Αγώνες Formula 1

F1: Οι πιθανές στρατηγικές του GP Τοσκάνης

Η Formula 1 ετοιμάζεται για τον πρώτο της αγώνα σε μία άγνωστη σε αυτήν πίστα, το Mugello, που διχάζει σε ό,τι αφορά τη στρατηγική.

Οι 59 γύροι στην απαιτητική πίστα του Mugello θα είναι μία σωστή πρόκληση για οδηγούς, ομάδες και ελαστικά.

Χωρίς αργές στροφές ή πολλά σημεία φρεναρίσματος (χαρακτηριστικό ότι από την Κ7 ως την Κ10, οι οδηγοί είναι με το πόδι κολλημένο στο γκάζι), ασκούνται στα ελαστικά έντονες δυνάμεις, πλευρικές κυρίως χάρη στις παρατεταμένες, γρήγορες καμπές. Αυτό τα φθείρει αρκετά, ειδικά τα μαλακά ελαστικά.

Με αυτά ξεκινούν οι 10 πρώτοι οδηγοί, αφού κανείς δεν πήρε το ρίσκο της μέσης γόμας.

Κι έτσι προκύπτει το δίλημμα: ένα ή δύο pit stop; Η φθορά της μαλακής γόμας θα το κρίνει εν πολλοίς αυτό.

Η Pirelli λέει πως το ένα stop μπορεί να λειτουργήσει, με τους πρώτους 10 να φτάνουν με τη μαλακή μέχρι τον 22ο γύρο, και μετά για τους υπόλοιπους 37 να πάνε με τη σκληρή.

Η έτερη στρατηγική, των δύο pit stop, μιλά για δύο stints των 19 γύρων με τη μαλακή γόμα, κι ένα με τη μέση για 21 γύρους, αλλά και για δύο stints με τη μέση γόμα για 21 και 22 γύρους. Οι Ιταλοί θεωρούν πως ίσως αυτή να είναι και η πιο γρήγορη, έστω και οριακά.

Σε μία πίστα, όμως, με ελάχιστες ευκαιρίες για προσπέρασμα, η θέση στην πίστα θα είναι κρίσιμη, οπότε το 1 stop μοιάζει ως η πιο «ασφαλής» επιλογή, τουλάχιστον για τη δεκάδα.

Φυσικά, ο παράγοντας Αυτοκίνητο Ασφαλείας υφίσταται, μιας και η πίστα δεν μοιάζει να συγχωρεί το λάθος – μόνο στην Formula 2 το απόγευμα του Σαββάτου ο Bernd Maylander χρειάστηκε εις διπλούν.

Ο Mario Isola, επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου και F1 για λογαριασμό της Pirelli, δήλωσε μετά το πέρας των κατακτήτριων:

«Ήταν άλλη μια ζεστή μέρα στο Mugello με τα λάστιχα να παρέχουν καλή απόδοση. Ήδη από το Q1, το ρεκόρ της πίστας καταρρίφθηκε, προτού μειωθεί περαιτέρω στην τελική περίοδο των κατατακτήριων. Όλοι οι οδηγοί στις πρώτες 10 θέσεις του grid  επέλεξαν να ξεκινήσουν τον αγώνα με τα μαλακά ελαστικά, κάτι που προφανώς έχει αντίκτυπο στη στρατηγική. Ο έλεγχος της φθοράς της μαλακής γόμας στην αρχή του αγώνα θα είναι κρίσιμος, και αυτό θα βοηθήσει να αποφασιστεί εάν ο αγώνας θα έχει 1 ή 2 pit stop. Τα μαλακά ελαστικά χρησιμοποιήθηκαν από την αρχή μέχρι το τέλος των κατατακτήριων, αλλά οι πιο σκληρές ενώσεις σίγουρα χρησιμεύσουν αύριο, ειδικά για τους οδηγούς που στοχεύουν σε στρατηγική ενός pit stop».

Και τα διαθέσιμα ελαστικά για κάθε οδηγό:

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου