top icon
Αγώνες

F1: GP Τουρκίας-Τρίτη συνεχόμενη pole για τον Webber

O Mark Webber συνέχισε το προσωπικό του -καθώς και της ομάδας του, Red Bull- σερί pole position και στην Τουρκία και θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την πρώτη θέση.

O Mark Webber συνέχισε το προσωπικό του -καθώς και της ομάδας του, Red Bull- σερί pole position και στην Τουρκία και θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την πρώτη θέση. Πρόκειται για την 3η συνεχόμενη επικράτηση του Αυστραλού σε κατατακτήριες δοκιμές, ενώ η Red Bull συνεχίζει το Σαββατιάτικο σερί της, μην έχοντας αφήσει καμία άλλη ομάδα να χαρεί την pole position στα 7 πρώτα GP της φετινής σεζόν. Ο Webber κατέρριψε επίσης και το ρεκόρ γύρου της πίστας σε κατατακτήριες δοκιμές, που διατηρούσε από τον πρώτο αγώνα στο Istanbul Park το 2005 ο Kimi Raikkonen, κατά μισό δευτερόλεπτο.

Ο Lewis Hamilton κατάφερε και με τη βοήθεια του συστήματος stalling της πίσω αεροτομής της McLaren, που της προσδίδει ανώτερη τελική ταχύτητα στις ευθείες, να τοποθετηθεί μεταξύ των δυο οδηγών της Red Bull και θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από τη δεύτερη θέση, με την επίδοσή του να είναι 138 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργή από αυτήν του Webber.

O Sebastian Vettel περιορίστηκε στην τρίτη θέση, καθώς στην τελευταία γρήγορη προσπάθειά του υπερέβαλε στην πρώτη στροφή, βγάζοντας εκτός των ορίων της πίστας τους δεξιούς τροχούς του. Ο Γερμανός συνάντησε στο διάβα του και τις κίτρινες σημαίες που προκάλεσε η έξοδος του Michael Schumacher στη στροφή 8 στα τελευταία δευτερόλεπτα της διαδικασίας και δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο που είχε σημειώσει στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3.

Η έξοδος του Schumacher ανάγκασε και τον Jenson Button να εγκαταλείψει την τελευταία γρήγορη προσπάθειά του. Συνεπώς, ο Βρετανός Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα παρατάξει αύριο τη McLaren του στην 4η θέση της σειράς εκκίνησης.

Την τρίτη σειρά εκκίνησης κατέλαβαν οι δυο Mercedes, με τον Michael Schumacher να είναι 1 δέκατο του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον team mate του, Nico Rosberg. Από την 7η θέση θα εκκινήσει ο Robert Kubica με τη Renault, ενώ 8ος κατετάγη ο οδηγός που έχει κατακτήσει τις περισσότερες νίκες από οποιονδήποτε άλλο στο Istanbul Park, ο Felipe Massa με τη Ferrari.

H σημερινή ημέρα ήταν απογοητευτική για την ιταλική ομάδα, καθώς ο Fernando Alonso δεν κατάφερε να προβιβαστεί στο τελευταίο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών. Ο Ισπανός έκανε ένα λάθος στην προτελευταία γρήγορη προσπάθειά του στο Q2, στο τελευταίο σύμπλεγμα στροφών της πίστας και με τα ελαστικά του να έχουν ξεπεράσει το σύντομο χρονικό διάστημα στο οποίο αποδίδουν το μέγιστό τους, δεν κατάφερε να βελτιώσει αρκετά την επίδοσή του στον τελευταίο χρονομετρημένο γύρο του. Συνεπώς, ο έτερος οδηγός της Ferrari θα εκκινήσει από τη 12η θέση το φετινό GP Τουρκίας.

Την πρώτη 10άδα στη σειρά εκκίνησης συμπλήρωσαν οι εντυπωσιακοί σήμερα Vitaly Petrov (Renault) και Kamui Kobayashi (Sauber), ενώ ο Adrian Sutil με τη Force India δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q3 για μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου και θα εκκινήσει αύριο από την 11η θέση.

O poleman, Mark Webber τόνισε πόσο σημαντικό είναι το γεγονός ότι το σερί τριών pole position που έχει πραγματοποιήσει τον τελευταίο μήνα, έχει επιτευχθεί σε εντελώς διαφορετικούς τύπους πίστας. Ο Αυστραλός δήλωσε ότι στη δεύτερη περίοδο των χθεσινών ελεύθερων δοκιμών, οι χρόνοι του στο μεγάλο stint που πραγματοποίησε ήταν εντελώς απογοητευτικοί, ωστόσο η ομάδα κατάφερε να βελτιώσει αισθητά το στήσιμο της RB6.

 
Aξίζει να σημειωθεί ότι έπειτα από την αξιολόγηση των δεδομένων που συνέλλεξε στις χθεσινές ελεύθερες δοκιμές, η Red Bull αποφάσισε να μη χρησιμοποιήσει για το υπόλοιπο σαββατοκύριακο το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής που έκανε για πρώτη φορά το ντεμπούτο του σε πίστα στην Τουρκία. Ο Webber δήλωσε περί αυτού ότι η ομάδα είχε περισσότερα να χάσει, απ’ ότι να κερδίσει λαμβάνοντας το ρίσκο να χρησιμοποιήσει το σύστημα, το οποίο προφανώς δεν έχει προλάβει να ρυθμίσει κατάλληλα για να αποδώσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του.
 
Ο Vettel ήταν εκνευρισμένος έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς αντιμετώπισε προβλήματα με το σύστημα πέδησης της Red Bull του στο Q3. Στην πρώτη γρήγορη προσπάθειά του στο τελικό 10λεπτο της διαδικασίας, ο Γερμανός μπλόκαρε τα φρένα του εμπρός άξονα στο τελευταίο σύμπλεγμα στροφών. Αυτό δε θα αποτελούσε πρόβλημα, αν το φαινόμενο δεν επέμενε να επανεμφανίζεται από εκεί και έπειτα σε κάθε φρενάρισμα του Vettel, που μπλόκαρε τους εμπρός τροχούς του, χωρίς το μονοθέσιο να επιβραδύνει επαρκώς. Προφανώς, χωρίς αυτό το πρόβλημα, ο 22χρονος θα είχε καταφέρει να κινηθεί ταχύτερα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, ωστόσο είναι ευχαριστημένος από το γεγονός ότι θα εκκινήσει αύριο από την πλευρά της πίστας που είναι στρωμένη με λάστιχο και προσφέρει περισσότερη πρόσφυση.
 
Όλοι οι οδηγοί αναφέρουν ότι όσοι εκκινούν από την καθαρή πλευρά της πίστας, όπου βρίσκεται η αγωνιστική γραμμή και είναι στρωμένα με λάστιχο, έχουν σαφές πλεονέκτημα –κάποιοι υπολογίζουν ότι είναι αρκετό να εξασφαλίσει μια θέση- στη μικρή ευθεία που προηγείται της πρώτης στροφής.
 
Ο Lewis Hamilton ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος από το ότι η McLaren κατάφερε να πλησιάσει σε συνθήκες κατατακτήριων δοκιμών τη Red Bull, αφού η διαφορά που είχε ο Βρετανός από τον poleman Webber (138 χιλιοστά του δευτερολέπτου) ήταν η μικρότερη που έχει πετύχει μέχρι στιγμής φέτος η βρετανική ομάδα, ενώ η δεύτερη θέση είναι η καλύτερη που έχει σημειώσει φέτος σε σειρά εκκίνησης οδηγός και ομάδα. Ο Hamilton δήλωσε ότι οι οδηγοί της Red Bull έχουν τη δυνατότητα να διανύσουν τη στροφή 8 με τέρμα γκάζι σε αντίθεση με τον ίδιο και τον team mate του, κερδίζοντας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, 0,4 δλ. Ωστόσο, σε συνθήκες αγώνα, με γεμάτα ρεζερβουάρ ο Βρετανός είναι σίγουρος ότι η McLaren θα βρίσκεται πιο κοντά στις Red Bull, καθώς ο ρυθμός αγώνα της MΡ4-25 είναι ανώτερος από τις επιδόσεις της στις κατατακτήριες δοκιμές.
 
Ο έτερος πιλότος της McLaren, Jenson Button, επιβεβαίωσε με τις δηλώσεις του ότι αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την τελευταία του προσπάθεια λόγω της εξόδου του Schumacher στη στροφή 8 και τις κίτρινες σημαίες που επέφερε αυτή, ακριβώς μπροστά του. Ο Βρετανός δήλωσε ότι η McLaren βρίσκεται πιο κοντά στις Red Bull απ’ όσο ο ίδιος περίμενε για αυτό το σαββατοκύριακο. Ωστόσο, τόνισε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στη διέλευση από τη στροφή 8, καθώς έχει στήσει το μονοθέσιό του πολύ κοντά στο έδαφος (για καλύτερη απόδοση στο υπόλοιπο της χάραξης) και το πάτωμα ξύνει τον ασφαλτοτάπητα στην αριστερή παρατεταμένη, κοστίζοντας χρόνο. Επρόκειτο για ένα ρίσκο που ο περυσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής έλαβε συνειδητά.
 
Και εντός της Mercedes υπάρχει η αίσθηση ότι η ομάδα έχει σημειώσει πρόοδο, γεγονός που αποδείχθηκε με το κλείδωμα της τρίτης σειράς εκκίνησης στην απαιτητική αεροδυναμικά πίστα του Istanbul Park. Αμφότεροι οι οδηγοί ήταν ευχαριστημένοι από την επίδοσή τους, παρά το γεγονός ότι ο Michael Schumacher βγήκε εκτός πίστας στην τελευταία του προσπάθεια. Ο Nico Rosberg δήλωσε ότι το πλαίσιο εντός του οποίου μπορεί να επιτευχθεί το καλύτερο στήσιμο της MGP W01 είναι πολύ μικρό, προσθέτοντας όμως ότι κατάφερε να το πετύχει.
 
Στον αντίποδα, ο Fernando Alonso έμεινε έκπληκτος από την έλλειψη ανταγωνιστικότητας της Ferrari, καθώς δεν πίστευε ότι η F10 θα είναι τόσο αργή και επίσης, δε γνωρίζει γιατί συνέβη αυτό. Πρόκειται για την πρώτη φορά φέτος (πέραν της Μαλαισίας, όπου η βροχή και ο κακός συγχρονισμός της Ferrari έπαιξαν το ρόλο τους) που αμφότερες οι Mercedes θα εκκινήσουν εμπρός από τις Ferrari. Η ιταλική ομάδα φαίνεται να έχει υστερήσει στην εξέλιξη της F10 και προβλέπεται ότι ο 800ός αγώνας στην ιστορία της στη Formula 1 θα είναι αρκετά δύσκολος… Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali δήλωσε ότι η Scuderia πρέπει να αντιδράσει άμεσα, ξεκινώντας από τον αυριανό αγώνα, καθώς οι τεχνικοί της εκτιμούν ότι ο ρυθμός αγώνα της F10 θα είναι καλύτερος.
 
Η επίδοση της ομάδας της Renault ήταν πολύ θετική, καθώς η γαλλική ομάδα είδε αμφότερους του οδηγούς της στο Q3. Παρά το γεγονός ότι ο Robert Kubica δεν ήταν ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά της μαλακής γόμας ελαστικών, από την οποία δεν κατάφερε να εξορύξει το μέγιστο. Παράλληλα, ο Vitaly Petrov σημείωσε την καλύτερη θέση εκκίνησης της καριέρας του στη Formula 1, αναφέροντας ότι το μονοθέσιό του ήταν ευκολοδήγητο.
 
Σημάδια προόδου είδε και η Sauber όσον αφορά τις επιδόσεις της σε σχέση με εχθές και μάλιστα πραγματοποίησε αλλαγές στο στήσιμο του μονοθεσίου του Kamui Kobayashi μεταξύ των πρωινών ελεύθερων δοκιμών και των κατατακτήριων. Ο Ιάπωνας κατάφερε να φτάσει στο Q3, ωστόσο δεν είχε στη διάθεσή του άλλο σετ μαλακών ελαστικών για να κάνει έναν ανταγωνιστικό χρόνο.
Φ.Λ.
 
GP Τουρκίας: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
Α/Α
Νο
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Σκέλος 1
Σκέλος 2
Σκέλος 3
Διαφ.
1
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:27.500
1:26.818
1:26.295
 
2
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:27.667
1:27.013
1:26.433
0.138
3
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:27.067
1:26.729
1:26.760
0.465
4
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:27.555
1:27.277
1:26.781
0.486
5
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:27.756
1:27.438
1:26.857
0.562
6
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:27.649
1:27.141
1:26.952
0.657
7
11
Robert Kubica
Renault
1:27.766
1:27.426
1:27.039
0.744
8
7
Felipe Massa
Ferrari
1:27.993
1:27.200
1:27.082
0.787
9
12
Vitaly Petrov
Renault
1:27.620
1:27.387
1:27.430
1.135
10
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:28.158
1:27.434
1:28.122
1.827
11
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:27.951
1:27.525
 
1.230
12
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:27.857
1:27.612
 
1.317
13
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:28.147
1:27.879
 
1.584
14
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:28.534
1:28.273
 
1.978
15
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:28.336
1:28.392
 
2.097
16
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:28.460
1:28.540
 
2.245
17
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:28.227
1:28.841
 
2.546
18
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:28.958
 
 
2.663
19
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:30.237
 
 
3.942
20
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:30.519
 
 
4.224
21
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:30.744
 
 
4.449
22
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:31.266
 
 
4.971
23
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:31.989
 
 
5.694
24
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
1:32.060
 
 
5.765
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ