Πολυάριθμες δοκιμές διεξήγαγε την εβδομάδα αυτή η Ferrari. O Fernando Alonso οδήγησε για πρώτη φορά την περυσινή F60 στο Paul Ricard, ενώ οι Valentino Rossi και Felipe Massa οδήγησαν το μονοθέσιο του 2008 στην πίστα της Καταλονίας στη Βαρκελώνη.
Πολυάριθμες δοκιμές διεξήγαγε την εβδομάδα αυτή η Ferrari. O Fernando Alonso οδήγησε για πρώτη φορά την περυσινή F60 στο Paul Ricard, σε μια φωτογράφιση για τον καινούργιο βασικό σπόνσορα της Ferrari, τη Santander, όπου έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά ο χρωματισμός που θα χρησιμοποιεί η Scuderia το 2010. Επιπλέον, ο 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στα MotoGP, Valentino Rossi οδήγησε το μονοθέσιο του 2008 για δυο ημέρες στην πίστα της Καταλονίας στη Βαρκελώνη, για να παραδώσει το τιμόνι την επόμενη ημέρα στον Felipe Massa.
 
O Αlonso οδήγησε για πρώτη φορά μονοθέσιο της Ferrari, την περυσινή F60 στην πίστα του Paul Ricard στη Γαλλία, αν και χρησιμοποιούσε ελαστικά για εκδηλώσεις τα οποία είναι περίπου 5 δευτερόλεπτα στο γύρο πιο αργά από τα αγωνιστικά, ενώ δε μπορούσε να ξεπεράσει ένα πολύ περιορισμένο αριθμό χιλιομέτρων, όπως προβλέπουν οι κανονισμοί για δοκιμές με σκοπούς μάρκετινγκ, όπως ήταν το συγκεκριμένο γεγονός, που χρησίμευσε για να φωτογραφηθεί και να βιντεοσκοπηθεί ένα μονοθέσιο της ομάδας στα χρώματα του καινούργιου σπόνσορα, του ισπανικού τραπεζικού ομίλου Santander. To λογότυπο της τράπεζας ήταν εμφανές σε αμφότερες αεροτομές (καθώς και τα barge boards) οι οποίες είναι πλέον λευκές, όπως συνέβαινε μέχρι το 2006.
 
Ο Alonso, ο οποίος έχει δηλώσει την άποψή του ότι οι ημέρες χειμερινών δοκιμών εξέλιξης υπό την ισχύουσα συμφωνία περιορισμού τους δεν είναι αρκετές, καθώς ο ίδιος θα καταφέρει να έχει στη διάθεσή του μόλις 7-8 ημέρες πίσω από το τιμόνι του καινούργιου μονοθεσίου της Scuderia (το οποίο θα παρουσιαστεί στο Maranello στις 28 Ιανουαρίου) πριν την έναρξη της φετινής σεζόν, πιστεύει ότι η Ferrari θα είναι η τελευταία του ομάδα στη Formula 1.
 
O Iσπανός δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δήλωσε ότι νιώθει σα στο σπίτι του στη Ferrari, την οποία παρομοίωσε με οικογένεια. Βρισκόταν συνεχώς σε επικοινωνία με τους ανθρώπους της Ferrari από πέρυσι και νιώθει έτοιμος για την έναρξη των δοκιμών εξέλιξης το Φεβρουάριο, έχοντας δει το καινούργιο μονοθέσιο αυτή την εβδομάδα καθώς παρευρέθη στο Maranello για να κατασκευάσει το κάθισμά του.
 
Ο Alonso δήλωσε ότι το να βρεθεί ένας πιλότος στη Ferrari είναι ότι καλύτερο μπορεί να πετύχει στην καριέρα του και είναι 100% σίγουρος ότι θα παραμείνει σε αυτήν μέχρι το τέλος της σταδιοδρομίας του στη Formula 1, καθώς κρίνει ότι είναι σχεδόν αδύνατο να βρει κανείς κίνητρο να αγωνιστεί με άλλη ομάδα έπειτα από τη Scuderia, καθώς δε θα βρει πουθενά αλλού το ίδιο περιβάλλον και την ίδια αίσθηση ιστορίας.
 
Ο 28χρονος Ισπανός γνωρίζει ότι θα του είναι δύσκολο να προσαρμοστεί άμεσα στη Ferrari, δεδομένων και των περιορισμών στις δοκιμές εξέλιξης και προβλέπει ότι ίσως να μην έχει φτάσει το 100% της απόδοσής του στους πρώτους τρεις αγώνες, αφού δε θα έχει προλάβει να εξοικειωθεί με την ομάδα και το μονοθέσιο.
 
Ο Alonso πιστεύει ότι φέτος είναι καλύτερα προετοιμασμένος να διεκδικήσει τον τίτλο από ότι ήταν όταν κατέκτησε τα δυο πρωταθλήματά του με τη Renault, ή όταν οδηγούσε για τη McLaren. Δήλωσε ότι ποτέ στην καριέρα του δε ζήτησε από κάποια ομάδα καλύτερη μεταχείριση, αλλά σίγουρα δε θέλει να βρεθεί στη θέση του δεύτερου οδηγού, όπως πιστεύει ότι συνέβη μερικές φορές στη McLaren το 2007. Επίσης, θεωρεί θετικό το γεγονός ότι ο team mate του δεν είναι καινούργιος στην ομάδα γιατί πιστεύει ότι αν υπάρχουν δυο καινούργιοι πιλότοι, οι τεχνικοί μπορεί να χάσουν το δρόμο τους.
 
Όσον αφορά την αντιπαλότητα που περιμένουν πολλοί να δουν μεταξύ των Alonso και Massa, δεδομένων των διαμαχών τους στο παρελθόν (βλέπε Nurburgring 2007) ο Βραζιλιάνος δήλωσε ότι η σχέση τους έχει ξεκινήσει ήδη πολύ καλά και ότι έχει μιλήσει περισσότερο με τον Ισπανό από ότι σε τρία χρόνια με τον Kimi Raikkonen.
 
Στην πίστα της Καταλονίας της Βαρκελώνης, ο 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στα MotoGP Valentino Rossi είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει ένα από τα μονοθέσια της Ferrari. Eπρόκειτο για μια F2008 του 2008, από το τμήμα πελατών της Ferrari, με ελαστικά που χρησιμοποιούνται στο GP2. Έπειτα από δυο ημέρες, ο Ιταλός αναβάτης κατάφερε να σημειώσει χρόνο 1:21.900, ο οποίος εντυπωσίασε το προσωπικό της Ferrari, καθώς η pole position του 2009 (Jenson Button) σημειώθηκε με χρόνο 1:20.527, ενώ ο Kimi Raikkonen είχε εκκινήσει πρώτος στην Ισπανία το 2008 με αυτό το μονοθέσιο, σημειώνοντας χρόνο 1:21.813 (αν και με καύσιμα για το πρώτο stint του αγώνα και με ελαστικά με αυλακώσεις, ενώ ο Rossi είχε άδειο ρεζερβουάρ στην καλύτερη επίδοσή του και χρησιμοποιούσε σλικ ελαστικά, τα οποία όμως δεν είναι σχεδιασμένα για μονοθέσια της Formula 1).
 
Όπως είναι φυσικό, το τεστ αυτό αναζωπύρωσε τις φήμες περί μετάβασης του Rossi στη Formula 1, με τον διευθυντή της ομάδας της Yamaha στο MotoGP (με την οποία αγωνίζεται ο Ιταλός αναβάτης) να δηλώνει ότι δεν ανησυχεί αν η Ducati θα καταφέρει να αποσπάσει τον Rossi, καθώς ο πραγματικός κίνδυνος είναι η Ferrari! Παράλληλα, ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali, δήλωσε ότι αν επιτραπεί η χρήση τρίτων μονοθεσίων στη Formula 1, ο Rossi θα αποτελούσε ιδανικό υποψήφιο για τη Scuderia. Oι φήμες αυτές φυσικά θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με την ανάλογη επιφυλακτικότητα, αφού ο Rossi έχει δηλώσει ότι θέλει να ολοκληρώσει την καριέρα του στους 2 τροχούς.
 
Έπειτα από τον Rossi, την F2008 του τμήματος πελατών της Ferrari οδήγησε για μια ημέρα ο Felipe Massa, με ελαστικά επιδείξεων. Ο Βραζιλιάνος, που έχει διεξάγει τρία τεστ από τον τραυματισμό του στην Ουγγαρία πέρυσι το καλοκαίρι, στα πλαίσια της προετοιμασίας του για την επιστροφή του στην ενεργό δράση, συμπλήρωσε 90 γύρους, δηλαδή πάνω από 400 χιλιόμετρα και τώρα περιμένει να οδηγήσει το φετινό μονοθέσιο.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr