Αν και οι μεγάλες αλλαγές αναμένονται το 2021, η FIA (μαζί τις ομάδες) προχώρησε σε ορισμένες μετατροπές σε συγκεκριμένους τομείς των τεχνικών και αγωνιστικών κανονισμών

Για το 2020, η Ομοσπονδία προχώρησε σε μικρές, αλλά ουσιαστικές αλλαγές, σε τομείς που ήδη είχε αγγίξει με προηγούμενες τροποποιήσεις. 

Ξεχωρίζουν η προσθήκη μίας ακόμα MGU-K στη διάθεση των οδηγών, η αλλαγή στη διαδικασία εκκίνησης, οι λιγότερες μέρες τεστ και οι μετατροπές στο σύστημα ποινών για παραβάσεις που είχαν βαρύτατες κυρώσεις.

Τεχνικά:

Μία επιπλέον MGU-K ανά οδηγό

Ο ένας επιπλέον αγώνας οδήγησε όλες τις ομάδες να μιλήσουν ξανά για τον ακραιφνή περιορισμό στην χρήση συγκεκριμένων μερών της μονάδας ισχύος.

Σε απάντηση σε αυτές τις ανησυχίες, η FIA αποφάσισε όλοι οι οδηγοί να έχουν στη διάθεσή τους μία παραπάνω MGU-K, που αποτελεί κι ένα από τα πλέον κομβικά μέρη του κινητήρα, φτάνοντας πλέον τις τρεις.

Λιγότερη ηλεκτρονική υποβοήθηση στις εκκινήσεις

Σε μία συνέχεια της προσπάθειας που έχει κάνει η FIA στην όσο το δυνατόν λιγότερο υποβοηθούμενη εκκίνηση, το 2020, οι οδηγοί θα πρέπει να χειρίζονται το 90% της ροπής του κινητήρα από τον συμπλέκτη στο τιμόνι που θα έχει πλέον μορφή μοχλού.

Αναγκαία shark fins

Τα ‘shark fins’ είναι -κατ’ όνομα- «πτερύγια» τα οποία συναντώνται προς το τέλος του καλύμματος του κινητήρα, πριν φτάσει κανείς στην απόληξη της εξάτμισης. Αυτά χρησιμοποιήθηκαν στις αρχές του 2019 από τη McLaren για την τοποθέτηση του αριθμού του εκάστοτε οδηγού, και πλέον θα είναι υποχρεωτικά για όλες τις ομάδες.

Λιγότερα μεταλλικά μέρη στις εμπρός πτέρυγες

Οι επαφές των εμπρός φτερών με τα πίσω ελαστικά του προπορευόμενου σε μάχες (ειδικά στους πρώτους γύρους) έχουν οδηγήσει σε ουκ ολίγα κλαταρίσματα.

Αυτό το φαινόμενο αναμένεται να μειωθεί από φέτος, αφού πλέον τα όποια μεταλλικά μέρη στις εμπρός αεροτομές θα πρέπει να βρίσκονται τουλάχιστον 30 χιλιοστά πίσω από τις γωνίες των endplates.

Τα brake ducts θα πρέπει να σχεδιάζονται από τις ομάδες

Τα brake ducts θα λογίζονται πλέον ως ‘listed parts’, που σημαίνει πως οι ομάδες θα έχουν την απόλυτη υποχρέωση να τα κατασκευάζουν στο εργοστάσιο.

Παραδείγματα άλλων listed parts είναι το σασί και η εμπρός κατασκευή του μονοθέσιου που προστατεύει το cockpit.

 

Αγωνιστικά:

Τερματισμός με καρώ σημαία (ξανά)

Για το πρωτάθλημα του 2019, ένας ηλεκτρονικός πίνακας σηματοδοτούσε το τέλος του αγώνα, με την καρώ σημαία να κυματίζει για «αισθητικούς» λόγους.

Ωστόσο, μετά το Ιαπωνικό GP που ουσιαστικά ολοκληρώθηκε έναν γύρο πριν το προβλεπόμενο, η FIA αποφάσισε να επαναφέρει την καρώ σημαία ως το σήμα για την ολοκλήρωση του εκάστοτε αγώνα.

Λιγότερες ημέρες δοκιμών

Το συνηθισμένο διπλό τετραήμερο δοκιμών στα τέλη Φεβρουαρίου κρίθηκε μη-βιώσιμο ενόψει 2020, με δεδομένο ότι το πρόγραμμα έφτασε πια τους 22 αγώνες.

Για αυτόν τον λόγο, οι ομάδες αποφάσισαν να αφαιρέσουν δύο ημέρες από τις χειμερινές δοκιμές, καθώς και να καταργήσουν όλες τις δοκιμές εντός της σεζόν (τα δύο διήμερα μετά από συγκεκριμένα Grand Prix).

Το διήμερο τεστ στο Άμπου Ντάμπι, όμως, θα παραμείνει ως έχει, μιας και χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση των ελαστικών της επόμενης χρονιάς.

Πιο χαλαρές ποινές για το ζύγισμα και τις άκυρες εκκινήσεις

Το (τυχαίο) κάλεσμα για ζύγισμα κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών ή των κατατακτήριων είναι μία διαδικασία την οποία ο οδηγός οφείλει να περάσει. Σε περίπτωση που δεν σταματήσει όταν του ζητηθεί, οι αγωνοδίκες αυτομάτως του επιβάλλουν ποινή εκκίνησης από τι pitlane.

Αυτό αλλάζει ενόψει 2020, με τους αγωνοδίκες πλέον να έχουν την δικαιοδοσία να εξετάσουν το περιστατικό και να αποφασίσουν κατά βούληση.

Το ίδιο ισχύει και για τις άκυρες εκκινήσεις (τα λεγόμενα ‘jump starts’), όπου οι αγωνοδίκες θα μπορούν να δίνουν ποινές 5 ή 10 δευτερολέπτων.

Απαγορεύεται η κάλυψη των γκαράζ στις δοκιμές

Η μυστικότητα κατά τις χειμερινές δοκιμές είναι νόρμα, ειδικά από πέρυσι, όταν άρχισε και η ζωντανή κάλυψή τους από το F1 TV.

Οι ομάδες τοποθετούσαν μεγάλα παραβάν μπροστά από τα γκαράζ τους όταν βρίσκονταν μέσα τα μονοθέσιά τους, όμως αυτό απαγορεύεται από φέτος προς τέρψη των θεατών.

Παρόλα αυτά, οι ομάδες θα μπορούν να καλύπτουν τα ίδια τα μονοθέσια όταν δεν έχουν το πάτωμα ή όταν επιστρέφουν από κάποιο ατύχημα._Δ.Μ.

Τα χειμερινά ελαστικά...

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά