top icon
Αγώνες

F1: H νέα Sauber C29

H Sauber παρουσίασε το καινούργιο μονοθέσιό της για το 2010, την C29, που θα χρησιμοποιεί κινητήρες Ferrari στην πίστα Ricardo Tormo της Βαλένθια.

H Sauber παρουσίασε το καινούργιο μονοθέσιό της για το 2010, την C29, που θα χρησιμοποιεί κινητήρες Ferrari στην πίστα Ricardo Tormo της Βαλένθια. Πρόκειται για το πρώτο μονοθέσιο της ομάδας έπειτα από την αποχώρηση της BMW από τη Formula 1.
 
H ομάδα του Hinwil δεν είχε εξασφαλίσει την παρουσία της στο grid της φετινής σεζόν, μέχρι την αποχώρηση και της Toyota από τη Formula 1, που άφησε κενή μια θέση, την οποία κατέλαβε η ομάδα που αγωνίζεται στο σπορ από το 1993.
 
Οι οδηγοί της Sauber για φέτος θα είναι ο 23χρονος Ιάπωνας Kamui Kobayashi και ο Ισπανός Pedro de la Rosa που θα γίνει 39 ετών σε τρεις εβδομάδες. Ο Kobayashi εντυπωσίασε στα δυο τελευταία Grand Prix της περυσινής σεζόν στα οποία συμμετείχε με την ομάδα της Toyota, αντικαθιστώντας τον Timo Glock, ενώ ο de la Rosa αποτελούσε το δοκιμαστή της McLaren τα τελευταία 7 χρόνια.
 
Ο Peter Sauber, δήλωσε ότι οι τελευταίοι μήνες ήταν ιδιαίτερα έντονοι για την ομάδα, καθώς πρώτα έπρεπε να παλέψει για την επιβίωσή της και έπειτα να εξασφαλίσει το μακροπρόθεσμο μέλλον της. Εντούτοις, η τεχνική προετοιμασία για το 2010, εν μέσω της κατάστασης αβεβαιότητας είχε συνεχιστεί αδιάκοπα, σύμφωνα με το σχέδιο που είχε τεθεί από την άνοιξη του 2009, υπό τη διοίκηση της BMW. O Sauber δήλωσε ότι η ομάδα του έχει μεγάλη παράδοση στο συνδυασμό ενός έμπειρου οδηγού με έναν ανερχόμενο νεαρό και αποτελεί μια στρατηγική η οποία έχει φέρει μεγάλη επιτυχία στο παρελθόν.
 
Ο de la Rosa δήλωσε ότι αισθάνεται και πάλι σαν κανονικός αγωνιστικός οδηγός. Προσέθεσε ότι του έχει λείψει ο ανταγωνισμός στην πίστα, αλλά έχει μάθει πολλά εργαζόμενος στη McLaren, γνώση την οποία θέλει να μεταδώσει στη Sauber.
 
Ο Kobayashi δήλωσε περήφανος που ο Sauber του έδειξε εμπιστοσύνη και του προσφέρει την ευκαιρία να πραγματοποιήσει την πρώτη του πλήρη σεζόν στη Formula 1 και είναι αποφασισμένος να μην τον απογοητεύσει και να τον κάνει περήφανο για την επιλογή του.
 
Ο τεχνικός διευθυντής της Sauber, Willy Rampf, δήλωσε ότι η C29 έχει δημιουργηθεί βασιζόμενη στη γνώση που αποκτήθηκε από την περυσινή, απογοητευτική σεζόν για την ομάδα και στη βελτίωση που σημειώθηκε στο τελευταίο τρίτο του 2009. Εντούτοις, ο Γερμανός παραδέχεται ότι οι αλλαγές στους κανονισμούς για φέτος, έχουν απαιτήσει σημαντικές αλλαγές στο σχεδιασμό του μονοθεσίου.
 
Η C29 έχει διατηρήσει εν μέρει τα χρώματα της BMW (λευκό, κόκκινο, μπλε), με την προσθήκη αρκετού μαύρου, ωστόσο η απουσία χορηγών είναι εμφανής… Ο Peter Sauber δήλωσε ότι η ομάδα θα διατηρήσει το όνομα BMW Sauber, τουλάχιστον μέχρι την αρχή της σεζόν, γεγονός που δε φαίνεται να πειράζει τη Ferrari, η οποία προμηθεύει τους κινητήρες της στην ομάδα και βλέπει το όνομά της να συγχέεται με αυτό τη βαυαρικής εταιρίας.
 
Η καινούργια C29 φέρει ιδιαίτερο σχεδιασμό, αρκετά επαναστατικό, κάτι που δε θα περίμενε κανείς από μια ομάδα που αντιμετώπισε τα προβλήματα που είχε η Sauber το χειμώνα. Η εμπρός αεροτομή είναι αυτή που χρησιμοποιήθηκε στην περυσινή F1.09 στους τελευταίους αγώνες της σεζόν. Το ρύγχος είναι λίγο πιο χαμηλό από το περυσινό, ενώ πρωτοποριακή είναι η τοποθέτηση των υποστηριγμάτων της εμπρός αεροτομής, που συναντάνε το αποσπώμενο ρύγχος περίπου στο μέσο του. Το ρύγχος, στο πίσω μέρος του, μπροστά από τα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης, φέρει από κάτω, στα δυο πλαϊνά του, δυο αρκετά μεγάλες κάθετες επιφάνειες, που διαχειρίζονται τον αέρα σε αυτή την περιοχή, δημιουργώντας ένα τούνελ Venturi.
 
Tα barge boards έχουν ενδιαφέροντα σχεδιασμό, σχήματος Δ, ενώ ακριβώς πίσω τους υπάρχουν μεγάλα pod wings, που εκτείνονται μέχρι το πάτωμα και στο πάνω μέρος τους φέρουν τους καθρέπτες. Οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων είναι ιδιαίτερα ανυψωμένες (το κάλυμμα των ψυγείων είναι το πιο υψηλό από όσα έχουμε δει μέχρι στιγμής σε φετινό μονοθέσιο), με έντονο σκάψιμο στο κάτω μέρος τους. Τα καλύμματα των ψυγείων χαμηλώνουν αισθητά προς το πίσω μέρος τους, το οποίο είναι αρκετά ογκώδες. Οι απολήξεις των εξατμίσεων παραμένουν σε παραδοσιακή θέση.
 
Κάτω από τον αεραγωγό του κινητήρα υπάρχουν μικρά πτερύγια τύπου McLaren, που χρησιμεύουν στην καλύτερη διαχείριση του αέρα που κατευθύνεται προς την πίσω αεροτομή. Το κάλυμμα του κινητήρα είναι προεκταμένο, φτάνοντας μέχρι το εμπρός μέρος της πίσω αεροτομής. Η πίσω αεροτομή είναι καινούργια, αν και δεν παρουσιάζει πρωτοποριακό σχεδιασμό. Τα υποστηρίγματά της δεν είναι παράλληλα, αλλά απομακρύνονται μεταξύ τους στο επάνω μέρος τους και εκεί που συναντάνε το εμπρός πτερύγιο, δημιουργούνται δυο εξογκώματα, μεταξύ των οποίων υπάρχει μια βυθισμένη περιοχή, για μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση. Ελαφρώς ανασηκωμένο είναι και το πίσω πτερύγιο στο κεντρικό του μέρος, ενώ τα πλευρικά τοιχώματα παρουσιάζουν 4 διατρήσεις στο εμπρός επάνω μέρος τους και σκάψιμο στο πίσω.
 
Ο Peter Sauber πιστεύει ότι παρά την έλλειψη λογότυπων από σπόνσορες στο μονοθέσιο της ομάδας. Η Sauber μείωσε το προσωπικό της από 400 άτομα στα 260, ενώ το budget της είναι το 40% από αυτό που ξόδεψε η BMW την περυσινή σεζόν. Ο Sauber παραδέχθηκε ότι θα ήταν προτιμότερο να έχει ένα μεγαλύτερο budget και ευελπιστεί ότι θα προσελκύσει περισσότερους σπόνσορες, ίσως με την ένραξη του ευρωπαϊκού μέρους του πρωταθλήματος. Ο Ελβετός τόνισε ότι όταν ανακοινώθηκε πως η ομάδα είχε εξασφαλίσει τη θέση της στο grid του 2010 (λίγο πριν τα Χριστούγεννα), ήταν δύσκολη περίοδος για να βρει σπόνσορες. Ωστόσο, το budget για τη φετινή σεζόν έχει ήδη εξασφαλιστεί. Αλλά υπάρχει η ανάγκη εύρεσης καινούργιων χορηγών, όχι μόνο για το 2010, αλλά κυρίως για το 2011. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Willy Rampf δεν πιστεύει ότι -το ομολογουμένως περιορισμένο- budget θα επηρεάσει αρνητικά την εξέλιξη της C29. O Γερμανός τεχνικός δήλωσε ότι η C29 θα δεχθεί αεροδυναμική αναβάθμιση πριν τον πρώτο αγώνα της σεζόν, στο Μπαχρέιν στις 14 Μαρτίου. Ο Rampf πιστεύει ότι η ομάδα θα ευνοηθεί από τον περιορισμό των εξόδων που θα εφαρμοστεί από τις επόμενες σεζόν πιο δραστικά, καθώς η ομάδα βρίσκεται ήδη στα επίπεδα στα οποία θα ζητηθεί από τις ομάδες να περιοριστούν στο μέλλον.
 
Ο Rampf δήλωσε επίσης ότι το ανυψωμένο ρύγχος της C29, παρά το ότι προσφέρει αεροδυναμικά πλεονεκτήματα, ωστόσο δημιουργεί μηχανικά προβλήματα, όπως είναι ο σχεδιασμός της εμπρός ανάρτησης, η οποία ίσως δεν είναι όσο καλός ήταν στο παρελθόν. Το κέντρο βάρους, λόγω των πιο στενών εμπρός ελαστικών έχει μεταφερθεί προς τον πίσω άξονα. Ο Rampf πιστεύει ότι φέτος, η συμπεριφορά των ελαστικών, ιδίως στα πρώτα στάδια του αγώνα, με το ρεζερβουάρ γεμάτο, θα αποτελέσει κρίσιμο παράγοντα και δήλωσε ότι η ομάδα εργάστηκε έτσι ώστε να κάνει το πλαίσιό της όσο το δυνατό πιο ευγενικό προς τα ελαστικά. Επίσης, προβλέπεται ότι τα καινούργια μονοθέσια θα υποστρέφουν στις γρήγορες καμπές και αυτό είναι επίσης κάτι που οι τεχνικοί του Hinwil προσπάθησαν να καταπολεμήσουν. Ο Γερμανός τεχνικός, αποκάλυψε ότι η ομάδα έλαβε από τη Ferrari τα στοιχεία όσον αφορά τον κινητήρα και τη μετάδοση το Σεπτέμβριο, ωστόσο δήλωσε ότι η προσαρμογή του πλαισίου στην 8κύλινδρη μονάδα δεν ήταν τόσο δύσκολη όσο η ταξιθέτηση των ψυγείων και των ηλεκτρονικών. Η C29 δεν έχει ολοκληρώσει ακόμα το οπίσθιο crash test της FIA, το οποίο αναμένεται να πραγματοποιήσει εντός των επόμενων δυο εβδομάδων. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το συνολικό μήκος αλλά και το μεταξόνιο της C29 είναι αυξημένο κατά 20 περίπου εκατοστά σε σύγκριση με της περυσινής F1.09. Φέτος, απαγορεύεται η χρήση του πανάκριβου υλικού metal matrix στα φρένα, ενώ απαγορευμένα είναι και τα εξωτικά κράματα για τις ζάντες. Επίσης, οι διαστάσεις για τις ζάντες ορίζονται από τους κανονισμούς και έτσι οι ομάδες δεν έχουν τη δυνατότητα πλέον να πειραματίζονται με μικροσκοπικές αλλαγές στο πλάτος τους.
 
Ο Pedro de la Rosa, στην τρίτη του επιστροφή στους αγώνες (η δεύτερη ήταν με τη McLaren, το 2006, όταν κλήθηκε να αντικαταστήσει τον Juan Pablo Montoya) δήλωσε ιδιαίτερα ενθουσιασμένος και αρκετά ώριμος για να εκτιμήσει και να εκμεταλλευτεί αυτή την ευκαιρία. Πιστεύει ότι εξασφάλισε τη θέση στη Sauber λόγω της εμπειρίας που απέκτησε έπειτα από 7 χρόνια στη McLaren ως δοκιμαστής. Ο Ισπανός δε γνωρίζει ακόμα τους στόχους του για τη σεζόν, καθώς δεν έχει οδηγήσει το μονοθέσιο της Sauber ακόμα, αλλά δήλωσε ότι θα είναι απογοητευμένος αν δεν βρίσκεται συχνά στους βαθμούς (εντός των πρώτων 10 δηλαδή, με το καινούργιο βαθμολογικό σύστημα). Πιστεύει ότι είναι αρκετά καλός στο να βρίσκει τα προβλήματα που έχει το μονοθέσιο, από την εμπειρία του στη McLaren. O de la Rosa δήλωσε επίσης ότι ενδέχεται να παραιτηθεί από τη θέση του προέδρου στο GPDA (το σύνδεσμο των οδηγών), επειδή θέλει να επικεντρωθεί περισσότερο στα καθήκοντά του ως αγωνιστικός οδηγός. Του ήταν πιο εύκολο να ασχολείται με τις δραστηριότητες του GPDA όταν ήταν δοκιμαστής και πιστεύει ότι ο σύνδεσμος χρειάζεται κάποιον με περισσότερο ελεύθερο χρόνο για να ηγηθεί του GPDA.
 
Ο στόχος του Kobayashi για αυτή τη σεζόν είναι να βρίσκεται σταθερά εντός της βαθμολογούμενης 10άδας. Επίσης, ο Ιάπωνας δήλωσε ότι δεν πρόκειται να αλλάξει το επιθετικό οδηγικό του στυλ, αν και θα είναι πιο προσεκτικός, έτσι ώστε να μη δημιουργεί ατυχήματα, όπως συνέβη πέρυσι στη Βραζιλία.

Φ.Λ.
[email protected]

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ