζουμε πόσο καλός είναι σε αυτή την πίστα. Είναι πολύ σημαντικό να αρχίσουμε να σημειώνουμε βαθμούς από τον πρώτο αγώνα. Δεν ξέρω ποια θα είναι η στρατηγική, πρέπει να είσαι ευέλικτος, αρκετά έξυπνος για να κατανοήσεις τον αγώνα και την κατάσταση και να κάνεις pit stop όποτε είναι απαραίτητο. Αυτό δε θα είναι προκαθορισμένο ή προσχεδιασμένο, θα είμαστε πολύ ευέλικτοι».
 
Chris Dyer (επικεφαλής αρχιμηχανικών της Ferrari)
«Στις χθεσινές δοκιμές μεγάλων αποστάσεων, το μονοθέσιό μας έδειχνε αρκετά σταθερό όσον αφορά την απόδοση και δεν είδαμε κάποιον να φαίνεται πολύ πιο δυνατός από εμάς».
 
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
«Έμεινα έκπληκτος από αυτό το αποτέλεσμα. Γενικά, δεν έχουμε τον ίδιο ρυθμό με τις Ferrari και τις Red Bull. Ελπίζω αύριο να μπορέσουμε απλά να κρατήσουμε αυτή τη θέση, ή να κερδίσουμε άλλη μια. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να νικήσουμε. Έχουμε πολλή αρνητική άντωση να βρούμε. Είμαστε γενικά αρκετά αδύναμοι στο δεύτερο (αργό) τμήμα της πίστας, νομίζω ότι χάνουμε σχεδόν ένα δευτερόλεπτο εκεί.»
 
Nico Rosberg (Mercedes)
«Είμαι απογοητευμένος για δυο λόγους. Ήλπιζα για την pole position, ήμουν πεπεισμένος ότι μπορούσα να τα καταφέρω σήμερα. Αλλά μας έλειπε λίγη ταχύτητα για να το κάνουμε αυτό. Έπειτα, θα έπρεπε να είμαι τέταρτος πιστεύω. Αλλά ήταν τόσο δύσκολα εκεί έξω με τα ελαστικά να υπερθερμαίνονται. Αν υπέρστρεφες υπερθέρμαινες τα ελαστικά και οι επόμενες δυο στροφές ήταν τελειωμένο παιχνίδι. Πιστεύω ότι τα ελαστικά θα αποτελέσουν έναν από τους βασικούς παράγοντες αύριο. Για αυτό επιλέξαμε όλοι τη μαλακή γόμα, διότι απλά είναι καλύτερη για την εκκίνηση του αγώνα και τους πρώτους γύρους».
 
Mark Webber (Red Bull-Renault)
«Έκανα το χειρότερό μου γύρο στην πιο σημαντική στιγμή σήμερα. Όλα πήγαιναν καλά μέχρι τη στροφή 16, αλλά δεν ήταν τόσο καλά από εκεί και έπειτα».
 
Michael Schumacher (Mercedes)
«Είμαι ευχαριστημένος με την 7η θέση σήμερα. Nιώθω ότι ο χρόνος που είχα στη διάθεσή μου για να φτάσω στη μικρή ακμή αυτού που μπορεί να κάνει το μονοθέσιό μας… δεν το έχω καταφέρει αυτό ακόμα».
 
Jenson Button (McLaren-Mercedes)
«Πραγματικά πάλεψα με τον εμπρός άξονα που μπλόκαρε αυτό το απόγευμα, τελείως διαφορετικά με σήμερα το πρωί. Στην τελευταία μου προσπάθεια κάτι δεν πήγαινε καλά και πρέπει να εξετάσουμε το μονοθέσιο και να δούμε περί τίνος πρόκειται. Είμαι έκπληκτος που βρέθηκα 8ος, γιατί αντιμετώπισα πολλά προβλήματα στον τελευταίο γύρο. Πιστεύω ότι οι Red Bull είναι πολύ, πολύ γρήγορες και ούτε οι Ferrari δε μπορούσαν να τις ακολουθήσουν στις κατατακτήριες δοκιμές»
 
Robert Kubica (Renault)
«Στο γύρο μου στο τελευταίο σκέλος της διαδικασίας, είχα μια απότομη υπερστροφή στη φουρκέτα, στη στροφή 16, που μου κόστισε περίπου 4 δέκατα. Έχουμε πιο καθαρή εικόνα για το που βρισκόμαστε τώρα και φαίνεται αρκετά θετική, όταν δεις τα μονοθέσια γύρω μας στο grid: είναι ξεκάθαρο ότι η R30 έχει καλές δυνατότητες».
 
Αdrian Sutil (Force India-Mercedes)
«Πιστεύω ότι ήταν μεγάλο κατόρθωμα που φτάσαμε στο Q3 στον πρώτο αγώνα: το καλύτερο ξεκίνημά μας στη σεζόν εδώ και πολύ καιρό. Ο στόχος μας είναι να τερματίσουμε στους βαθμούς. Ελπίζουμε να κερδίσουμε μια-δυο θέσεις, καθώς είμαι το μόνο μονοθέσιο που θα εκκινήσει με τη σκληρή γόμα, οπότε μπορεί να αποτελέσει πλεονέκτημα. Μου προκάλεσε έκπληξη που οι υπόλοιποι χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα, οπότε η απόφασή μας μπορεί να μας αποζημιώσει αύριο».

Φ.Λ.
[email protected]

GP Μπαχρέιν 2010: Κατατακτήριες δοκιμές
Α/Α
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Σκέλος 1
Σκέλος 2
Σκέλος 3
Γύροι
1
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:55.029
1:53.883
1:54.101
14
2
7
Felipe Massa
Ferrari
1:55.313
1:54.331
1:54.242
16
3
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:54.612
1:54.172
1:54.608
20
4
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:55.341
1:54.707
1:55.217
19
5
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:55.463
1:54.682
1:55.241
13
6
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:55.298
1:54.318
1:55.284
13
7
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:55.593
1:55.105
1:55.524
15
8
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:55.715
1:55.168
1:55.672
17
9
11
Robert Kubica
Renault
1:55.511
1:54.963
1:55.885
17
10
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:55.213
1:54.996
1:56.309
16
11
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:55.969
1:55.330
 
12
12
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:55.628
1:55.653
 
13
13
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:56.375
1:55.857
 
14
14
22
Pedro de la Rosa
Sauber-Ferrari
1:56.428
1:56.237
 
13
15
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:56.189
1:56.265
 
14
16
23
Kamui Kobayashi
Sauber-Ferrari
1:56.541
1:56.270
 
13
17
12
Vitaly Petrov
Renault
1:56.167
1:56.619
 
14
18
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:57.071
 
 
6
19
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:59.728
 
 
7
20
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:59.852
 
 
6
21
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
2:00.313
 
 
7
22
25
Lucas di Grassi
Virgin-Cosworth
2:00.587
 
 
7
23
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
2:03.240
 
 
6
24
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
2:04.904
 
 
7
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ