top icon
Αγώνες

F1: Η Ferrari ζητά εξηγήσεις από τη FIA για τον σχεδιασμό της RP20

Η Ferrari στηρίζει την ένσταση της Renault κατά της Racing Point και ζητά κι αυτή με τη σειρά της εξηγήσεις από τη FIA για τον σχεδιασμό της RP20.

Η Racing Point βρίσκεται υπό εξέταση από τη FIA, μετά και την τρίτη κατά σειρά ένσταση της Renault κατά των μονοθεσίων της, με την κατηγορία ότι έχει αντιγράψει μέρη της Mercedes W10 που θα έπρεπε να έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει η ίδια, βασιζόμενη στα brake ducts που είναι ένα τέτοιο μέρος από φέτος.

Σε αυτή της την προσπάθεια να βρεθεί αν η RP20 είναι τελικά νόμιμη ή όχι στέκεται αρωγός κι η Ferrari, που με επιστολή της προς τη FIA ζητά διευκρινίσεις σχετικά με το κατά πόσο είναι νόμιμο αυτό που έκανε η βρετανική ομάδα, δηλαδή αν το να αναλύσει φωτογραφίες και να κάνει ‘reverse-engineering’ αποτελεί «σχεδιασμός» μονοθέσιου.

Μάλιστα, αναφέρεται και στο Παράρτημα 6 των Αθλητικών Κανονισμών:

«Ένας αγωνιζόμενος οφείλει να χρησιμοποιεί Listed Parts που έχει σχεδιάσει ο ίδιος. Αυτή η υποχρέωση σχεδιασμού και χρήσης των συγκεκριμένων μερών από την ίδια την ομάδα δεν την εμποδίζει από το να αναθέσει αυτό το έργο σε μία τρίτη εταιρεία, μόνο αν α) διατηρεί τα αποκλειστικά δικαιώματα χρήση των Listed Parts, β) η τρίτη εταιρεία δεν αγωνίζεται στη Formula 1, γ) η τρίτη εταιρεία να μην έχει σχέση με άλλον αγωνιζόμενο ή να μην συνεργάζεται με εταιρεία που προμηθεύει άλλον αγωνιζόμενο.»

Στο ίδιο μήκος κύματος είναι κι η McLaren, που μαζί με τη Ferrari υποστηρίζουν πως το μονοθέσιο της RP είναι στην ουσία ένα πελατειακό μονοθέσιο, κι αν αυτό ισχύει, τότε θα πρέπει να αναθεωρηθεί όλη η Συμφωνία Ομονοίας που θεωρητικά απαγορεύει κάτι τέτοιο.

Η υπόθεση θα εκδικαστεί αυτήν την εβδομάδα, με την ετυμηγορία να είναι πιθανό να βγει και πριν την έναρξη του προσεχούς Grand Prix._Δ.Μ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ