Δεν είναι μόνο τα αγωνιστικά cockpit για τα οποία... σφάζονται μεταξύ τους οι οδηγοί. Ο ρόλος του δοκιμαστή είναι μια από τις πιο ελπιδοφόρες λύσεις για το μακροπρόθεσμο ντεμπούτο στη Formula 1!
Δεν είναι μόνο τα αγωνιστικά cockpit για τα οποία... σφάζονται μεταξύ τους οι οδηγοί. Ο ρόλος του δοκιμαστή είναι μια από τις πιο ελπιδοφόρες λύσεις για το μακροπρόθεσμο ντεμπούτο στη Formula 1!
 
H Red Bull ανακοίνωσε ότι οι Daniel Ricciardo και Brendon Hartley θα αποτελούν τους δοκιμαστές των δυο ομάδων της (Red Bull και Toro Rosso) φέτος.
 
Aμφότεροι οι οδηγοί αποτελούν μέλη του προγράμματος νέων οδηγών της Red Bull και συμμετείχαν στις δοκιμές άπειρων οδηγών που έλαβαν χώρα τις πρώτες ημέρες του περασμένου Δεκεμβρίου στην πίστα της Jerez.
 
Oι δυο οδηγοί θα εναλλάσσονται μεταξύ τους στη θέση του δοκιμαστή ανά αγώνα και θα συμμετέχουν στις συνεδριάσεις της ομάδας με τους αγωνιστικούς οδηγούς και θα εξοικειώνονται στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι Red Bull και Toro Rosso.
 
O 20χρονος Αυστραλός Daniel Ricciardo κατέκτησε το 2009 το Βρετανικό πρωτάθλημα Formula 3, ενώ το 2008 είχε πάρει τον τίτλο στο Κύπελλο Δυτικής Ευρώπης της Formula Renault 2.0.
 
O 20χρονος Νεοζηλανδός Brendon Hartley είχε κατακτήσει το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Formula Renault 2.0 το 2007.
 
Όσον αφορά τις ειδήσεις της Toro Rosso, η ομάδα επιβεβαίωσε επίσημα ότι το καινούργιο της μονοθέσιο, η STR5 (το πρώτο μονοθέσιο που σχεδίασε και κατασκεύασε η ομάδα χωρίς τη βοήθεια της Red Bull Technology, από τον καιρό της Minardi) θα κάνει το ντεμπούτο της στα χέρια του Sebastien Buemi την 1η Φεβρουαρίου στη Βαλένθια.
 
Οι δυο οδηγοί της Toro Rosso έχουν υπογράψει πολυετή συμβόλαια με τη Red Bull (και όχι με την Toro Rosso, κάτι που σημαίνει ότι η αυστριακή εταιρία μπορεί να τους μεταφέρει σε όποια ομάδα επιθυμεί). Ο Buemi έχει υπογράψει με τη Red Bull έως το 2012, ενώ ο Jaime Alguersuari (o οποίος θα φέρει και φέτος στην Toro Rosso χρήματα από την ισπανική πετρελαϊκή εταιρία Repsol, της οποίας το λογότυπο αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στο αμάξωμα του ιταλικού μονοθεσίου) έχει συμβόλαιο μέχρι το 2014.
 
Παράλληλα, ο 23χρονος Σκοτσέζος Paul Di Resta, ο οποίος αναμένεται να εξασφαλίσει το ρόλο του δοκιμαστή στη Force India, σύμφωνα με τον Martin Whitmarsh, διευθυντή της McLaren (τεχνικής συνεταίρου της ινδικής ομάδας), θα έχει την ευκαιρία να οδηγεί στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής των Grand Prix.
 
Όπως έχουμε αναφέρει, η καινούργια Force India (VJM03) αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της στο δεύτερο τεστ χειμερινών δοκιμών (10-13/2, Jerez). Οι τελευταίες πληροφορίες λένε ότι η VJM03 θα πατήσει για πρώτη φορά στην ισπανική πίστα στις 12 Φεβρουαρίου.
 
Ο Whitmarsh ανέφερε ότι πολλές ομάδες στο μέσο του grid σκέφτονται να εφαρμόσουν αυτή τη λύση, η οποία όμως δεν πρόκειται να υιοθετηθεί από τις πρωταγωνίστριες, που θα θέλουν να δώσουν στους δυο οδηγούς τους όσο το δυνατό περισσότερο χρόνο στην πίστα για να έχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
 
Ο Whitmarsh αποκάλυψε επίσης ότι η McLaren ψάχνει για αντικαταστάτη του Pedro de la Rosa, ο οποίος προτίμησε το αγωνιστικό cockpit της Sauber από τα εκατομμύρια της βρετανικής ομάδας για τη θέση του δοκιμαστή. Μάλιστα, κάποιες αναφορές έχουν συνδέσει το όνομα του Nick Heidfeld (ο οποίος κατά την πλειονότητα θα καταλήξει στη θέση του δοκιμαστή της Mercedes) με τη θέση του δοκιμαστή στη McLaren. Άλλωστε, ο 32χρονος Γερμανός είχε εκτελέσει χρέη δοκιμαστή στην ομάδα του Woking το 1999.
 
Εναλλακτικές λύσεις για τη McLaren αποτελούν o 35χρονος Αυστριακός Alex Wurz (ο οποίος ήταν δοκιμαστής της βρετανικής ομάδας από το 2001 έως το 2005) και ο 26χρονος συμπατριώτης του Christian Klien, o οποίος τα τελευταία δυο χρόνια αποτελούσε το δοκιμαστή της BMW Sauber.
 
Όσον αφορά τη Sauber, τη θέση του δοκιμαστή λέγεται ότι έχει σχεδόν εξασφαλίσει ο 23χρονος Βέλγος Bertrand Baguette (ο οποίος μάλιστα δοκίμασε το περυσινό μονοθέσιο της ομάδας το Δεκέμβριο στη Jerez) πρωταθλητής το 2009 στο World Series by Renault.
 
Στη Renault, υπάρχουν αναφορές που θέλουν δυο οδηγούς της εταιρίας μάνατζμεντ Gravity, η οποία ανήκει στη Genii, ιδιοκτήτρια του 75% των μετοχών της ομάδας του Enstone, να έχουν εξασφαλίσει ήδη τις θέσεις δοκιμαστών. Πρόκειται για τον Ho-Pin Tung, τον 27χρονο Κινέζο (γεννημένο στην Ολλανδία) που δοκίμασε την R29 το Δεκέμβριο στη Jerez και τον 24χρονο Bέλγο Jerome D'Ambrosio, που κατέκτησε το πρωτάθλημα Formula Master το 2007 και αγωνίζεται τα δυο τελευταία χρόνια στο GP2. Πάντως ο Tung αρνήθηκε ότι έχει υπογραφεί κάποιο συμβόλαιο με τη Renault και δήλωσε ότι ελπίζει ακόμα και στο δεύτερο αγωνιστικό cockpit της ομάδας.
 
Όσον αφορά την ταυτότητα του δεύτερου οδηγού στη Renault, πολύ καλές πιθανότητες να την εξασφαλίσει έχει ο 25χρονος Ρώσος Vitaly Petrov, 2ος πέρυσι στο πρωτάθλημα GP2, του οποίου οι σπόνσορες μπορούν να προσφέρουν στην ομάδα του Enstone έως και 15 εκατομμύρια ευρώ. Οι βασικοί σπόνσορες του Petrov είναι η τράπεζα Sberbank και η εταιρία φυσικού αερίου Gazprom. Εναλλακτικές λύσεις αποτελούν οι Τakuma Sato (32 ετών, Ιάπωνας, έχει να αγωνιστεί στη Formula 1 από το 2008) και ο Nick Heidfeld (αν και η Renault δε θέλει να τον ξαναβάλει δίπλα από τον Robert Kubica). Ίσως επίσης και ο Kazuki Nakajima, αν και λέγεται ότι ο 25χρονος Ιάπωνας έχει υπογράψει με τη Stefan GP, την ομάδα που προετοιμάζει μονοθέσιο, χωρίς να έχει εξασφαλίσει θέση στο grid.
 
Aξίζει να σημειωθεί εδώ ότι φημολογείται πως η καινούργια Renault R30 απέτυχε στο αρχικό μετωπικό crash test στο οποίο υποβλήθηκε το ρύγχος της. Κάτι τέτοιο είχε συμβεί και το 2006 (που η Renault κατέκτησε αμφότερα τα πρωταθλήματα) και δεν αποτελεί ανησυχητικό συμβάν, καθώς η ομάδα έχει μέχρι το Μάρτιο να ενισχύσει το συγκεκριμένο τομέα του μονοθεσίου της.